Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

glapsson 22 Kwi 2020 15:12 31998 46
  • #31
    Peewe
    Poziom 2  
    Witam,
    Mam przypadek, że w samochodzie ojca była mała kraksa z przodu.
    Po odebraniu z warsztatu wyciekł adblue. Rurka przednia. Tutaj zdjęcie jak to wygląda:
    https://photos.app.goo.gl/ccwCA42hH7B4mV2f8

    Po uzupełnieniu niestety błąd adblue nie znika.
    Macie jakieś doświadczenia co mogło ulec uszkodzeniu w układzie adblue?
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    glapsson
    Poziom 18  
    Wymienić rurkę jak jest wyciek
    system musi po włączeniu zapłonu utrzymać w tej rurce stałe ciśnienie ok 6bar.
    Jak jest wyciek to spada ciśnienie... zatem system generuje błąd.
    Jak wymienione wszystko nie nie ma wycieku
    to należy dolać płyn
    jak system nie widzi dolewki to dopisać płyn.
    Wykonać najlepiej wszystkie testy łącznie z odpowietrzaniem
    Powinno działać
  • #33
    16czarny16
    Poziom 13  
    To nie rurka tylko wtryskiwacz Adblue. Wtryskiwacz jest zacięty. Wymienić i wszystko będzie ok.
  • TermopastyTermopasty
  • #34
    glapsson
    Poziom 18  
    Jak dostał dzwona z przodu to jak sądzisz ... plastikowa rurka się uratowała a wtryskiwacz z mocnej stali się połamał ?
    Chyba nie przeczytałeś w ogóle tego co napisał autor tylko bijesz posty.
    autor napisał " rurka przednia "
    Na foto to widać tylko że mocznik skrystalizował... zatem jest wyciek a z czego to łatwo ustalić - podpiąć diagboxa i wykonać test a potem wymieniać.
    To nie są tanie rzeczy zatem lepiej wiedzieć co cieknie a nie na pałę wymieniać.
  • #35
    Peewe
    Poziom 2  
    Problem jest taki, że ja miałem dostęp do samochodu, ojciec użytkownik samochodu, jest na bakier ze smartfonami i elektroniką.
    Nie jestem w stanie grzebać przy samochodzie. Przy odbiorze samochodu z warsztatu nie było oglądane (bardziej oglądali z zewnątrz) , a lampka 'adblue' zapaliła się po 1 dniu od wyjazdu z warsztatu. Tyle, że samochód w warsztacie stał ze 3 tygodnie.. czy w tym czasie wyciekało, czy dopiero jak został odebrany - nie wiem.
    Nawet jak wyciekało to mogli przemyć. Choć wydaje mi się, że musi być jakiś zawór który dopiero w czasie pracy silnika zaczyna podawać te adblue.
    Zanim podjadę do warsztatu wole wybadać temat, żeby właśnie nie usłyszeć, że do wymiany jest pompa bo adblue wyciekł i jest zatarta.. a potem się zobaczy co jeszcze.. bo może wstryskiwacz, czujnik a właściwie to jeszcze katalizator itp itd. Mogło być, że wyciek nastąpił w jak czekał na naprawę, warsztat swoje zrobił ale nie poinformował o tym żeby dolać adblue. W każdym razie od czasu zrobienia zdjęcia, wiem, że wyciek jest ciągle. Zalane adblue wycieka ciągle.
    Zakładam, że rurka uszkodzona, wyciek przez rurkę. Tyle, że w tym momencie po dolaniu miałem nadzieje, że błąd zniknie. A został.
    Nie mam niestety Diagboxa / komputera aby się podłączyć i kasować od ręki.
    Dlatego wolę rozeznać temat na spokojnie.
  • #36
    glapsson
    Poziom 18  
    Niestety nikt ci nie odpowie na Twoje pytania zdalnie
    Bo nie opisujesz rozległości "dzwona"
    I jak sam opisujesz nie za bardzo sie na tym znasz i nie wiesz co i jak...
    Nie ma co straszyć ale rurka ( częsci silnikowa krótka z kolankiem i szybkozłączką ) bardzo prawdopodobna wymiana ( ok 350zł ) ( tutaj nie da się nic sztukować kleić ani spawać zbyt wysokie ciśnienie pracy do tego przewody są podgrzewane z ciągłością przewodu w środku )
    Wtryskiwacz adblue ok 400zł jeżeli przekrzywiony lub oberwana złączka elektryczna - prawdopodobnie do wymiany
    Jeżeli jest cały przewód jest sztywny to można się spodziewać że jest OK - wykonany jest z mega twardego materiału i trzeba sporo siły żeby go przekrzywić )
    Zbiornik adblue z pompą - również jest prawdopodobne uszkodzenie - przy gwałtownym zatrzymaniu określona ilość płynu w zbiorniku w wyniku gwałtownego przemieszczenia może doprowadzić do uszkodzeń.

    Niestety ale tylko testy na komputerze i oględziny wycieków mogą dać rzeczową odpowiedz.

    Na kilka aut z dzwonem od przodu jakie miałem do zrobienia:
    1 szt rurka wtrysk zbiornik
    3 szt sama rurka
    6 szt rurka i wtrysk

    Co do zażarcia samej pompy .... nie spotkałem się z taka usterką
    auta były sprowadzane kupowane po kilkomiesięcznym postoju - sama naprawa tez trwała czasami długo i nie było problemów z pompami.
    Wszystkie naprawy dotyczyły usterek typowo mechanicznych powstałych w wyniku kolizji.
  • #37
    kukiz100
    Poziom 14  
    Mam podobny problem z AdBlue w C4 Grand Picasso - błąd P20E8 00 (niepoprawne ciśnienie AdBlue)
    Początkowo objawiało się to chwilowymi zapaleniami lampki "Urea" oraz błędami towarzyszącymi (błędne napięcie z czujnika paliwa oraz błąd napięcia sterownika dodatku Eloys).
    Po wymuszeniu w DiagBoxie testu ciśnienia okazywało się, że wynosi ono 6 barów więc podejrzewałem, że jest to problem z chwilowymi zapadami napięcia, zawieszaniem się sterownika lub brakiem aktualizacji softu sterownika (w niektórych samochodach jest on wymagany).
    W tej chwili błąd P20E8 jest permanentny, nie jestem w stanie zrobić prób ciśnienia - najprawdopodobniej czeka mnie wymiana zbiornika.
    techkon napisał:
    Żeby nie było że jestem taki super negocjator... Citroen sam z siebie oferuje ze na auta serwisowane ASo w wieku do 5 lat i 150 tys są objęte " opieką" gwarancyjną

    Czy samochód serwisowałeś tylko w ASO? Mi dzisiaj w ASO powiedziano, że ponieważ nie wszystkie coroczne przeglądy były u nich robione, nie mam co liczyć na łaskawe spojrzenie Citroen Polska na mój przypadek.
  • #39
    kukiz100
    Poziom 14  
    Możesz napisać coś więcej jak sprawdzałeś wszystko po kolei? Sprawdzałeś drożność przewodów ciśnieniowych kompresorem? Jak zdiagnozowałeś, że pompa i zbiornik są sprawne? Zastanawiam się, czy taki błąd może wyskakiwać, jeśli styki przy zbiorniku AdBlue będą zaśniedziałe, czy może wówczas komputer pokaże inny błąd
  • #40
    melas
    Poziom 28  
    Wszystki elementy do sprawdzenia pompę na krótko po odłączeniu od elektroniki oczywiście. Wszystkie grzałki miernikiem wystarczy. Najważniejsze to dysze wysterowalem PWM o małej częstotliwości i kopresorem przedmuchałem aż ładnie z drugiej strony przelatuje powietrze. Na koniec procedura odpowietrzania napełniania układu wtedy widzisz że elektronika żyje.
  • #41
    tm3ch7
    Poziom 1  
    Odkręcić korek, dolać adblue, zatankować paliwo = problem rozwiązany.
    Od czasu do czasu odkręcić korek adblue żeby odpowietrzyć zbiornik.
  • #42
    tokorn
    Poziom 1  
    witam wszystkich
    w koncu znalezlem temat z moim problemem :p
    mam c4 grand picasso 2.0 150km diesel z 2016. kupilem jakies 3 mies temu. przebieg 86tys.
    ostatnio wyskoczyly 3 alerty: urea, serwis i silnik
    po przejechaniu ok 50km dodatkowo info o zablokowaniu zaplonu po 1100km
    pierwsze co zrobilem to dolalem 5l adblue. (korek nie byl zassany, plynu troche jeszcze bylo; min na 5tys km)
    pojechalem do mojego mechanika. wykryl zbyt niskie cisnienie w ukladnie 4bary zamiast 6. niestety, jego oprogramowanie nie pozwala mu na glebsza diagnoze (nie moze wgrac aktualizacji programu, ale bedzie z tym walczyl :) )
    powiedzial mi jednak ze najprawdopodobniej jest to niesprawnosc pompy adblue, ktora trzeba wymienic wraz z zbiornikiem. koszt samych czesci 3854zl.
    ufam mojemu mechanikowi, ale on sam przyznaje ze jego elektro sprzet jest ciut za stary na moje auto. bedzie sie staral wgrac aktualizacje i sprobujemy ponownie.
    bledy zostaly oczywiscie wykasowane, ale po ok 10 km pojawily sie znawu, na razie bez odliczania km blokady zaplonu.
    jednak zanim zdecyduje sie na pozbawienie swojego portfela kilku tys zl, to czy komus udalo sie rozwiazac taki problem bez konieczosci wymiany zbiornika? (oraz bez wycinania tego calego dpf,fap...to moj pierwszy diesel i sie na tym po prostu nie znam wiec sorki jesli cos mieszam)
    a moze znacie jakiegos magika od cytryn? mieszkam w Rumi pomorskie
  • #43
    sebneo
    Poziom 11  
    hej
    mam podobny problem, ale w Peugeot 508SW 2.0BlueHDI 150KM 2016,

    po wizycie w ASO - stwierdzono konieczność wymiany zbiornika, koszt 4,5kPLN

    w piątek oddaje auto do serwisu, nie ASO w celu diagnostyki

    podzielę się informacjami po wszystkim
  • #44
    Zeneklubega
    Poziom 2  
    Witam ja w swojej cytrynie mam to samo auto z 17r 1.6 BLUEHDI 50000 przebiegu z tego co czytałem u jednego z kolegów wymienili mu pompę w serwisie koszt robocizny postanowiłem zawalczyć i reklamowac zbiornik zobaczymy . 
    Co do wygrania nowego programu w moim przypadku nic to nie dało niestety po wizycie w ASO jedynie zalecenie wymiany zbiornika koszt 4.5k katastrofa jednym słowem
  • #45
    techkon
    Poziom 2  
    Cytat:
    Zeneklubega napisał:

    Co do wygrania nowego programu w moim przypadku nic to nie dało niestety po wizycie w ASO jedynie zalecenie wymiany zbiornika koszt 4.5k katastrofa jednym słowem


    W momencie kiedy odbierałeś auto po diagnostyce ASO powinieneś powiedzieć o prostym wniosku. Moje auto ma 3 lata, tylko 50 tys km i dlaczego mam wymieniać na swój koszt część na którą nie mam wpływu- w tym aucie nawet dolewka ad blue wymaga podłączenia kompa.
  • #46
    LeonMP
    Poziom 10  
    Pytanie do kolegi glapsson. Partner po kolizji. Podczas naprawy rurka od AdBlue za silnikiem rozłączona. Ponownie została połączona. Mocznik uzupełniony. Po paru kilometrach kontrolka Urea i trójkącik. Błąd P20E8 00 -niepoprawne ciśnienie AdBlue. To rozumiem, zapowietrzenie. DiagBox pokazuje 4.00 bar. Jak odpowietrzyć układ? OK. Odłączyłem przewód z wtryskiwacza NOX. Wymusiłem ciśnienie DiagBoxem. Ale tam ciurka. Słabe ciśnienie. Jeśli ma być 6 bar to to co wylatuje jest na pewno poniżej tego ciśnienia. Uszkodzona pompa AdBlue?
  • #47
    Zeneklubega
    Poziom 2  
    I ja niestety miałem to sam , ASO upiera się tylko na wymianę zbiornika
    Znalazłem jeden serwis Citroena w Warszawie , który zaproponował mi naprawę zbiornika cena ok 1200 zł.
    Dzisiaj odebrałem samochód jak na razie wszystko jest w porządku nie chcę zapeszać mam nadzieję że naprawa okaże się być sukcesem w walce z przypadłością tych zbiorników. Pan z serwisu zapewniał że warto to naprawić i to nie pierwszy samochód który już
    naprawił, stanowczo jednak odradzał wyłączanie systemu adblue w samochodzie, bo to po jakimś czasie ogromne problemy . wszystko będzie już w pożądku i co najważniejsze naprawa objęta jest gwarancją.
    A koszty w porównaniu z cena zbiornika do przyjęcia.