Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercury 4,5 km - Silnik zaburtowy mercury 4.5 km nie odpala .

adamus 5115 23 Sep 2018 21:19 3330 23
  • #1
    adamus 5115
    Level 6  
    Witam kupilem silnik zaburtowy Mercury 4,5 km. problem jest taki ze nie moge odpalic . iskra jest ,paliwo w gazniku tez jest. Tylko po wykreceniu swiecy swieca jest sucha .z tego co widze to niedochodzi paliwo do komory spalania. Dodam ze gaznik jest wyczyszczony i wszystkie dysze sa nowe.Prosze o pomoc w czym moze byc problem.
  • #3
    adamus 5115
    Level 6  
    Uszczelka jest nowa . gaznik jest od tylu silnika .od strony walu.zasilanie paliwem jet na pompce.
  • #5
    adamus 5115
    Level 6  
    OK dzisiaj po pracy zobacze .Jeszcze napisze ze jak wleje troszke paliwa bezposrednio to lapie i chwilke pochodzi i gasnie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze to silnik dwusowowy.
  • #6
    bubu1769
    Level 42  
    Jeśli to dwusuw to nie będziesz mieć zaworów. Sprawdź dokładnie gaźnik, czy wszystkie kanaliki masz drożne. Ewentualnie zatkaj gaźnik ręka i zakręć silnikiem, powinieneś czuć zmiany ciśnienia.
    Tu masz przydatne rysunki do tego silnika, tylko nie wiem jaki dokładnie masz model.
    https://www.marineengine.com/parts/mercury-outboard-parts/45-45-1-cyl
    https://www.marineengine.com/parts/mercury-outboard-parts/45-1-cyl
  • #7
    adamus 5115
    Level 6  
    Caly gaznik dokladnie wyczyszczony.Przy przymknieciu gaznika slabo odczuwalna zmiana cisnienia prawie wcale .Silnik Mercury 4,5 Belgia.Bardzo mnie zastanawia wlasnie to ze niema zadnego ssania jak przytkam .

    Dodano po 28 [minuty]:

    Dzieki bubu 1769 za linki wlasnie potrzebowalem ale nigdzie nie moglem znalezc schematow . Super dzisiaj posiedze i poczytam.
  • #9
    adamus 5115
    Level 6  
    Tak jest i jest dobra kompresja .Drobne pytanko bo niemoge tego zczaic.Jak to jest ze gaznik jest z drugiej strony . ze z gaznika paliwo tak jak by bylo zasysane do komory walu . tego nie rozumie,
  • #11
    adamus 5115
    Level 6  
    OK. Z takim silnikiem nimialem doczynienia bardziej z motocyklami tez dwusowy ale tam to jest troszke inaczej rozwiazane ok .
  • #12
    Megawe
    Level 34  
    Mercury 4,5 km - Silnik zaburtowy mercury 4.5 km nie odpala .

    Nr 11 to zawór klapowy, 12 ogranicznik widoczne przez otwór wlotowy mieszanki paliwa.
    Blaszki zawory klapowego lepiej nie dotykać można sprawdzić czy szczelnie przylega i nie ma prześwitów.
    Przed wlotem powietrza do gaźnika dajemy np. zapaloną świeczkę i sprawdzamy jak zachowuje się dym i ogień w czasie kręcenia silnikiem. Dym ma być wciągany do gaźnika jak jest wyrzucany w drugą stronę to mamy nieszczelny zawór klapowy.
  • #13
    adamus 5115
    Level 6  
    Witam wlasnie sprawdzilem tak jak napisal Megawe. postawilem swieczke i ogien zaciaga i to ladnie. Pompka paliwa po zdieciu przewodu z gaznika i szarpaniu nie podaje paliwa . Pytanie jest takie czy jak paliwo jest w komoze plywakowej a pompka nie podaje to tez nieodpali.
  • #14
    Megawe
    Level 34  
    Ustaw przerwę na świecy zapłonowej na 0,6 mm. Strzykawką podaj za przepustnicę z 1 cm^3 paliwa. Silnik powinien się odezwać.
    Jak się nie odzywa to może być ścięty klin na wale i iskra jest w złym momencie.
  • #15
    adamus 5115
    Level 6  
    Podalem paliwo i odpalil chwilke pochodzill i zgasl.Problem jest taki ze swieca jest sucha tak jak by z gaznika nie dostawal paliwa. Iskre sprawdzalem jest w gornym polozeniu tloka.
  • #16
    Megawe
    Level 34  
    Mercury 4,5 km - Silnik zaburtowy mercury 4.5 km nie odpala .

    Jeżeli w komorze pływakowej jest paliwo to na ssaniu powinien silnik je zaciągnąć i się odezwać.
    Podpompuj paliwo gruszką wtedy nawet jak jest uszkodzona pompka gaźnik powinien się napełnić.
    Może być za niski poziom paliwa. Odkręć śrubkę spustową z komory pływakowej i sprawdź ile wyleci paliwa .
  • #17
    adamus 5115
    Level 6  
    Tez mi sie tak wydaje , Ale nic sie nie odzywa .Niestety raczej mnie pokonal ten silnik w sobote zapewne podjade do warsztatu gdzie naprawiaja takie silniki . Sprawdza i moze sie cos wyjasni. Sam juz nic nie wymysle .Napisze jak juz cos bedzie wiadomo .Narazie wszystkim dziekuje za pomoc.
  • #18
    Megawe
    Level 34  
    Jak się zaciągnie ssanie przymykając przepustnicę od ssania to przepustnica od gazu musi być minimalnie otwarta.
    Na pokrętle powinien być napis START a na rumplu strzałka i wtedy ciągniemy za szarpankę.
    Można otworzyć przepustnicę od gazu na maksa i ręką przytkać wlot powietrza do gaźnika po szarpnięciu gaźnik powinien być mokry z paliwa.
  • #19
    stan2300
    Level 17  
    jeśli zdjąłes przewód paliwowy prowadzący z pompy do gaznika to przy zamkniętej manetce gazu przy pociągnięciu zapalarką powinno popłynąć paliwo ,sprawdź przewód podciśnienia miedzy blokiem a pompą czy nie jest zaklejony otworek w bloku ,lub nieszczelna uszczelka
  • #20
    adamus 5115
    Level 6  
    Witam dzisiaj tak zrobilem zdiolem przyslone ssania i przytkalem . Gaznik robi sie mokry i nawet probuje zalapac ale nic pozatym .Swieca nadal sucha .Jednak w sobote wioze go do warsztatu.
  • #21
    Megawe
    Level 34  
    To normalne, że świeca jest sucha. Zmień świecę, ustaw przerwę na 0,6 mm.
    Zmień paliwo.
  • #22
    adamus 5115
    Level 6  
    Swieca nowa wczoraj kupilem przerwa ok paliwo swieze .Kupujac ten silnik gosciu powiedzial ze wszystko jest ok tylko trzeba wyczyscic gaznik. Pewnie to byla sciema tyle dobrego ze niebyly to wielkie pieniadze tak ze zawioze niech sprawdza szkoda ale dam znac co z nim sie dzieje . dzieki za Pomoc i rady
  • #23
    stan2300
    Level 17  
    zdemontuj gaźnik i wyjmij ten zawór organkowy ,sorawdź czy ta wibrująca blaszka nie odstaje od korpusu zaworka ,ta blaszka powinna przylegac do korpusu ,jesli jest czysto a jest odchylona to sprawdź czy nie można jej obrucić o 180stopni ,tak miałem w swoim silniku
  • #24
    adamus 5115
    Level 6  
    Witam niestety silnik juz wrocil od mechanika . Powiedzial ze jest wypalony przerywacz zaplonu i koszt tutaj to 80e. + robocizna to razem 200e .Sprawdzilem ten przerywacz wcale niejest taki zly wyczyscilem i dalej nic .Wymieniona pomka paliwa . Swieca nowa iskra jest super. ale nadal sucha. Po wlaniu besposrednio paliwa odpala chwile pochodzi i dalej nic .Tak ze silnik zapewnie sprzedam na czesci. A mam na oku juz yamahe 5 km sprawny za 150e. z gwarancja.Nic juz niewymysle .No i bedzie taniej.Dzieki za rady pozdrawiam.