artrex wrote: Panowie, podepnę się pod temat.
308 t9 2016 1,6blue hdi. Po zatankowaniu paliwa wyskoczył "check engine". Elektryk dłubał, dłubał, kasował błędy, ale po przekręceniu kluczyka błędy wracały. Ogólnie z tego co mówił wynikało, że brak dozowania mocznika. Mocznik dolałem do pełna, sprawdzam co jakiś czas - ubywa. Kontrolka "check engine" się zapala po starcie, dodatkowo pali się "Service" na zegarach. Nic poza tym. Szukać innego elektryka?
Miałem dokładnie taki sam przypadek.
auto w rodzinie C3 III 2019rok 1.6 bluehdi 100PS
Po zatankowaniu paliwa błąd silnik.
Można dość łatwo wywnioskować jak ma się wiedze jak to działa że zapewne jest problem z dolaniem dodatku do paliwa , gdyż po zatankowaniu pompka powinna podać płyn do zbiornika.
Zaobserwowałem że problemem może być:
- czas reakcji systemu
- zacięcie pompki
- problemy w połączeniach elektrycznych
wszystko sprowadza się do tego że po zapaleniu lampki sama już nie zgaśnie.
W Diagboxie da sie ogarnąć ten model poprzez Citroen CACTUS
Samo kasowanie DTC czasami nie reaguje.
Należy wykonać testy w obrąbie dodatku:
test pompki uwaga czasami zastartuje dopiero za którymś razem i potem jest już ok.
Kasuje się błąd i po sprawie.
I co ciekawe można tankować kilkanaście razy i jest ok aż znowu wyskoczy.
Obstawiam kiepskie połączenia we wtyczce sterownika silnika gdyż to on wysterowuje pompkę. A już mam wiele przypadków że wsuwki wtyczek są dość słabej jakości w Citroenach.
Przez rok czasu trzeba było tylko dwa razy skasować ten błąd w moim przypadku.
Ostatnim razem jak to sie przytrafiło - wypinałem i wpinałem wtyczkę kilka razy i przemyłem środkiem do styków.
Na razie jest OK