Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio 2 - Padnięty akumulator czy coś innego

pitrus69 24 Wrz 2018 19:53 216 13
  • #1 24 Wrz 2018 19:53
    pitrus69
    Poziom 12  

    Witam.
    Mam Clio 2 z 99r jest to silnik 1.4 75KM.
    Żona pojechała dzisiaj do pracy rano auto jej odpaliło bez problemu.
    Dzisiaj po pracy dzwoni że auto nie kreci.
    Po zmierzeniu napięcia na zgaszonym silniku akumulator miał 12,2V i nie kręcił. Jak odpaliłem go na kable to widać że ładowanie jest bo napięcie wyszło 14,4V.
    Dojechałem do domu ponad 20KM i auto paliło bez problemu. Miało wtedy napięcie 12.5V
    Dodam, że akumulator jest z Brico kupiony ponad 2 lata temu. Dodam jeszcze, że z akumulatorem miałem problem już nie raz właśnie mi się tak rozładowywał i go ładowałem już kilka razy. Czy to znaczy że akumulator jest do wymiany? Proszę mi powiedzieć jaki akumulator będzie się nadawał do tego samochodu.
    Dodam, że obecny akumulator ma 45Ah 360A. A jak dzwoniłem pytać się i cenę akumulatora to gość w sklepie doradził mi do tego auta 60Ah.

    0 13
  • Megger
  • #2 24 Wrz 2018 20:19
    vodiczka
    Poziom 43  

    pitrus69 napisał:
    Dodam, że obecny akumulator ma 45Ah 360A. A jak dzwoniłem pytać się i cenę akumulatora to gość w sklepie doradził mi do tego auta 60Ah
    Jeżeli wejdzie 60Ah to bierz. Jeden i drugi powoli ulegnie zasiarczeniu i po kilku latach przy utracie np. 50% pojemności z 45Ah zostanie ci dwadzieścia dwa i pół a z 60Ah trzydzieści.

    0
  • #3 24 Wrz 2018 20:27
    pitrus69
    Poziom 12  

    A alternator da go radę doładować? I czy pewne jest to że to bedzie akumulator?

    0
  • Megger
  • #4 24 Wrz 2018 20:34
    kortyleski
    Poziom 41  

    Nie jest pewne. Pewne będzie po pomiarach prądu zamkniętego auta oraz prądu ładowania. Pierwsze multimetrem a drugie cęgami dc.

    0
  • #5 24 Wrz 2018 20:46
    pitrus69
    Poziom 12  

    To co za nim kupię nowy akumulator udać się do elektronika samochodowego i od ręki mi zmierzy?

    0
  • #6 24 Wrz 2018 20:53
    vodiczka
    Poziom 43  

    Da radę, alternator doładuje tyle prądu ile zostało zużyte. Jeżeli brakuje 15Ah to doładuje 15Ah, nieważne czy te 15 pobrano z akumulatora o pojemności 47 czy 60Ah.
    Mnie też katalogowo wystarcza 47Ah a jeżdżę z 64 i nie żałuję.

    Absolutnej pewności, że akumulator kończy swój żywot nie ma ale objawy na to wskazują o ile instalacja jest sprawna. Podjedź na stację obsługi albo do sklepu, który ma tester akumulatorów i sprawdź. Przy pomocy żony (o ile masz woltomierz) możesz zmierzyć jak mocno siada napięcie na klemach w momencie rozruchu. Jeżeli poniżej 10V - wymieniaj.
    Jeżeli nie masz pewności co do sprawności instalacji skorzystaj z porady kolegi kortyleskiego.

    0
  • #7 24 Wrz 2018 21:12
    pitrus69
    Poziom 12  

    Mam miernik taki czerwony z YATO multimetr.
    Rozumie że podłączam go plus do plusa minus do minusa i odpalam silnik w momencie rozruchu pokaże mi jakie jest napiecie? Ma być powyżej 10V?

    0
  • #8 24 Wrz 2018 21:54
    kortyleski
    Poziom 41  

    Nie. Nie rozumiesz. Pomiar napięcia ładowania to jedno. Drugie to pomiar sprawności akumulatora. Czyli to co opisałeś. Trzecie to pomiar prądu ładowania. Czwarte to pomiar prądu pobieranego przez auto w stanie spoczynku. Dopiero po tych pomiarach można określic kondycję akumulatora i instalacji auta.

    0
  • #9 24 Wrz 2018 23:21
    pitrus69
    Poziom 12  

    1.Pomiar napięcia ładowania to rozumie to wynik 14,4V takie jest napiecie gdy auto jest uruchomione.
    2.Pomiar sprawności to jest to że podczas rozruchu auta w momencie kręcenia okazuje wynik napięcia i ma być powyżej 10V?
    3.Pomiar prądu ładowania to raczej nie sprawdzę tym miernikiem. Tak?
    4.Pomiar prądu pobieranego w spoczynku tj gdy auto wyłączone i wtedy z plusa na akumulatorze ściągam kleme następnie jeden przewód z miernika idzie do plusa na akumulatorze a drugi do klemy ściągniętej. Wtedy na mierniku jaki musi być wynik? Jakie ustawienia gdzie pokrętło miernika ma być ustawione?

    0
  • #10 25 Wrz 2018 08:24
    kortyleski
    Poziom 41  

    1,2,3 tak.
    4: Miernik na zakresie 10A, pomiar tak jak napisałeś.
    Po zamknięciu auta i odczekaniu kilkunastu minut prąd powinien spaść do około 0,05A.

    0
  • #11 25 Wrz 2018 08:43
    pitrus69
    Poziom 12  

    kortyleski napisał:
    1,2,3 tak.
    4: Miernik na zakresie 10A, pomiar tak jak napisałeś.
    Po zamknięciu auta i odczekaniu kilkunastu minut prąd powinien spaść do około 0,05A.

    Mój miernik jest tego typu co na zdjęciu.
    Nie mam na nim 10A.

    0
  • #13 25 Wrz 2018 09:01
    vodiczka
    Poziom 43  

    Jest 5A. Wystarczy. Dla pewności najpierw podpinasz miernik pod bolec akumulatora i klemę a dopiero potem odłączasz klemę. Ja robię to tak - zdejmuję klemę i lekko nasuwam ją z powrotem na bolec tak by obwód był zamknięty. Następnie jedną ręką dociskam plusowy przewód miernika do bolca a drugi do klemy i dopiero wtedy zdejmuję klemę.

    leonov napisał:
    Tym miernikiem nie zmierzysz, prąd ładowania rozładowanego akumulatora może przekroczyć twój zakres 5A
    Jaki prad ładowania? Ma zmierzyć prąd rozładowania po uśpieniu auta.
    kortyleski napisał:
    Pewne będzie po pomiarach prądu zamkniętego auta oraz prądu ładowania. Pierwsze multimetrem a drugie cęgami dc
    W czasach gdy należało ustawić ogranicznik prądu w mechanicznym regulatorze napięcia prądnicy, używałem amperomierza o zakresie 30A.

    0