Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

glapsson 14 Sep 2020 21:56 265263 167
Texa Poland
  • #61
    goryl8
    Level 2  
    Witam, od pewnego czasu też mam problem z adblue w peugeot partner tepee 1.6 bluehdi z roku 2016 i przebiegiem 70000 km. Zapaliła mi się kontrolka urea oraz check engine, urea po chwili zgasła check engine nie. Po wyszukaniu błędu wyskoczyło niskie ciśnienie adblue, po wykasowaniu błędu przez 200 km był spokój, a teraz znów to samo, zbiornik adblue zalany do pełna, na texie pokazuje 6l. Przesyłam linki do zdjęć z texy. Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za porady.
    Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA
  • Texa Poland
  • #62
    FreddieManson
    Level 9  
    Wyłączenie AdBlue około 1000zł, ja zrobiłem, mam z głowy... Wymiana zbiornika 4000zł...
  • #63
    goryl8
    Level 2  
    Dzięki za odp. A gdzie wyłączałeś? Możesz dać namiary? Wyłączyłeś samo adblue czy dozowanie płynu eolys też Ci wyłączyli? Jak się spisuje auto po zabiegu, ile już km zrobiłeś od wyłączenia adblue?
  • #64
    moniek2008
    Level 9  
    Witam, ostatnio trafiłem przypadkiem na temat problemu z adblue w necie. Z racji posiadania auta też z adblue z zaciekawieniem poczytałem i znalazłem info na forum cytrynki http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=120839.25 o problemach i ktoś polecał dodatek do adblue TUNAP 986 który zapobiega krystalizacji ,zapychaniu https://sklep.tunap.pl/sklep/motoryzacja/dpf/systemowy-dodatek-aktywny-scr-microflex-986/ Dostępny również na alle..o.
  • Texa Poland
  • #65
    Mumapejot
    Level 7  
    Witam,
    Ja też trafiłem na info. o tym płynie i zakupiłem go (około 110pln z przesyłką).
    Wlałem dużą dawkę (jak na 20 l adblue choc miałem około 15l adblue w zbiorniku), nic się nie zmieniło pomimo że przejechałem około 200 km, i że upłynęło 2 tygodnie. Wlałem więc następną dawkę płynu jak na 10l adblue i uzupełniłem adblue po sam korek. Po 50 km i tygodniu nadal nic, ale nadzieja umiera ostatnia.
    Jeżeli ktoś wie jak można zresetować błąd UREA bez podłączenia auta do lexii (której nie posiadam), albo jeżeli ktoś jeszcze inaczej poradził sobie z tym ustrojstwem to będę wdzięczny za poradę.
    Pozdrawiam.
  • #66
    Mumapejot
    Level 7  
    Witam ponownie,
    Kilka tygodni temu pisałem że płyn Tunap 986 na razie nie pomógł mojemu c4 chociaż pojawiały się posty o tym, że potrafi rozpuścić skrystalizowany ad blue.
    Otóż tydzień temu, po dolaniu trzeciej dawki płynu na 10 litrów adblue i uzupełnieniu zbiornika, i odczekaniu kilku dni i kilku dziecięciu kilometrów kontrolka UREA sama zgasła.
    Jeszcze nie wiem czy to zasługa płynu czy czysty przypadek, ale te 110 pln może i są warte zainwestowania jako ostatnia deska ratunku, albo też i profilaktycznie.
    Pozdrawiam. Oskar
  • #68
    artrex
    Level 10  
    Panowie, podepnę się pod temat.
    308 t9 2016 1,6blue hdi. Po zatankowaniu paliwa wyskoczył "check engine". Elektryk dłubał, dłubał, kasował błędy, ale po przekręceniu kluczyka błędy wracały. Ogólnie z tego co mówił wynikało, że brak dozowania mocznika. Mocznik dolałem do pełna, sprawdzam co jakiś czas - ubywa. Kontrolka "check engine" się zapala po starcie, dodatkowo pali się "Service" na zegarach. Nic poza tym. Szukać innego elektryka?
  • #70
    master1
    Level 2  
    Witam, proszę o podanie kontaktu do firm, które wyłączają system SCR - adBlue.
    Info proszę na maila: master.kostrzewski(malpa)vp.pl
  • #71
    pki87
    Level 2  
    Zeneklubega wrote:
    I ja niestety miałem to sam , ASO upiera się tylko na wymianę zbiornika
    Znalazłem jeden serwis Citroena w Warszawie , który zaproponował mi naprawę zbiornika cena ok 1200 zł.
    .


    Możesz podać dane kontaktowe do tego serwisu?
  • #72
    jacek.go
    Level 1  
    Ja korzystałem z usług tego serwisu, naprawiono pompkę i zbiornik, problem z kontrolkami jednak powrócił, Po kilku reklamacjach serwis stwierdził, że pompka, sonda i wtryski są sprawne, wymieniono wiązkę przewodów ale problem znów powrócił. Na razie brak pomysłu co dalej, kontrolka urea + check engine zapalają się i gasną co jakiś czas. Spróbuję z płynem TUNAP.
    Co do samego check engine + serwis to może być brak dodatku do filtra dpf, pojawia się po zatankowaniu, nie ma możliwości uzupełnić samodzielnie, w serwisie uzupełniaja około 3 litry - programują komputer że płyn został uzupełniony.
  • #73
    glapsson
    Electronics specialist
    artrex wrote:
    Panowie, podepnę się pod temat.
    308 t9 2016 1,6blue hdi. Po zatankowaniu paliwa wyskoczył "check engine". Elektryk dłubał, dłubał, kasował błędy, ale po przekręceniu kluczyka błędy wracały. Ogólnie z tego co mówił wynikało, że brak dozowania mocznika. Mocznik dolałem do pełna, sprawdzam co jakiś czas - ubywa. Kontrolka "check engine" się zapala po starcie, dodatkowo pali się "Service" na zegarach. Nic poza tym. Szukać innego elektryka?


    Miałem dokładnie taki sam przypadek.
    auto w rodzinie C3 III 2019rok 1.6 bluehdi 100PS
    Po zatankowaniu paliwa błąd silnik.
    Można dość łatwo wywnioskować jak ma się wiedze jak to działa że zapewne jest problem z dolaniem dodatku do paliwa , gdyż po zatankowaniu pompka powinna podać płyn do zbiornika.
    Zaobserwowałem że problemem może być:
    - czas reakcji systemu
    - zacięcie pompki
    - problemy w połączeniach elektrycznych

    wszystko sprowadza się do tego że po zapaleniu lampki sama już nie zgaśnie.
    W Diagboxie da sie ogarnąć ten model poprzez Citroen CACTUS

    Samo kasowanie DTC czasami nie reaguje.
    Należy wykonać testy w obrąbie dodatku:
    test pompki uwaga czasami zastartuje dopiero za którymś razem i potem jest już ok.
    Kasuje się błąd i po sprawie.
    I co ciekawe można tankować kilkanaście razy i jest ok aż znowu wyskoczy.

    Obstawiam kiepskie połączenia we wtyczce sterownika silnika gdyż to on wysterowuje pompkę. A już mam wiele przypadków że wsuwki wtyczek są dość słabej jakości w Citroenach.
    Przez rok czasu trzeba było tylko dwa razy skasować ten błąd w moim przypadku.
    Ostatnim razem jak to sie przytrafiło - wypinałem i wpinałem wtyczkę kilka razy i przemyłem środkiem do styków.
    Na razie jest OK
  • #74
    artrex
    Level 10  
    artrex wrote:
    Panowie, podepnę się pod temat.
    308 t9 2016 1,6blue hdi. Po zatankowaniu paliwa wyskoczył "check engine". Elektryk dłubał, dłubał, kasował błędy, ale po przekręceniu kluczyka błędy wracały. Ogólnie z tego co mówił wynikało, że brak dozowania mocznika. Mocznik dolałem do pełna, sprawdzam co jakiś czas - ubywa. Kontrolka "check engine" się zapala po starcie, dodatkowo pali się "Service" na zegarach. Nic poza tym. Szukać innego elektryka?


    Znalazłem elektryka specjalizującego się we francuzach. Podpiął DB, diagnoza - uszkodzona pompa adblue. Szlag mnie trafi prędzej, niż wydam 4000 na cały zbiornik!! Jak widzicie sens kupna używanego zbiornika? Czy wymiana to duży problem, dużo pracy? Czy pompa to element nienaprawialny? Mam wkurw totalny... z tego eko tylko cierpią portfele....
  • #75
    glapsson
    Electronics specialist
    Podaj numer błędu.

    Jeżeli B1811
    to problem nie dotyczy UREA tylko zbiornika EOLYS
    i lubi wyskoczyć po tankowaniu

    a wracając do ADBLUE - najlepszy jest bezpośrednio z dystrybutora na DOBRYCH STACJACH i tam gdzie tiry tankują - BO ŚWIEŻY !!!
    Bańki sobie odpuśćcie.
  • #76
    sampler
    Level 16  
    artrex wrote:
    artrex wrote:
    Panowie, podepnę się pod temat.
    308 t9 2016 1,6blue hdi. Po zatankowaniu paliwa wyskoczył "check engine". Elektryk dłubał, dłubał, kasował błędy, ale po przekręceniu kluczyka błędy wracały. Ogólnie z tego co mówił wynikało, że brak dozowania mocznika. Mocznik dolałem do pełna, sprawdzam co jakiś czas - ubywa. Kontrolka "check engine" się zapala po starcie, dodatkowo pali się "Service" na zegarach. Nic poza tym. Szukać innego elektryka?


    Znalazłem elektryka specjalizującego się we francuzach. Podpiął DB, diagnoza - uszkodzona pompa adblue. Szlag mnie trafi prędzej, niż wydam 4000 na cały zbiornik!! Jak widzicie sens kupna używanego zbiornika? Czy wymiana to duży problem, dużo pracy? Czy pompa to element nienaprawialny? Mam wkurw totalny... z tego eko tylko cierpią portfele....


    Sama pompa jest wymienialna. Niby pasuje od każdego modelu PSA. Tunap już był stosowany? Jaki konkretnie błąd wyskoczył?
  • #77
    artrex
    Level 10  
    sampler wrote:
    Sama pompa jest wymienialna. Niby pasuje od każdego modelu PSA. Tunap już był stosowany? Jaki konkretnie błąd wyskoczył?

    Teoretycznie DB podaje błąd pompy. Nie pamiętam kody, podepnę DB i sprawdzę.
    Ale co mnie zastanawia to to, że mocznika ubywa, a żaden komunikat o awarii adblue się nie pojawił (z tego co wiem pali się wtedy zółta kontrolka UREA + odliczanie).
    U mnie komunikat o awarii (awaria silnika, napraw pojazd + kontrolka Servis pomiędzy zegarami) pojawił się po zatankowaniu, przy pierwszym zapaleniu. Z tego co wiem, po otwarciu klapki wlewu to samochód dozuje płyn Eolys, a właśnie jego nie mam, DB pokazuje, że jest zero.
    Mam już kliknąć w kupno nowego zbiornika (2500pln...), ale zastanawiam się, czy nie poczekać na uzupełnienie Eolys?
  • #78
    glapsson
    Electronics specialist
    Poczekaj
    Jakby to był zbiornik adblue bankowo miałbyś kontrolkę UREA

    Jak będziesz jeździć bez Eolys-u to za niedługo padnie ci FAP - albo otrzymasz komunikat o zapchaniu.
    Eolys to katalizator który pomaga wypalić sadzę w niższej temperaturze.
    Jego brak spowoduje większe odkładanie się sadzy i w konsekwencji zapchanie FAP.

    Dlaczego tego nie naprawisz? w zasadzie UZUPEŁNISZ...

    Jak ci się klocki hamulcowe zjada to też będziesz czekać i narzekać czy wymienisz ?
  • #79
    artrex
    Level 10  
    Pewnie się źle wyraziłem, oczywiście, że uzupełnię niezwłocznie. Płyn do mnie już jedzie.
    Czekam z decyzją odnośnie zbiornika, bo chodziło mi o to, czy moje objawy pasują do problemów z adblue, bo mam wątpliwości.
  • #81
    lucas-007
    Level 9  
    Cześć,
    Jestem tu nowy, śledzę ten wątek bo mam problem z ad blue.
    Od początku:
    Citroen c4 gp z 2014 roku 2.0 hdi: zapaliła się kontrolka urea + odliczanie dystansu. Dolałem ad blue do pełna zbiornika. Po przejechaniu 5 km lampka sama zgasła. Po 3 dniach znowu pojawił się komunikat urea + odliczanie od 2400km. Sprawdziłem korek, mam nowego typu, dolałem preparat TUNAP 986 w dużej ilości i nic... Wczoraj pierwszy raz podpiąłem diagbox. Wyskoczył błąd P20F6. Co on może oznaczać?
    Mechanik skasował błąd i zrobiliśmy procedurę uzupełniania płynu tak jak jest to podane tu w poście. Kontrolka zgasła. Po przejechaniu 5 km znowu się zapaliła urea + odliczanie. Przy kolejnym podpięciu i zczytywaniu błędów, żaden nie wyskoczył...Czy mieliście podobne objawy?
    Dzięki
  • #83
    lucas-007
    Level 9  
    mechanik powiedział że na biegu jałowym było 5.7
  • #85
    lucas-007
    Level 9  
    Hmm....
    podjadę jutro jeszcze raz do niego i poproszę o sprawdzenie.
    Ps.
    Czy błąd P20f6 może wskazywać na problem z wtryskiwaczem adblue?
    Update 20.11.
    poniżej wklejam zdjęcia z programu diagnostycznego. Ciśnienie pompy 4 bary. Zrobiliśmy kilka testów sytemu, oto jakie błędy wywaliło. Proszę o komentarz.
  • #87
    lucas-007
    Level 9  
    Jak rozumiem dobrze pokazuje ciśnienie. (temp. silnika to inna bajka:)
    A co z pozostałymi testami? Tam powyskakiwały rożne błędy. Co jest punktem zaczepienia? Gdzie szukać usterki?
    Jeśli ciśnienie jest ok to rozumiem, że sama pompa w zbiorniku nie jest problemem tylko coś innego.
    Pozdrawiam,
  • #88
    lucas-007
    Level 9  
    Panowie, jakieś pomysły gdzie szukać usterki w oparciu o powyższe screeny?
    Dzięki i pozdrawiam
  • #90
    GLisie
    Level 1  
    Cześć,
    Podłączam się pod temat adblue.

    Samochód to citroen C5 2015 i błąd P20E8
    Diagnozę z ASO już mam - do wymiany zbiornik, koszt wiadomo wysoki.

    Może koledzy coś jeszcze doradzą ..
    Załączam raporty z diagboxa. Część po angielsku bo język przestawiłem później.

    Z góry dziękuję za ewentualne wskazówki.
    Pozdrawiam
    Grzesiek