Witam serdecznie
mam problem z przepusnicą ale moze od poczatku...(renault scenic II ph I silnik 2.0 16V 135KM)
jadąc sobie droga nagle obroty podskoczyły do 2500 i zaczęły falować samochód nie reaguje wo gule na pedał gazu wyskoczył komunikat check energy i check injekekt (nie wiem czy dobrze napisałem) zjechałem na pobocze wyłączyłem samochód i ponownie uruchomiłem i to samo automatycznie wszedł na obroty 2500 i czuć paliwo.
podmieniłem pedał na inny - i tu ciekawostka poprzedni włożony używany od silnika po numerze katalogowym doszedłem ze pasuje do silników 1.6 15 dci 1.9dci a mój samochód to 2.0 16v
i działał dobrze a właścicielem reni jestem od roku wiec podmieniłem na taki sam jaki był.
ale bez rezultatu
rozebrałem i wyjąłem przepustnice i co przepustnica jest częściowo otwarta można ja zamknąć lecz powraca do poprzedniego położenia
błędy na komputerze to
P0638 Zakres działania/parametry sterowania siłownikiem przepustnicy (rzad 1)
P0420 sprawność katalizatora za mała (bank 1)
Dodano po 1 [minuty]:
Witam
Problem powrócił zwłaszcza rano gdy przejadę z 500-800 metrów znowu zaczynają falować obroty 2500-3000 i błąd check injekt zapala się kontrolka esp/asr. Lecz po wyłączeniu silnika i chwili postoju można jechać bez problemu.
I tak ostatnie 3 dni zawsze rano lecz dziś popadał deszcz i również gdy wracałem do domy po pracy objawy wróciły lecz przyjechałem do domu samochód postał około godziny i pojechałem 30km i żadnych problemów tak samo jak przez ostatnie dwa dni jak była ładna pogoda po pracy przejechałem codziennie po 20km i było dobrze.
Podejrzewam ze wilgotność powietrza ma znaczenie ale czego szukać ??? teraz wyświetliły się następujące błędy:
0638 sterowanie przepustnicą elektromechaniczna - obecny
0638 sterowanie przepustnicą elektromechaniczna - nieciągły
0638 różnica ścieżek 1 i 2 potencjometru położenia przepustnicy - obecny
Proszę o sugestie
mam problem z przepusnicą ale moze od poczatku...(renault scenic II ph I silnik 2.0 16V 135KM)
jadąc sobie droga nagle obroty podskoczyły do 2500 i zaczęły falować samochód nie reaguje wo gule na pedał gazu wyskoczył komunikat check energy i check injekekt (nie wiem czy dobrze napisałem) zjechałem na pobocze wyłączyłem samochód i ponownie uruchomiłem i to samo automatycznie wszedł na obroty 2500 i czuć paliwo.
podmieniłem pedał na inny - i tu ciekawostka poprzedni włożony używany od silnika po numerze katalogowym doszedłem ze pasuje do silników 1.6 15 dci 1.9dci a mój samochód to 2.0 16v
i działał dobrze a właścicielem reni jestem od roku wiec podmieniłem na taki sam jaki był.
ale bez rezultatu
rozebrałem i wyjąłem przepustnice i co przepustnica jest częściowo otwarta można ja zamknąć lecz powraca do poprzedniego położenia
błędy na komputerze to
P0638 Zakres działania/parametry sterowania siłownikiem przepustnicy (rzad 1)
P0420 sprawność katalizatora za mała (bank 1)
Dodano po 1 [minuty]:
Witam
Problem powrócił zwłaszcza rano gdy przejadę z 500-800 metrów znowu zaczynają falować obroty 2500-3000 i błąd check injekt zapala się kontrolka esp/asr. Lecz po wyłączeniu silnika i chwili postoju można jechać bez problemu.
I tak ostatnie 3 dni zawsze rano lecz dziś popadał deszcz i również gdy wracałem do domy po pracy objawy wróciły lecz przyjechałem do domu samochód postał około godziny i pojechałem 30km i żadnych problemów tak samo jak przez ostatnie dwa dni jak była ładna pogoda po pracy przejechałem codziennie po 20km i było dobrze.
Podejrzewam ze wilgotność powietrza ma znaczenie ale czego szukać ??? teraz wyświetliły się następujące błędy:
0638 sterowanie przepustnicą elektromechaniczna - obecny
0638 sterowanie przepustnicą elektromechaniczna - nieciągły
0638 różnica ścieżek 1 i 2 potencjometru położenia przepustnicy - obecny
Proszę o sugestie