Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

glapsson 22 Apr 2020 15:12 124269 125
  • #31
    Peewe
    Level 2  
    Witam,
    Mam przypadek, że w samochodzie ojca była mała kraksa z przodu.
    Po odebraniu z warsztatu wyciekł adblue. Rurka przednia. Tutaj zdjęcie jak to wygląda:
    https://photos.app.goo.gl/ccwCA42hH7B4mV2f8

    Po uzupełnieniu niestety błąd adblue nie znika.
    Macie jakieś doświadczenia co mogło ulec uszkodzeniu w układzie adblue?
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    glapsson
    Electronics specialist
    Wymienić rurkę jak jest wyciek
    system musi po włączeniu zapłonu utrzymać w tej rurce stałe ciśnienie ok 6bar.
    Jak jest wyciek to spada ciśnienie... zatem system generuje błąd.
    Jak wymienione wszystko nie nie ma wycieku
    to należy dolać płyn
    jak system nie widzi dolewki to dopisać płyn.
    Wykonać najlepiej wszystkie testy łącznie z odpowietrzaniem
    Powinno działać
  • #33
    16czarny16
    Level 13  
    To nie rurka tylko wtryskiwacz Adblue. Wtryskiwacz jest zacięty. Wymienić i wszystko będzie ok.
  • TermopastyTermopasty
  • #34
    glapsson
    Electronics specialist
    Jak dostał dzwona z przodu to jak sądzisz ... plastikowa rurka się uratowała a wtryskiwacz z mocnej stali się połamał ?
    Chyba nie przeczytałeś w ogóle tego co napisał autor tylko bijesz posty.
    autor napisał " rurka przednia "
    Na foto to widać tylko że mocznik skrystalizował... zatem jest wyciek a z czego to łatwo ustalić - podpiąć diagboxa i wykonać test a potem wymieniać.
    To nie są tanie rzeczy zatem lepiej wiedzieć co cieknie a nie na pałę wymieniać.
  • #35
    Peewe
    Level 2  
    Problem jest taki, że ja miałem dostęp do samochodu, ojciec użytkownik samochodu, jest na bakier ze smartfonami i elektroniką.
    Nie jestem w stanie grzebać przy samochodzie. Przy odbiorze samochodu z warsztatu nie było oglądane (bardziej oglądali z zewnątrz) , a lampka 'adblue' zapaliła się po 1 dniu od wyjazdu z warsztatu. Tyle, że samochód w warsztacie stał ze 3 tygodnie.. czy w tym czasie wyciekało, czy dopiero jak został odebrany - nie wiem.
    Nawet jak wyciekało to mogli przemyć. Choć wydaje mi się, że musi być jakiś zawór który dopiero w czasie pracy silnika zaczyna podawać te adblue.
    Zanim podjadę do warsztatu wole wybadać temat, żeby właśnie nie usłyszeć, że do wymiany jest pompa bo adblue wyciekł i jest zatarta.. a potem się zobaczy co jeszcze.. bo może wstryskiwacz, czujnik a właściwie to jeszcze katalizator itp itd. Mogło być, że wyciek nastąpił w jak czekał na naprawę, warsztat swoje zrobił ale nie poinformował o tym żeby dolać adblue. W każdym razie od czasu zrobienia zdjęcia, wiem, że wyciek jest ciągle. Zalane adblue wycieka ciągle.
    Zakładam, że rurka uszkodzona, wyciek przez rurkę. Tyle, że w tym momencie po dolaniu miałem nadzieje, że błąd zniknie. A został.
    Nie mam niestety Diagboxa / komputera aby się podłączyć i kasować od ręki.
    Dlatego wolę rozeznać temat na spokojnie.
  • #36
    glapsson
    Electronics specialist
    Niestety nikt ci nie odpowie na Twoje pytania zdalnie
    Bo nie opisujesz rozległości "dzwona"
    I jak sam opisujesz nie za bardzo sie na tym znasz i nie wiesz co i jak...
    Nie ma co straszyć ale rurka ( częsci silnikowa krótka z kolankiem i szybkozłączką ) bardzo prawdopodobna wymiana ( ok 350zł ) ( tutaj nie da się nic sztukować kleić ani spawać zbyt wysokie ciśnienie pracy do tego przewody są podgrzewane z ciągłością przewodu w środku )
    Wtryskiwacz adblue ok 400zł jeżeli przekrzywiony lub oberwana złączka elektryczna - prawdopodobnie do wymiany
    Jeżeli jest cały przewód jest sztywny to można się spodziewać że jest OK - wykonany jest z mega twardego materiału i trzeba sporo siły żeby go przekrzywić )
    Zbiornik adblue z pompą - również jest prawdopodobne uszkodzenie - przy gwałtownym zatrzymaniu określona ilość płynu w zbiorniku w wyniku gwałtownego przemieszczenia może doprowadzić do uszkodzeń.

    Niestety ale tylko testy na komputerze i oględziny wycieków mogą dać rzeczową odpowiedz.

    Na kilka aut z dzwonem od przodu jakie miałem do zrobienia:
    1 szt rurka wtrysk zbiornik
    3 szt sama rurka
    6 szt rurka i wtrysk

    Co do zażarcia samej pompy .... nie spotkałem się z taka usterką
    auta były sprowadzane kupowane po kilkomiesięcznym postoju - sama naprawa tez trwała czasami długo i nie było problemów z pompami.
    Wszystkie naprawy dotyczyły usterek typowo mechanicznych powstałych w wyniku kolizji.
  • #37
    kukiz100
    Level 14  
    Mam podobny problem z AdBlue w C4 Grand Picasso - błąd P20E8 00 (niepoprawne ciśnienie AdBlue)
    Początkowo objawiało się to chwilowymi zapaleniami lampki "Urea" oraz błędami towarzyszącymi (błędne napięcie z czujnika paliwa oraz błąd napięcia sterownika dodatku Eloys).
    Po wymuszeniu w DiagBoxie testu ciśnienia okazywało się, że wynosi ono 6 barów więc podejrzewałem, że jest to problem z chwilowymi zapadami napięcia, zawieszaniem się sterownika lub brakiem aktualizacji softu sterownika (w niektórych samochodach jest on wymagany).
    W tej chwili błąd P20E8 jest permanentny, nie jestem w stanie zrobić prób ciśnienia - najprawdopodobniej czeka mnie wymiana zbiornika.
    techkon wrote:
    Żeby nie było że jestem taki super negocjator... Citroen sam z siebie oferuje ze na auta serwisowane ASo w wieku do 5 lat i 150 tys są objęte " opieką" gwarancyjną

    Czy samochód serwisowałeś tylko w ASO? Mi dzisiaj w ASO powiedziano, że ponieważ nie wszystkie coroczne przeglądy były u nich robione, nie mam co liczyć na łaskawe spojrzenie Citroen Polska na mój przypadek.
  • #38
    melas
    Level 30  
    Ostatnio naprawiałem taki układ w boxerze. Cały układ rozebralem wszystkie elementy elektryczne sprawdzone układ przedmuchany, poskładany i dziala. A błąd był z ciśnieniem mocznika w układzie.
  • #39
    kukiz100
    Level 14  
    Możesz napisać coś więcej jak sprawdzałeś wszystko po kolei? Sprawdzałeś drożność przewodów ciśnieniowych kompresorem? Jak zdiagnozowałeś, że pompa i zbiornik są sprawne? Zastanawiam się, czy taki błąd może wyskakiwać, jeśli styki przy zbiorniku AdBlue będą zaśniedziałe, czy może wówczas komputer pokaże inny błąd
  • #40
    melas
    Level 30  
    Wszystki elementy do sprawdzenia pompę na krótko po odłączeniu od elektroniki oczywiście. Wszystkie grzałki miernikiem wystarczy. Najważniejsze to dysze wysterowalem PWM o małej częstotliwości i kopresorem przedmuchałem aż ładnie z drugiej strony przelatuje powietrze. Na koniec procedura odpowietrzania napełniania układu wtedy widzisz że elektronika żyje.
  • #41
    tm3ch7
    Level 1  
    Odkręcić korek, dolać adblue, zatankować paliwo = problem rozwiązany.
    Od czasu do czasu odkręcić korek adblue żeby odpowietrzyć zbiornik.
  • #42
    tokorn
    Level 1  
    witam wszystkich
    w koncu znalezlem temat z moim problemem :p
    mam c4 grand picasso 2.0 150km diesel z 2016. kupilem jakies 3 mies temu. przebieg 86tys.
    ostatnio wyskoczyly 3 alerty: urea, serwis i silnik
    po przejechaniu ok 50km dodatkowo info o zablokowaniu zaplonu po 1100km
    pierwsze co zrobilem to dolalem 5l adblue. (korek nie byl zassany, plynu troche jeszcze bylo; min na 5tys km)
    pojechalem do mojego mechanika. wykryl zbyt niskie cisnienie w ukladnie 4bary zamiast 6. niestety, jego oprogramowanie nie pozwala mu na glebsza diagnoze (nie moze wgrac aktualizacji programu, ale bedzie z tym walczyl :) )
    powiedzial mi jednak ze najprawdopodobniej jest to niesprawnosc pompy adblue, ktora trzeba wymienic wraz z zbiornikiem. koszt samych czesci 3854zl.
    ufam mojemu mechanikowi, ale on sam przyznaje ze jego elektro sprzet jest ciut za stary na moje auto. bedzie sie staral wgrac aktualizacje i sprobujemy ponownie.
    bledy zostaly oczywiscie wykasowane, ale po ok 10 km pojawily sie znawu, na razie bez odliczania km blokady zaplonu.
    jednak zanim zdecyduje sie na pozbawienie swojego portfela kilku tys zl, to czy komus udalo sie rozwiazac taki problem bez konieczosci wymiany zbiornika? (oraz bez wycinania tego calego dpf,fap...to moj pierwszy diesel i sie na tym po prostu nie znam wiec sorki jesli cos mieszam)
    a moze znacie jakiegos magika od cytryn? mieszkam w Rumi pomorskie
  • #43
    sebneo
    Level 11  
    hej
    mam podobny problem, ale w Peugeot 508SW 2.0BlueHDI 150KM 2016,

    po wizycie w ASO - stwierdzono konieczność wymiany zbiornika, koszt 4,5kPLN

    w piątek oddaje auto do serwisu, nie ASO w celu diagnostyki

    podzielę się informacjami po wszystkim
  • #44
    Zeneklubega
    Level 2  
    Witam ja w swojej cytrynie mam to samo auto z 17r 1.6 BLUEHDI 50000 przebiegu z tego co czytałem u jednego z kolegów wymienili mu pompę w serwisie koszt robocizny postanowiłem zawalczyć i reklamowac zbiornik zobaczymy . 
    Co do wygrania nowego programu w moim przypadku nic to nie dało niestety po wizycie w ASO jedynie zalecenie wymiany zbiornika koszt 4.5k katastrofa jednym słowem
  • #45
    techkon
    Level 5  
    Quote:
    Zeneklubega wrote:

    Co do wygrania nowego programu w moim przypadku nic to nie dało niestety po wizycie w ASO jedynie zalecenie wymiany zbiornika koszt 4.5k katastrofa jednym słowem


    W momencie kiedy odbierałeś auto po diagnostyce ASO powinieneś powiedzieć o prostym wniosku. Moje auto ma 3 lata, tylko 50 tys km i dlaczego mam wymieniać na swój koszt część na którą nie mam wpływu- w tym aucie nawet dolewka ad blue wymaga podłączenia kompa.
  • #46
    LeonMP
    Level 11  
    Pytanie do kolegi glapsson. Partner po kolizji. Podczas naprawy rurka od AdBlue za silnikiem rozłączona. Ponownie została połączona. Mocznik uzupełniony. Po paru kilometrach kontrolka Urea i trójkącik. Błąd P20E8 00 -niepoprawne ciśnienie AdBlue. To rozumiem, zapowietrzenie. DiagBox pokazuje 4.00 bar. Jak odpowietrzyć układ? OK. Odłączyłem przewód z wtryskiwacza NOX. Wymusiłem ciśnienie DiagBoxem. Ale tam ciurka. Słabe ciśnienie. Jeśli ma być 6 bar to to co wylatuje jest na pewno poniżej tego ciśnienia. Uszkodzona pompa AdBlue?
  • #47
    Zeneklubega
    Level 2  
    I ja niestety miałem to sam , ASO upiera się tylko na wymianę zbiornika
    Znalazłem jeden serwis Citroena w Warszawie , który zaproponował mi naprawę zbiornika cena ok 1200 zł.
    Dzisiaj odebrałem samochód jak na razie wszystko jest w porządku nie chcę zapeszać mam nadzieję że naprawa okaże się być sukcesem w walce z przypadłością tych zbiorników. Pan z serwisu zapewniał że warto to naprawić i to nie pierwszy samochód który już
    naprawił, stanowczo jednak odradzał wyłączanie systemu adblue w samochodzie, bo to po jakimś czasie ogromne problemy . wszystko będzie już w pożądku i co najważniejsze naprawa objęta jest gwarancją.
    A koszty w porównaniu z cena zbiornika do przyjęcia.
  • #48
    dobretlumaczenia
    Level 2  
    Mam podobny problem w Berlino II. 1,6 AdblueHDI. Rok prod. 2015. Przebieg 81000. Zapaliła mi się lampka UREA i ikona silnika oraz pojawiła się informacja o limicie kilometrów. Dolałem do pełna płynu ale nic się nie zmieniło. W salonie poinformowali, że może to kosztować nawet 5000 zł. Generalnie temat jest w tych samochodach znany od lat i dalej się to pojawia. Kwalifikuje to się może do UOKiK jako zbiorowe naruszenie interesów klientów. Pewnie zgłoszę zawiadomienie w tej sprawie.
  • #49
    Gutek1512
    Level 20  
    Mi pompa w partnerze 1,6 z 2015 padła po roku. Oczywiście wymieniono w ramach gwarancji. Auto jednak stało na serwisie ponad trzy tygodnie, wtedy szukali co jest problemem. Akcja z korkiem mnie nie objęła, chyba że wymienili w 2016. W weekend wracałem z Holandii i znów się przyświecało problem urea i silnika. To że mieszkam teraz w Niemczech zmusza mnie to do szukania rozwiązania tutaj. Jutro jadę na diagnostykę, jeżeli pompa po raz drugi to na tej przejechałem około 50000. Podejrzewam że wtedy będę się sądził z nimi za głupi korek. Bo auto w 2018 gdy kampania leciała straciło właśnie gwarancję. Nawet nie poinformowali, a może mój model się nie łapał. Czas pokaże ci w trawie piszczy. Mam nadzieję że to może to że nie resetowałem adblue a dolewałem na stacji że dwa miesiące temu.
  • #50
    dobretlumaczenia
    Level 2  
    Jestem po naprawie. Wcześniej, widząc że grozi mi wyciągnięcie z kieszeni nawet 6 tysiecy, od razu skontaktowałem się z prawnikiem UOKiK i poinformowałem o tym Serwis Citroena. Następnego dnia stwierdzili, że jest uszkodzona sonda - koszt 1200 zł brutto razem z przeglądem 1400 zł brutto. Dają rok gwarancji. To jest mój czwarty francuski samochód ale to koniec. W przyszłym roku kupuję dwa nowe ale nie wiem jeszcze co. Po tej akcji nie wejdę w to samo.
  • #51
    Gutek1512
    Level 20  
    Mój to piąty peugeot, wszystkie w ropie, ale ostatni. Jak brałem to miał być taki amerykański oszczędny ekologiczny. Tylko kosztem mojej kieszeni. Aż łezka w oku staje kiedy wspomnę swój pierwszy klekot bez poronionej elektroniki.
    Coś ciekawego uokik wspomniał kiedy poinformowałeś że sprzedano ci auto z taką wadą?
  • #52
    FreddieManson
    Level 9  
    Czy komuś udało się rozwiązać problem z powracającym błędem P20F6 00 bez konieczności wymiany zbiornika?
    Posiadam Citroena DS4 1.6 blueHdi 120km DV6FC z przebiegiem 65tyś z 2015roku. Po trasie około 400km pod domem zapalił się check engine - z błędem P20F6 , który wskazuje na wyciek czynnika adblue oraz P3053, który oznacza za wysokie ciśnienie w układzie AdBlue (z ramki odczytałem było ponad 6,5 Bar). Obejrzałem samochód pod spodem, żadnych kryształków ani wycieku tego czynnika nie odnotowałem. Wizyta w serwisie skończy się pewnie na wymianie zbiornika - czego bym chciał uniknąć. Ciśnienie w ramce błędu wskazuje na 6,5 bara. Błąd kasowany trzy razy, korek wlewu adblue, z tego co wyczytałem na forach to już ten "poprawiony".
    Spróbuję dolać dzisiaj do pełna adblue i zrobić procedurę z pierwszego postu. Chyba, że są jakieś inne przyczyny za wysokiego ciśnienia?

    Po dolaniu Adblue i wykonaniu wszystkich możliwych adaptacji.
    Testy ciśnienia raz wychodzi ok, drugim razem "Problem napotkany w trakcie wykonywania testu, Doprowadzenie do nieprawidłowego ciśnienia modułu wskaźnik - pompa mocznika".
    Test odpowietrzenia rezultat - "Uszkodzenie, odpowietrzenie zbyt szybkie".
    Test skuteczności - "Niedostateczne warunki prędkości obrotowej silnika".

    Udało mi się złapać w informacjach o systemie denox 1 cisnienie 6.4, gdy system nie podaje mocznika, jest 4.000 (tyle ile przy wyłączonym".

    Jutro zrobię test wydatku samego wtryskiwacza, wyglada na to że się zawiesza i nie puszcza ciśnienia.

    Jest możliwość wyczyszczenia wtryskiwacza?
  • #53
    melas
    Level 30  
    Jest możliwość wysterowac go sygnałem pwm niska częstotliwość Tak żeby sobie cykał. I dodatkowo kopresorem przedmuchałem.
  • #54
    Zenek210
    Level 2  
    Witam, mam ten sam przypadek co opisaliście w postach w aucie peugeot 508 z 2015r 150km ,podejrzewam ze te zbiorniki są jedno razowe celowo ustawione tak jak czujniki np; nox itp,,, psują się po przejechaniu od 150tyś kilometrów są tak zrobione że żadne czary mary nic nie pomogą sprawdzałem to wszystko kontroli kasują się ale już po kilku kilometrach jak auto się zagrzeje wyskakuje kontrolka urea / check engine - serwis w niektórych przypadkach po przejechaniu 300km lub 700km to wszystko jest powiązane ze sobą i jedno drugie zakłóca w moim przypadku jak wracałem z trasy tak samo wyskoczył napis za 1200km zablokuje silnik itd,,, miałem do domu 160km więc myślałem że dojadę mało tego wysprzęglik hydrauliczny od sprzęgła wysiadł i pedał opadł nie miałem jak wrzucać biegu na szczęście 5km od domu jakoś dojechałem /problem jest w tym że nie wyświetla się normalny komunikat jak wyświetla się kontrolka powinno pisać dolej płyn adblue i każdy by wiedział o co chodzi u mnie pisało oczyszczacz spalin myślałem że jest to powiązane z sondą lamda czujnikiem nox tak to bym po drodze zatankował adblue i może bym nie miał tego problemu a tak to namnożyły się koszta nie można dopuszczać żeby płynu było poniżej 4litrów bo jak się zapali kontrolka to czeka wymiana zbiornika i podejrzewam że wszystkie auta od 2014r mają te podobne problemy niestety producenci ustawili się na zyski co z tego że kupi się auto praktycznie nowe 3-5 letnie już poniżej 50tyś zł skoro na części wydasz 10tys lub więcej zależy kto ile robi kilometrów rocznie wyczytałem że do 2008r producenci aut zamontowali 500 milionów czujników typu nox a już w 2016r ponad miliard więc tak robią kasę policz miliard razy np; 1tyś = ................ oczywiście im starsze auto to niby części tanieją kończąc wysprzęglik sprzęgła kosztował mnie 1200zł z robocizną czujnik nox 1000zł z robocizną i czeka mnie wymiana zbiornika całego bo tak jest celowo zrobiony koszt 2900zbiornika + robocizna na dzień 29-07-2020r wcześniej zalałem adblue do pełna oraz bak paliwa tak samo otwierałem wszystkie drzwi kilkakrotnie odkręcałem korek adblue i jeździłem parę km z odkręconym korkiem ,zapalałem i gasiłem silnik jedynie co pokazuje teraz to że napełnienie jest pełne stan powyżej 5tys kilometrów ale kontrolki dalej wyskakują ale już nie odlicza kilometrów że zablokuje silnik ponoć pompka nie zasysa ale znowu w komunikatach nie wyskakuje żaden błąd o pompce z ciśnieniem ----- bądź mądry i wiersze pisz---- w każdym aucie trzeba zaznajomić się co dana kontrolka oznacza bo jak się okazuję jedna kontrolka ma 3-4 oznaczenia zależy od auta jak ktoś coś wie na temat ciśnienia pompki w zbiorniku czy da rade to jakoś ustawić zrobić jakieś czary mary to proszę napisz z góry dziękuję , PS: nie jestem mechanikiem
  • #55
    kowalex
    Level 10  
    No widze ze to sie robi standardem :-) Ja z Peugeotem Tepee 1,6.... 2016r i ... juz wlasnie wyszlo to Ad Blue. Podobno czeka mnie wymiana calego kompletnego zbiornika, cena samej czesci ponad 4 tys ! Przejechane 115tys i juz taka naprawa? ... Jutro podjade do ASO, zobaczymy co tam powiedza. Zostało mi do zablokowania silnika 100km.... Cos jest na rzeczy, bo aby bylo to ekologiczne powinno byc ekonomiczne. Rzeczywiscie okazuje sie ze wielu użytkowników stara sie to w jakis mniej lub bardziej normalny sposób wyłączyć i... widac nawet tutaj, ze niestety tak sie dzieje. Zastanawia mnie tylko to ze producenci a i ASO jak by celowo unikaja tego tematu obarczając 100% koszami klienta... Nie podoba mi sie to, ale cóz.. Jakies pomysły? Ktoś wczesniej napisał ze podłaczenie komputera pomaga, i rzeczywiscie, jak podlaczyli auto ( nie w ASO) to wszystkie kontrolki zgasly, ale za okolo 70 km znowu pojawiały sie komunikaty i kontrolki... ale prawda jest ze znowu mam 1100km... a juz było blisko zera :-)
    Nieststy podobno nawet nikt tego nie regeneruje tylko do wymiany kompletny zbiornik z pompa i Bóg wie z czym jeszcze. Ponad 4 tys czesci+ nwymiana+ ustawienia .... to sie zrobi ca 15% wartosci auta ! To chyba jest niepowazne... Wkurzony jestem i to okrutnie na te francowate auta ! :-)
  • #56
    nottech
    Level 8  
    Witam,
    też mam problem z kontrolką UREA. Dzisiaj na szybko dolałem 4l adblue, ale kontrolka nie zgasła. Nie wiem czy to nie za mała ilość by komputer to wykrył. Po przejechaniu ok. 30 km nadal pokazuje mi komunikat, że zostało do przejechania 2400 km do unieruchomienia silnika. Czy te dane o zasięgu auta do uneruchomienia silnika zmniejszają się na bieżąco, czy co np. 50 lub 100 km?
  • #57
    melas
    Level 30  
    Tak będą się zmniejszać gdy dojdzie do zera auta podczas jazdy nie zgasi ale gdy Ty zgasisz to już nie odpali.
  • #58
    Zenek210
    Level 2  
    nottech wrote:
    Witam,
    też mam problem z kontrolką UREA. Dzisiaj na szybko dolałem 4l adblue, ale kontrolka nie zgasła. Nie wiem czy to nie za mała ilość by komputer to wykrył. Po przejechaniu ok. 30 km nadal pokazuje mi komunikat, że zostało do przejechania 2400 km do unieruchomienia silnika. Czy te dane o zasięgu auta do uneruchomienia silnika zmniejszają się na bieżąco, czy co np. 50 lub 100 km?



    u mnie zmniejszało sie co 100km adblue trzeba zalać po korek oraz zalać bak paliwa przynajmniej 3/4 prawdopodobnie pompka w zbiorniku nie podaję adblue a to raczej szykuje sie wymiana całego zbiornika u mnie było podobnie po wymianie zbiornika wszystko wróciło do normy producenci aut zarabiają teraz więcej na częściach mogą też wtryski być do wymiany

    Dodano po 9 [minuty]:

    Zenek210 wrote:
    Witam, mam ten sam przypadek co opisaliście w postach w aucie peugeot 508 z 2015r 150km ,podejrzewam ze te zbiorniki są jedno razowe celowo ustawione tak jak czujniki np; nox itp,,, psują się po przejechaniu od 150tyś kilometrów są tak zrobione że żadne czary mary nic nie pomogą sprawdzałem to wszystko kontroli kasują się ale już po kilku kilometrach jak auto się zagrzeje wyskakuje kontrolka urea / check engine - serwis w niektórych przypadkach po przejechaniu 300km lub 700km to wszystko jest powiązane ze sobą i jedno drugie zakłóca w moim przypadku jak wracałem z trasy tak samo wyskoczył napis za 1200km zablokuje silnik itd,,, miałem do domu 160km więc myślałem że dojadę mało tego wysprzęglik hydrauliczny od sprzęgła wysiadł i pedał opadł nie miałem jak wrzucać biegu na szczęście 5km od domu jakoś dojechałem /problem jest w tym że nie wyświetla się normalny komunikat jak wyświetla się kontrolka powinno pisać dolej płyn adblue i każdy by wiedział o co chodzi u mnie pisało oczyszczacz spalin myślałem że jest to powiązane z sondą lamda czujnikiem nox tak to bym po drodze zatankował adblue i może bym nie miał tego problemu a tak to namnożyły się koszta nie można dopuszczać żeby płynu było poniżej 4litrów bo jak się zapali kontrolka to czeka wymiana zbiornika i podejrzewam że wszystkie auta od 2014r mają te podobne problemy niestety producenci ustawili się na zyski co z tego że kupi się auto praktycznie nowe 3-5 letnie już poniżej 50tyś zł skoro na części wydasz 10tys lub więcej zależy kto ile robi kilometrów rocznie wyczytałem że do 2008r producenci aut zamontowali 500 milionów czujników typu nox a już w 2016r ponad miliard więc tak robią kasę policz miliard razy np; 1tyś = ................ oczywiście im starsze auto to niby części tanieją kończąc wysprzęglik sprzęgła kosztował mnie 1200zł z robocizną czujnik nox 1000zł z robocizną i czeka mnie wymiana zbiornika całego bo tak jest celowo zrobiony koszt 2900zbiornika + robocizna na dzień 29-07-2020r wcześniej zalałem adblue do pełna oraz bak paliwa tak samo otwierałem wszystkie drzwi kilkakrotnie odkręcałem korek adblue i jeździłem parę km z odkręconym korkiem ,zapalałem i gasiłem silnik jedynie co pokazuje teraz to że napełnienie jest pełne stan powyżej 5tys kilometrów ale kontrolki dalej wyskakują ale już nie odlicza kilometrów że zablokuje silnik ponoć pompka nie zasysa ale znowu w komunikatach nie wyskakuje żaden błąd o pompce z ciśnieniem ----- bądź mądry i wiersze pisz---- w każdym aucie trzeba zaznajomić się co dana kontrolka oznacza bo jak się okazuję jedna kontrolka ma 3-4 oznaczenia zależy od auta jak ktoś coś wie na temat ciśnienia pompki w zbiorniku czy da rade to jakoś ustawić zrobić jakieś czary mary to proszę napisz z góry dziękuję , PS: nie jestem mechanikiem


    PO WYMIANIE ZBIORNIKA WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY CZYLI JEST TERAZ OK

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zeneklubega wrote:
    Witam ja w swojej cytrynie mam to samo auto z 17r 1.6 BLUEHDI 50000 przebiegu z tego co czytałem u jednego z kolegów wymienili mu pompę w serwisie koszt robocizny postanowiłem zawalczyć i reklamowac zbiornik zobaczymy . 
    Co do wygrania nowego programu w moim przypadku nic to nie dało niestety po wizycie w ASO jedynie zalecenie wymiany zbiornika koszt 4.5k katastrofa jednym słowem

    czytałem w necie kiedyś art. że nawet jak auto kupiłeś od kogoś innego jesteś drugim właścicielem to i tak podlega gwarancji bo auto masz do 5 lat i mniej niż 150tyś km napisz do Rzecznika praw obywatelskich lub do uoki i też zadzwoń do głównej siedziby Peugeota lub cytryny
  • #59
    mkmarcela
    Level 2  
    Witam. Po uzupełnieniu adblue znikła kontrolka urea a została kontrolka silnika, interface nie wykrywa błędu, co to może być ?