Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EXCEL, VBA - Filtrowanie kilku komórek na raz

Faraaa 13 Wrz 2018 10:32 198 5
  • #1 13 Wrz 2018 10:32
    Faraaa
    Poziom 2  

    Witam,
    Bardzo bym prosił o pomoc w rozwiązaniu problemu. Wiem, że nie można filtrować 2 kolorów na raz. Mój problem wygląda następująco.
    Mam spis firm, wraz z pracownikami zapisanymi normalnie klasycznie wiersz po wierszu. Czyli nazwa firmy kilku pracowników itd. w kolumnach mam pozapisywane pewne daty dotyczące tych pracowników i mam dla nich przypisane formatowanie warunkowe. Jeżeli data jest większa niż dziś to zaznacza na biało jeżeli został miesiąc do tej daty to na żółto i jeżeli data została przekroczona to zaznacza się na czerwono. I owszem mogę formatować po 1 kolorze tylko gdy zaznaczę np czerwony to pojawiają mi się wszystkie komórki czerwone ale nazwa firmy się ukrywa i wszystkie osoby są jedna pod drugą jakby w jednej firmie. I pytanko czy da się jakoś zablokować te komórki w których jest nazwa firmy aby się nie chowały i by wyglądało to tak że jest firma i pod spodem komórki czerwone itd. Arkusz jest trochę duży bo tych firm mam ponad 60. I czy da się to jakoś zrobić w VBA albo innym sposobem? Próbowałem to zrobić przez wyciągnięcie wartości koloru komórki tylko, że to mi nie działało na formatowaniu warunkowym. Poradzi ktoś z tym problemem? Będę wdzięczny za wszystkie porady. Mogę podesłać próbkę pliku by było wiadomo o co mi chodzi.
    Pozdrawiam

    0 5
  • #3 14 Wrz 2018 17:56
    Faraaa
    Poziom 2  

    W załączniku namiastka tego co mam. Jak dam filtrowanie po kolorze to znikają komórki "Firma A" itp. Chciałbym aby te komórki były cały czas widoczne i abym mógł np filtrować 2 kolory na raz np. żółty i czerwony, a biały znika. Bardziej zależy mi na tym aby te komórki Firma były cały czas widoczne podczas filtrowania. Dzięki za pomoc

    0
  • #5 14 Wrz 2018 20:30
    Faraaa
    Poziom 2  

    Niby spoko ale czasochłonne dla mnie bo:
    Jak ustawię filtr to wszystko widzę ale za minutę chcę wyczyścić filtrowanie, a za kolejne powiedzmy 5 min ktoś inny będzie potrzebował znów skorzystać z filtra i będzie musiał znów wpisywać te regułki. Dałoby się to jakoś w VBA zrobić by np po kliknięciu w przycisk ustawiał się filtr a po naciśnięciu w drugi by się to resetowało?

    0
  • Pomocny post
    #6 14 Wrz 2018 21:30
    Prot
    Poziom 31  

    Faraaa napisał:
    Niby spoko ale czasochłonne dla mnie
    :cunning:
    Widać, że masz niewiele doświadczenia z Excelem i nie potrafisz nawet wykorzystać natywnych możliwości programu :cry:
    Pierwsze 6 wierszy (te z kryteriami filtrowania) możesz zawsze ukryć przed użyszkodnikami :D tego arkusza. Warunki filtrowania zapisane są w postaci samo aktualizujących się formuł więc nie musisz nic zmieniać :D
    Na wstążce (widocznej na zrzucie) masz przycisk filtrowania i przycisk wyłączania filtrowania :please: Excel zapamiętuje poprzednie filtrowanie więc włączenie filtrowania to - dwa kliknięcia myszką, a wyłączenie jedno :!:

    Jeśli to dla Ciebie jest zbyt czasochłonne :?: :D - to możesz nagrać sobie makro pod jakiś dodatkowy przycisk - zaoszczędzisz faktycznie czas jednego kliknięcia myszką :ok:

    0