Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 1.8 90KM ABS - Niewłaściwe wskazania z czujników temperatury

szosiu 14 Wrz 2018 18:24 126 5
  • #1 14 Wrz 2018 18:24
    szosiu
    Poziom 14  

    Cześć. Silnik ogólnie chodzi dobrze , ale na benzynie jakby trochę gubił zapłony. Podpiąłem dzisiaj interfejs i program VAGCOM. W grupie 01 temperature na rozgrzanym silniku pokazuje 95 C. W tym czasie na desce pokazuje 80. Mam wersję czujnika taką że dwa w jednym czyli czujnik temperatury cieczy dla komputera i czujnik do pokazywania temperatury na desce są razem w jednym czynniku.

    Oraz jeszcze jeden problem Otóż zauważyłem ,ze na zimnym silniku czujnik temperatury powietrza dolotowego pokazuje 5 C i ta wartość skacze między 10 a 5C. W tym czasie na zewnątrz temperatura powietrza otoczenia wynosi14 stopni.

    0 5
  • #2 14 Wrz 2018 19:40
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Zmień czujnik temperatury silnika, możliwe, że przekłamuje bo tak jak mówisz są dwa zintegrowane ze sobą.

    Co do temperatury powietrza dolotowego raczej bym się tym nie przejmował.

    0
  • #3 14 Wrz 2018 19:46
    Tommy1987

    Poziom 2  

    Lekkim rozkalibrowaniem WSKAŹNIKA temperatury bym się nie przejmował. Termostat jest ok - to nie ma o czym mówić. Wahania czujnika temp. powietrza też są normalne. Jeśli spalanie jest w normie to powinien być ok. Wnioskuję, że na gazie chodzi poprawnie? Może problem po stronie układu paliwowego? Przegoń go trochę na PB.

    0
  • #4 14 Wrz 2018 19:56
    szosiu
    Poziom 14  

    Panowie Dzięki za odpowiedź. Silnik na gazie chodzi idealnie ogólnie silnik jest zadbany. ostatnio jednak benzyna zaczęła dużo szybciej znikać niestety nie sprawdziłem jeszcze ile pali ale bardzo szybko znika. Błędów w sterowniku nie ma żadnych. OK to nie ruszam czujnika powietrza bo wnioskuję z tego co piszecie że taka odchyłka jest OK. Jeśli chodzi o czujnik płynu chłodzącego to faktycznie zawyża 15 stopni. Dostawać może przez to mniej paliwa i gubić zapłony ?

    0
  • #5 14 Wrz 2018 19:59
    ociz
    Moderator Samochody

    szymitsu21 napisał:
    Co do temperatury powietrza dolotowego raczej bym się tym nie przejmował.

    Ma on spory wpływ na pracę silnika na benzynie więc warto naprawić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    szosiu napisał:
    czujnik płynu chłodzącego to faktycznie zawyża 15 stopni

    Albo ten dla zegarów zaniża, i to znacznie więcej niż te 15 stopni, bo jakby widział 80 to i tak by pokazał 90.

    0
  • #6 14 Wrz 2018 23:30
    szosiu
    Poziom 14  

    Ociz dzięki za głos w tej sprawie. Według mnie na desce pokazuje właściwą temperaturę ponieważ pokrywa się to z tym jak włącza się wentylator chłodnicy. Gdy włącza się wentylator chłodnicy temperatura na desce jest lekko ponad 80 C.

    0
  Szukaj w 5mln produktów