Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra II G - auto nie odpala na gazie na benzynie pali

12 Wrz 2018 12:04 402 15
  • Poziom 3  
    Witam posiadam astrę II g 1.4 16v 2005 r benzyna- gaz problem polega na tym ,że jak jeżdżę tylko na benzynie i gaszę auto na benzynie rano odpalam bez problemów natomiast jak jeżdżę na gazie i gaszę silnik na gazie ,kolejnego dnia przy odpalaniu silnik szarpie,szaleją obroty,często gaśnie jak już się trochę rozgrzeje (ok 10 min) pracuje już normalnie .Z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 19  
    Dziurawa membrana na 100% w parowniku.
  • Warunkowo odblokowany
    Z dziurawą membraną zazwyczaj by miał problem tylko z odpaleniem poprzez zalanie kolektora gazem, tu bardziej obstawiam ze jest już tak twarda ze dopóki nie osiągnie wyższej temperatury to ciśnienie leci w kosmos.
  • Poziom 19  
    Fakt faktem parownik do wymiany ale i cała instalacja do przeglądu. A widząc po zaawansowanym stopniu wtajemniczenia. Robota dla gazownika. Bo sam Marek może sobie i innym problemów narobić.
  • Poziom 3  
    Witam . Byłem u mechanika wymienił czujnik temp. silnika mogłem zrobić to sam ale podłubał mi też przy zawieszeniu .Dzisiaj byłem u gazownika ("listwa wtryskiwaczy-na dwa cylindry za duża dawka gazu ")-wymienił ją już drugi raz po 32tyś km. dziwił się ,bo jak mówił za pierwszy razem powinna wytrzymać nawet 60 tyś km . Jak założyłem gaz palił mi się check engine ale te modele tak mają powiedział gazownik .Wszystko było ok przez 180 tyś km. Wracając do twojego pytania jestem laikiem w tych sprawach ale facet od gazu stwierdził ,że sprawdził wszystko i znalazł tylko tą usterkę .Poczekam kilka godzin i spróbuję go odpalić. ps. jeszcze jedna sprawa :słyszałem od mechaników ,że sonda lambda źle odczytuje na przemian dane z pracy silnika na gazie i na benzynie (oszukiwanie sondy)kiedyś chec engine zapalał się gasł po 200 km i gasł. ostatnio palił się cały czas?
  • Poziom 19  
    Checki i sonda - źle wyregulowana mieszanka za bogata albo za uboga i to wyłapuje sonda lambda właśnie.
  • Poziom 3  
    Przepraszam koledzy nie wiem co to jest parownik ale jeżeli to potoczna nazwa reduktora to gościu kazał mi zdjąć wężyk po wyłączeniu silnika "bo może bomblować" i założyć go rano przed odpaleniem "efekt taki sam to nie membrana reduktora" efekt taki sam. Jak wcześniej pisałem zostawiłem samochód u gazownika na cały dzień. Stwierdził to co napisałem wcześniej. Zainwestowałem na razie w listwę 400zł.
  • Poziom 28  
    A może zamarza parownik?Odpalanie na gazie to nie jest chyba dobry pomysł?
  • Poziom 3  
    bubu żeby było śmieszniej podjechałem do drugiego gazownika "błąd sondy lambda 2" powiedział to samo co ty ale oprócz wykasowania błędu nie umiał nic z ty zrobić ???

    Dodano po 7 [minuty]:

    Artur Mam instalację 4- tej generacji sama się przełącza .Odpala na benzynie(przynajmniej tak powinno być)ale przeczytaj mój pierwszy post jeszcze raz
  • Poziom 28  
    Tak być powinno.Ale może być różnie(Przeczytałem)Poz artur
  • Poziom 19  
    IV generacja i po nocy nie odpala jak wężyk masz zrzucony to zapali potem - dziura w membranie. Zżuć ten wężyk cienki i w jego miejsce wsadź strzykawkę taką z apteki na oko 20ml. Na spasowanym szczelnym wężyku i obserwuj ją. Wystrzeli tłoczek po kilkunastu minutach.
    Dodam że check i IV generacja nie ma prawa powstać przy dobrze zestrojonej instalacji. Co do sondy bank 2 może źle czyta mechanik, może to sonda za katalizatorem nie znam tego auta. Jak ta 2 za katalizatorem to katalizator uwalony moze być.
  • Poziom 41  
    Jaki reduktor i wtryskiwacze? Filtry zmienione?
  • Poziom 3  
    Witam .Panowie dzięki za pomoc ,silnik odpala bez zarzutu -jednak to była wina listwy. Michał co do twojej uwagi ,tak to sonda lambda 2 ,. Rozmawiałem z pewnym gościem -" żeby nie palił się check skład mieszanki musi być idealnie ustawiony- mechanicy mają standardowe programy i nie bawią się w opcje zaawansowane" nie wiem ile w tym prawdy ?
    Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc
  • Warunkowo odblokowany
    Gazownicy zazwyczaj robią autokalibracje która obejmuje tylko pracę silnika na wolnych obrotach i koło 3000 obr/min, czasami programy mają jeszcze ustawienia na wolnych obrotach podczas obciążenia, czyli z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami i klimatyzacją w samochodzie. Takie ustawienie niestety nierzadko nie sprawdza się w całym zakresie obciążenia silnika dlatego żeby silnik pracował prawidłowo na LPG powinno się pojeździć i podregulować instalację w czasie jazdy.