Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kombi do 15 tysięcy złotych -

bestbet1 13 Wrz 2018 18:59 2349 91
  • #1 13 Wrz 2018 18:59
    bestbet1
    Poziom 8  

    Moje stare auto wylapalo szkodę całkowitą i poszukuje teraz niedużego kombi do 15000 zł.

    Może coś doradzić UE bo ja już mam straszny galimatias w głowie.

    Będę robił ok. 20 tysięcy km rocznie z czego ok. 12-15 tysięcy po mieście (Warszawa).

    Dlatego też szukam kombiaka o następujących parametrach:
    - benzyna/gaz
    - silnik min. 100 KM tak, by w miarę swobodnie mógł pojechać te 120-130 km/h i nie wchodził na 4000+ obrotów
    - względnie cichy, aby przy szybszej jezdzie, tj.120-130 dało się normalnie rozmawiać
    - nie chce niskiego zawieszenia,czy nisko zawieszonych części jak np.w Peugeot 407. Nie na polskie drogi,szczególnie że większość kilometrów będę robił po mieście gdzie też sporo progów zwalniających.
    - koniecznie klima, może być i manualna, fajnie jakby był tempomat
    - skrzynia manualna i chyba 6 biegowa (wtedy na trasie nie będzie się tak męczył,czy dobrze myślę?)
    - oczywiście jak najtańszy w eksploatacji i pożeraniu paliwa, żeby było w miarę dużo części zamiennych i łatwy w naprawie.

    Nie mam wygórowanych wymagań, tym bardziej że wcześniej jeździłem Dacią Logan Van 2 miejscową 😁 i 110-120 km/h to już był straszny hałas i 4000 obrotów.

    I to z grubsza tyle.

    Jakie samochody kombi mogą spełnić powyższe kryteria?

    0 29
  • #2 13 Wrz 2018 19:27
    eurotips
    Poziom 35  

    Największy problem to będzie silnik benzynowy, mało realne aby coś znaleźć tak na szybkiego.
    Jeszcze powiedz co będziesz woził na pace, czy potrzebujesz prawdziwe kombi ze wzmocnionym zawieszeniem czy tylko pojemnego bagażnika potrzebujesz.

    0
  • #3 13 Wrz 2018 19:34
    pepe150
    Poziom 33  

    Opel Astra G Van? Części typowe dla Opla, duża przestrzeń bagażowa, silniki dobre pod LPG. Ale blacharka to różnie.

    0
  • #4 13 Wrz 2018 23:56
    Kantylena
    Poziom 14  

    Jak ma mieć 100 koni i jechać 130 km/h to raczej zapomnij o niskim spalaniu i mniej niż 4 tys obrotów.

    Ode mnie tak..
    Skoda Octavia 1 RS 1,8T albo Golf IV 1,8T/2,0 albo Bora podobnie silniki
    Audi A4 B6 Avant 2,0 lub 1,8T

    Volvo V70 2,0T
    Ford Mondeo mk3 2,0
    Opel Signum 1,8

    0
  • #5 14 Wrz 2018 00:01
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Laguna II z końca produkcji z silnikiem 2,0 lub 2,0T. Dobra blacha , bardzo komfortowy, bezpieczny i bardzo dobre, trwałe silniki do gazu.

    0
  • #6 14 Wrz 2018 12:47
    bestbet1
    Poziom 8  

    eurotips napisał:
    Największy problem to będzie silnik benzynowy, mało realne aby coś znaleźć tak na szybkiego.
    Jeszcze powiedz co będziesz woził na pace, czy potrzebujesz prawdziwe kombi ze wzmocnionym zawieszeniem czy tylko pojemnego bagażnika potrzebujesz.


    Raczej potrzebny większy bagażnik. Przewiezienie gitary, trochę sprzętu sportowego typu piłki, pachołki itp., walizki, bagaże. Raczej nic specjalnie ciężkiego.

    0
  • #7 14 Wrz 2018 13:07
    eurotips
    Poziom 35  

    To w takim razie może poszukaj hatchbacka w benzynie,
    większy wybór no i nie będzie tak zajeżdżone jak kombi.
    Patrz na Mazdę, Toyotę, od niemieckiego szrotu głowę odwracaj w drugą stronę,
    wszystkie są skręcona co najmniej pół miliona co do Polski są albo były sprowadzone.
    Jeszcze Volvo warte uwagi, już ktoś ci proponował, bo to obecnie jedyne auto które wiekowo >10 nie rdzewieje.

    2
  • #8 14 Wrz 2018 13:26
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Laguna 2.0 turbo , V6 w japończyku,koreańczyku.

    0
  • #9 14 Wrz 2018 14:17
    bestbet1
    Poziom 8  

    Trochę boję się japońskich aut, bo podobno bardzo kradną a nie chciałbym wydać dużo więcej na ubezpieczenie oraz później znowu rozglądać się za kupnem auta.
    A Volvo nie będzie drogie w eksploatacji? Jak z częściami do niego i spalaniem?

    0
  • #10 14 Wrz 2018 14:56
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Japońca lub koreańca za 15 ci ukradną? nie sądzę. W ogóle jeszcze kradną gdzieś auta? Bo cisza raczej..

    0
  • #11 14 Wrz 2018 15:50
    eurotips
    Poziom 35  

    No tak ukradli kilka Mazd 6 w Warszawie to składki za japońce poszły 200% w całej Polsce ale to było 2 lata temu i w międzyczasie jeszcze kilka Hond Accord ukradli i to wszystko liczone w sztukach...
    Volvo w kombi będzie drogie jeśli jest naszpikowane różnymi Haldexami, FourC czy Nivomatami, ale to bardzo drogie opcje wyposażenia opcjonalnego przy zakupie i mało które to ma, tobie wystarczy napęd na 2 koła i zwykłe zawieszenie i będziesz miał koszty eksploatacji jak każde inne.

    1
  • #12 15 Wrz 2018 18:48
    Alomehor
    Poziom 2  

    Witam.

    Mam Kia Ceed 1,6 SW z 2009 z silnikiem benzynowym -wolnossąca jednostka bez doładowania. Spalanie 6,8 - 9,8 zależy kto prowadzi. Moc -wystarczająca. Twarde, wysokie zawieszenie. Wielki bagażnik. Brak dwumasy, wtrysków, ksenonów, DFP :D Praktycznie bezproblemowa.

    Polecam jako Wołka Roboczego.

    1
  • #13 15 Wrz 2018 19:48
    pepe150
    Poziom 33  

    Alomehor napisał:
    Brak dwumasy, wtrysków, ksenonów, DFP :D Praktycznie bezproblemowa.


    To jak ten samochód jedzie skoro brak wtrysków?
    Silnik benzynowy ma wtryskiwacze.

    0
  • #14 15 Wrz 2018 21:25
    Alomehor
    Poziom 2  

    pepe150 napisał:
    Alomehor napisał:
    Brak dwumasy, wtrysków, ksenonów, DFP :D Praktycznie bezproblemowa.


    To jak ten samochód jedzie skoro brak wtrysków?
    Silnik benzynowy ma wtryskiwacze.


    No rzeczywiście - jednak ma.
    Tylko ciśnienie pracy o dwa rzędy wielkości mniejsze niż w dizlu.
    No i turbinki tyż nie posiada. :D

    Pozdrawiam i spokojnej eksploatacji pojazdów.

    0
  • #15 19 Wrz 2018 14:56
    bestbet1
    Poziom 8  

    Panowie, znalazłem coś takiego niedaleko mnie. Jak to widzicie? Ponoć na gazie przejechane dopiero 40 tysięcy, ale łącznie 300... I nie wiem czy to nie będzie zaraz koniec żywota tego silnika? Mógłby ktoś zerknąć i podpowiedzieć czy w ogóle warto jechać oglądać? https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ID6BigBg.html
    Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/posting.php?mode=reply&f=7&t=110518

    0
  • #16 19 Wrz 2018 16:55
    DjMapet
    Poziom 43  

    Wg mnie, warto obejrzeć.
    Jak był na czas serwisowany, to do końca żywota silnika jeszcze daleko. 10-cio letni z Niemiec, będzie miał ok. dwa razy większy przebieg. Tam raczej nie kupuje się kombi, by jeździć nim tylko na zakupy do pobliskiego marketu.

    Pozdrawiam.

    0
  • #17 19 Wrz 2018 17:27
    zed71
    Poziom 22  

    poproś o nr vin- autko jest ok ale postępowanie sprzedającego już niekoniecznie: dlaczego zakrył nr rej.? treść ogłoszenia sugeruje że raczej sprzedaje handlarz - czyt. odpicowany samochód.

    0
  • #18 19 Wrz 2018 17:59
    eurotips
    Poziom 35  

    Popatrz w papiery, który to właściciel, kto był pierwszym właścicielem i czy rzeczywiście kupiony w kraju jak napisał w ogłoszeniu. Przejechać się koniecznie na benzynie i LPG no i miernikiem po nadkolach i progach.

    0
  • #19 19 Wrz 2018 22:30
    bestbet1
    Poziom 8  

    Byłem, widziałem. Nic z tego. Prawa strona pod maską zalana olejem, zderzak przedni wymieniany i byle jak pomalowany, trochę korozji, płynu chłodniczego prawie nie było, dziura na 0,5 cm w karoserii, opony sparciale...więc szukam dalej. Może ktoś ma benzynę na sprzedaż?

    0
  • #20 20 Wrz 2018 23:46
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Dlatego szukaj lagunyII z końca produkcji bo nie rdzewieje i tylko silników 2,0 lub 2,0T. Szukaj bez gazu , będzie miał rozsądny przebieg. Im większy motor tym więsze bezproblemowe przebiegi. Opinie laguny II z poczatku produkcji tez robią swoje i dzieki temu kupisz lepsze auto za rozsądną cenę. Praktycznie kazde auto z silnikami 1,4-1,6 z przebiegiem 300kkm to juz jego zgon, a udane konstrukcje 2,0 wytrzymuja nawet 500kkm.

    1
  • #21 20 Wrz 2018 23:54
    sebap
    Poziom 40  

    E tam, kto by to kupował królową lawet...

    3
  • #22 21 Wrz 2018 07:43
    eurotips
    Poziom 35  

    Na dzień dzisiejszy aby kupić auto gotowe do jazdy z tego segmentu to minimum 30 tys bez względu na rocznik/markę przy czym 90% oferowanych aut będzie z silnikiem diesla.
    A i to trzeba się najeździć po całej Polsce.
    Silnik benzynowy podnosi wartość średnio o 5 tys a taki co który nadaje się do zagazowania jeszcze więcej i bardzo trudno trafić na taki egzemplarz a jeśli kupujesz auto z instalacją to licz się z kosmicznymi przebiegami skorygowanymi w tzw wzoru krakowskiego....

    Ja bym ci polecił zrezygnować z klimatyzacji, takie auto bardzo trudno jest obecnie sprzedać a dla ciebie to jedyna szansa w ogóle coś kupić za te 15 tys czym da się potem dalej niż za bramę wyjechać.

    No i rzecz podstawowa, szukaj tego co jest na sprzedaż na jakimś portalu ogłoszeniowym a nie jakiegoś popularnego/polecanego konkretnego modelu z konkretnym silnikiem bo życia ci zabraknie aby na coś sensownego w rozsądnych pieniądzach trafić.

    1
  • #23 21 Wrz 2018 08:33
    freebsd
    Poziom 34  

    Jako posiadacz renówek: odradzam.

    1
  • #24 21 Wrz 2018 08:51
    sebap
    Poziom 40  

    Jakie auta spod znaku romba miałeś i dlaczego odradzasz?

    0
  • #25 21 Wrz 2018 09:19
    freebsd
    Poziom 34  

    Mam: VelSatis 2,0T/gaz, Espace 2,2DCI, CLIO 0,9 (silnik Nissan'a):
    - Mechanicy zawaleni i kolejki do dobrych liczone w tygodniach.
    - Na własność najlepiej posiadać CLIP'a.
    - Elektronika/złączki padają jak muchy. Kabelki delikatne, elektroniki masę.
    - Jak nie mechanizm szyb, to wtrysk, to czujnik temperatury płynu, to ESP, to ABS, to czujnik rampy - w przerwach walnie chłodnica, albo problemy ze skrzyniami, albo instalacja gazowa zaszwankuje.
    - Ciągle, ale to ciągle coś się psuje. Dojście do podzespołów - różnie z tym bywa.
    - Trzeba mieć całe komplety kluczy, przedłużek - i najlepiej wozić ze sobą.
    Te samochody nie są pozbawione zalet, a główną zaletą jest ich mała cena na rynku wtórnym. Dobrze, jak ma sie pojecie o mechanice/elektryce samochodowej i miejsce gdzie można je naprawiać.

    0
  • #26 21 Wrz 2018 09:44
    sebap
    Poziom 40  

    Laguna 2 po lifcie jest pozbawiona wad tej sprzed liftu.

    0
  • #27 21 Wrz 2018 10:01
    sanfran
    Poziom 36  

    Scenic 2 benzynowy. Nie cierpi na wady Laguny, silniki benzynowe są nie do zdarcia (szczególnie 2.0, bo 1.6 ma problemy z KZFR). Trzymałem Scenica 8 lat i nienarzekałem.

    0
  • #28 21 Wrz 2018 17:39
    DjMapet
    Poziom 43  

    Jak piszą koledzy, ciężko będzie trafić w miarę młode, dobre kombi w benzynie (do zagazowania) za tą kasę, bo mało ich na rynku. Nawet z reniami będzie ciężko, ale przynajmniej da się wyrwać nieźle wyposażone i utrzymane auto z wysokiego (2007-8) rocznika.
    Fakt, Laguna 2 (do liftu), jak i pierwsze dCi, mocno zdeprecjonowały tę markę, ale później było już tylko lepiej. :-)

    Pozdrawiam.

    0
  • #29 21 Wrz 2018 22:40
    lukasz12345678910
    Poziom 19  

    A nie myślałeś o e46 kombi? Najlepiej 1.9 benzyna. Chyba że jest za stare. Osobiście uzytkuje i jestem zadowolony. Silnik działa na LPG bez problemu. Potrafi spalić w trasie ok 8 litrów. Moja ma ponad 310tys. Km. Mam ją od 100 tys km i 5 lat, i generalnie każde przekrecenie kluczyka wiązało się z dojechaniem do celu. Ewentualnie sklanialbym się w stronę koreańskiego auta, kia ceed albo hyundai i20, Też działają.

    1
  • #30 22 Wrz 2018 14:29
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kolejne auto to citroen C5 II z silnikiem 2,0 140KM.

    0