Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

glapsson 10 May 2021 22:40 254874 161
Testo
  • #121
    decybel91
    Level 42  
    Znajomy w Berlingo 1.6hdi przy błędzie sondy nox chyba wydajność układu postanowił przepalić na autostradzie swoje auto. Spokój drugi tydzień, ale tylko check engine bez kontrolki urea informował o problemie.
  • Testo
  • #122
    robi1985
    Level 2  
    Cześć,
    Ja codziennie jeżdżę autostradą i niestety nie pomogło.
  • #123
    tseroczynski
    Level 2  
    tseroczynski wrote:
    Berlingo 3 - 2017 - 1.6HDI - 85tys - problem podobny, również kody: U029D, P2200 - użyłem Car Scanner oraz SDPROG - ale niestety nie mogę skasować tych błędów. Oczywiście co jakiś czas przygody z komunikatem "Usterka układu oczyszczania spalin" oraz limitem 1100km, w zasadzie od jakiegoś roku, pojawia się i znika. W ASO w lutym czyszczenie wtrysku Adblue. Teraz mam te dwa błędy i zastanawiam się co dalej ? Czy ponownie zostaje wizyta w ASO? Czy tak jak tu opisano próba czyszczenia w tym przypadku czujnika NOx-A?


    Wizyta w ASO - w zeszłym tygodniu - wmiana sondy NOx-A - pomogło. Dolałem również TUNAP-a. Dzisiaj błąd P20E8 - na razie go skasowałem. Ciekawe co będzie dalej. Powoli mam już dość i poważnie myśle nad zmianą auta - na zasadzie nigdy więcej ADBLUE !!!
  • #124
    tseroczynski
    Level 2  
    tseroczynski wrote:
    tseroczynski wrote:
    Berlingo 3 - 2017 - 1.6HDI - 85tys - problem podobny, również kody: U029D, P2200 - użyłem Car Scanner oraz SDPROG - ale niestety nie mogę skasować tych błędów. Oczywiście co jakiś czas przygody z komunikatem "Usterka układu oczyszczania spalin" oraz limitem 1100km, w zasadzie od jakiegoś roku, pojawia się i znika. W ASO w lutym czyszczenie wtrysku Adblue. Teraz mam te dwa błędy i zastanawiam się co dalej ? Czy ponownie zostaje wizyta w ASO? Czy tak jak tu opisano próba czyszczenia w tym przypadku czujnika NOx-A?


    Wizyta w ASO - w zeszłym tygodniu - wmiana sondy NOx-A - pomogło. Dolałem również TUNAP-a. Dzisiaj błąd P20E8 - na razie go skasowałem. Ciekawe co będzie dalej. Powoli mam już dość i poważnie myśle nad zmianą auta - na zasadzie nigdy więcej ADBLUE !!!


    No i błąd P20E8 powraca mimo skasowania, co ciekawe w tym samym momencie, przejechałem może z 5km i wrócił dzisiaj.
  • Testo
  • #125
    Tomeklukasiak
    Level 5  
    robi1985 wrote:
    Dzięki czekam na informację.


    Przejechałem dziś 400 km i błąd nie wrócił. W moim przypadku sukces na błąd P2204 pomogła wymiana sondy nox. Udało mi się kupić ją na OLX za 730 zł z przesyłką nówkę sztukę oryginał Continental. Wymiana samemu 30 minut. Cieszę się że udało się naprawić ten problem.
  • #126
    Irkuss80
    Level 1  
    Witam Panowie. Jestem posiadaczem Toyoty proace (bliźniak Peugot Jumpy) Niestety po "wymianie" zbiornika adblue. Błąd powrócił po przejechaniu ok. 80km. Pytanie czy nie skasowali tylko błędu, bo nie chcieli dać żadnego pokwitowania (wymiana była na ich koszt). Pytanie czy aplikacja laxia diagbox podejdzie do Toyoty, może któryś z użytkowników miał podobny problem.
  • #127
    Strzeminator
    Level 10  
    Jeśli to komuś pomoże to prawdopodobnie udało mi się zlokalizować bezpośrednią przyczynę błędu P20E8 (niskie ciśnienie mocznika). Przedmówcy wspominali, że testowali pompkę "na krótko" i faktycznie w moim przypadku również pompka działa przy takim podłączeniu. Zagłębiłem się trochę w temat i przygotowałem "zestaw testowy" podłączając oprócz samej pompki również czujnik ciśnienia oraz solenoid (elektrozawór odcinający). Niestety mimo, że ciśnienie po załączeniu zestawu fizycznie się pojawia to na wyjściu z czujnika ciśnienia napięcie się nie zmienia pozostając przy stałej wartości 0,420 V - mam spore podstawy sądzić, że właśnie to jest cały winowajca usterek z tym modułem. Nr na czujniku to 12678102. Podłączenie: czarny - masa, czerwony - +5V, żółty - OUT. Sam czujnik wygląda na chińszczyznę podobną jak w MAP sensorach, które też ulegają podobnym awariom. Najśmieszniejsze jest to, że prawdodopodbnie tego czujnika nie da się kupić, ale można próbować szukać czegoś podobnego lub jeśli ktoś ma minimalne pojęcie - oszukać sterownik odpowiednio dobranym dzielnikiem rezystorowym co sam niebawem sprawdzę. Mam nadzieję, że te informacje będą pomocne, bo sam musiałem sporo się naszukać przez gąszcz porad "dolej TUNAP", "wymień zbiornik", które i tak nie rozwiązują problemu.
  • #129
    Strzeminator
    Level 10  
    Jedyna nadzieja w Chińczykach. Silniki do tej pompki są już dostępne - za granicą już ktoś szukał :). Pomysł z dzielnikiem rezystorowym jednak jest nietrafiony, nie zda egzaminu - sterownik musi mieć potwierdzenie wartości ciśnienia bo pompka dobija ciśnienie przy jego spadku. Znając dokładny zakres pracy tego czujnika można by zamówić coś zbliżonego na Ali i zamontować nawet w innym miejscu (np. na przewodzie). Przyznam szczerze polityka PSA zaczyna mnie przerażać - chyba chcą być odpowiednikiem Apple w branży motoryzacyjnej, tylko samochody jakieś takie mało luksusowe.
  • #130
    Kalafiores80
    Level 9  
    Czy ma ktoś namiar na silniczek pompy?

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    melas wrote:
    Witam jakby co odkupuje uszkodzone moduły od Adblue. Proszę o info na PW jesli ktoś ma uszkodzoną elektronikę z zbiornika adblue odkupię.

    Naprawiasz pompy ?
  • #134
    Kalafiores80
    Level 9  
    Zamówiłem używkę . Jak się nie sprawdzi wezmę od Ciebie.
    Szkoda , że wcześniej nie wyszło .
  • #135
    Kalafiores80
    Level 9  
    Pytanie . Wymiana pompki i test układu nox.
    Po testach wyskakuje info , że wtryskiwacz mocznika nie wydajny.
    Pytanie wtrysk czy pompa ? Stawiam na wtrysk z tego względu, że wcześniej miałem inny moduł i przy teście wywaliło niskie ciśnienie.
    Jakieś sugestie ?
  • #137
    oelix
    Level 1  
    Witam.
    Ja się podzielę moimi spostrzeżeniami z błędem p20e8 w cactusie 1.6 HDi z 2014 r.
    Otóż
    Nie z gruszki zaświeciła się kontrolka urea oraz kontrolka silnika. A że kiedyś już to miałem i przyczyną był niski poziom adblue to od razu pojechałem uzupełnić płyn. Po wlaniu ok 6 l do zbiornika myślałem że sprawa została załatwiona. Niestety jednak kontrolki nie zgasły. Podłączyłem więc do obd taki coś zakupione na allegro i przez komórkę zrobiłem test. Wyskoczył mi błąd p20e8 czyli zbyt niskie ciśnienie mocznika. Zrobiłem kasowanie błędów i kontrolki zgasły. Po przejechaniu ok 10 km błąd powrócił i na nic zdało się kasowanie błędu. Po kilku kilkunastu km błąd powracał.
    Mechanik po diagnozie na diagnozie stwierdził że albo wymiana zbiornika z pompą dozująca mocznik koszt 4 tys albo wywalamy euro6 i mam spokój na zawsze. Oczywiście z racji że jestem Polakiem to zdecydowałem się na opcję 2. Umówiliśmy się na za tydzień. W międzyczasie jednak wyczytałem żeby do adblue dodać płyty tuneup 986, który nabyłem na allegro za 120 zł. Wlałem na początku preparatu dla 20 l adblue choć w zbiornik cactusa wchodzi max 14 l. Niestety przez pierwsze dwa dni nic się nie działao. Po skasowaniu błędu znów wyskakiwał. Dolalem więc preparatu na kolejne 10 l adblue i następnego dnia kontrolki zgasły ....
    Tak poprostu. Obecnie auto przejechało ok 700 km i błąd nie powrócił. Jestem na razie tysiaka do przodu choć może nawet i 4 tysiaki bo euro6 zostało 😁
    Taka moja historia z błędem dozowania mocznika.
    Powodzenia
  • #138
    decybel91
    Level 42  
    Czasem przez stary płyn zatyka się wtryskiwacz adblue. Być może ten środek i jego przeczyszczające właściwości umył wtrysk i może pompę?
  • #139
    Luck_as
    Level 12  
    Combo e wrote:
    Witam. Pacjent opel combo e 1.5 bluehdi


    rok temu moje combo e wywaliło ten komunikat, w aso wymiana czujnika adblue na gwarancji, po 3mies. to samo - w aso skasowanie błedu na gwarancji
    kolejne 3 mies. to samo - w aso skasowanie błedu na gwarancji, po pół roku to samo - w aso skasowanie błędu dolanie 3l adblue - aso po gwarancji 183zł brutto....

    na pytanie czy radośnie co pół roku będę jeżdził na pół dnia do aso za niecałe 200zł nie umieli odpowiedzieć....

    adblue tankuję z dystrybutora na stacji obleganej przez tiry
    tygodniowo ok 1000km przebieg, komunikat że dalszy rozruch za 1100km niemożliwy jest lekko "irytujacy" mogę czasem nie wrócić do chaty :(
    po lekturze tego wątku zaczynam się wk....
  • #140
    melas
    Level 31  
    System wydawało by się prosty, powinien działać bez problemu od czasu do czasu wtrysnąć trochę adblue. Ale jakość wykonania masakryczna, no i ceny na zestaw z kosmosu. Kupując nowe auto zaraz trzeba zadać pytanie o ceny nie których podzespołów i tym się sugerować przy zakupie. Busy które mają kręcić km tułaja się po serwsach A to egr, albo wtryski, albo adblue. Pół biedy jeśli na gwarancji chociaż po niektórych postach widać że odkładają wymiana na nowe części jak najdłużej, co by gwarancja się skończyła.
  • #141
    decybel91
    Level 42  
    Nigdy nie wlewajcie adblue przez dystrybutor na stacji paliw. Tylko ręcznie jak płyn do spryskiwaczy. Nawet w instrukcji obsługi jest zakaz tankowania przez dystrybutor.
  • #143
    darfur5
    Level 34  
    melas wrote:
    Widzisz do ciężarówek lejemy z kija i jakoś jeżdżą, po 500tyś i więcej. A systemy Adblue nie siadają tak często
    To inna pojemność zbiornika a i tak trzeba wiedzieć ,że trzeba lać tylko do odbicia pistoletu i nie więcej. A zdarza się ,że kierowcy leją full pod korek i to jest początek kłopotów z systemem.
  • #144
    lc4540
    Level 2  
    błąd P20EE 00 - skasowałem go, układ ruszył


    No i jak się zakończył problem?
    Jaka była przyczyna tego błedu P20EE 00
  • #145
    techkon
    Level 7  
    Z tym tematem walczę przeszło dwa lata P20EE 00.

    Problem występuje w temperaturach ujemnych. Ewidentny spadek wydajności pracy układu.

    Mój sposób na opanowanie tematu to usuniecie błędu, reinicjacja układu.
    Trzeba dozować podwójną dawkę preparatu na krystalizacje mocznika. Problem występuje ale rzadziej, dłuższa jazda przy małym mrozie też pomaga.

    Ogólnie nie pozwalam autu stać w mrozy,(-10 zamarza adblue) jeśli mam błąd usuwam, aktywuje układ i daje mu szanse pracować.

    Kończy się okres zimowy i problem znika. Całe lato nawet jednego negatywnego sygnału, że coś jest nie tak.

    Miałem wymieniony zbiornik i wtryskiwacz. W moim przypadku zostało nową sondę jeszcze założyć by ją wykluczyć.
  • #146
    Pfemek
    Level 23  
    Peugeot 2008 - błąd niskiego ciśnienia adblue. Trochę rozkminki jak to działa itd. Pompka dobra, pierwsze podejrzenia na czujnik ciśnienia. W diagboxie cały czas 4bar. Ale jak się okazuje jest to wartość wyjściowa, zaprogramowana, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Do tego sterownik silnika uruchamia komunikację z modułem adblue wtedy kiedy tego potrzebuje. Czyli zaraz po włączeniu zapłonu na kilkadziesiąt sekund i w warunkach kiedy urea może być wstrzykiwana. Tak że na nic grzebanie w tym module pod autem z włączonym zapłonem. Jak to rozgryzłem udało mi się zasymulować różne wartości ciśnienia ale to i tak nie uruchomiło pompki ani nie wygenerowało innego błędu. W przypadku tego 2008 wymieniłem cały zbiornik na sprawny używany (życzenie handlarza). Moja diagnoza to uszkodzenie sterowania pompki ale wcale nie musi być to uszkodzenie elektryczne. Elektronika wyglądała i w pomiarach które mogłem zrobić była ok. W sprawnym systemie, jak już silnik osiągnie zadaną temperaturę następuje faza odpowietrzenia. Wtedy włącza się pompka i wartość ciśnienia zaczyna rosnąć. Niedługo będę miał berlingo z tym samym problemem. Zobaczymy co tam wyjdzie. Jak dla mnie brakuje najprostszyego z możliwych testów do wykonania z poziomu diagnozy czyli bezwarunkowego uruchomienia pompy adblue. Te testy wytworzenia ciśnienia itd itp to o dupę rostrzaść. Niby coś się dzieje ale nie wiadomo co.
  • #147
    lc4540
    Level 2  
    Co rozumiesz pod pojęciem "reinicjacja układu" ?
    czy masz jeszcze inne błędy razem z P20EE 00?
    Mi ten kod pojawił się właśnie niedawno przy pierwszych mrozach (tylko ten kod bez innych błędów)
    Mam 208 1.6 bluehdi z 2017r
    Miesiąc temu uzupełniłem zbiornik 10 l oryginalengo płynu (bańka PSA) . Zastanawiałem sie jeszcze czy może płyn nie trzyma parametrów it..
    Jutro może przetestuję DB na rozgrzanym silniku i zobaczę parametry.
    szukałem na innych forach i pod tym linkiem goście świetnie to rozpracowali ale głownie problem niskiego cisnienia
    https://www.peugeotforums.com/threads/p20e8-fault-code-and-urea-tank.327132/page-37

    Dodano po 4 [minuty]:

    Układ pracuje jak silnik sie rozgrzeje wiec dopiero wtedy pokazuje odpowiednie ciśnienia i parametry zwłaszca cisnienie - 4 bary to brak cisnienia ale na zimnym silniku tak pokazuje . System ładuje sie dopiero jak katalizator osiagnie min 175 st C i wtedy trzeba sprawdzic all parametry.
    Popatrz pod linkiem - goscie to swietnie rozpracowali

    https://www.peugeotforums.com/threads/p20e8-fault-code-and-urea-tank.327132/page-37
  • #148
    lc4540
    Level 2  
    dzis zrobiłem test. Wykasowałem błąd i już nie wyskoczył.
    Przeleciałem DB i wygląda , że wszystki działa poprawnie (parametry OK) - wszystko działa, cisnienie ok, temperatury pokazuje, wtrzykuje mocznik, ).
    Może dlatego że pogoda wiosenna i 10 st na plusie a może to , że dolałem jeszcze troch Tunapa.
    Zobaczymy jak spadnie poniżej 0.
    Spróbuje przetestowac go na mrozie jak typko przyjdzie - zobaczymy jakie parametry pokaże.



    techkon wrote:
    Z tym tematem walczę przeszło dwa lata P20EE 00.

    Problem występuje w temperaturach ujemnych. Ewidentny spadek wydajności pracy układu.

    Mój sposób na opanowanie tematu to usuniecie błędu, reinicjacja układu.
    Trzeba dozować podwójną dawkę preparatu na krystalizacje mocznika. Problem występuje ale rzadziej, dłuższa jazda przy małym mrozie też pomaga.

    Ogólnie nie pozwalam autu stać w mrozy,(-10 zamarza adblue) jeśli mam błąd usuwam, aktywuje układ i daje mu szanse pracować.

    Kończy się okres zimowy i problem znika. Całe lato nawet jednego negatywnego sygnału, że coś jest nie tak.

    Miałem wymieniony zbiornik i wtryskiwacz. W moim przypadku zostało nową sondę jeszcze założyć by ją wykluczyć.
  • #149
    JacekMatuszak
    Level 2  
    Witam,
    niestety podobnie jak wiekszosc uzytkownikow samochodow grupy PSA, mam problem z systemem SCR.

    Pierwsze objawy:
    po zakupie auta w tym roku, po przejechaniu okolo 1500 km wskoczyl komunikat UREA, dolej mocznika (samochod zostanie zblokowany za 3000 km). Mysle sobie OK, jade dolac AdBlue... .Niestety po otwarciu korka ujrzalem lustro plynu (proba lolania AdBlue, skonczyla sie na uzupełnieniu 0.3 litra.

    Oczywiscie blad nie zniknal, wiec przeprowadzilem procedure z pierwszego watku.
    Majac swiadomosc, ze nie jest to rozwiazanie, ale komunikaty zniknely i wszystko poki co dzialalo OK.

    Niestety ostatnio na trasie wyskoczyly bledy UREA+SERVICE (uszkodzenie ukladu oczyszczania spalin) po chwili SILNIK (Awaria silnia...).
    I odliczanie licznika (samochod zostanie zblokowany za 1100 km)

    Po podlaczeniu diagbox, wyskoczyly błędy... P20E8 00 (cisnienie plynu mocznika) oraz U059F 81 (Usterka komunikowania z systemem NOx).
    Obecnie bledy skasowane i komunikaty zniknely, niemniej jednak problem nie daje mi spokoju.

    Przeprowadzilem wszystkie dostepne testy w diagbox odnosnie systemu DENOX. to co znalazlem:
    - po rozgrzaniu silnika - cisnienie w systemie NOx okolo 5.6 bar
    - Odpowietrzanie - blad zbyt szybkie odpowietrzanie
    - niestety nie mialem mozliwosci (jeszcze) odpiecia wtryskiwacza i weryfikacji czy faktycznie wtryskuje mocznik przy tescie, niemniej uruchomilem ten test i slychac zarowno pompe (buduje cisnienie) oraz slychac wtryskiwacz.

    niestety blad ktory napotkalem, to brak informacji o ilosci AdBlue (tak jakby czujnik poziomu nie dzialal).
    Czy ktos mial podobny przypadek ??

    Dodatkowe i bardzo wazne pytanie...
    Czy jezeli ten blad (UREA+SERVICE + SILNIK) ponownie sie pojawi to wartosc kilometrow do zblokowania bedzie 1100 km, czy zegar gdzies w pamieci ciagle zlicza te kilometry?? i moze sie zdazyc ze kolejny blad oznajmi mi, ze zostalo 200 km do zblokowania ???

    Z gory dziekuje za podpowiedz.
  • #150
    baczynskim6
    Level 2  
    JacekMatuszak wrote:


    Dodatkowe i bardzo wazne pytanie...
    Czy jezeli ten blad (UREA+SERVICE + SILNIK) ponownie sie pojawi to wartosc kilometrow do zblokowania bedzie 1100 km, czy zegar gdzies w pamieci ciagle zlicza te kilometry?? i moze sie zdazyc ze kolejny blad oznajmi mi, ze zostalo 200 km do zblokowania ???

    Z gory dziekuje za podpowiedz.


    Jeśli auto "złapie" błąd np P20E8 to licznik zaczyna tykać od 1100km. W moim przypadku jeździłem tak do 30km i ostrzegał przed unieruchomieniem silnika, po skasowaniu błędu i ewentualnie złapanym kolejnym błędem auto znowu zaczyna odliczać od 1100km. Więc spoko.