Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] volvo 940 gl 2,3 1993 - jak wymontowac zespol zegarow?

29 Sie 2005 10:24 3290 1
  • Poziom 13  
    Witam.
    Potrzebuje wymontowac z w/w pojazdu caly zespol wskaznikow i nie jestem po obserwacji do konca pewien jak jest zamocowany, choc dokonywalem tego typu prac w wie;u roznych pojazdach. Prosze o profesjonalna instrukcje osob ktore spotkaly sie z tym problemem. Dodam iz nie ma srs, wiec odpada problem niebezpieczenstwa pracy w okolicy kolumny (jesli wogole bylby to problem). Cel demontazu: naprawa wskaznika poziomu paliwa i wyzej polozonych zaroweczek (kontrolka kierunkowskazu i jedno podswietlenie)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Poniewaz niniejszy post jest od dawna bez odpowiedzi, a ja zostalem zmuszony do dokonania naprawy oswietlenia tablicy wskaźników w moim Volvo (dokladnie ten sam model) postanawiam zamknac ten temat krótkim opisem:

    1. Odłaczyc akumulator! Wskaźniki są elektroniczne i ewentualne zwarcie (np + od zegarka do folii ścieżek) może je uszkodzić
    2. Zdjąc osłone nad nogami kierowcy
    3. Długim i niezbyt szerokim wkrętakiem płaskim oswobodzić zaczepy przytrzymujące ramkę maskującą. Nalezy wlozyć wkrętak z jednej strony pod kątem ok 45° w otwory po bokach do momentu wyczucia sprężystości jednocześnie ciągnąc ramkę do siebie popychać blaszkę odciągającą blokade. Czynność powtórzyć z drugiej strony
    4. Po zdjęciu ramki widać ramkę z lekkiego stopu przykręconą do kokpitu bo bokach. W ramce tej spoczywają wskażniki przykręcone w 4 punktach. Odkręcamy wkręty mocujące wskaźniki do ramki
    5 Wysuwamy zestaw do siebie na tyle na ile pozwolą nam wiązki. Następnie od dołu należy odłaczyć wszystkie wtyki wiązek. Jeden wtyk (obwód prędkościomierza) ma dodatkową zapinkę zabezpieczającą
    6. Jeżeli któraś z blokad ramki uniemożliwia wyjęcie wskaźników należy odkręcić jeden z wkrętów mocujących ramkę nośną do kokpitu i wyjąć blaszkę blokującą

    Uwagi: opis dotyczy zestawu wskaźników prod japońskiej f-my Yazaki
    Żaróweczki są typowe 4 duże bezcokołowe 5 W i jedna na samej górze między kontrolkami kierunków 0,2 W. Pozostałe kontrolki 0,2 W bezcokołowe (126p, Polonez). Wymiania żarówek kontrolek dolnego szeregu nie wymaga wymontowania zestawu - można to zrobić "od dołu"
    Niektóre wkręty mogą wymagać użycia końcówek torx (gwiazda)

    To na tyle. Temat zamknięty. W razie pytań proszę na PW