Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Movano Renault Master - Brak mocy , słaby

16 Sep 2018 13:32 4425 13
  • Level 19  
    Witam, problem dotyczy Opla Movano 2,5cdti to samo co Master 2.5dci, 120KM 2007r, wersja z przepływomierzem (bez map sensora w dolocie, turbo bez zmiennej geometrii).
    Auto posiadam od 3miesiecy i nie moge dojść końca z mocą, jest tak od początku tzn. słaby dół do 2.2tys.obr pożniej jakos jedzie ale bez rewelacji.
    Pali od strzała, nie dymi nie kopci.
    Na postoju dodając gazu słabo wchodzi na obroty do 2tyś tzn z lekkim przymuleniem, po odpięciu przepływomierza wchodzi płynie .
    Na odpiętej przepływce w dolnym zakresie obrotów jedzie w miare dorze, góra bez zmian.
    Błędów brak,
    Egr wyczyszczony, zaślepiony czy nie nie ma różnicy.
    Wtryski wyciągnięte i sprawdzone , wszystkie parametry w normie.
    Cisnienie sprezania sprawdzone jest ok.
    Turbina po regeneracji(była troszke zaolejona )przed regeneracją jak i po brak różnicy.
    Czujnik sprzęgła jak i stopu sprawny( żle wysterowany czujnik sprzegła odcina obroty na postoju przy 2.8tyś obr u mnie kręci do ok. 4tyś)
    W związku z tym , że z odpiętym przepływomierzem lepiej sie zbiera zakupiony nowy z półki i dalej to samo.
    Za jakieś pomocne rady z góry dziękuje (poza głupimi docinkami opcja szukaj było tysiące razy, albo oddaj auto do servisu itp.)
  • TespolTespol
  • Level 26  
    Podciśnienia są dobrze popodpinane ?
  • TespolTespol
  • Level 19  
    migmig85 wrote:
    Podciśnienia są dobrze popodpinane ?


    tam nie ma podcisnien, turbo sterowane nadcisnieniem, i jeden zaworek podcisnieniowy do chłodniczki egr

    Dodano po 5 [godziny] 34 [minuty]:

    Wydech pod kątem przytkania możemy wykluczyć bo próbowałem z odkręconym i nie ma różnicy

  • Level 34  
    jeśli wersja z czujnikiem tlenu ,to warto się nim zainteresować. smoke limiter w sterowniku bierze pod uwagę AFR.
  • Level 19  
    damdam wrote:
    jeśli wersja z czujnikiem tlenu ,to warto się nim zainteresować. smoke limiter w sterowniku bierze pod uwagę AFR.

    brak błędu czujnika tlenu, odpięcie nic nie zmienia w pracy silnika.

    Pytanie do znawców tematu , czy zaślepiony egr trzeba usunąć programowo?
  • Level 19  
    Sonda zmieniona na druga i bez zmian

  • Level 34  
    w takim razie tester i jazda, 4 bieg , pełne obciążenie, wrzuć jakiś obrazek RPM vs IQ vs MAP
  • Level 19  
    Czy ktoś ma jakąś wiedzę w temacie sterowników , czy nie było jakichś wad fabrycznych, rozjechania mapy, bądź potrzeba korekty softu
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie ciśnienie paliwa w parametrach podczas jazdy? Zadane i rzeczywiste.
  • Level 19  
    Ciśnienie na szynie 393Bar na wolnych obrotach, przy dodawaniu gazu wrasta, max odchyłka 20bar różnicy.
    Jeździć nie muszę bo na postoju dodając gazu czuć jak z opóźnieniem wchodzi na obroty,zero dymienia. Odpinając przepływomierz wchodzi momentalnie na obroty ale dymi na czarno( wtedy dawka paliwowo powietrzna w parametrach idzie na max)
    korekcja cyl. 4 1.91mg/cp
    cyl.3 -0.62
    cyl.2 0.39
    cyl.1 -1.36
  • Level 19  
    Drążąc dalej temat poszła nowa turbina, ale bez zmian.
    Następnie znalazłem w necie podobny temat, gdzie koleś wyleczył swoje auto chip boxem, zakupiony najtańszy box z alledrogo za 180zł i eureka, auto ożyło od dołu , góra też się poprawiła, więc mamy wstępnego winowajcę.
    Następnie kupno używanych wtryskiwaczy i nie ten samochód, auto śmiga aż miło, oczywiście box odpięty.

    Najgorsze w tym wszystkim jest to że wtryski wytypowałem na samym początku, były zawiezione do jednego niby z najlepszych specjalistów z okolic i wszystkie według niego były ok.

    Mam jeszcze pytanie czy te wtryski trzeba kodować, stare były zakodowane c1blhnf, a81ygwd, 7p786s6, 788ms2, , a nowe wtryski maja nr 0445110 087 8200101135 , na każdym wtrysku jest taki sam numer
  • Level 23  
    marek0712 wrote:
    a nowe wtryski maja nr 0445110 087 8200101135 , na każdym wtrysku jest taki sam numer


    To są numery "części" wg bosch i renault. To nie kody.

    Dla zobrazowania, kod wtryskiwacza z obrazka to AKSSCNB
    Opel Movano Renault Master - Brak mocy , słaby


    Moim zdaniem kupiłeś wtryski od przedlifta czyli do 2006r -> czyli złe.
  • Level 19  
    Temat do zamknięcia, dla potomnych, 2,5dci przymulony, słaby z oporem wchodzi na obroty , po odpięciu przepływki śmiga lepiej i ładnie wkręca się na obroty, powodem były wtryski(mimo sprawdzanych w warsztacie zajmującym się wtryskami).
    pp_pablo wrote:
    To są numery "części" wg bosch i renault. To nie kody.
    a co jest napisane nr a nie kody, kolega czyta ze zrozumieniem.
    Wtryski miałem zakodowane Renault
    marek0712 wrote:
    zakodowane c1blhnf, a81ygwd, 7p786s6, 788ms2,
    a teraz zakupione BOSCH.
    Z tego co się doczytałem to wtrysków BOSCHA się nie koduje, zaczerpnięte z innego tematu z forum ''Korekty się w końcu zrobią takie jak mają być, tylko to dłużej potrwa, kod to tylko taka wstępna korekta kompensująca rozrzut parametrów w procesie produkcji, przy używanym lub regenerowanym wtryskiwaczu i tak nie ma większego znaczenia i różnice i tak będą skompensowane automatyczną korektą przez ECU.''
  • Level 19  
    Temat do zamknięcia, dla potomnych, 2,5dci przymulony, słaby z oporem wchodzi na obroty , po odpięciu przepływki śmiga lepiej i ładnie wkręca się na obroty, powodem były wtryski(mimo sprawdzanych w warsztacie zajmującym się wtryskami).
    pp_pablo wrote:
    To są numery "części" wg bosch i renault. To nie kody.
    a co jest napisane nr a nie kody, kolega czyta ze zrozumieniem.
    Wtryski miałem zakodowane Renault
    marek0712 wrote:
    zakodowane c1blhnf, a81ygwd, 7p786s6, 788ms2,
    a teraz zakupione BOSCH.
    Z tego co się doczytałem to wtrysków BOSCHA się nie koduje, zaczerpnięte z innego tematu z forum ''''Korekty się w końcu zrobią takie jak mają być, tylko to dłużej potrwa, kod to tylko taka wstępna korekta kompensująca rozrzut parametrów w procesie produkcji, przy używanym lub regenerowanym wtryskiwaczu i tak nie ma większego znaczenia i różnice i tak będą skompensowane automatyczną korektą przez ECU.''''

    Dodano po 1 [minuty]: