Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Max obciążenie - płyta indukcyjna + piekarnik (B16)

magisterson 16 Sep 2018 17:19 14619 53
Suntrack
    magisterson
    Level 7  
    Witajcie,

chcę zamienić płytę gazową na indukcję oraz pod nią (tam gdzie obecnie jest butla) podłączyć piekarnik elektryczny. Pytanie o max obciążenie. Od razu mówię, że jestem zielony w tym temacie i proszę, tłumaczcie mi jak blondynce :D

Obecnie w szafce gdzie jest butla mam podłączone pod jedno gniazdko (zabezpieczone bezpiecznikiem B 16 Legrand na którym widnieje symbol 230/400V) zmywarkę, pralkę oraz iskrownik od płyty gazowej.

Znalazłem płytę indukcyjną "Amica PI6509LNU" która ma opcję podłączenia do gniazdka na 230v bez konieczności wzywania elektryka. Pytanie czy taka płyta obciąży to gniazdko tak bardzo, że nie będę mógł już przyłączyć tam piekarnika lub pralki? Kompletnie nie wiem jak to wyliczyć. Obecnie jak już nadmieniłem pod tym jednym gniazdkiem chodzi pralka i zmywarka (nierzadko równocześnie i korków nie wywala).

Dom jest dość nowy (2010 rok budowy), teraz po remoncie i prucie ścian raczej nie wchodzi w grę. Mam jeszcze lodówkę która jest podłączona po przeciwnej stronie do gniazdka które również jest na bezpieczniku B 16 i tylko lodówka jest tam podpięta, więc w razie czego mogę podpiąć tam też jeszcze np. zmywarkę lub pralkę, albo i jedno i drugie jeśli się da. Po prostu poprowadzę przedłużacz w korytku instalacyjnym przy listwie podłogowej.

Proszę o poradę i wyrozumiałość. Chętnie odpowiem na wszelkie dodatkowe pytania które mogą pomóc rozwiązać ten problem.
  • Suntrack
    kokapetyl
    Level 43  
    magisterson wrote:
    mam podłączone pod jedno gniazdko (zabezpieczone bezpiecznikiem B 16 Legrand na którym widnieje symbol 230/400V) zmywarkę, pralkę oraz iskrownik od płyty gazowej.