Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.4, 8V benzyna - Rozrusznik kręci bez oporu

23 Wrz 2018 13:16 585 14
  • Poziom 6  
    Witam. Jadąc trasą moja Astra nagle straciła moc, po czym silnik zgasł i już nie chciał odpalić. Teraz rozrusznik kręci bardzo lekko, jakby nie obracal silnikiem, ale od czasu do czasu coś tam złapie na kilka sekund i znów gaśnie. Sprawdzałem rozrząd, pasek nie zerwał się. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
  • Poziom 33  
    Pewnie zawory stoją, pytanie- dlaczego? Zdejmij pokrywę głowicy i sprawdz.
  • Poziom 25  
    Prawdopodobnie masz już luz na kole pasowym wału, a zaraz całkowicie zetnie klin koła rozrządu na wale. Silnik 1,4 jest kolizyjny.
  • Poziom 30  
    Zacięty zawór upustowy na pompie oleju i podpiera ci zawory stąd praca bez oporu .
  • Moderator Samochody
    tensor125 napisał:
    pasek nie zerwał się

    Bo powyrywało mu tylko zęby przy dolnym kółku.
  • Poziom 6  
    bubu1769 napisał:
    Zerwać jak zerwać, sprawdzałeś na punktach czy nie przeskoczył?


    Nie, po zdjęciu pokrywy sprawdzałem tylko czy się obraca pasek przy próbie odpalenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    robin161 napisał:
    Prawdopodobnie masz już luz na kole pasowym wału, a zaraz całkowicie zetnie klin koła rozrządu na wale. Silnik 1,4 jest kolizyjny.

    Czyli co, silnik na śmietnik?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Daro122 napisał:
    Zacięty zawór upustowy na pompie oleju i podpiera ci zawory stąd praca bez oporu .


    A dlaczego mogło tak się stać? Olej wymieniłalem regularnie na dobry, markowy 10w40
  • Poziom 6  
    bubu1769 napisał:
    Zdejmij osłony i sprawdzić dokładnie pasek i koła rozrządu, jeśli tam będzie dobrze to do sprawdzenia ciśnienie oleju tak jak sugerował Daro122


    A skąd problem z ciśnieniem oleju? Olej wraz z filtrem wymienialem regularnie
  • Poziom 43  
    Ustaw na znaki i potem odkreć korek oleju ,widac czy wałek się obraca.
  • Moderator Samochody
    Wałek rozrządu potrafi pęknąć w połowie - silnik zgaśnie i będzie próbował załapywać przy kręceniu - odgłos jak przy odpalaniu "malucha". Aczkolwiek to C14NZ - trzeba zdjąć kopułkę i zobaczyć czy palec rozdzielacza zapłonu się kręci w ogóle.
  • Poziom 25  
    Fakt, miałem tak w Kadecie z tym silnikiem. Powodem pęknięcia wałka był moduł zapłonowy.