Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV Czas grzania swiec zarowych problemy z odpaleniem

28 Sie 2005 18:43 21526 27
  • Poziom 12  
    Golf VI 98 kod silnika AGP przebieg 130000km Występują problemy z odpaleniem szczególnie na zimnym silniku. Jaki powinien być czas grzania świec zarowych .
    I czy moze ktoś podac parametry czujnika temperatury
  • Spec od samochodów
    Problem nie leży w grzaniu świec - musisz auto zdiagnozować. Jest jeszcze za ciepło na grzanie świec.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Dzieki za informacje .Jest drugi taki sam Golf gosć dorobił włącznik grzania świec bo tez nie chciał palić
  • Poziom 23  
    Witam. Czy problem rozwiązany ? Mam podobny przypadek zero błędów . temperatura z czujnika ok 15*C i nie załącza świec . podstawiając rezystor temperatura się zmienia ale też dziwnie oscyluje przechodząc nawet przez 0*C i ponownie wraca na dodatnie i tak nawet o 10*C oscyluje . Jest to trochę dziwne i mnie to zastanawia , wtedy świece się załączają . Po odpięciu wtyczki od czujnika , temperatura się utrzymuje na poziomie 17.1*C nie wiem dlaczego.
    Przy jakiej temperaturze powinny się włączyć ??
  • Poziom 20  
    Dla slilnika AGP grzanie wstępne rozpoczyna się przy temp.mniej niż plus 9 stopni i jego czas zależy od temp. cieczy.
    Przy odłączeniu czujnika sterownik przyjmuje wartości zastępcze stąd te 17.1 stopnia...
    Problem z uruchomieniem silnika, tkwi w pompie wtryskowej(zużycie wewnętrznych elementów),wtryskach,zużyciu silnika...
    Na jakiś czas sprawę załatwi przekażnik z rezystorem na rozruch około 1,5 kOhm, zmienia dawkę rozruchową paliwa...
  • Poziom 20  
    Ja bym się upierał że macie źle ustawiony zapłon i rozruch jest utrudniony przy zimnym silniku i wszystko . W 99% tak jest jak pokazują się z takimi usterkami u mnie
  • Poziom 12  
    zły rozruch zimnego silnika może wskazywać na uszkodzenie świec żarowych lub ich stycznika, lejące końcówki wtryskiwaczy, brak ciśnienia na cylindrach lub uszkodzenie pompy wtryskowej.
  • Poziom 10  
    mam Golfa IV 19 TDI mam problem z odpalaniem jak jest ciepły A JAK jest zimny to jest dobrze co to moze btc POMóZCIE

    Dodano po 1 [minuty]:

    TO JEST 115 KM
  • Poziom 12  
    Witam

    Napisz jaki masz układ wtryskowy BOSCH czy LUCAS, i który rok jest tego pojazdu, przyczyną może być jakieś uszkodzenie pompy wtryskowej.
  • Poziom 18  
    Popieram wypowiedzi.Mysle że winna jest pompa wtryskowa .:arrow:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    pompa do zrobienia, a chwilowy środek
    zaradczy...odłączenie czujnika temperatury.
  • Poziom 14  
    witam przerabiałem juz kilka takich przypadków najczęściej wina tkwi w regulacji początku wtrysku lub czasem też w akumulatorze lub rozruszniku [zbyt duży pobór prądu w momencie rozruchu] pompa przy tym przebiegu czy też wtryski to mało prawdopodobne a świece zaczynają grzać przy temperaturze ok 5st. przy wyższej nie są potrzebne.
  • Poziom 12  
    Przy układzie BOSCHA jest łatwo sprawdzić czy to pompa czy nie, jak jest rozgrzany silnik wystarczy polać głowice pompy zimną wodą. Jeśli zapali bez problemu to znaczy że pompa jest zużyta, jeśli nie zapali przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. KTS powinien podać przyczynę jeśli będzie uszkodzony np. nastawnik pompy tzw. sztelberg. Nie proponuje metody z polewaniem wodą w układach LUCASA może urwać sie sekcja. Pompy BOSCHA są zdecydowanie bardziej wytrzymałe pod tym względem.
  • Poziom 10  
    Gdzie jest pompa wtryskowa u Golfa IV i gdzie pisze marka tej pompy ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    to jest rok99 115 KM silnik AJM

    Dodano po 1 [minuty]:

    SłABO MI ZAPALA JAK JEST CIEPłY CO TO MOZE BYC POMóZCIE ?
  • Poziom 12  
    Pompa jest z przodu silnika, przy rozrządzie znajdziesz ją najprościej patrząc gdzie idą rurki od wtryskiwaczy. na pompie jest tabliczka znamionowa i tam jest podana marka BOSCH lub LUCAS

    Dodano po 1 [minuty]:

    grzegorz85 jak słabo zapala na ciepłym wskazuje mi to na to że padnięta może być pompa wtryskowa.
  • Poziom 14  
    panowie ale o jakiej pompie tu rozmowa? silnik AJM to pompowtryski więc ja bym się upierał przy swojej wersji i sprawdził spadki napięcia przy rozruchu
  • Poziom 18  
    Jeden gość ma AGP a drugi AJM.Tu mamy dwa problemy.:D
  • Poziom 10  
    panowie gdzie jest czujnik temperatury u Golfa IV to jest silnik AJM 19 TDI 115 KM BO mi słabo zapala i bym chciał odłoczyc zobaczyc czy jest jakaś róznica . Z ta wskazówka to też pokazuje . Jak stoje to mi leci wdół (tak powinno byc) POMóZCIE ZGóRY DZIEKI
  • Poziom 18  
    Czujnik temperatury powinien być z przodu silnika z prawej strony,na kolanku plastikowym (wyjście z głowicy) wodnym,czujnik górny.(4 piny)Tak znalazłem w mądrym programie.pozdrawiam Janusz
  • Poziom 12  
    PO dalszej eksplatacji silnika SDI okazało się ze wtryski dośc ze "lały " to jeszcze zapieczone
  • Poziom 1  
    Witam
    Widze ze panowie macie wiele pomyslow co moglo sie stac , powiem tylko tyle zaden z kolegow niema racji i dobrze bo problem nie jest taki wielki jakim go malujecie ! A wiec problem jest tego typu iz to jest wada fabryczna VW i po przejechaniu ponad 15tys km moze sie pojawic problem lecz nie musi , moze pojawic sie tez szybciej niz 15tys km . Powiem co nalezy zrobic- wgrac jeszcze raz program do komputera i jest po problemie , smieszne i proste , ale diagnoza wielu wachowcow wskazywala by na problem z pompa ale niestety tak nie jest , spokojnie mozesz spac bo z twoja pompa jest wszystko ok! gwarantuje ci ze to typowy problem vw . Koszt takiej operacji to 600 zl za niewiedze i autko pali lepiej niz kiedy kolwiek ;-)
  • Poziom 38  
    P21piotrek12345
    Po pierwsze to po 150tys a nie po 15 a po drugie to nie wgrać nowe oprogramowanie, tylko skorygować dawkę rozruchową. 600 zł za to, to chyba nawet w serwisie nie biorą.
  • Poziom 11  
    Najczęstszą przyczyna ciężkiego odpalania w autkach w tdi z 90konnymi motorami jest padający rozrusznik. Sprawdźcie czy w waszym zbyt wolno nie kręci
  • Poziom 11  
    ladamaniac napisał:
    P21piotrek12345
    Po pierwsze to po 150tys a nie po 15 a po drugie to nie wgrać nowe oprogramowanie, tylko skorygować dawkę rozruchową. 600 zł za to, to chyba nawet w serwisie nie biorą.



    ladamaniac MA RACJE :) o to wlasnie chodzi!!!

    P21piotrek12345 tobie tak wytlumaczyli skorygowanie dawki rozruchowej (wgrac nowe oprogramowanie) zeby nie smucic Cie tekstem pada Ci pompa wtryskowa! i padnie predzej czy pozniej :). Myslisz ze vw pozwolilo by sobie na TAKA wade fabryczna??? i puszczali by fury z fabryki z takim szajsem przez pare lat?? W serwisie VW powiedzieli by ze do wymiany pompa wtryskowa!!! (bo siedzi bodajze nastwanik kata wtrysku) Skad oni mogli by wiedziec jak temu tymczasowo zaradzic??? Przeciez serwis to sklep!!! tam sie nie naprawia tam sie wymienia na nowe :)
  • Poziom 13  
    Na 99% jest to wina złego ustawienia kont wtrysku , lub zbyt słaba moc krecenia rozrusznikiem , disel jest to silnik w ktorym nie musza byc swiece żarowe ale gdy sa oczywiscie przyspieszaja odpalanie silnika lecz nie sugerujmy sie ze bez swiec żarowych nie odpalimy auta.
    Posiadam golfa IV od niedawna i mam ten sam problem slabo odpala po nocy ( juz jest zima )swiece żarowe wymienil poprzedni wlasciciel odkrecałem pokrywe zaslaniajaca silnik i widac nówki swiece żarowe.
    Rozrusznik demontowałem w którym zostaly wykonane prace konserwujace , oczyszczenie , nasmarowanie i wymiana Cewka Rozrusznika ( w starej mialem objaw po puszczeniu kluczyka rozrusznik nadal pracowal i po jakis kilku sec przestawal )
    Gdy odpalam silnik po nocy rozrusznik ma dosc wolne obroty i silnik slabo odpala musze zakrecic jakies 3-6 obrotow w zaleznosci ile jest na minus , wystarczy ze silnik popracuje 1 minuta i ponowne odpalenie jest na dotyk lecz po ponownym odpalaniu rozrusznik kreci owiele szybciej , akumulator mam 8 miecieczny i ladowanie sprawdzałem i jest w normie wiec nie jest to wina akumulatora.
    Podsumowanie: jesli twój rozrusznik kreci szybko a auto nie odpala to jest raczej wina konta wtrysku , wiekszosc mechaników podczas wymiany paska rozrzadu nie sprawdza kont wtrysku bo twierdza ze wsio jest ustawione na znaki i powinno smigac problemy czasami okazuja sie przy niskich tempereturach ( osobiscie spotkalem się z 99% przypadkow po wymienieniu paska rozrzadu brak sprawdzenia kont wtrysku)
  • Poziom 1  
    Witam posiadam Golfa 4 1.9 TDI 130km mam problem z odpalaniem ciepłego silnika ! zimny silnik pali bez zarzutu .