Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Keeway Focus 2007r 2t - słaby v-max

mietek00700 21 Sep 2018 11:45 858 7
  • #1
    mietek00700
    Level 6  
    Witam,
    mam taki problem z tym skuterem, że strasznie słabo jeździ, zamontowałem mu cylinder 70cc i niby gaźnik przeznaczony do 60-80cc ofc skuter wypykał przeszło 8h z przerwami, komprecha miazga
    pierwsza próba jazdy i wyciskał ledwie 35km/h, po zdjęciu oryginalnego filtra powietrza skuter na 3/4 gazu wyciskał z 45km/h na pełnym gazie dławił się, zacząłem regulować przelot powietrza i paliwa, za cholerę na oryginalnym filtrze więcej jak 35 nie jechał i się dławił, na stożkowym były jaja bo nic regulacja nie dawała i 45km/h był max i też się dławił, w końcu w filtr powietrza wsadziłem blaszkę która zakryła prawie cały otwór, skuter dałem na kołek, aby tylne koło było w powietrzu i docinałem te blaszkę, aż złapał optymalne obroty na pełnym gazie , teraz śmiga jakieś 55-60km/h jednak to wciąż mało, na starcie wybija 7 tysięcy obrotów i spada do 4 tysięcy jak licznik dobije 20km/h i powoli obroty dobijają 6 tysiecy do 6,5 przy 60km/h ;/
    postanowiłem zmienić pasek na nowy, wyczytałem gdzieś, że powinien mieć pasek 788x17x28 a miałem w nim 792x16,6x28 i wyglądał jakby był za długi, zmiana nic nie dała na nowym pasku 50km/h max i dławi się, na tym starym popękanym pasku śmiga szybciej i sprawa wygląda tak, że ten pasek 792 jest krótszy od tego 788 .... jakieś pomysły ? bawiłem się z wariatorem i sprzęgłem i nic nie daje sportowe czy nie
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Skutery Keeway są tak poblokowane, że nie będą chodzić na częściach które nie były oryginalnie w nich zamontowane. A co do tuningu, to musisz wymienić praktycznie większość części aby to zaczęło chodzić (cylinder, wał*, wydech, gaźnik, airbox, napęd, zapłon), więc to jest kompletnie nieopłacalne. Prościej kupić kompletny silnik Minarelli z osprzętem i masz spokój.
  • #3
    mietek00700
    Level 6  
    skuter kupiłem za grosze w sumie i jeŸdził marne 30km/h … dzisiaj z wiatrem na prostej dobijał 65/70 a z górki 70 i aż ryczał przy 6,5-7k obrotów to mu popuszczałem gaz, muła ma tylko pod obcišżeniem np. pod górkę spadnie do 46-50km/h lub pod silny wiatr marne 50-55 wyciska, noi ten start jego … kiepsko się rozpędza, ale normalna jazda odbywa się w granicach prędkoœci 50-60km/h na prostej, tak więc tuning chyba się udał ;) ale nie do końca, co do setupu jego to ma głowice oryginalnš, cylinder 70cc, wał został ( nic do jego szybkoœci nie da, a raczej powinien wytrzymać) gaŸnik też tuningowy jest, filtr powietrza stożkowy przerobiony, i zapłon ma sportowy, wydaję mi się, że powinien lepiej i tak iœć, może ktoœ wie jakie rolki dobrać i pasek do niego ? kolega ma 80cc minarelli i mu œmiga 80-90 i minimalnie spada pod obcišżeniem, wiem, że to nie jakiœ tam piaggio typhoon 70cc który wyciska 120-130km/h( którego posiadam zresztš) ale 2-suw nawet chinol powinien sobie lepiej radzić, może to wina paska bo już stary jest + ewentualnie inna waga rolek ? wariator sportowy ma, ale rolki 7g, mam jeszcze sportowe sprzęgło + centralna sprężyna jest w tym czerwona, ale chyba za twardo wtedy będzie mieć ? bo mam też od 4-suwa rolki 5,5g w kształcie litery D, spróbować mu je założyć jak będš rozmiarowo pasować ? bardzo pomogły w 4-suwie routerze basse z głowicš + cylinder + gaŸnik 70cc reszta stock ( oprócz blokad) zwiększyć start i vmax o 15-20 km/h, licznik na momencie zamyka
  • #5
    mietek00700
    Level 6  
    tak zwane rozcinane i wyciąganie bebechów było z tłumnikiem, elegancki przelot ma
  • #7
    mietek00700
    Level 6  
    ja wiem, odpowiednia konstrukcja to jedno, najwyżej mocowanie tłumnika, może z czasem usunąć, przelot jest i tyle, chociaż przejadę nim się bez tłumnika, najbardziej to dziwne jest, z tym filtrem powietrza, stożkowy czy oryginalny nie da rady go wyregulować, dopiero jak stożkowy założyłem i te blaszkę wsadziłem, że prawie cały otwór zamyka to śmiga

    Dodano po 17 [minuty]:

    może faktycznie to wina wariatora/sprzęgła/rolek i paska, skoro z górki musze gaz puszczać ? bo silnik, aż ryczy i jest odczucie jakby coś się ślizgało a 70km/h to byłby max jaki ta bambaryła wyciągnie ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    BANANvanDYK wrote:
    Wyciąganie bebechów gówno daje. Wydech musi mieć odpowiednią konstrukcję i zachowywać określony kształt.


    hmm ja wiem, jakby dobrze pomyśleć to mit, że tłumnik musi być oryginalne tuningowy, w romeciku 727 ( trochę podrasowany) to bez tłumnika zamykał licznik, jakieś 95km/h szedł, a po założeniu tego niby tuningowego tłumnika wyciskał 80km/h,na oryginalym 75km/h, wkurzyłem się i go rozciąłem i całkowicie na nowo przespawałem, dając mu tragicznie większy przelot i spokojnie leci te 90-100km/h, a mocowanie silnika jak na razie po pół roku jest ok, nie zrywa prawego kartera
  • #8
    BANANvanDYK
    Level 40  
    W 4T to możesz i bez wydechu jeździć (jak masz gdzie), choć tracisz kilka procent mocy przez brak impulsu podciśnienia powstającym w rurze wydechowej. W 2T uzyskujesz tylko pracę na niskich obrotach, a mocy brak.
    Chcesz się tak dalej męczyć, to proszę bardzo. Tylko potem nie marudź, że pali 5/100, co chwilę wymieniasz świecę albo się zaciera i nie chce odpalać.