Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo FM 410 2014 r. - Vovo FM Webasto AirTop 2000

damianhs 26 Wrz 2018 09:47 585 10
  • #1 26 Wrz 2018 09:47
    damianhs
    Poziom 6  

    Witam serdecznie.
    Od pewnego czasu borykam się z problemem pracy Webasto Air top 2000 w samochodzie Volvo FM 2014 r.
    Webasto po czyszczeniu. Odpala prawidłowo. Grzeję prawidłowo.
    Ale jest jakby kłopot w sterowaniu z ciężarówki. Ustawiam temperaturę pracy przykładowo 25 stopni. Odpalam ogrzewanie pomocnicze i grzeje mi do momentu "jakiegoś" być może do ustawionej temperatury. Po czym następuje wyłączenie, przedmuch i koniec (w ustawieniach w ciężarówce mam ustawione ogrzewanie pomocnicze na automatyczne) zielona dioda na włączniku gaśnie i nie ma już ponownego rozruchu po spadku temperatury. Jeżeli uruchomie ponownie ręcznie startuje. W serwisie mówili, że napięcie za słabe. Mierzyłem wszystko jest prawidłowo.



    Pozdrawiam
    Damian

    0 10
  • #3 29 Wrz 2018 08:23
    damianhs
    Poziom 6  

    Witam.
    Zadzwoniłem po faceta z komputerem do Volvo. Zrobił test z komputera i nie pokazało żadnych błędów. I tu zrobił się kłopot.
    Webasto miałem rozebrane. Zmierzyłem rezystancję na wszystkich czujnikach. Znalazłem jakieś informacje w internecie. Niby wszystko się zgadza.
    Palenisko posiadało tylko zgorzel. Ogólnie żadnych przepalonych dziur. Stan poza tym wydawał mi się idealny. Mam dwa zdjęcia, jakoś trochę słaba. Po dokładnym oczyszczeniu palnik wyglądał jeszcze lepiej. Dlatego nie wymieniałem palnika.
    Volvo FM 410 2014 r. - Vovo FM Webasto AirTop 2000Volvo FM 410 2014 r. - Vovo FM Webasto AirTop 2000

    0
  • #4 01 Paź 2018 17:43
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Trudno powiedzieć czy wygląda lepiej ponieważ ważny jest spód siatki w miseczce. To tam znajduje się kanał paliwowy. Zasada jest taka że kanał ten rozprowadza paliwo po całej siatce które żarząc się podtrzymuje płomień. Jeśli piec się rozpali to następ nie przechodzi w fazę prazy z ustaloną temperaturą wnętrza. Po uzyskaniu jej zmniejsza obroty silnika i częstotliwość pulsowania pompy paliwa. Jeśli piec ma złą mieszankę paliwowo powietrzną zgaśnie i nie odpala.

    0
  • #5 04 Paź 2018 15:54
    damianhs
    Poziom 6  

    Rozumiem Pana. No cóż bez wymiany palnika się nie obędzie. Czy mógłby mi Pan odpowiedzieć z czego ten air top Evo czyta temperaturę. Komunikacja po can-ie. Czy to idzie z czujnika kabiny. Bo w samym Webasto jest tylko czujnik płomienia i czujnik przegrzania

    0
  • #6 05 Paź 2018 17:40
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Zrób zdjęcie z numerem ogrzewania bo muszę znać wersję modelu aby odpowiedzieć na pytanie.

    0
  • #7 05 Paź 2018 21:18
    damianhs
    Poziom 6  

    Posiadam dwa zdjęcia z tabliczek. Volvo FM 410 2014 r. - Vovo FM Webasto AirTop 2000Volvo FM 410 2014 r. - Vovo FM Webasto AirTop 2000

    0
  • #8 06 Paź 2018 15:48
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Czujnik temp. zadanej jest w środku (znaczy w sterowniku) więc wlot powietrza musi iść z kabiny tak to działa.

    0
  • #9 06 Paź 2018 17:47
    damianhs
    Poziom 6  

    Rozumiem, że w sterowniku od Webasto. Nigdzie go nie mogłem zlokalizować. Pewnie będzie coś z ntc lub ptc. Ale chyba jedynie wbudowany na płytce sterownika. To jak on czyta pomiar przez obudowę sterownika. Obudowa odbiera przepływ powietrza. No ale trochę takie dziwne.

    0
  • #10 07 Paź 2018 08:50
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Wiesz pierwsze słyszę, aby ta kontrolka była wspólna z temp. zadaną, więc może oświeć mnie. W ogóle ten opis funkcjonalny jak co działa jest jakiś porypany całkiem. Jak można było podpiąć kompa jak diagnoza OBD webasta nie obejmuje, tylko robi się to zasadniczo inaczej. Zgaśniecie kontrolki oznacza wyłączenie ogrzewania permanentne. A zatem uszkodzenie jest na drodze włącznik/wyłącznik-sterownik-wiązka-piec. Osobiście przyzwyczajony jestem, że we Volvie rozkaz pracy webasta wychodzi ze sterownika nadwozia. Natomiast widzę po schemacie, że jest to zrobione jakoś "dziwnie", bo robią to zegary ??? Nie wykluczam luźnych złączy na tej drodze. Komputerek piecyka chłodzony powietrzem z kabiny widzi temp. kabiny w obiegu zamkniętym ze znikomym opóźnieniem. I jest to bardzo dobre rozwiązanie. A jak nie jesteś zwolennikiem jakiejś nieludzkiej automatyki, to zrób użytek ze zdolności manualnych, tj: powycinaj zbędne kable, zrób normalny włącznik i... zapomnij o problemie.

    0
  • #11 11 Gru 2018 09:26
    damianhs
    Poziom 6  

    Witam.
    Powodem tych wszystkich kłopotów był uszkodzony czujnik temperatury w Webasto.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

    0