Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażera

16 Wrz 2018 10:55 1527 21
  • Poziom 10  
    Witam .
    Poszukuję pomocy w zlokalizowaniu przewodów do podpięcia poduszki powietrznej pasażera które zostały wycięte.

    Kupiłem samochód kilka miesięcy temu który kilka lat temu miał stłuczkę. Podczas sprzątania tapicerki zauważyłem oporniki w instalacji AIRBAG. Po rozebraniu schowka okazało się że mam atrapę poduszki pasażera. Chciałbym uruchomić system poduszek i wymienić uszkodzoną ale problem jest taki że w nigdzie nie widzę przewodów z wtyczką. Zlokalizowałem dziwne zmostkowanie dwa razy po trzy przewody w wiązce która jest nad poduszkami. Tyle że są bardzo krótkie, brakuje ze 30 cm. Przewód na AIRBAG jest zakończony opornikiem czyli ktoś coś próbował ale potem odciął instalacje, tak myślę.

    Czy ktoś może dysponuje schematem tej części instalacji. Katalogowy symbol poduszki to 72127056934, atrapa jest z tym samym numerem.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Przewód na AIRBAG jest zakończony opornikiem czyli ktoś coś próbował ale potem odciął instalacje, tak myślę.


    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Widzisz przewody zakończone rezystorem?
  • Poziom 26  
    Tam gdzie rezystor tam ma być poduszka.
  • Poziom 10  
    Rezystor jest przy poduszce. Reszty brakuje
  • Moderator Samochody
    PaWoS1 napisał:
    Rezystor jest przy poduszce. Reszty brakuje


    Źle myślisz, rezystor jest w wiązce do sterownika, symuluje poduszkę.

    W jego miejsce podpinasz AIRBAG.
  • Poziom 10  
    Brakuje części instalacji która idzie od modułu.

    Mini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażera
  • Moderator Samochody
    Kontrolka na desce się pali?
    Jeśli nie to musisz po prostu szukać miejsca w którym jest ucięta wiązka.

    Zacznij od lokalizacji modułu Airbag. Może bezpośrednio przy nim ktoś wstawił rezystor.
  • Poziom 10  
    Kontrolka Airbag pali bo sukcesywnie wyrzucam wszystkie oporniki z instalacji. Moduł jest w okolicach ręcznego i dokładnie sprawdziłem jego okolice, tam nic nie ma. Rezystory były w przy fotelach i obok klemy pirotechnicznej którą właśnie zakupiłem sprawną. INPA na razie nie łączy się z modułem, muszę pojechać do kogoś kto ma Diagnostykę ale chciałbym najpierw wymienić uszkodzone elementy

    Słaba jakość zdjęcia ale widzę takie mostki w instalacji nad poduszką. Musze całe podszybie zdemontować to będzie dostęp

    Mini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażera
  • Poziom 10  
    I tu problem bo bez zdjęcia i schematu tego nie ruszę. Brakuje mi pomysłu jak szukać gdzieś na necie przykładowych zdjęć lub schematu
  • Poziom 10  
    Sterownik mam zapasowy, już kupiłem przy okazji z klemą ale wydaje mi się że najpierw muszę dokładnie sprawdzić czy gdzieś jakiegoś zwarcia gość nie zrobił żeby go nie zepsuć.
  • Poziom 15  
    Podłącz mini pod iste d. Wykasujesz crasha ze swojego sterownika bez problemu, w tym co kupiłeś możesz mieć inną konfiguracje poduszek zakodowaną (więcej lub mniej).
  • Poziom 10  
    Co to takiego ista?
    Programowaniem będę się martwił później, najpierw wymiana poduszki i jej podpięcie. Mam inny program którym mogę programować moduł. Na razie tego nie ruszam. Po obiedzie sprawdzę miernikiem gdzie te kable idą, mimo wszystko nawet jak to te, to nie wiem jak kolory podpiąć
  • Poziom 15  
    Ista to serwisowy program diagnostyczny aut koncernu bmw. Znajdziesz na pewno warsztat co posiada (raczej na pewno pirata). Robiłem niedawno E87 w którym był wymieniony sterownik SRS i jak sie okazało w zakupionym wykodowane były napinacze pasów, oraz nabój klemy.
  • Poziom 10  
    Ja będę miał możliwość podpiąć się w ASO tylko chcę maksymalnię ciąć koszty czyli pojechać jak porobię te przewody bo nikt mi się tego nie tknie.

    Co do przewodów, natknąłem się na kolejne mostki. Tym razem delikatnie wyżej modułu komfortu. Nie mogę w domu wysiedzieć :/


    Mini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażeraMini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażera

    Jak tak dalej pójdzie to do wymiany cała wiązka przewodów
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    To są (raczej) fabryczne mostki.
  • Poziom 10  
    piordekk napisał:
    Ista to serwisowy program diagnostyczny aut koncernu bmw. Znajdziesz na pewno warsztat co posiada (raczej na pewno pirata). Robiłem niedawno E87 w którym był wymieniony sterownik SRS i jak sie okazało w zakupionym wykodowane były napinacze pasów, oraz nabój klemy.


    Nawet nie wiedziałem ale ja mam ISTA tyle że tam nie ma R53, najmłodszy model to R56


    Co do instalacji to na jednym szrocie, widziałem Mini. Podjadę jutro, zapytam o poduszkę a przy okazji zrobię kolekcję zdjęć bo chyba to jedyne wyjście. To jeden z droższych szrotów, w zasadzie krzyczą 2x tyle co na allegro ale jak pozwolą zobaczyć ich mini to sie opłaca przepłacić.

    Fabryczne mostki widziałem dwa i są bardzo ładnie zakończone a te aż się kleją do palców. Przepatrzyłem daty na sprzęcie dookoła i wszystko się w miarę zgrywa z datą produkcji więc odpada też możliwość że mam nie oryginalną wiązkę. Idę zaraz posiedzę przy Miniaku.
    Chcę go dopracować do października bo syn ma nim jeździć na uczelnię ale bez poduszek go nie puszczę
  • Poziom 10  
    Nie pisałem że w Tarnowie. Chodzi o Mikołajowice koło Zgłobic. Za sondę lambda leżącą w piasku krzyknęli mi 100 zł, za zamek 150 zł a kupiłem za 70 zł . Samo hasło MINI i ceny razy 2. Z tym zamkiem to doczytałem że pasuje od Rover 75 i to u nich kupiłem za te 70 zł :) a to dokładnie ten sam. Wszystko kupuję na allegro, bo taniej

    Wracając do tematu to diagnostyka poczeka aż mi przyjdzie nowy przewód bo mam uszkodzony, dlatego nie widzi Airbag .
    Postaram się wrzucić jak najwięcej zdjęć dla potomnych bo raczej mi nikt nie pomoże. Muszę sam coś wykombinować.

    Dodano po 12 [godziny] 26 [minuty]:

    Dziś po wizycie na szrocie za 150 zł pojawiło się światełko w tunelu. Zakupiłem poduszkę razem z częścią instalacji. Co prawda od anglika ale kolory przewodów te same. Pijąc kawę wrzucę zdjęcia.

    Mini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażeraMini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażeraMini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażera

    abart64 napisał:
    To są (raczej) fabryczne mostki.


    Miałeś rację, do tej pory znajdowałem oryginalne mostki. W angliku też takie są.

    Po kolorach i spince mocującej, biorąc pod uwagę że ja mam wersję europejską stwierdziłem że brakujące przewody są gdzieś pod licznikiem. Nie myliłem się , "elektryk" schował je w wiązkę od licznika i ładnie zaizolował oryginalną taśmą.

    Mini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażeraMini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażeraMini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażeraMini Cooper S 163 KM 2003 r - Wycięte przewody połączenia AIRBAG pasażera

    Ten anglik na szrocie ma podobną konfigurację i chyba z niego wezmę też moduł AIRBAG.
    Nie zamykam tematu bo jeszcze muszę jakoś poskładać i próbować uruchomić układ.
  • Poziom 10  
    Podbijam temat z uwagi na nowy problem.
    W instalacji poduszki pasażera zlokalizowałem kolejne rezystory które usunąłem i wszystko ładnie zlutowałem i zaizolowałem.
    Problem pojawił się gdy przyglądnąłem się dokładnie mojemu modułowi AIRBAG który okazało się był rozwierany i sklejony. Jego również wymontowałem i założyłem zapasowy.
    W między czasie dotarła przesyłka z nowym interfejsem w którym mam możliwość wykonać pełną diagnostykę. Pierwszy skan i pokazało mi błędy napinacza pasów, niskiego napięcia oraz wyrzuciło błąd klemy. Wykasowałem błędy i jakież było miłe zaskoczenie gdy zgasła kontrolka AIRBAg. Niestety po wyłączeniu zapłonu ponownie kilka razy zamrugała i zaświeciła na stałe. Błąd klemy, kasowanie, gaśnie kontrolka i znowu po wyłączeniu zapłonu błąd klemy. Klema jaką zakupiłem jest taka sama jak oryginalna, te same numery i wygląda na sprawną. Nie mam pojęcia dlaczego wraca błąd. Co robię nie tak?

    Dodano po 13 [godziny] 56 [minuty]:

    Po dokładnym obejrzeniu klemy da się zauważyć uszkodzenie mechaniczne czyli Allegrowicz przysłał mi po wystrzale. Sprzedawca bez problemu zgodził się na zwrot.
    Dziękuję wszystkim którzy się wypowiedzieli. Pozostało mi tylko zakupić sprawną klemę i powinno być już wszystko sprawne. gdzieś doczytam jak sprawdzić poduszkę kierowcy czy to też nie atrapa. Dziękuję
  • Poziom 8  
    Cześć. Podepnę się pod podobny temat co by nie śmiecić.

    Do Mini R50 dokupiłem skórzane fotele, z R50. Wtyczki od poduszek i napinacza w fotelu kierowcy pasują P&P a w fotelu pasażera nie. Instalacja w aucie ma dwa przewody a w fotelu jest złącze 3 pin. Próbowałem kombinacji z przewodami ale nic mi nie wychodzi, kontrolka na desce cały czas się pali.
    W fotelu sa trzy kolory - czarny, brązowy i fioletowo zielony a w aucie sa dwa - brązowy i żółty. Pewnie te od strony fotela trzeba zmostkować tylko które ?
    Może ktoś to z Was przerabiał już? Które PINy z fotela połączyć z instalacją w aucie?

    //edit
    po każdej kombinacji kasowałem błąd INPA.