Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 3.0 hdi 2014r - usterka regulacji przepustnicy

12 Wrz 2018 21:17 1293 6
  • Poziom 2  
    Witam

    Mam na warsztacie Fiata ducato 2014r 3,0 hdi samochód przyjechał z brakiem mocy i check na liczniku po podpięciu pod kompa DELPHI okazało się ze jest coś nie tak z doładowaniem. lecz kiedy włączyłem wartości zadane i rzeczywiste doładowanie okazało się ze na postoju cisnienie doładowania jest na minusie. wymieniłem czujnik cisinienia doładowania tzw MAP sensor jednak problem dalej nie zniknął. lecz zauważyłem ze przepustnica po odpaleniu silnika jest otwarta i wartości cisnienia doładowania są na plusie czyli na biegu jałowym komp pokazuje jakies 11 mbar lecz jak tylko delikatnie przygazuję przepustnica się zamyka i wtedy komp pokazuje -120 mbar jednak po jakieś minucie przepustnica znów się owiera i wartości wracają do plusowych. Sytuacja jest uciązliwa podczas jazdy ponieważ nagle przepustnica się zamyka komp pokazuje wartości ujemne i po 15 sek wywala check i błąd cisnienia doładowania. jednak jak odłącze kostkę od przepustnicy owszem wyskoczy check i błąd przepustnicy ale samochód jedzie ma moc i wartości doładowania odczytane na kompie są porównywalne z zadanymi czyli wszystko na plusie. Moje pytanie brzmi czy to może być przepustnica czy jest tam jakies inne ustrojstwo w postaci jakiegos czujniczka odpowiadającego za otwieranie i zamykanie przepustnicy
  • Poziom 36  
    Sprawdziłeś co zrobiła woda że złączem sterownika?
  • Poziom 2  
    Właśnie nigdzie nie ma oznak wody ani w ecu ani a podcisnieniach

    Dodano po 19 [godziny] 38 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie jakie wartości powinien pokazywać przepływomierz przy biegu jałowym????
  • Poziom 12  
    Dzień Dobry.

    Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem.

    W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii).

    Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje tryb awaryjny a przepustnica się otwiera (z efektem dźwiękowym). W tych pojazdach były awaryjne przepustnice, ale tutaj została już wymieniona (na wersję zmodernizowaną). Turbina działa poprawnie, czujnik ciśnienia również.
    Zastanawia mnie, czy przepustnica powinna być zamknięta na biegu jałowym? Jeśli tak, to gdzieś musi być jakiś bypass lub, po staremu, silnik krokowy utrzymujący bieg jałowy, może EGR?. Błąd "194 niskie ciśnienie" to jedyny błąd jaki pokazuje sterownik.
    Co w tym silniku odpowiada za bieg jałowy?
  • Poziom 2  
    W tym silniku raczej sterownik dawką paliwa utrzymuje obroty na biegu jałowym. Ja powiem szczerze dołożyłem ręce wymieniłem map sensor przepustnice i przepływomierz i dalej dzieją się cyrki ale zauważyłem że jak się sciagnie ten gruby gumowy przewód i zatyka się to ręka to przepustnica się otwiera i wszystko wraca do normy. Ja w tym momencie obstawiam albo uszkodzone ech albo zacięta łopatka w turbinie którą się nie zamyka i przeze to jest duży pobór powietrza przepływa to widzi i zamyka przepustnice
  • Poziom 12  
    Dzień Dobry.

    Temat rozwiązany.
    Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy oraz zatkanej chłodnicy spalin, w kolektorze ssącym powstaje podciśnienie. Sterownik wychwytuje, że ciśnienie jest za niskie i przechodzi w tryb awaryjny (wystawia błąd "194 niskie ciśnienie doładowania" i otwiera przepustnicę).
    Pomogło 2 dni przepychania chłodnicy i czyszczenia EGR. Na zmianę moczenie w chemii i wiercenie twardym drutem i wiertarką :)..

    Pozdrawiam
    Geron

    Odnosząc się do pozostałych użytkowników:

    Ad... michalkuriata: możliwe, że wymieniając czujnik MAF ... ubiłeś listonosza za złą wiadomość : ).

    Odczyty miałem podobne. (biorąc pod uwagę potencjalne różnice w oprogramowaniu. Mój komp pokazuje ciśnienie bezwzględne, natomiast twój, ciśnienie doładowania, przez co miałeś ujemne odczyty). Też miałem przepustnicę otwartą zaraz po odpaleniu. Po rozgrzaniu włącza się EKO (otwiera EGR i przymyka przepustnice), a jak mu wytworzy się zbyt duże podciśnienie wchodzi w tryb awaryjny. W trybie awaryjnym też miałem odczyty ciśnienia zadane z bieżne ze zmierzonymi i samochód jakoś jechał.
  • Poziom 2  
    U mnie tez problem zostal rozwiazany a mianowicie pomogla aktualizacja softu w ecu samochod zrobil juz 500 km i ani sladu bledow