Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 1.8 90KM ABS - Niewłaściwe wskazania z czujników temperatury

14 Wrz 2018 18:24 444 10
  • Poziom 14  
    Cześć. Silnik ogólnie chodzi dobrze , ale na benzynie jakby trochę gubił zapłony. Podpiąłem dzisiaj interfejs i program VAGCOM. W grupie 01 temperature na rozgrzanym silniku pokazuje 95 C. W tym czasie na desce pokazuje 80. Mam wersję czujnika taką że dwa w jednym czyli czujnik temperatury cieczy dla komputera i czujnik do pokazywania temperatury na desce są razem w jednym czynniku.

    Oraz jeszcze jeden problem Otóż zauważyłem ,ze na zimnym silniku czujnik temperatury powietrza dolotowego pokazuje 5 C i ta wartość skacze między 10 a 5C. W tym czasie na zewnątrz temperatura powietrza otoczenia wynosi14 stopni.
  • Moderator Samochody
    Zmień czujnik temperatury silnika, możliwe, że przekłamuje bo tak jak mówisz są dwa zintegrowane ze sobą.

    Co do temperatury powietrza dolotowego raczej bym się tym nie przejmował.

  • Poziom 2  
    Lekkim rozkalibrowaniem WSKAŹNIKA temperatury bym się nie przejmował. Termostat jest ok - to nie ma o czym mówić. Wahania czujnika temp. powietrza też są normalne. Jeśli spalanie jest w normie to powinien być ok. Wnioskuję, że na gazie chodzi poprawnie? Może problem po stronie układu paliwowego? Przegoń go trochę na PB.
  • Poziom 14  
    Panowie Dzięki za odpowiedź. Silnik na gazie chodzi idealnie ogólnie silnik jest zadbany. ostatnio jednak benzyna zaczęła dużo szybciej znikać niestety nie sprawdziłem jeszcze ile pali ale bardzo szybko znika. Błędów w sterowniku nie ma żadnych. OK to nie ruszam czujnika powietrza bo wnioskuję z tego co piszecie że taka odchyłka jest OK. Jeśli chodzi o czujnik płynu chłodzącego to faktycznie zawyża 15 stopni. Dostawać może przez to mniej paliwa i gubić zapłony ?
  • Moderator Samochody
    szymitsu21 napisał:
    Co do temperatury powietrza dolotowego raczej bym się tym nie przejmował.

    Ma on spory wpływ na pracę silnika na benzynie więc warto naprawić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    szosiu napisał:
    czujnik płynu chłodzącego to faktycznie zawyża 15 stopni

    Albo ten dla zegarów zaniża, i to znacznie więcej niż te 15 stopni, bo jakby widział 80 to i tak by pokazał 90.
  • Poziom 14  
    Ociz dzięki za głos w tej sprawie. Według mnie na desce pokazuje właściwą temperaturę ponieważ pokrywa się to z tym jak włącza się wentylator chłodnicy. Gdy włącza się wentylator chłodnicy temperatura na desce jest lekko ponad 80 C.
  • Poziom 14  
    Pojawił się problem tylko na benzynie. Ostatnio tylko od czasu do czasu a teraz prawie za każdym razem. Odpalam rano zimny silnik, odpala super, chodzi na ssaniu, po około 30 sekundach zaczynają spadać obroty, zaczyna rzucać silnikiem i gaśnie. Po ponownym odpaleniu już jest dobrze lub znowu lekko przygasa i silnik krokowy lekko zafaluje obrotami które się dość szybko stabilizują i już jest ok. Od tego momentu wszystko jest ok i na wolnych obrotach i podczas jazdy. Wymieniłem silnik krokowy wolnych obrotów oraz wyregulowaniem go szczelinomierzem według procedury następnie został wymieniony czujnik TPS ustawiony, skalibrowany według procedury i sprawdzony. Czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniłem na nowy oryginalny Volkswagena. Czujnik temperatury powietrza dolotowego również został wymieniony na nowy a jego wartości rezystancyjne są w porządku w określonych temperaturach. I na tą chwilę skończyły mi się pomysły. Podczas jazdy wszystko jest okej ,na wolnych obrotach też wszystko jest okej jedynie zaraz po uruchomieniu zdarzają się te przygasniecia. I nie występuje to za każdym razem aczkolwiek teraz coraz częściej. Co może być przyczyną?

    Moderowany przez ociz:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html

  • Poziom 14  
    Drodzy koledzy. Zatankowałem golfa pod korek i problem przestał występować ,auto już nie gaśnie po odpaleniu. O czym to może świadczyć?
  • Poziom 35  
    szosiu napisał:
    Drodzy koledzy. Zatankowałem golfa pod korek i problem przestał występować ,auto już nie gaśnie po odpaleniu. O czym to może świadczyć?

    To świadczy, że miałeś za mało paliwa i zasysał powietrze.
    Domyślam się że masz gaz, więc to standardowy problem z pompką paliwa.



    Moderowany przez szymitsu21:

    Standardowo na LPG uszkadza się pompka, a nie zasysa paliwo. I to tylko i wyłącznie z winy użytkowników.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 14  
    piachu1994 napisał:

    To świadczy, że miałeś za mało paliwa i zasysał powietrze.
    Domyślam się że masz gaz, więc to standardowy problem z pompką paliwa.


    Ale gaśnięcie było zawsze schematyczne. Odpalam, chodził ładnie, mijało 30 sekund gasł. Odpalam ponownie i jest wszystko ok i mogę jechać i jechać.
    Jakby zasysał powietrze to dusił by się cały czas ?
  • Poziom 14  
    Cześć, niestety problem powrócił. Auto gaśnie do 1 minuty po uruchomieniu ale teraz bardzo rzadko się to dzieje, powiedzmy co 7-8 uruchomienie. I zauważyłem że najczęściej gdy temperatura powietrza jest blisko zera.

    Dodano po 6 [godziny] 37 [minuty]:

    Panowie, podsumuję. Problem polega na tym, że czasami po uruchomieniu obroty wskakują od razu na 3000 (wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie powoduje że już problemu nie ma) albo 30 sekund po uruchomieniu zaczyna szarpać silnikiem i auto gaśnie. Te objawy pojawiają się co któreś uruchomienie. Zdecydowanie większość uruchomień jest okej. Oprócz tych objawów wszystko jest w porządku silnik odpala na dotyk chodzi jak zegarek podczas jazdy wszystko jest okej. A teraz co wymieniłem do tej pory. Nowy nastawnik biegu jałowego potocznie nazywany krokowcem oraz jego ustawienie zgodnie z procedurą serwisową na szczelinomierz, nowy czujnik TPS oraz ustawiony zgodnie z procedurą serwisową wszystko zmierzone idealnie książkowo. Nowy czujnik temperatury płynu chłodzącego oryginał Volkswagena. Nowy czujnik temperatury powietrza dolotowego oraz zmierzone jego wartości - są prawidłowe. Do baku wlałem oczyszczacz układu wtryskowego liqui moly i zatankowałem auto do pełna przejechałem 150 km jak do tej pory ale nadal się zdarza że co któreś odpalenie pojawiają się te cyrki. Nasilają się gdy jest chłodniej ,na ciepłym silniku ten problem praktycznie nie występuje. Na tą chwilę skończyły mi się pomysły. Co jeszcze może powodować , że auto tak się zachowuje? Komputer, regulator ciśnienia paliwa w monowtrysku? Przetarta wiązka przewodów gdzieś?