Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd elektryczny z roweru trenigowego dla toru wyścigowego

ZdzisDyrma 12 Wrz 2018 13:56 90 2
  • #1 12 Wrz 2018 13:56
    ZdzisDyrma
    Poziom 2  

    Witam,
    Zainspirował mnie filmik na którym grupa dzieciaków pedałuje rowerkami napędzając samochodziki. Mam 4 takich małych nygusów i chciałbym im coś takiego zrobić lub zlecić. Tor nie jest problemem, załóżmy że będzie to system Carerra 14,8V (zasilacze mają między 0,3 a 0,4A).
    Jako napęd przewiduję coś takiego:
    Napęd elektryczny z roweru trenigowego dla toru wyścigowego
    Po pierwsze ze względu na koszt, po drugie można kręcić nogami i rękami co uatrakcyjni zabawę. Zakładam, że urządzenia mają koło masowe i połączone będą z prądnicą za pomocą paska klinowego. Chyba, ze znacie lepsze rozwiązanie?
    Pytanie zasadnicze brzmi jaką prądnice zastosować i regulatory aby to miał ręce i nogi (prawie dosłownie ;-) )?
    Zależy mi żeby prędkość maksymalna była osiągana przy naprawdę szybkim pedałowaniu (ale to da się obliczyć także na podstawie średnicy kół przeniesienia napędu).
    Mogę liczyć na pomoc bardziej rozeznanych w temacie?
    Pozdrawiam

    0 2
  • #3 14 Wrz 2018 23:21
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    Cytat:
    Zakładam, że urządzenia mają koło masowe i połączone będą z prądnicą za pomocą paska klinowego. Chyba, ze znacie lepsze rozwiązanie?
    Miałem to w rękach i jest to lekkie urządzenie, żadnej bezwładności przy kręceniu się nie czuje, do tego stopnia że trudno uzyskać płynność ruchów, silnik za przekładnią na pewno by to poprawił.

    Cytat:
    Pytanie zasadnicze brzmi jaką prądnice zastosować i regulatory aby to miał ręce i nogi (prawie dosłownie ;-) )?
    Silnik prądu stałego z magnesem trwałym może pracować jako prądnica, regulator nie będzie konieczny, chyba że jako dodatkowe obciążenie. Problem w tym że małe silniki pracują od trzech do kilkunastu tys. obr/min i musiał byś zrobić przekładnię multiplikującą o dużym przełożeniu (dwóch stopniach), dobraną do twoich założeń (metodą prób i błędów) nie bardzo jest jak to obliczyć, bo nie mamy ani dokładnej charakterystyki obciążenia ani silnika użytego jako prądnicy, wiadomo tylko że obroty ma mieć zbliżone do tych jakie osiąga jako silnik.

    0
  Szukaj w 5mln produktów