Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Jak podłączyć silnik motoreduktora Flender Himmel 220v

ponyjkat 13 Wrz 2018 01:08 186 6
  • #1 13 Wrz 2018 01:08
    ponyjkat
    Poziom 9  

Witam
    Mam problem z podłączeniem silnika do sieci aby go nie uszkodzić,silnik został zakupiony okazyjnie na rynku, sprzedawca dokonał próby na dwóch przewodach które były odizolowane (czarny i brązowy)silnik ruszył bez problemu. Przewód główny 6 żyłowy jest chamsko ucięty i zastanawia mnie brak kondensatora który według tabliczki na silniku powinien być, ale nie znam się na silnikach a tym bardziej niemieckich.Proszę o radę jak to ustrojstwo opanować .
    Dołączam zdjęcia.

0 6
  • #2 13 Wrz 2018 06:58
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

Pierwszy obrazek jest "od czapy" bo obrazuje połączenia silnika trójfazowego.
    Na drugim obstawiam od lewej licząc:
    1-2 - uzwojenie I
    3-4 - uzwojenie II
    5-6 - klixon sygnalizujący przegrzanie
    Omomierz do ręki i potwierdź moje podejrzenia, 1-2 powienieneś mieć kilka omów, podobnie jak 3-4, 5-6 zwarcie.
    Kondensator musi być, a zasada ogólna jest taka że jedno uzwojenie zasilasz bezpośrednio, a drugie przez kondensator.

0
  • #3 13 Wrz 2018 21:02
    ponyjkat
    Poziom 9  

Witam
    Dokonałem pomiarów omomierzem i takie otrzymałem wyniki:
    mierzyłem od lewej strony ze zdjęcia
    1 - 2 -- 2,4Ω
    3 - 4 -- 5,2Ω
    5 - 6 -- 00,4Ω
    zmierzyłem również wszystkie przewody do masy silnika wynik - 0
    Kupiłem kondensator 30µf o którym jest info na tabliczce silnika,teraz tylko muszę poszukać dobrego schematu podłączenia tego ustrojstwa.Mam jeszcze pytanie ,czy za pomocą przełącznika trój pozycyjnego uzyskam na nim prawe i lewe obroty silnika.
    Czy ten silnik obejdzie się bez tego klixona na obwodzie 5-6 o którym wspomniałeś ?.

0
  • Pomocny post
    #4 14 Wrz 2018 06:53
    jdubowski