Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosa spalinowa Solo 127 ciężko odpala

15 Wrz 2018 16:52 1056 41
  • Poziom 3  
    Witam posiadam kosę spalinową Solo 127. Kosa nie pracowała 2 lata, postanowiłem ją odpalić, ale ciężko odpala a jak odpali to pochodzi około 5 sekund i gaśnie i ponownie trudno ją odpalić. Jak pochodzi te około 5 sekund to po odkręceniu świecy jest cała brudna. Iskra jest. Proszę o pomoc.
  • Poziom 28  
    Jak brudna, to oznacza, że zalana. Gaźnik wyczyść, zmień świecę... To na początek...
  • Poziom 3  
    Gażnik czyściłem a świeca jest nowa.Pomocy
  • Poziom 3  
    Pomóżcie
    Plis
  • Poziom 29  
    Witam,
    Gaźnik czyściłeś a wymieniłeś uszczelki i membrany ?
    świeca brudna i mokra czy sucha, paliwo świeże ile oleju?
  • Poziom 3  
    Sniezynka napisał:
    Witam,
    Gaźnik czyściłeś a wymieniłeś uszczelki i membrany ?
    świeca brudna i mokra czy sucha, paliwo świeże ile oleju?



    Gaźnik czyściłem, uszczelki i membrany dobre, świeca nowa, paliwo świeże, olej tak daje 100 ml na 5 litrów paliwa.
  • Poziom 4  
    Ustal jaki to gaznik i napisz albo zdjecie wklej .
    Wiekszosc gazników ma 2 srubki jedna do obrotów drugą do składu mieszanki , do tego jeszcze iglicą można regulować .
    Jak masz problem z samodzielna diagnozą to może też źle wyczyściłeś i ustawiłeś ...
  • Poziom 28  
    Router bassa1 napisał:
    membrany dobre


    Po czym wnosisz? Ile maja lat?
  • Poziom 3  
    Kosa ma 3 lata z czego 2 lata była nieużywana. A membrany nowe.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gaźnik oryginalny Valbro, ma 2 śrubki.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Ale że co, jeszcze nie odpaliłeś tej kosy? 3 lata to dużo jak na membrany. No chyba, że wymieniłeś we wrześniu.
  • Poziom 3  
    tomjed napisał:
    Alę, że co jeszcze nie odpaliłeś tej kosy..? 3 lata dużo jak na membrany...No chyba, że wymieniłeś we wrześniu...

    Wymieniałem membrany 2 lata temu. Nie miałem czasu i jej nie odpalałem tylko wymieniłem te membrany i ją zostawiłem a teraz się za nią wziąłem. Gaźnik czyściłem, iskra jest a kosa nie odpala i zwracam się tutaj o pomoc. A i jeszcze dodam że cały czas zalewa świece.
  • Poziom 10  
    Witam, po takim czasie mebrany mogą być już za sztywne żeby prawidłowo funkcjonowały. Niech Pan sprawdzi membrany, spróbuje jeszcze wyregulować gaźnik, a jeśli to nie pomoże to może jest tak brudny że tylko myjka ultradźwiękowa pomoże. Pozdrawiam.
  • Poziom 3  
    mati280897 napisał:
    Witam, po takim czasie mebrany mogą być już za sztywne żeby prawidłowo funkcjonowały. Niech Pan sprawdzi membrany, spróbuje jeszcze wyregulować gaźnik, a jeśli to nie pomoże to może jest tak brudny że tylko myjka ultradźwiękowa pomoże. Pozdrawiam.

    Witam. Membrany nie są sztywne a gaźnik jest czysty i membrany też bo już czyściłem dwa razy. Nie wiem co robić.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Dodam jeszcze że nie mam uszczelki między gaźnikiem a króćcem.
  • Poziom 24  
    Zamontuj uszczelkę miedzy gaźnikiem a króćcem, wymień membrany w gaźniku skoro czysty i odpalaj. Albo sprawdź kompresje jeszcze dodatkowo.
    Te 2 lata stała nieużywana z paliwem w zbiorniku? Jak ja przygotowałeś do przechowywania przez tak długi okres czasu?
  • Poziom 3  
    pusty20 napisał:
    Zamontuj uszczelkę miedzy gaźnikiem a króćcem,wymień membrany w gaźniku skoro czysty i odpalaj.Albo sprawdź kompresje jeszcze dodatkowo.
    Te 2 lata stała nieużywana z paliwem w zbiorniku?Jak ja przygotowałeś do przechowywania przez tak długi okres czasu?
    Stała bez paliwa w suchym miejscu a co do uszczelki to jej nie mam bo gdzieś zginęła a na internecie nie mogę znaleźć. Bede chyba musiał dorobić.
  • Poziom 10  
    Niech Pan sprawdzi jeszcze kanał impulsowy czy jest drozny, nie pamiętam czy jest tam przewód czy otwór w kroccu dolotowym jeśli otwór to niech Pan kapnie na niego kilka kropel oleju i ciągnie za starter jeśli jest drozny to wiadomo olej będzie "bulgotal" a jeśli przewód to niech Pan jego koniec włoży do pojemniczka z olejem i tak samo jak wcześniej pisałem.
  • Poziom 3  
    mati280897 napisał:
    Niech Pan sprawdzi jeszcze kanał impulsowy czy jest drozny, nie pamiętam czy jest tam przewód czy otwór w kroccu dolotowym jeśli otwór to niech Pan kapnie na niego kilka kropel oleju i ciągnie za starter jeśli jest drozny to wiadomo olej będzie "bulgotal" a jeśli przewód to niech Pan jego koniec włoży do pojemniczka z olejem i tak samo jak wcześniej pisałem.

    Otwór w króćcu jest drożny
  • Poziom 10  
    W takich przypadkach ja sprawdzam:
    1) ciśnienie sprężania
    2) simmeringi na wale pod kątem trzymania ciśnienia i podcisnienia tutaj to jest mało prawdopodobny przypadek bo zalewa świece ale może ma Pan możliwość coś takiego wykonać i coś się wyjasni
    3) wszystkie uszczelki przed i za gaźnik iem oraz filtr powietrza i paliwa
    4) kolor iskry na świecy-czy jest ładny niebieski, jeśli nie to Mo, e gasic iskre przy ciśnieniu
    5) czy prawidłowo jest wyregulowany gaźnik-nie chodzi mi tu o dwie srubki od niskich i wysokich obrotów tylko o ustawienie dźwigienki zaworka iglicowego ale jeśli kosa wcześniej chodziła a przy gaźniku nic nie było majstrowane to raczej nie powinno to być przyczyną, jednak pisze wszystkie możliwości
    6) w gaźniku w dyszy głównej znajduje się zawór jednokierunkowy-sprawdzenie tego polega na przyłożenie krótkiego wezyka i docisnieciu go do dyszy i sprawdzenie ustami czy działa prawidlowo
    7) w jakim stanie są membrany wiem że pisałem o tym wcześniej ale zawsze warto o tym wspomnieć-czy nie są sztywne bądź odksztalcone, odkształcenia tyczy się w szczególności membrany w
    pompce paliwa jeśli jej skrzydełka są jak kolwiek odksztalcone może być zaburzone dostarczanie paliwa, tutaj to raczej też odpada bo zalewa świece
    8) przerwę na świecy
    9) odpowietrzenie zbiornika paliwa-to tez mało prawdopodobne
    To chyba wszystko jeśli coś mi się przypomni to dopiszę. Ja sprawdzam takie rzeczy jak już naprawdę nie mam pojęcia co się dzieje wypisałem je Panu może się na coś przydadzą. Pozdrawiam.
  • Poziom 3  
    [quote="mati280897"]W takich przypadkach ja sprawdzam:
    1) ciśnienie sprężania
    2) simmeringi na wale pod kątem trzymania ciśnienia i podcisnienia tutaj to jest mało prawdopodobny przypadek bo zalewa świece ale może ma Pan możliwość coś takiego wykonać i coś się wyjasni
    3) wszystkie uszczelki przed i za gaźnik iem oraz filtr powietrza i paliwa
    4) kolor iskry na świecy-czy jest ładny niebieski, jeśli nie to Mo, e gasic iskre przy ciśnieniu
    5) czy prawidłowo jest wyregulowany gaźnik-nie chodzi mi tu o dwie srubki od niskich i wysokich obrotów tylko o ustawienie dźwigienki zaworka iglicowego ale jeśli kosa wcześniej chodziła a przy gaźniku nic nie było majstrowane to raczej nie powinno to być przyczyną, jednak pisze wszystkie możliwości
    6) w gaźniku w dyszy głównej znajduje się zawór jednokierunkowy-sprawdzenie tego polega na przyłożenie krótkiego wezyka i docisnieciu go do dyszy i sprawdzenie ustami czy działa prawidlowo
    7) w jakim stanie są membrany wiem że pisałem o tym wcześniej ale zawsze warto o tym wspomnieć-czy nie są sztywne bądź odksztalcone, odkształcenia tyczy się w szczególności membrany w
    pompce paliwa jeśli jej skrzydełka są jak kolwiek odksztalcone może być zaburzone dostarczanie paliwa, tutaj to raczej też odpada bo zalewa świece
    8) przerwę na świecy
    9) odpowietrzenie zbiornika paliwa-to tez mało prawdopodobne
    To chyba wszystko jeśli coś mi się przypomni to dopiszę. Ja sprawdzam takie rzeczy jak już naprawdę nie mam pojęcia co się dzieje wypisałem je Panu może się na coś przydadzą. Pozdrawiam.A mogło by być to przez to że nie ma filtra paliwa?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam jeszcze zapomniałem powiedzieć że gdy ciągnę za starter to tak koło gaźnika tak syczy jakby gdzieś koło gaźnika i króćca nie było szczelności.Może to przez to że nie ma uszczelki i to może jest ten cały problem?
  • Poziom 10  
    Możliwe że to wina uszczelki. Niech Pan dokupi nowa wraz z filtrem paliwa bo nic nie da to czyszczenie gdy nie będzie filtra. I tak w jakimś stopniu to też może być wina filtra paliwa.
  • Poziom 3  
    mati280897 napisał:
    Możliwe że to wina uszczelki. Niech Pan dokupi nowa wraz z filtrem paliwa bo nic nie da to czyszczenie gdy nie będzie filtra. I tak w jakimś stopniu to też może być wina filtra paliwa.
    Okey tylko nie mogę nigdzie tej uszczelki znaleźć na internecie a w mieście nie ma.
  • Poziom 10  
    To musi Pan dorobić taka np. z klinkierytu dostępnego na allegro lub w dobrych sklepach motoryzacyjnych. Filterek można spokojnie napewno kupić w sklepach ogrodniczych najlepiej jakiś cięższy choć nie koniecznie.
  • Poziom 3  
    mati280897 napisał:
    To musi Pan dorobić taka np. z klinkierytu dostępnego na allegro lub w dobrych sklepach motoryzacyjnych. Filterek można spokojnie napewno kupić w sklepach ogrodniczych najlepiej jakiś cięższy choć nie koniecznie.
    Słyszałem że można wyciąć też z dędki od rowera.Czy zdało by się to??
  • Poziom 10  
    Raczej nie benzyna może strawic taka gume
  • Poziom 3  
    mati280897 napisał:
    Raczej nie benzyna może strawic taka gume
    Czyli było by czy nie?
  • Poziom 3  
    mati280897 napisał:
    Nie było by
    Aha
  • Poziom 3  
    mati280897 napisał:
    Jak będzie Pan już coś wiedział niech Pan da znać
    ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    Router bassa1 napisał:
    mati280897 napisał:
    Jak będzie Pan już coś wiedział niech Pan da znać
    ok
    A jak chodzi o mnie to nie pan to nie jestem jeszcze pełnoletni ale kręcą mnie takie sprawy.
  • Poziom 10  
    No ja jestem lekko ponad pelnoletni i też się tym interesuje naprawiam takie rzeczy także jakbyś coś potrzebował to pisz na priv będziemy myslec. Wysłałem Ci tam link może coś pomoże.