Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Diody migające przez kilka sekund, w łódce zanętowej - jak zrobić?

22 Wrz 2018 08:43 639 12
  • Poziom 3  
    Witam. Jestem tu nowy i to mój pierwszy post a że jestem zielony w temacie więc proszę was o pomoc. A więc stoję przed pudową swojej pierwszej łódki wędkarskiej i chciał bym by podczas otwierania klap spustowych na kilka sekund zaczęły mrugać diody z danej strony. Wiem że coś takiego budowane jest z układem timer Ne 555 ale co dalej to już nie wiem. Łódeczka ma być wyposażona w osiem diod białych z przodu (po 4 z każdej ze stron ) i osiem czerwonych z tyłu. Ktoś pomoże? Poglądowe zdjęcie owych klap i wnętrza.
  • Specjalista elektronik
    Jeden NE555 może odmierzać tylko jeden czas, więc nie może robić i migania, i ograniczenia czasu migania - chyba, że otwieranie tych klap trwa tych kilka sekund, w tym czasie jest z nich jakiś sygnał i LED-y mają migać, kiedy jest ten sygnał. Można użyć NE555 i licznika (z licznikiem do 16 byłoby 15 mignięć). Nie piszesz, jakie LED-y (na jaki prąd), jakie masz napięcie zasilania - być może będzie potrzebny tranzystor do wzmocnienia prądu; jaki sygnał otrzymuje się z tych klap.
  • Poziom 3  
    _jta_ napisał:
    Jeden NE555 może odmierzać tylko jeden czas, więc nie może robić i migania, i ograniczenia czasu migania - chyba, że otwieranie tych klap trwa tych kilka sekund, w tym czasie jest z nich jakiś sygnał i LED-y mają migać, kiedy jest ten sygnał. Można użyć NE555 i licznika (z licznikiem do 16 byłoby 15 mignięć). Nie piszesz, jakie LED-y (na jaki prąd), jakie masz napięcie zasilania - być może będzie potrzebny tranzystor do wzmocnienia prądu; jaki sygnał otrzymuje się z tych klap.