Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Jaki aktywny, mobilny zestaw nagłośnienia (2+2 lub 2+1) w budżecie do 6000zł?

26 Wrz 2018 00:25 429 10
  • Poziom 11  
    Witam,

    Jak w temacie: szukam jakiegoś "optymalnego" aktywnego zestawu nagłośnieniowego typu 2+2 lub 2+1 w budżecie do około 6000zł.
    Założenia:
    - nagłaśnianie imprez okolicznościowych 30-120 osób (wesela, x-lecia itp.)
    - raczej wyłącznie obiekty zamknięte
    - nadające się do samodzielnego noszenia (również po schodach)
    - możliwe do zmieszczenia w kombi (wraz z dwoma klawiszami, statywami i kablami)
    - źródło sygnału: klawisze + wokal
    - raczej nowe (2-3 lata gwarancji)
    - rozważam dokupienie dodatkowo procesora typu DBX DriveRack PX (poza w/w budżetem)

    Obecnie posiadam (do sprzedania) "giganty" Tonsil'a (2x ETX-501 + 2x ETX-601 z końcówką Peavey M-4000), ale samemu bieda to transportować no i do kombi wejdą (poza resztą gratów) tylko dwie paczki. Gdyby nie mobilność to dokupiłbym tylko drugi koniec do zasilania samych dołów.

    No i tak czytam od 1-2 miesięcy po różnych miejscach i odbijam się myślami od ścian.
    Typowałem Mackie: 2xSRM-450v3 + 1xSRM-1550, ale podobno sub jest słaby i v3 to już nie to, co v1. No i pytanie czy taki sub na 15" ogarniałby dwie SRM-450?
    Typowałem Alto: 2xTS312 + 2xTS215s, ale chińszczyzna i ciężko znaleźć konkretne opinie. Sprzedawca w lokalnym sklepie zachwala, że seria 3xx gra na prawdę dobrze w tym przedziale cenowym, no ale to opinia sprzedawcy.
    Typowałem the box: 2xTA12 + 2xTA18, opinie są raczej pozytywne, no ale sub waży 45kg - jak to nosić samemu? No i pewnie nie upcham kompletu na 2x18" subach w aucie.

    Generalnie skłaniałbym się najchętniej w zestaw typu 2x12" + 1x18" (o ile da się to nosić) lub 2x12" + 2x15" (pewnie uniosę i może upchnę w aucie). Inwestować większej kasy na razie za bardzo nie chcę, bo może się okazać, że sprzęt będzie stał praktycznie cały czas w domu (nie gram zawodowo). Realnie na razie liczę na jakieś imprezy od przypadku do przypadku, a potem się zobaczy.
    Podpowiedzcie coś proszę. :)

    Pozdrawiam!
  • Poziom 43  
    O dobrym, aktywnym i lekkim basie 18" zapomnij. Poza tym na imprezy typu:
    DmN napisał:
    wesela, x-lecia itp

    ... mało przydatny, więc w zupełności wystarczy jeden na 15", ew. dwa na dobrych 12" głośnikach. Chyba że grasz też na dyskotekach, to tu bez dwóch mocnych na 18", ani rusz. :-)
    Jak lekki i na 15", to jeden np: https://www.thomann.de/pl/rcf_sub_705_as_ii.htm
    Jak lekki i na 12", to dwa: https://www.thomann.de/pl/the_box_pyrit_112_sub_a.htm
    Do pierwszego nadstawki: https://www.thomann.de/pl/rcf_art_310_a_mk_iii.htm ew. 312a, tyle ze nieco nadszarpniesz budżet.
    Do drugich nadstawki: https://www.thomann.de/pl/the_box_pyrit_10a.htm lub 12A.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    @DjMapet dzięki za ciekawe propozycje. Ja to może za stary jestem, bo nie rozważałem nawet opcji na 10" górkach i "tylko" jednym 15" na dół. Wydaje mi się to dość małe jak na coś, co bez jakiegoś wstydu ogra wesele. Na prawdę takie "gówienka" wystarczą? Z drugiej strony zestaw HK na jednym subbasie 15 lub 18 + dwie górki chyba 8-10" (nie wiem, czy nie LUCAS się zwało) zrobił kiedyś na mnie piorunujące wrażenie dobrze "pompując" sporą, wysoką salę (kubatura).

    Dyskotek grać nie zamierzam. Jak wspomniałem: wesela + okolicznościowe, jeżeli "znowu" w temat wejdę. Jak nie wejdę, to będzie mi służył w domku (lubię sobie głośniej pograć) i na jakieś drobne eventy od przypadku do przypadku. Dlatego nie startuję z wysokiego C, tylko chcę coś "z wyczuciem", żeby się nie okazało, że wywaliłem 12k na nowe meble do piwnicy. ;)

    Dobra, a jakiś DriveRack do tego ma sens? Na pewno łatwiej byłoby opanować dane pomieszczenie (jeszcze czytałem o autodostrajaniu ale nie mam pojęcia czy i jak się to sprawdza). Mikser (Behringer Xenyx UFX1204) nie ma korektora na wyjściu...

    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Ale się uśmiałem! :D

    DmN napisał:
    Na prawdę takie "gówienka" wystarczą?

    A co powiesz na takie gówienka:
    https://www.youtube.com/watch?v=dvD-WOmOxoQ

    DmN napisał:
    Dyskotek grać nie zamierzam

    ... to w/w na wesela wystarczy.

    Tonsil robił niezłe głośniki, ale zatrzymał się w rozwoju w latach 80-tych.
    Sam dawno temu miałem pełno różnych Eltronow, Vermon itp. - ostatnich gratów pozbyłem się jakieś 20 lat temu i kupiłem m.in. Lucasa.

    DmN napisał:
    jakiś DriveRack do tego ma sens?

    Ja wiem, czy na chałtury ma sens? Wg. mnie szkoda kasy, bo i tak go optymalnie nie wykorzystasz, ale kasa jest Twoja. :-)
    Jak masz UFX 1204, to ew. na trudne sale jakiś equalizer wystarczy. W aktywnych kolumnach masz wszelkie zabezpieczenia, limitery crossovery a w niektórych i korektory.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    @DjMapet mam nadzieję, że pozytywnie się uśmiałeś. :)
    Ten system BOSEa jest bardzo ciekawy. Trudność w porównywaniu nagłośnienia polega na tym, że trzeba by tego na żywo posłuchać (klawisze np. już niekoniecznie). Ale wyobrażam sobie, że musi to brzmieć bardzo dobrze.

    No te Tonsile to konkretne szafy i nie obawiałem się, że nie dadzą rady. Końcówka jak na ich możliwości zdecydowanie za słaba (zapięliśmy kiedyś bodajże 2x550W to dopiero zaczynało nimi fajnie ruszać). Może dlatego dla mnie takie zaskoczenie, że małe paczki (np. 2x10 + 2x12) mają dać radę na weselu na np. 120 osób. Jeszcze sale potrafią być i wielkie i wysokie.

    O RCFa nie muszę pytać, ale polecasz np. the box serii pyrit. Pozytywne doświadczenia/opinie? W ogóle o paczkach Thomann'a? Bo jest też seria "pro" z the box'a. Jak tak też na to patrzę, to podają jakąś realną moc RMS i pewnie skuteczność (w przeciwieństwie np. do ALTO - 1000W RMS przy poborze z sieci ok 800W?). No i jeszcze mały dylemat: suby 2x12" czy lepiej 1x15"? Wady/zalety?

    Jest DriveRack PX z mikrofonem za niecałe 900zł. Zakładam, że ukróciłby problemy np. ze sprzężeniami z mikrofonu/mikrofonów. Nie wiem, czy słusznie. :)

    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Tak, pozytywnie, w głównej mierze. :-)

    Proponując powyższe rozwiązania, kierowała mną nie tylko mobilność, ale przede wszystkim przekonanie, że zagra to sporo lepiej od tego co masz.

    Co tu się rozpisywać; mniej/więcej tydzień przed jakąś imprezą, kup u Thomanna jakiś zestaw, przetestuj na imprezie i jak Ci nie spasuje, do dwóch tygodni zgłosisz że go chcesz zwrócić, lub wymienić na inny. Odbierają sprzęt bez konsekwencji finansowych a kasę masz na koncie do 30 dni. No chyba, że znaleźli by na sprzęcie jakieś ryski, to sobie coś tam odliczą, dlatego w tym okresie trza się z nim obchodzić, jak z jajkiem.

    Alto - zwłaszcza tanie - o mocy nominalnej 1000W, to bajki.
    Dwa basy na 12", zwłaszcza z 4" cewkami, zagrają mniej/więcej (z naciskiem na "więcej") porównywalnie do jednego basu 15" z 3" cewką, ale znacznie efektywniej.

    W przypadku chałtur, ustawianie nagłośnienia na mikrofon ma tę wadę, że ustawiasz przy pustym parkiecie a po wypełnieniu go okazuje się, że trza je mocno korygować. Co innego na koncercie, gdzie realizator może z systemu dostrajania korzystać w czasie rzeczywistym.
    Jak sprzęt odpowiednio rozmieścisz, skonfigurujesz i ustawisz, to nic nie ma prawa sprzęgać. Choć w przypadku GDWT 12-19/150 to trudne, ale też do ogarnięcia. Z nowoczesnymi zestawami, nie będzie to takie trudne.
    Poszukaj, na forum i w sieci znajdziesz sporo tematów dotyczących kwestii eliminacji sprzężeń.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    DjMapet napisał:
    Tak, pozytywnie, w głównej mierze. :-)

    To dobrze. :)

    DjMapet napisał:
    Proponując powyższe rozwiązania, kierowała mną nie tylko mobilność, ale przede wszystkim przekonanie, że zagra to sporo lepiej od tego co masz.

    To super, że w ten sposób na to spojrzałeś. Skoro zagra "nie gorzej" a będzie wygodne, mobilne i (mam nadzieję) trwałe, to bajka.

    DjMapet napisał:
    Co tu się rozpisywać; mniej/więcej tydzień przed jakąś imprezą, kup u Thomanna jakiś zestaw, przetestuj na imprezie i jak Ci nie spasuje, do dwóch tygodni zgłosisz że go chcesz zwrócić, lub wymienić na inny. Odbierają sprzęt bez konsekwencji finansowych a kasę masz na koncie do 30 dni. No chyba, że znaleźli by na sprzęcie jakieś ryski, to sobie coś tam odliczą, dlatego w tym okresie trza się z nim obchodzić, jak z jajkiem.

    Też to rozważałem, natomiast nigdy do nich nic nie zwracałem (pomijam 2x gwarancyjnie) i nie jestem pewien (może wiesz?), jak jest np. z kosztami transportu - nawet przy takich pakach, które międzynarodowo nie są raczej tanie w wysyłce, biorą koszty transportu powrotnego na siebie? W przypadku reklamacji dostałem list przewozowy + dokładną instrukcję jak zwracać.

    DjMapet napisał:
    Alto - zwłaszcza tanie - o mocy nominalnej 1000W, to bajki.

    No też w to oczywiście nie wierzę. Realnie podejrzewam, że RMSa ze 350-400W może wyciąga. Opinii konstruktywnych o tym sprzęcie nie znalazłem, nie mam pojęcia jak to gra i jak trwałe jest. Boję się, że mogłoby być różnie.

    DjMapet napisał:
    Dwa basy na 12", zwłaszcza z 4" cewkami, zagrają mniej/więcej (z naciskiem na "więcej") porównywalnie do jednego basu 15" z 3" cewką, ale znacznie efektywniej.

    Rozumiem. Raczej zdecyduję się na the box Pyrit tylko jeszcze nie wiem czy 2x10+2x12 czy 2x12 góry + 2x12 doły. Tylko kurde na te suby trzeba poczekać. :) No i jeszcze muszę się za kablami i sztycami do tego rozejrzeć i uwzględnić w wydatkach. ;)

    DjMapet napisał:
    W przypadku chałtur, ustawianie nagłośnienia na mikrofon ma tę wadę, że ustawiasz przy pustym parkiecie a po wypełnieniu go okazuje się, że trza je mocno korygować. Co innego na koncercie, gdzie realizator może z systemu dostrajania korzystać w czasie rzeczywistym.
    Jak sprzęt odpowiednio rozmieścisz, skonfigurujesz i ustawisz, to nic nie ma prawa sprzęgać. Choć w przypadku GDWT 12-19/150 to trudne, ale też do ogarnięcia. Z nowoczesnymi zestawami, nie będzie to takie trudne.
    Poszukaj, na forum i w sieci znajdziesz sporo tematów dotyczących kwestii eliminacji sprzężeń.

    Spoko, dzięki za podpowiedź.

    Pozdrówki!
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    DmN napisał:
    biorą koszty transportu powrotnego na siebie?

    Tu masz to opisane: https://www.thomann.de/pl/compinfo_cancellation.html

    DmN napisał:
    W przypadku reklamacji dostałem list przewozowy + dokładną instrukcję jak zwracać.

    Tu będzie tak samo.

    DmN napisał:
    RMSa ze 350-400W może wyciąga

    1000W, to moc max., czyli nominalna jakieś 250W.
    Poczytaj o mocach i "mocach": https://tromil.pl/moce-wzmacniaczy/

    DmN napisał:
    jeszcze nie wiem czy 2x10+2x12 czy 2x12 góry + 2x12 doły

    Pyrit 212A będą dużo głośniejsze, ale są też sporo droższe. Mniejsze, mniej wymagające imprezki, ograsz nimi bez basów. Zdrugiej strony te basy są bardzo mobilne, więc nie będzie większego obciążenia do 210A zabrać jeden bas na małą imprezę.
    Statywy i kable też u nich kupisz - mają dość tanie i niezłe. Chyba że kable sobie zrobisz sam.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    @DjMapet dziękuję za kolejną odpowiedź.

    DjMapet napisał:
    DmN napisał:
    biorą koszty transportu powrotnego na siebie?

    Tu masz to opisane: https://www.thomann.de/pl/compinfo_cancellation.html
    DmN napisał:
    W przypadku reklamacji dostałem list przewozowy + dokładną instrukcję jak zwracać.

    Tu będzie tak samo.

    Kurczę, faktycznie. Wszystko jasno, czytelnie opisane. Chyba to trochę zmodyfikowali, bo kiedyś nie mogłem znaleźć nic nt. kosztów zwrotu. Temat wyczerpany.

    DjMapet napisał:
    DmN napisał:
    RMSa ze 350-400W może wyciąga

    1000W, to moc max., czyli nominalna jakieś 250W.
    Poczytaj o mocach i "mocach": https://tromil.pl/moce-wzmacniaczy/

    No i przestudiowałem artykuł. Pojęcie o tych zabiegach producentów to mam w sumie od dziecka kiedy dociekałem, jak to możliwe, że moje radyjko typu FIRST ma większą moc od "estradówek" taty. :) Tyle, że nie sądziłem, że przy 12" ALTO wyciągają rzeczywistej RMS "tylko" 250W podając 1000W RMS.

    DjMapet napisał:
    DmN napisał:
    jeszcze nie wiem czy 2x10+2x12 czy 2x12 góry + 2x12 doły

    Pyrit 212A będą dużo głośniejsze, ale są też sporo droższe. Mniejsze, mniej wymagające imprezki, ograsz nimi bez basów. Zdrugiej strony te basy są bardzo mobilne, więc nie będzie większego obciążenia do 210A zabrać jeden bas na małą imprezę.
    Statywy i kable też u nich kupisz - mają dość tanie i niezłe. Chyba że kable sobie zrobisz sam.

    Znaczy tutaj, dla jasności, rozważam teraz dwie kombinacje:
    a) 2x Pyrit 10A (górki) + 2x Pyrit 112A Sub
    b) 2x Pyrit 12A (górki) + 2x Pyrit 112A Sub
    Jeszcze alternatywa (bo niby jedno i drugie chińskie jak widzę) - z tyłu głowy nie dają mi spokoju te całe Alto (nie wiem, nie kupuje tego nikt że się nie wypowiada z doświadczenia? choćby źle?). Może dlatego, że o ile wariant "a" jest u obydwu producentów, o tyle wariant 2x12 + 2x15 tylko w Alto. Thomann ma ciężki podwójny 12" bas (w serii Pyrit) zamiast jakichś 15".
    A, kable to albo kupię coś gotowego, albo sobie poskładam - to nie problem, jedynie koszt. :)
  • Poziom 11  
    No i zakupione. Finał finałów padło na zestaw the box pro Achat 2x110MA + 2x112 Sub A (kompletny zestaw z dwoma kablami XLR i sztycami: https://www.thomann.de/pl/the_box_pro_achat_110ma112_suba_aktiv.htm). Dużo konsultowałem z kolegą @DjMapet na priv, żeby nie śmiecić tutaj (@DjMapet - serdeczne podziękowania za dzielenie się wiedzą, rady i poświęcony czas!

    Pierwsze wrażenia po rozpakowaniu to szok jak "w łapę" to wziąłem - no mikro głośniczki, nieco większe od tych, co mam przy kompie (Microlab Solo 6C). Podłączyłem je w salonie (pokój ~5x5m z "ciosanymi" sufitami). Na początku bardzo mieszane uczucia, bo nie bardzo było słychać bas. Wyszło po chwili, że jakieś "podręczne" MP3 to jednak słabe źródło sygnału. Po podłączeniu klawisza okazało się, że jednak bas też jest i zestaw gra raczej równo (choć za małe pomieszczenie i wszystko się nakłada). "Drze ryja" też konkretnie, ale warunki bardzo słabe na taki mocny zestaw.

    Od wczoraj (sobota) przeniosłem całość do większego pomieszczenia - tam mogłem rozkręcić go w miarę na full, ale warunki też mocno słabe - pomieszczenie około 7x4.5m wysokości około 4m. Najgorzej, że puste, więc pogłos niesamowity. Też się mielone robi z dźwięku. Na razie tam stoją, ale może uda się w niedługim czasie zorganizować wejście na parę godzin na salę OSP - tam powinny być fajne warunki do testu całości.
    Nie zamykam więc jeszcze tematu, bo spróbuję opisać wrażenia po teście na większej sali. :)
  • Poziom 11  
    Krótkie podsumowanie.

    Ostatnio miałem okazję sprawdzić sprzęt w boju na niedużej co prawda sali i dla niedużego grona odbiorców. Nie mniej powiem tak: sprzęt raczej całkowicie wyczerpuje moje obecne potrzeby. Jest mobilny, ze wszystkimi klamotami (nagłośnienie, oświetlenie, statywy, klawisze, okablowanie) bez zdolności mistrza tetrisa zmieściłem się w kombi. Mobilny jest i - co chyba najważniejsze - bardzo pozytywnie zaskoczył innego grajka, który do niedawna grywał po imprezach. Dopytywał się co to i ile kosztuje, bo bardzo fajnie gra. Ja też jestem mega zadowolony, jeżeli tylko sprzęt będzie trwały, to raczej nieprędko będę myślał o zmianie.
    Szczególnie dziękuję oczywiście koledze @DjMapet za wsparcie i doradztwo.

    Gdyby ktoś z okolicy Częstochowy rozważał zakup takiego zestawu, to może napisać - spróbuję pokazać/omówić. Tymczasem temat zamykam.

    Pozdrawiam!