Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower z silnikiem spalinowym. Po odpaleniu silnik zakłóca pracę kierunkowskazów.

Davvvi 13 Wrz 2018 10:16 387 18
  • #1 13 Wrz 2018 10:16
    Davvvi
    Poziom 27  

    Witam . Zakupiłem kierunkowskazy płynące , wersja z DRL. Do roweru wystarczy. Działa to tak:

    Niestety gdy odpalę silnik potrafi kierunkowskaz na chwilkę sam włączyć. Efekt dzieje się tylko gdy włączone jest oświetlenie. Bez oświetlenia kierunkowskazy mrugają poprawnie. Zasilanie jest z Aku AMG 12V . Aku nie jest ładowany z instalacji silnika . A mimo to zakłóca. Po zgaszeniu silnika problem ustaje. Jak to ogarnąć?

    0 18
  • #3 13 Wrz 2018 10:55
    Davvvi
    Poziom 27  

    Sterownik kierunkowskazów jest wewnątrz każdego kierunkowskazu. Zapomniałem napisać że jest to silnik z zapłonem CDI.

    0
  • #5 13 Wrz 2018 11:06
    Davvvi
    Poziom 27  

    wozniakoss napisał:
    Tak jak mówiłem, spróbuj założyć koralik z ferrytu na przewód.


    Tylko na który przewód dać? Ten od oświetlenia czy od kierunkowskazów?

    0
  • #7 13 Wrz 2018 11:17
    jack63
    Poziom 41  

    wozniakoss napisał:
    Generalnie to wygląda na to że łapiesz zakłócenia z aparatu zapłonowego.

    Nieprawda. Bo :
    Davvvi napisał:
    Niestety gdy odpalę silnik potrafi kierunkowskaz na chwilkę sam włączyć. Efekt dzieje się tylko gdy włączone jest oświetlenie. Bez oświetlenia kierunkowskazy mrugają poprawnie.

    No chyba, że autor tematu coś źle przekazuje informacje.
    Jeszcze raz. Czy samo odpalenie silnika powoduje zakłócenia pracy kierunkowskazów?
    wozniakoss napisał:
    Tak jak mówiłem, spróbuj założyć koralik z ferrytu na przewód.

    Który przewód i co to ma dać?
    Davvvi napisał:
    Zapomniałem napisać że jest to silnik z zapłonem CDI.

    Sprawdź połączenia mas. Nie wykorzystuj ramy i innych metalowych elementów do przepływu prądu. Wszystko ma iść kablami. Masy też!
    Zrób punkt masowania gdzieś na silniku. Jakaś śruba, wkręt pokrywy mocno dokręcona do obudowy silnika. Trzeba pod nią dać tzw, kabel-oczka obwodów masy, Czyli masę cewki zapłonowej/cewkomodulu jak jest poza silnikiem. Masy wszystkich żarówek oświetlenia, minus aku itd.
    Czy kierunkowskazy mają połączenie z masą? Wychodzi z nich jedna czy dwie żyły przewodu?

    0
  • #8 13 Wrz 2018 11:36
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ogólnie cały rower jest oświetlony ledami. Plus jak i minus idą przewodami. Nic nie idzie ramą. Ale sama masa z silnika przechodzi do ramy. Wiadomo silnik jest przykręcony do ramy i zawsze gdzieś z masuje. Z kierunkowskazów wychodzą 3 przewody. Zasilanie białych diód ,zasilanie kierunkowskazu no i minus. Do kierunkowskazów ma przełącznik zespolony, taki jak przy skuterach.

    Pamiętam że kiedyś miałem problem z licznikiem rowerowym który głupiał po odpaleniu. Pomogło owinięcie folią aluminiową ,ale potem kupiłem lepszy i działa poprawnie. Multimetrem także nie można nic pomierzyć ,bo multimetr głupieje.

    0
  • #9 13 Wrz 2018 11:45
    jack63
    Poziom 41  

    Czy fajka ma rezystor lub przewód WN jest z rezystacją rozproszoną na jego długości?
    Czyli czy przewód WN ma żyłę metalową czy nie?
    Nie odpowiedziałeś na pytanie o układ zapłonowy.
    Jest cały w silniku czy rozdzielony na cewkę i ew impulsator w silniku oeza modół i cewkę poza nim

    0
  • #10 13 Wrz 2018 11:48
    Davvvi
    Poziom 27  

    jack63 napisał:
    Czy fajka ma rezystor lub przewód WN jest z rezystacją rozproszoną na jego długości?
    Czyli czy przewód WN ma żyłe metalową czy nie?
    Nie odpowiedziałeś na pytanie o układ zapłonowy.
    Jest cały w silniku czy rozdzielony na cewkę i ew impulsator w silniku oeza modół i cewkę poza nim


    Ani przewód ,ani fajka, ani świeca nie rezystora itp. Przewód WN ma żyłe metalową, przegapiłem pytanie o układ zapłonowy. Magneto wraz z cewką jest wewnątrz silnika. CDI jest na zewnątrz ,przymocowane do ramy roweru.

    0
  • Pomocny post
    #11 13 Wrz 2018 12:50
    jack63
    Poziom 41  

    Davvvi napisał:
    Ani przewód ,ani fajka, ani świeca nie rezystora itp. Przewód WN ma żyłe metalową,

    Jesteś pewien? Jeżeli żyła przewodu WN jest metalowa, to należy użyć fajki z rezystorem.
    Ograniczy to generowane zakłócenia.
    Davvvi napisał:
    Magneto wraz z cewką jest wewnątrz silnika. CDI jest na zawnętrz przymocowane do ramy roweru.

    Może jakieś zdjęcie? Nie wiadomo czy moduł CDI i cewka WN są rozdzielone?
    Jak jest prowadzona masa do modułu CDI?

    0
  • #12 13 Wrz 2018 13:18
    Davvvi
    Poziom 27  

    Z Cewki wychodzą dwa przewody, czarny i niebieski. . Oba idą do CDI, ale czarny jest także zmasowany bezpośrednio do magneta. Co do przewodu to fajka raczej nie ma rezystora , to najtańszy chiński produkt. Przewód WN chyba jest metalowy, tu pewności jednak nie mam. Później sprawdzę.

    Edit.
    Sprawdziłem. Fajka na pewno nie ma rezystora. Multimetr ustawiony na test ciągłości piszczy. Przewód WN ma miedziane druciki w środku. Wygląda jak zwykły kabel z grubą izolacją.

    Edit 2.
    Zamówiłem już fajkę i świecę z rezystorem . Jak przyjdą to dam znać czy pomogło.

    0
  • Pomocny post
    #13 13 Wrz 2018 14:54
    jack63
    Poziom 41  

    Davvvi napisał:
    Z Cewki wychodzą dwa przewody, czarny i niebieski. . Oba idą do CDI, ale czarny jest także zmasowany bezpośrednio do magneta.

    Na pewno nie jest zmasowany. Jak łączysz masę modułu z masą magneta, czyli silnika? Pewnie ...ramą, a to błąd.

    0
  • #14 13 Wrz 2018 15:14
    Davvvi
    Poziom 27  

    jack63 napisał:
    Davvvi napisał:
    Z Cewki wychodzą dwa przewody, czarny i niebieski. . Oba idą do CDI, ale czarny jest także zmasowany bezpośrednio do magneta.

    Na pewno nie jest zmasowany. Jak łączysz masę modułu z masą magneta, czyli silnika? Pewnie ...ramą, a to błąd.

    Tak to wygląda:.
    Rower z silnikiem spalinowym. Po odpaleniu silnik zakłóca pracę kierunkowskazów.

    To jest drugi zestaw na zapas. Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania.

    0
  • Pomocny post
    #15 14 Wrz 2018 10:44
    jack63
    Poziom 41  

    Davvvi napisał:
    Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania.

    On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać...
    Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą?
    To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne i przede wszystkim elektryczne tego czarnego kabla oraz końca uzwojenia cewki.
    Także instalacja zapłonowa jest do bólu prosta i nie trzeba dodatkowych połączeń masy z nią związanych.
    Zapłon typu magnet. Bez impulsatora. Z reguły mało awaryjny poza cewką w silniku.
    Davvvi napisał:
    Zamówiłem już fajkę i świecę z rezystorem . Jak przyjdą to dam znać czy pomogło.

    Lepsza jest wg. mnie fajka z rezystorem lub kabel z rezystancją rozproszoną. Taki jak w samochodach. Takie kable mają ok 5-7 k om rezystancji na długości kilkudziesięciu centymetrów.

    0
  • #16 14 Wrz 2018 12:30
    Davvvi
    Poziom 27  

    Biały kabel to jest niby do świateł. Gaszenie silnika jest za pomocą zwarcia czarnego z niebieskim. Tu akurat biały też może do tego służyć. Tak ten czarny jest przylutowany . Trzyma się dobrze. Ja Swoje magneto mam takie samo z wyglądu ale ma podwójne uzwojenie. Na magnecie ze zdjęcia są dwa wyjścia, masa czarny i niebieski napięcie. Ja mam 3. Masa czarny, niebieski napięcie i biały zasilanie świateł ale nie używany. Na jednej cewce jest podwójne uzwojenie.

    0
  • #17 19 Wrz 2018 07:40
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie założenie samej fajki z rezystorem już pomogło. Kierunkowskazy nie wariują a przynajmniej nie wariowały rano. Zobaczymy na dłuższą metę. Mam też świece z rezystorem. Jak myślicie warto założyć mimo wszystko?

    0
  • #18 19 Wrz 2018 14:30
    jack63
    Poziom 41  

    Davvvi napisał:
    Mam też świece z rezystorem. Jak myślicie warto założyć mimo wszystko

    Nie warto. Na pewno nie "dwa grzyby w barszcz", czyli i fajka z rezystorem i świeca z rezystorem.
    Wg. mnie najlepsza jest fajka z rezystorem i stalową osłoną ekranującą.

    0
  • #19 19 Wrz 2018 16:14
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ok. Świeca przyda się na przyszłość jak by mi obecna pedła. Teraz mam jakąś chińską irydową ale rowerek dobrze na niej śmiga więc nie mam parcia na zmianę. Cieszy mnie to, że sama fajka już pomogła. Dzięki.

    0