Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla e11 2000r. 1.4 - Przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa.

11 Wrz 2018 14:19 1089 2
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich.

    Od pary tygodni w siostry Toyocie Corolla E11 2000r FL (1.4 97KM) pojawił się problem z odpalaniem silnika.
    Po długich poszukiwaniach i sprawdzeniach okazało się, że nie zawsze jest zasilana pompa paliwa podczas rozruchu silnika.

    Sama złączka pod tylnym siedzeniem jest OK, a pompa po podaniu bezpośrednio napięcia z drugiego akumulatora działa poprawnie.

    W związku z tym podejrzewam, że problem jest w złym styku na przekaźniku pompy paliwa lub jego bezpieczniku.

    Dlatego zwracam się z prośbą do znających temat, gdzie znajduje się przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa, gdyż chciałbym sprawdzić, czy to te elementy nie są przypadkiem sprawcami problemów.

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 13  
    Dzięki za odpowiedź.
    Spojrzałem dzisiaj i u mnie nie ma 3 przekaźników, są tylko 2 sztuki.
    Zrobiłem zdjęcie - czy może przekaźnik od pompy paliwa to ten duży czarny?

    Toyota Corolla e11 2000r. 1.4 - Przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa.

    Pod schowkiem kierowcy oczywiście namierzyłem bezpieczniki - czy ktoś wie, który to konkretnie?
    Sprawdziłem wszystkie i są OK, nawet żaden nie ma nadpalonych styków.
    Toyota Corolla e11 2000r. 1.4 - Przekaźnik i bezpiecznik pompy paliwa.

    ----------------------------------------------------------------------

    Szkoda, że nikt nie udzielił mi pomocy.
    Może jednak ja dla potomnych napiszę, co ustaliłem.
    W Toyocie Corolla E11 z silnikiem 4ZZ-FE nie ma tylko jednego przekaźnika sterującego pracą pompy paliwa.
    Są dwa, jeden w komorze silnika oznaczony jako EFI z bezpiecznikiem 15A oraz drugi, widoczny na zdjęciu jako ten drugi od dołu (mniejszy).
    Pod schowkiem kierowcy nie ma bezpiecznika pompy paliwa.

    Oba przekaźniki są tego samego typu 90080-87013.
    W Toyocie z silnikiem 4E-FE jest to inaczej zorganizowane - jest jeden przekaźnik pompy paliwa.