Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Electrolux EWF10240W - Wysokie obroty i błąd E52

17 Wrz 2018 16:06 645 5
  • Poziom 9  
    Witam,
    Pralka po pewnym czasie pracy (najczęściej pod koniec cyklu prania) wchodzi na bardzo wysokie obroty i zatrzymuje się. Po kilku minutach przestoju objaw znów się powtarza. Czasem po zmianie programu startuje normalnie ale zwykle musi odpocząć jeden dzień żeby na początku wystartować normalnie. Przy tym czasem jest wskazanie błędu E52, ale nie zawsze.

    Sprawdziłem wiązkę silnika, przelutowałem styki przekaźników na płytce elektroniki, wymieniłem triak, sprawdziłem napięcie i rezystancję na tacho przy "ręcznych" obrotach (~3VAC, 185Ω), magnes tacho cały. Co jeszcze można sprawdzić bo już brak pomysłów?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Witam.
    Był taki temat na forum w którym autor opisywał walkę z błędem E52 i po ciężkich bojach okazało się, że sprawcą była cewka tachogeneratora w której czasowo spadała rezystancja.
    By nie robić sobie kosztów można poszukać cewki z demontażu i podmienić.
  • Poziom 9  
    Podłączyłem miernik bezpośrednio w obwód tacho i włączyłem pralkę na cykl prania. Na początku wskazanie napięcia zerowe. Pierwsze płukanie i obroty lewo/prawo wskazanie ~2VAC. Po kilku cyklach płukania napięcie w stanie spoczynku pralki przechodzi na 0,11-0,13V. Kolejny cykl zaczyna się zrywem na wysokie obroty i zatrzymaniem pracy. W trakcie zrywu napięcie osiągnęło max. 0,22V, po czym wróciło do poziomu 0,11-0,13V i tak już pozostaje.

    Kolejne cykle przy tym napięciu początkowym powtarzają się zrywami. Odłączenie i załączenie zasilania pralki nie pomogło. Dopiero po kilku próbach zmiany programu prania napięcie spadło do 0V i pranie doszło do końca już normalnym trybem. Przy 900 obr. napięcie doszło prawie do 25V.

    Czy to możliwe żeby tacho tak wariowało i wracało do normy przy zmianie programu? Jakieś sugestie?
  • Poziom 9  
    W końcu udało mi się zdobyć cewkę. Po wymianie problemy ustąpiły.
    Cewkę można w łatwy sposób sprawdzić po zdjęciu z silnika. Mimo ze rezystancja w spoczynku pracy jest ok to po podgrzaniu np. suszarką i jednoczesnym pomiarze widać jak rezystancja skacze.
    Dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia.