Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Voyager 2.5 CRD - Gaśnie w różnych sytuacjach

25 Wrz 2018 06:12 333 11
  • Poziom 3  
    Witam,
    mam problem z voyagerem, jak uruchomię zimnego ( z trudem ) mam dużo siwego dymu, im chłodniej na zewnątrz tym więcej dymu, osiąga max około 1500 obrotów tak przez 10-15 sekund, potem co chwilę gaśnie jak by miał odcinane paliwo, po jakiś 2 - 3 minutach nadaje się do jazdy choć też nawet w czasie jazdy potrafi zgasnąć. Aby ponownie odpalić trzeba wyciągnąć kluczyk ze stacyjki, po włożeniu auto pali od dotknięcia aż do następnego samoczynnego wyłączenia się. Dodam że na trasie też sam się wyłącza w sytuacjach dość niebezpiecznych : przy większym przyspieszaniu lub wyprzedzaniu (prędkość powyżej 90-120), oczywiście wyjęcie kluczyka i włożenie przy tej prędkości również pomaga.
    Mechanik zregenerował wtryski, sprawdził pompę, wymieniony jest czujnik położenia wału i wszystkie filtry.
    Pomóżcie zanim naprawy przekroczą wartość samochodu :)
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Wygląda na to że ciśnienie na railu spada poniżej krytycznej wartości i system odłącza sterowanie silnikiem. Pierwsza sprawa to podłącz jakiś tester diagnostyczny i sprawdź , czy są jakieś błędy, druga to obserwuj ciśnienie założone i porównuj jest z aktualnym.
  • Poziom 3  
    Dzięki za odpowiedź,
    Spadające ciśnienie na listwie czyli pompa ? :) dziwne tylko że raz jest okej innym razem nie, jak trochę polatam to nie gaśnie, dopiero w trasie podczas większych obciążeń, natomiast zimny gaśnie co jakiś czas. Umówiony już jestem z mechanikiem na 1 października. Co do odpalania na zimnym strasznie długo muszę kręcić tak jak by po 8 godzinach przestoju zapowietrzał się, mechanik twierdzi że w tym układzie zasilania paliwo nie może się cofac i zapowietrzać układ i założenie zaworka zwrotnego nic nie da. Jakaś sugestia ? Kupiłem nowy akumulator dziś żeby móc dłużej i lepiej kręcić :)
  • Poziom 11  
    Bez podglądu danych i aktulanych dtc tylko szklana kula może pomóc.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Mechanik chyba nie widział obudowy filtra paliwa wraz z podgrzewaczem i pompa wstępną. Ponieważ pompa wstępna pracuje tylko przy uruchamianiu i kilka minut po, to jest tam właśnie bypass. Może to być przyczyną lub nieszczelna/pęknięta obudowa filtra.
    Co do ewentualnych spadków wysokiego ciśnienia to jest możliwość usterki "regulatora"/zaworu ciśnienia na pompie CR. Zamiast oryginału pasuje tam od któregoś Opla Astry.
  • Poziom 3  
    na razie chyba nie będę gdybał :) mechanicy uwielbiają jak im ktoś nad głową sterczy :) postawie do mechanika w poniedziałek gość jest twardy, aby portfel wytrzymał, dam znać jak problem będzie rozwiązany albo będę męczył was na forum :)
    pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Witam,
    samochód odebrany,
    wadliwy był regulator ciśnienia paliwa na pompie, został wymieniony na nowy teraz jest okej. Jest jeszcze problem z przyspieszaniem, do 2100 obrotów jest strasznie zamulony, potem już idzie jak rakieta, dodam ze zamontowana jest już 3 przepływka ( używana )
    jakieś pomysły ?
    mam jeszcze błąd czujnika temperatury powietrza dolotowego.
  • Poziom 20  
    rdk74net napisał:
    Witam,
    samochód odebrany,
    wadliwy był regulator ciśnienia paliwa na pompie, został wymieniony na nowy teraz jest okeej ...

    Tak przypuszczałem :D
    Co do czujnika, to jest on zintegrowany z czujnikiem doładowania - do wymiany a najpierw do sprawdzenia stan przewodów i wtyczki do niego.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym.
    Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR .
    Przejrzyj układ sterowania , wężyki , zawór N75(dla vag) i tyle. Przepływka też może być powodem , ale zakładałeś już trzy więc to mało prawdopodobne. W takiej sytuacji najlepiej pokazać logi z przyspiesznia a na nich pokazać przepływkę, turbo i wysterowanie N75 no i dawkę paliwa , ale to nie VAG więc łatwo nie będzie.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Niestety takich danych z tych silników i komputera nie ma możliwości odczytać. Nie ta "liga"
    Generalnie w tym silniku turbo ładuje dopiero od ok. 2 tys. obr
  • Poziom 3  
    Dymi tylko zimny na biało, i to przez jakieś 20-30 sekund, przez 10 sekund 1 odpalenie z rana nie reaguje na gaz. Zmieniony już mam czujnik temperatury powietrza dolotowego, przewody od EGR miałem zamienione, nad turbina zastanawiam się czy nie regenerować choć mechanik twierdzi że jest okej. Zastanawiam się własnie co jeszcze zmienić bo mam możliwość zdobycia części z rozbitka.
  • Poziom 20  
    rdk74net napisał:
    Dymi tylko zimny na biało, i to przez jakieś 20-30 sekund, przez 10 sekund 1 odpalenie z rana nie reaguje na gaz. .

    Upierałbym się przy nieszczelności układu niskiego ciśnienia ( jak wcześniej pisałem ) filtr paliwa z pompą elektryczną i bypasem.