Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator żelowy - Alternatywa dla akumulatorów żelowych

arcicha1 22 Wrz 2018 12:01 186 8
  • #1 22 Wrz 2018 12:01
    arcicha1
    Poziom 8  

    Mam pytanie związane z zamianą akumulatorów żelowych na baterie litowo-jonowe.
    Czy jest to w ogóle możliwe i jakie parametry muszą być zachowane.
    Otóż w skuterze który posiadam obecnie są zamontowane akumulatory żelowe 12V 40Ah szt. 5 podpiętych obwodowo, co daje nam 60v i 40Ah (jak źle kombinuje proszę o poprawienie), problem polega na tym że akumulatory swoje ważą, czy dało by się to zastąpić baterią litowo-jonową jak tak to jaką by musiała mieć pojemność aby zachować podobne właściwości 60v 40Ah czy może mniej? Jakiego parametru nie uwzględniłem.

    0 8
  • #2 22 Wrz 2018 13:02
    Jawi_P
    Poziom 33  

    Dobra, nie wiem co to jest połączenie obwodowe...
    Ale w Twoim przypadku akumulatory wyładowane dają ok 50V, naładowane do pełna dają 70V.
    Musiałbyś połączyć szeregowo około 16 ogniw Li-Ion.
    I takich pakietów równolegle z ... kilkanaście, zależnie od pojemności ogniw jakie kupisz.
    Co to za skuter, czy nie pomyliłeś się w pojemności akumulatorów? Coś dziwne dane moim zdaniem podajesz.
    Pomijając już te kwestie, czym to będziesz ładował? Bo to tu się zacznie problem prawdziwy.

    0
  • #3 22 Wrz 2018 13:55
    arcicha1
    Poziom 8  

    To znaczy są gotowe baterie, które można kupić razem z ładowarką pytanie jakie muszą być parametry takiej baterii też 60v 38Ah czy wystarczy mniej Ah przy zachowaniu podobnej wydajności (zdjęcie dokładnie takiego akumulatora jakie mam w swoim skuterze widoczne na zdjęciu PS. pojemność jest 38Ah pomyliłem się we wcześniejszym wpisie) Akumulator żelowy - Alternatywa dla akumulatorów żelowych

    0
  • #5 22 Wrz 2018 14:00
    adamz74
    Poziom 31  

    Brakuje maksymalnego prądu rozładowania.

    Czeka Cię sporo "rzeźby" przy elektronice, żeby w miarę bezpiecznie ładować i używać taką baterię, bo inaczej będzie jak z "Teslą pod Wałbrzychem". :)

    Pozdr!

    0
  • #6 22 Wrz 2018 14:32
    arcicha1
    Poziom 8  

    Skuter o którym mówię to
    http://www.jednoslad.pl/romet-ev1-elektryczna-propozycja-arkus-romet-group/

    jeżeli chodzi o silnik
    https://motor-x.pl/silnik-ev1-48v-3000w-szt-,p.html

    "Czeka Cię sporo "rzeźby" przy elektronice, żeby w miarę bezpiecznie ładować"
    co dokładnie masz na myśli?

    A nie można zastosować gotowych rozwiązań (tzn bateria 60v + ładowarka)
    np
    https://decofire.pl/greenworks-akumulator-lit...XQnGVGZowejnOB8wWKfzEyXo_xwlIJDRoCWUQQAvD_BwE

    Pytanie tylko czy taka bateria musiała by mieć również 40Ah czy może być mniej.

    Wybaczcie jeżeli moje pytania są bez sensu ale próbuję zrozumieć czy jest możliwość zamiany ciężkich akumulatorów żelowych na dużo lżejszą baterię litowo-jonową

    0
  • #7 22 Wrz 2018 14:51
    Jawi_P
    Poziom 33  

    arcicha1 napisał:
    pytanie jakie muszą być parametry takiej baterii też 60v 38Ah czy wystarczy mniej Ah przy zachowaniu podobnej wydajności

    Niezależnie jakiego typu akumulatora byś nie użył, to pojemność jego zadecyduje o dystansie jaki pokonasz.
    Teraz masz 38Ah, gdybyś użył polecanych ogniw o pojemności 3Ah po dwa równolegle to da Ci 6Ah. Na takim zestawie "pi x oko" pokonasz dystans 6 krotnie mniejszy niż na tych, które chcesz wymienić. Jak były nowe oczywiście. Resztę sobie policz. Bo dopiero 12 takich pakietów da Ci zbliżoną pojemność.
    Jaki jest silnik, lub jaki jest pobierany prąd przez niego, bo od tego zależeć będzie ile minimalnie musisz podłączyć takich pakietów.
    Ogólnie rzecz ujmując, wymiana tych akumulatorów na Li-Ion, tak by pokonać podobny dystans, pochłonie trochę pieniędzy. Liczyłbym od 2,5 tys w górę. kupując od Chińczyka. W Polsce blisko x2.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Litokalla VTC6 3000mAh o prądzie ciągłym 30A.
    Ok 800zł.

    Skąd ta cena? Na Ali te akumulatory są w cenie od 3,5 do ok 4$ za sztukę.
    Dla 32 szt mi wyszło, że dałby <500pln.
    Potem jeszcze kwestia zgrzania pakietów.
    arcicha1 napisał:
    To znaczy są gotowe baterie, które można kupić razem z ładowarką

    Piszesz o pakietach Li-Ion?
    Pokaż linka.
    Do takiego pakietu potrzebujesz niezłego balansera. Ładowarki do pakietu 16S są, ale tanie nie będą.
    Do pakietu akumulatorów dołóż kilka stówek na ładowarkę.
    Jak kolega napisał wyżej, trochę rzeźbienia Cię czeka. To nie jest tylko prosta wymiana.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Podany przez Ciebie silnik bierze 60A, w impulsie więcej. Już wiadomo że w pakiecie nie może być 2 ogniw równolegle tych podanych przynajmniej, musi być więcej.
    Podany przykład akumulatora ok, ale on ma 4Ah. Zasięg skutera podziel na 10.
    Ponad to, akumulator musi potrafić dać 60A do obciążenia, a ten z linka pewnie nie da. Pewnie, bo tego parametru nie znajduje nigdzie na stronie.
    Jak kupisz takich więcej równolegle, to koszty będą duże, ładowanie utrudnione.

    0
  • #8 22 Wrz 2018 17:24
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jawi_P napisał:
    Skąd ta cena? Na Ali te akumulatory są w cenie od 3,5 do ok 4$ za sztukę.

    Hehe , dolicze sobie vat bo one już nie przechodzą na cle. Za dużo tego było kupowane do e-fajek.
    Więc 12x16 to jest 192 sztuki kupujesz 200sztuk , bo zawsze podczas zgrzewania coś odpali i masz baterię zdolną oddać 360A 57V całe 20kW.

    0
  • #9 23 Wrz 2018 00:07
    arcicha1
    Poziom 8  

    Czyli coś takiego powinno dać sobie radę?

    https://pl.aliexpress.com/store/product/Super...a0d0-48e3-bbea-90c91ac02419&priceBeautifyAB=0

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:

    Kurde zaczynam głupieć, próbowałem znaleźć info odnośnie ilości akumulatorów i wszędzie mam info że są 4 akumulatory 12v x40ah, jaki cel miał w tym sprzedawca
    (bo skuter kupiłem w tym roku jako używany) aby wpychać kolejny akumulator czyli zwiększenie do 60V, czyżby baterie są padnięte?

    0