Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra 1,9Tdi 2007 - Automatyczna skrzynia biegów JATCO

J_KOREK 16 Wrz 2018 21:45 105 2
  • #1 16 Wrz 2018 21:45
    J_KOREK
    Poziom 2  

    Witam

    Mam Seata Alhambra 1,9TDi 2007r (przebieg ok 330 000km) ze skrzynią automatyczną JATCO.
    Od kilku tygodni walczę z niedomaganiem skrzyni w moim samochodzie.
    Objawy ( występują przeważnie po "zimnym" starcie):
    - auto nie przerzuca z 1 na 2 bieg - obroty rosną do 3-4 tysięcy - silnik wyje a skrzynia jakby się stawiała i nie pozwalała wrzucić wyższego biegu.
    - po przejechaniu pewnego dystansu - początkowo było to ok 1km - teraz już trzeba przejechać kilka lub kilkanaście km, w końcu zmienia na 2 bieg a kolejne już w górę zmienia poprawnie. Potem już wszystko działa poprawnie. Do kolejnego "zimnego" startu.
    Bywały też okresy kilkudniowe gdy nie było problemu i wracał on ponownie.

    Lokalny specjalista od automatów na początku zrobił poniższe:
    - wymiana oleju ( w sumie w ciągu kilku tygodni kilka razy) - olej bez opiłków, przy pierwszej wymianie był trochę brudny lecz nie spalony.
    - sprawdzone wszystkie elektrozawory, 2 nowe i dwa oczyszczone
    Za to płaciłem i na to warsztat dał gwarancję, ale nadal jest problem.
    Wróciłem więc do niego i w przeciągu kolejnych tygodni zrobione zostały jeszcze:
    - podmieniony komputer/sterownik skrzyni (używany od takiego samego modelu) - bez poprawy
    - podmieniona cała mechatronika (inna używana, od takiego samego modelu) - bez poprawy
    - podmieniony cały kosz z tarczkami (używany od takiego samego modelu) - bez poprawy
    - podmieniony "tłok" od kosza - (używany od takiego samego modelu) - bez poprawy

    Objawy nadal takie same. Mechanik już chyba sam nie ma pomysłu, może chęci.
    Chyba robił jakieś diagnostyki jakimś prostym VAG-iem -ale chyba nic nie wyszło. w każdym razie nie pamiętam żeby była owa o jakimś konkretnym błędzie.
    Wszystkie te operacje - rozłożone w czasie - w ciągu już kilku wizyt były robione bez wyciągania skrzyni z auta i jej "rozpoławiania" i inspekcji wewnątrz. Filtr nie był wymieniany - ".....bo trzeba rozpołowić"
    Nie wiem już co robić. Niby jest gwarancja warsztatu - dlatego tam jeszcze wracam, ale auto nie pracuje poprawnie.
    Niekomfortowa jest jazda, stres po każdym ruszeniu, a ew. sprzedaż w takim stanie niemożliwa.
    Prośba o poradę (może poza oczywistą " zmień warsztat") - na co jeszcze zwrócić uwagę?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam Kuba vel J_KOREK

    0 2
  • #2 17 Wrz 2018 09:33
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Temat poruszany wielokrotnie, wymień na nowy elektrozawór N92 !!

    0
  • #3 17 Wrz 2018 19:49
    J_KOREK
    Poziom 2  

    @romuald-f

    dziękuję za odpowiedź
    Jeśli to jest elektrozawór odpowiedzialny za "zmianę 2 biegu" to było on wymieniany na nowy - stary zawór otrzymałem do wglądu w opakowaniu od nowego

    Czy ew. czystość takiej wymiany ma wpływ?
    Czy kolega ma jakieś inne sugestie?

    z góry dziękuję za odpowiedź

    J_KOREK

    Dodano po 8 [godziny] 24 [minuty]:

    Witam

    Małe sprostowanie. Jest problem ze zmianą "na zimno" z 2 na 3 bieg.
    Czy to Waszym zdaniem jest kwestia tego samego zaworu (N92) czy jakiegoś innego?

    J_KOREK

    0