Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 - zmiana obrotów jałowych

m.bielecka 28 Aug 2005 22:08 10127 15
  • #1
    m.bielecka
    Level 16  
    Kto ma P 406 z silnikiem 1,8 pełny wtrysk i obserwował zmiany obrotów po starcie zimnego silnika ?.
    U mnie zimny ma 850obr/min i po rozgrzaniu to samo.Czy tak powinno być ?Np.w Golfie zimny około 900-1000obr/min a po rozgrzaniu 620obr/min.
    Czy takie zachowanie p 406 świadczy o usterce ??
  • #2
    robert45
    Level 21  
    Witam.Ja wprawdzie nie mam P 406 ale mam samochód z silnikiem 1.4 16V.
    Obroty na zimnym silniku ok.1100obr/min.
    Po rozgrzaniu ok.900 obr/min.
    Wg.instrukcji prawidłowe obroty silnika po rozgrzaniu to 875 - 925obr/min.
    Steruje tym komputer po otrzymaniu sygnału z sondy i silnik krokowy ustawia przepustnicę na w/w obroty.Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #3
    snozer
    Level 17  
    Ja używałem peugota 406 2.0 16V i to samo jest z niskimi obrotami. Nie trzyma ich równo a na dodatek przygasa. Podobno problem ten jest związany z jakimś map sensorem albo silnikiem krokowym lub adaptacją silnika krokowego. Więcej nie wiem. Grzebałem trochę przy silniku krokowym i nawet go oczyściłem, ale nic nie pomogło.
    Drugi problem, jaki ma ten peugeot to załączanie się szybkich obrotów wentylatora od chłodnicy i nie wyłączanie się silnika chłodnicy. Dopiero zauważyłem, że jak wyciągnę 40A bezpiecznik ze skrzynki z bezpiecznikami i przekręcę klucz w stacyjce a następnie wsadzę zpowrotem bezpiecznik to przestaje się kręcić wentylator. Odłączałem tez jakiś podłużny sterownik przy komputerze i też to pomagało.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i jak jest zimny to powinien mieć 1000 obrotów przynajmniej mój miał a jak się rozgrzeje to słychać takie strzelenie jak by cos się w katalizatorze przełączało i ma 700 do 900 obrotów. U mnie skacze cały czas + - 50. Tak samo jest jak włącze klime to też się przełącza na wyższe obroty.

    Dodano po 45 [minuty]:

    dowiedziałem sie jeszcze że przed katalizatorem jest też silni krokowy z przepustnica który ma wpływ na niskie obroty - te przełaczanie co wyżej napisałem.
  • #4
    m.bielecka
    Level 16  
    Zatem przy zimnym obroty około 1000 a po rozgrzaniu około 900.
    Coś mam zatem pokićkane w moim.
  • #5
    snozer
    Level 17  
    Jak się rozgrzeje to tak 700 powinien trzymać. Natomiast jak sie jeździ i włącza rózne użądzenia to max powinien mieć 900 obr/min
  • #6
    m.bielecka
    Level 16  
    Wydaję się mi ze to właśnie prawidłowe obroty-jałowe-700.
    Porównując z innymi autami na ucho słychać ze 900 to za dużo.
    Co do przepustnicy przed katalizatorem to pierwsze o czymś takim słyszę.
  • Helpful post
    #7
    snozer
    Level 17  
    Sam doladnie nie wiem czy to jest przepustnica czy cos innego wiem tyle ze gdy silnik sie rozgrzeje to powinno byc slychac taki przeskok w silniku jak by cos sie przelaczlo i wlasnie to jest to uzadzenie ktore zmniejsza obroty
  • #8
    m.bielecka
    Level 16  
    A jaki to rocznik tego silnika?
    Ciekawi mnie również jaka jest temperatura silnika po rozgrzaniu,
    U mnie nie przekracza 80 stopni .Tetrmostat sprawdzałem -jest dobry .
  • Helpful post
    #9
    snozer
    Level 17  
    Rocznik samochodu to 1999 a z tą temperaturą to też mi do 90 stopni dochodzi powyżej nic a nic nie wchodzi
  • #10
    godzio7
    Level 12  
    Witam.mam 406 1,8 16v BG' 98r .Wydaje mi sie że panowie sie mylą co do wysokości obrotów.W moim aucie obroty zaraz po starcie ustalają się na wartość 1200 a po rozgrzaniu silnika spadają do 900 obr/min .Do tej pory wydawało mi sie że to norma a 700 to trochę za mało .Jesli tak nie jest to proszę mnie poprawić.pozdrawiam
  • #11
    snozer
    Level 17  
    dokładnie powinno być 750 obrotów na minutę
  • #12
    Lemon
    Level 12  
    Kolego godzio7 masz prawidłowe obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku. Za podwyższone obroty na zimnym silniku głównie odpowiada czujnik temp. silnika. To na podstawie informacji od niego ECU wydłuza czas wtrysku benzyny i stąd mamy wyższe obroty. W miare nagrzewania sie silnika ECU skraca czas wtrysku i obroty spadaja. Przy zimnym silniku ECU nie czyta napiecia z sondy lambda czyli mozna by powiedziec że sonda jest jakby odłączona. Silnik krokowy ma za zadanie regulowac dopływem powietrza poprzez oddzielny kanał dolotowy na wolnych obrotach, a nie regulować przepustnicą ja napisał kolega robert45. To tak w wielkim skrócie.:D
  • #13
    snozer
    Level 17  
    Ale taka prawda, że jak silnik jest zimny i piach dostał sie do przepustnicy to po dodaniu gazu i puszczeniu przepustnica może sie nie domykać. Najłatwiej sprawdzić czy przepustnica dobrze chodzi zwalniająć na 3 biegu. Należy sie rozpędzić na trzecim biegu tak by osiągnąć, co najmniej 2000 obrotów/minutę i puścić gaz. Następnie samochód powinien zwalniać. W tym Momocie należy obserwować obroty silnika i reakcję samochodu. Jeśli poczujemy szarpnięcia w okolicy 1500 - 1000 obrotów to znaczy, że jest coś nie tak. Samochód powinien płynnie przejść do niskich obrotów i samemu bez dodawania gazu jechać. Przy cięższych samochodach i o małej pojemności silnik może zacząć przygasać, lecz powinno się to zacząć maksymalnie przy 900 obrotach. Próbę można też wykonać dla drugiego i pierwszego biegu. WSZYSTKIE TE CZYNNOŚCI NALEŻY WYKONYWAĆ PRZY ROZGRZANYM SILNIKU. :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Lemon powiedz mi lepiej czy jak jest rozwalona siatka elastyczna od wydechu przed katalizatorem to może to powodować oszukiwanie w spalaniu i zwiększanie obrotów? Przecież sonda lamda mniej spalin mierzy!: ?:
  • #14
    Lemon
    Level 12  
    Może powodować błędy w odczycie przez sonde.
  • #15
    tytan58
    Level 20  
    masz uszkodzony silniczek krokowy,w 406 to normalka. Do Roberta 54- ciekawe skąd wytrzasnołeś Peugeota 406 z silnikiem 1,4
  • #16
    robert45
    Level 21  
    Kolego tytan 58 czytaj uważnie posty .Nie pisałem ,że Peugot 406 ma silnik o pojemności 1.4 tylko że ja mam samochód z silnikiem 16V o tej pojemności w którym również jest silnik krokowy i wiele innych urządzeń działających podobnie jak w P-406.
    Tak nawiasem mówiąc twoja wypowiedź nie wniosła nic nowego do tematu.
    Skup się na temacie jeśli chcesz pomóć a nie na uszczypliwościach.