Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2.0TDCI 2003r -nierówno pracuje zimny,szarpie podczas jazdy,automat

11 Wrz 2018 22:27 924 4
  • Poziom 20  
    Witam.
    Kupiłem Forda mondeo 2.0 2003 130 hp TDCI Automat.

    Na zimnym od razu odpala ale kuleje przez ok 10 sekund po czym zaczyna równo pracować. Reaguje normalnie na pedał gazu.Wkręca się do końca na każdym biegu Na ciepłym kuleje 2 sekundy i chodzi w miarę równo.

    Nie kopci na niebiesko,białko. Ma moc. Ale podczas jazdy czy ciepły czy zimny czasami sobie szarpnie.Widać delikatne przeskoki obrotów podczas jazdy jakieś 300-400 obr ale na jałowym w miarę równo już pracuje i szarpnięcia podczas jazdy są bardzo mało odczuwalne. Czasami też przez sekundę dwie zaczyna drżeć karoseria i kierownica po czym delikatnie auto hamuje tak jakbym wjechał w koleinę tyle że drgania dużo głośniejsze.

    Chcę zdiagnozować i naprawić w miarę tanio. Bo wiadomo jakie koszty niesie regeneracja wtrysków albo pompy chciałbym żeby to zostało konkretnie zdiagnozowane żeby nie robić czegoś na darmo.

    Dodam że auto nie miało wymieniane przez dobre 2-3 zimy jakieś 50 tyś filtra paliwa.

    Jeżeli byłby to wtryski to podpięcie pod kompa coś pokaże?? Nie świeci mi się nic na desce.

    Czy sama próba przelewowa wystarczy? czy trzeba wtryski wrzucić na maszynę?

    Zna ktoś dobrego mechanika w warszawie który potrafi coś zdiagnozować na kompie + zajmuje się wtryskiwaczami ?
  • Poziom 27  
    buko06 napisał:
    Dodam że auto nie miało wymieniane przez dobre 2-3 zimy jakieś 50 tyś filtra paliwa.
    No, ale w końcu wymiony jest ten filtr paliwa, czy nie? Jeśli nie, to od tego trzeba zacząć. Trzy lata/50 tys. km to chyba lekka przesada nie ruszać filtra?

    Warto podpiąć auto pod IDS-a i sprawdzić kalibrację układu wtryskowego. Próbę przelewową przy systemie Delphi także warto zawsze zrobić - jest tania, szybka i prosta, a mówi dużo o stanie wtryskiwaczy.
  • Poziom 20  
    Auto kupiłem niedawno tak ktoś dbał :) Filtr wymieniony. Zalałem także bezpośrednio do niego preparat liqui mooly do czyszczenia wtrysków do baku też dolałem troche.

    Delikatnie pomogło drgania mniejsze ale dalej na zimnym kuleje parę sekund

    Problem szarpania i drżenia podczas jazdy się nasila...

    Dziś zaobserwowałem że jadąc ze stałą prędkością bez względu na bieg patrząc na obroty auto przeskakuje o jakieś 300-400 obr co jakiś czas. Identycznie jak w innych autach obserwując na youtube przy( ślizgającym się sprzęgle hydrokinetycznym) skrzynia niby w miarę przerzuca biegi czasami sobie lekko szarpnie ale coraz częściej nasilają się drgania karoserii i kierownicy tak jakby jechało się po konkretnych grubych wybojach.Przy gazie w podłodze jest okej.

    W jaki sposób ustalić czy to wina silnika czy sprzęgła.
    Bo jeżeli wadliwe są wtryski albo jakieś zwarcie też może podczas jazdy przeskakiwać raczej tylko czy takie drgania może silnik powodować ?

    Jak wykluczyć sprzęgło jest jakiś sposób sprawdzenia ?? Bo chyba na kompie nie pokaże??

    Zauważyłem też że delikatnie podświetlanie zegarów i oświetlenia przygasa podczas pracy i gazowania. Na światłach tego nie widać... Czy może regulator napięcia mieć wpływ na prace silnika ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Znacie jakiegoś specjalistę w warszawie co potrafi coś z kompa zdiagnozować ?? I odróżniłby silnik od awarii sprzęgła ??
  • Poziom 27  
    buko06 napisał:
    Znacie jakiegoś specjalistę w warszawie co potrafi coś z kompa zdiagnozować ?
    Wysłałem info na priva - może znajdą czas i pomogą...
  • Poziom 20  
    Dzieki dzwonilem ale nie robia juz osobowych.

    Podpialem auto pod kompa pokazal mi sie blad
    C1310 przetwornik cisnienia hamowania naczytalem sie troche czy szarpanie skaczace obroty podczas jazdy to moze byc od tego czujnika?