Witam.
Dla tych co mają problem x SCR - AdBlue naprawia serwis Citroen Clasic w Warszawie ul. Mechaników 8.
Koszt przystępny w porównaniu z wymianą całego zbiornika.
W moim przypadku uszkodzony był warystor, jego koszt to 60 zł. Naprawa 1.000 zł. Naprawa w dwa - trzy dni.
Żeczowe podejście serwisu, miła obsługa.
Polecam - Citroen Clasic Warszawa ul. Mechaników 8.
Panowie,
układ NoX w moim samochodzie nie działa. Jedyną niedogodnością jest świecąca się kontrolka UREA która odlicza dystans od 2400km w dół. Jak podłączę lexię i wykasuję błędy to licznik znowu zaczyna odliczać od 2400km. Silnik moc ma, żadnych innych z tym związanych problemów nie zauważyłem.
Zdecydowałem się na elektroniczne wyłączenie układu tylko pytanie czy jest sens wydawać kasę? Czy to nie będzie to samo jak co jakiś czas wykasuję błąd i licznik znowu zacznie odliczać od 2400km?
Co sądzicie na ten temat?
Pozdrawiam
Gorzej jak cię trafi w trasie padnie ci akurat laptop a do kontaktu z prądem będzie 20km.....
No i jakbyś sprzedawał auto to niechybnie może po jakimś czasie wrócić z wadą ukryta ( niesprawność UREA) aczkolwiek jak wyprogramujesz to w zasadzie to samo - zatem twój wybór.
Z tym prądem to trochę naciągane.. widzisz jak odlicza ci km w dół. Można zrobić kasowanie błędów wcześniej.
Bardziej chodzi mi o aspekt czysto techniczny. Czy jeżdżenie z błędem i permanentne jego kasowanie może mieć wpływ na silnik lub inne podzespoły?
Pozdrawiam
AdbLue nie ma wpływu na silnik bo jest na lini wydechu. A co do problemu to chyba lepiej naprawić układ pozbyć się błędów niż inwestować w wyprogramowanie i później mieć problemy posprzedażowe czy przy kontroli
Niestety problem zbiornika wrócił po 10 miesiącach.
Wymiana zbiornika Luty 2020 - koszt zbiornika pokrył citroen polska, płaciłem tylko za robocizne.
Problemy zaczęły się ponownie w październiku, wizyta w ASO wirtualna dolewka, kasowanie błędów pomogło na miesiąc
Listopad 2020 wymiana wtryskiwacza ADBLUE na nowy ( 900 )
Listopad 2020 po tygodniu znów ASO - zbiornik do wymiany.
Odmówiłem wydania 4700 skoro nawet roku nie przepracowała pompa.
Niestety na wymianę wadliwego zbiornika na gwarancji nie mam co liczyć.
Odpowiedź CITROEN POLSKA :
"Zbiornik mocznika był wymieniony w lutym 2020 roku w ramach gestu handlowego gdzie płatnikiem jest Citroen Polska.
Tym samym Gwarant nie może pokryć kosztów naprawy samochodu."
W przypadku kiedy opłacimy zbiornik w aso i go zamontujemy mam 12 miesięcy gwarancji na wymieniony element.
Według citroen polska auto ma 2 lata gwarancji, reszta to gest handlowy Pięknie ujęte w słowa spadaj na drzewo.
Chyba wybiorę się na tą łodygową 23B w Warszawie, zobaczę co oni powiedzą.
Pozostaje jeszcze złudna nadzieja z TUNAP, mogę kasować błędy lexią i kontrolować ciśnienie w układzie ale raczej cudów nie będzie.
Permanentne wyłączenie układu w perspektywie czasu może sprawić kłopoty.
W końcu stacje przeglądów zaczną robić realne przeglądy komputerem i skończy się wgrywanie softu od poprzedniego modelu bez ADBLUE.
Wizerunkowo Citroen poległ, oryginalny element w 10 miesięcy padł i mają to w poważaniu. Za 9 miesięcy miałem wymieniać na nowe berlingo w TurboBezynie.
Od Tunap'a się zaczyna, wielu pomógł. Co do PSA to przecież wymienili Ci układ na gwarancji. Jakie masz obecne błędy? Dalej za niskie ciśnienie?
Jak siedzi pompa to można ją wymienić samą a nie ze zbiornikiem. Tak z ciekawości gdzie parkujesz?
Witam.
Dla tych co mają problem x SCR - AdBlue naprawia serwis Citroen Clasic w Warszawie ul. Mechaników 8.
Koszt przystępny w porównaniu z wymianą całego zbiornika.
W moim przypadku uszkodzony był warystor, jego koszt to 60 zł. Naprawa 1.000 zł. Naprawa w dwa - trzy dni.
Żeczowe podejście serwisu, miła obsługa.
Polecam - Citroen Clasic Warszawa ul. Mechaników 8.
Również mogę polecić, naprawiałem w listopadzie i do tej pory żadnych komunikatów.
Dodatkowo Pan Jacek z serwisu też testuje preparat TUNAP od 4 miesięcy, ale jeszcze nie może wyraźić opinii o tym płynie, bo to za krótki okres.
Główną zaletą w tym serwisie jest to, że podpinają się bezpośrednio do sterownika AdBlue i sprawdzają w czym problem, gdzie inne serwisy odczytują błąd P20E8 i wyceniają 4000 zł za wymianę zbiornika z pompą. W moim przypadku pompa i zbiornik były sprawne, a został wymieniony sterownik. Cała naprawa zamknięta w dwóch wizytach i kwocie ok. 1500 zł.
Od Tunap'a się zaczyna, wielu pomógł. Co do PSA to przecież wymienili Ci układ na gwarancji. Jakie masz obecne błędy? Dalej za niskie ciśnienie?
Jak siedzi pompa to można ją wymienić samą a nie ze zbiornikiem. Tak z ciekawości gdzie parkujesz?
Zrobiłem szybki podłączenie do kompa.
błąd P20EE 00 - skasowałem go, układ ruszył
Ciśnienie 5,5 bara
po rozgrzaniu dawkowanie mocnika 30-60 mg/s
Gwarancja umowna na wady fabryczne 2 lata
Gwarancja na powłokę lakierniczą 3 lata
Gwarancja antyperforacyjna 12 lat
rzekoma gwarancja do 5 lat i 150 km to " gest handlowy"
Ciśnienie już całkiem dobre. Błąd dotyczył Sondy NOx Bank1 - za niska sprawność. Dolej Tunap i myślę że problem zniknie. A jak nie to do podmiany sonda. Na klubie cytrynki piszą że problem głównie wynika z dużej objętości zbiornika (17l) i parkowania pod chmurką. Następuje krystalizacja i spadek parametrów dawkowania. A z gwarancją chodziło mi o to, że raz Ci wymienili a to i tak dobrze. Wiele jest tematów na Turbo jak od razu spuszczają na drzewo. Pozatym zakupu benzyny z PSA nie polecam.
A na marginesie w grudniu ludzie wykupili Tunap we wszystkich sklepach internetowych. Trzeba było czekać na zamówienie
Siemka podepne się do tematu. Mam boxer'a 2017rok 2.0 diesel. Przebieg jakieś 50tys.
Wyskakuje mi cały czas komunikat że dolej ad'blue. Dolewam do pełna komunikat nadal wyswietla. Na dole po między zegarkami świeci się żółtka kontrolka. Samochód był na usuwaniu błędach i nadal to samo poradzi ktos
Siemka podepne się do tematu. Mam boxer'a 2017rok 2.0 diesel. Przebieg jakieś 50tys.
Wyskakuje mi cały czas komunikat że dolej ad'blue. Dolewam do pełna komunikat nadal wyswietla. Na dole po między zegarkami świeci się żółtka kontrolka. Samochód był na usuwaniu błędach i nadal to samo poradzi ktos
Temat przerabiany wielokrotnie. Po pierwsze czy na pewno dolewasz do pełna? Z doświadczenia - nalewam 'pod korek' a za kilka minut znowu wolne miejsce i tak dalej. W taki sposób nawet do litra więcej mogę wlać. Po drugie - instrukcja mówi, że trzeba odczekać po dolaniu. Są też doniesienia, że trzeba potem zatankować samochód, ale nie potwierdziłem tego. Jak to wszystko wyeliminujesz to poprzez interfejs należy wprowadzić dolanie płynu - nie chodzi o kasowanie błędu.
tym razem przez dwa tygodnie było cicho na zegarach. Tunapa dałem miarkę na 15L i chyba pomaga.
Skasowałem błąd, na zimnym silniku układ ma 4 bary , podgrzewa mocznik
Po rozgrzaniu ciśnienie pracy układu 5,9 bara, dawkowanie 16- 30 mg/s
Sprawdziłem elektryczny termostat bo dziwnie zbijał temperaturę. pogrzewał płyn chłodzacy na 99 stopni, zbijał do 88 stopni, zamykał i grzał silnik aż do 99.
Testy wyszły prawidłowo.
Można dolać kolejną porcje tunapa do istniejącej już w adblue?
Witam,
U mnie Tunap pomaga nastepujaco: musze uzupelniac swoj zboirnik co okolo 3-4 tys km o jakies 1,5 l ad blue poniewaz pojawia sie kontrolka o braku plynu, choc zawsze zalewam do pelna (auto parkowane w garazu podziemnym), i za kazdym razem wlewam dawke Tunap odpowiedznią do 15 l ad blue. Wiec sporo mi juz poszlo tego Tunap.
Skoro jest on juz tak slabo dostepny to poszukalem konkurencyjnego plynu. Znalazlem dodatek firmy Xenum.
Czy ktos o tym slyszal lub moze juz korzystal ?
Pozdrawiam,
Oskar
U mnie wyświetlają się dwa błędy. Jeden jest najprawdopodobniej następstwem drugiego. P2204 to błąd samej sondy NOX, która czasami podaje zły odczyt, a P20EE to chyba jest następstwem źle działającej sondy. Jeżeli ktoś wie dokładnie o co chodzi proszę o pomoc. Błędy usuwam, ale po około 50 km pojawiają się od nowa. AdBlue mam zatankowany do pełna Tunap dolany. Pompa nie wykrywa błędów ciśnienie między 5,3 a 5,9 bar. Ilość mocznika zadana i wykonana mniej więcej się równa.
Pytanie do bardziej obeznanych w temacie.
W diagboxie blad niskiego cisnienia mocznika i nieprawidlowe odczyty sensora NOx.
Odłaczyłem przewód od zbiornika i przy wtrysku, przelalem gorącą woda i jest drożny. Wtrysk rownież nie ma śladow zatkania, jest czysty. Wyjąłem zbiornik z adblue, wykrecilem caly zespól pompy. Podlaczylem na krótko z zewnętrznej baterii, pompa dziala i daje cisnienie. Nie rozumiem o co tu chodzi, bo po wyswietleniu komunikatu na desce sprawdzilem ile jest adblue w zbiorniku i wygladalo że jest całkiem pusty. Uzupełnilem i zaczął odliczać 1100km do przejechania. Testu wydajnosci systemu scr nie moge uruchomic, nie wiem czemu i wchodzi procedura.
O co chodzi?
Podmiana zbiornika z drugiego auta pomaga, błedy same znikają z deski po kilku kilometrach jazdy, gdy wykona pewnie kilka pelnych dozowań. Check engine gasnie po trzecim odpaleniu. Wniosek: zbiornik do wymiany.
Masakra auto z przebiegiem 75tys km, nigdy wiecej francuskiego syfa. Żeby to jeszcze kosztowalo 1000zl ale nie 2500zl.
Jeszcze tylko renault trzyma jakis poziom, bo psa to syf totalny. Najlepsze, że wspaniale raporty na autocentrum itd nic o tym nie mowia, tylko pozytywne opinie.
Witam mam pytanie posiadam citroena c4 Picasso 1,6bluhdi uzupełniłam dodatek adblue pod korek tego samego dnia wyskoczyło mi service i ikonka napraw silnik po podłączeniu samochodu pod komputer wyskoczył następujący kod P15B3 dodam ze auto odpala bez żadnych problemów ani sie nie dlawi pewnie mnie czeka wizyta w aso
Witam. Posiadam Citroen C4 grand picasso 2.0 bluehdi 150km z 2015r. Pojawil sie błąd P2202.
Czy dam rade sam sobie poradzić czy pozostaje tylko serwis ?
witam mój problem rozwiązany z kodem P15B3 okazało się ze oprócz zbiornika z Adblue mam tez dodatkowy zbiornik do filtra FAP
uzupełniłem płyn i błąd znikną a mam cytrynę c4 Picasso rocznik 2015 i silnik 1,6 BluHdi i obeszło się bez ASO znajomy mechanik i po sprawie koszty to był płyn 80euro który kupiłem i 20 co dałem mechanikowi
Witam. Posiadam Citroen C4 grand picasso 2.0 bluehdi 150km z 2015r. Pojawil sie błąd P2202.
Czy dam rade sam sobie poradzić czy pozostaje tylko serwis ?
Znajomy miał ten sam problem w Citroenie Berlingo 1,6 bluehdi. Pojawiały się błędy jak na zdjęciu. Na 99 % jest to uszkodzony czujnik NOX. Po wymianie i zaadoptowaniu w komputerze wymiany tego czujnika błędy już się nie pojawiają. Sama wymiana zajmie 30 minut. Wystarczy wejść pod samochód namierzyć sondę gdzieś na rurze wydechowej odkręcić sondę kluczem 22 plus kostka i osłony.
Ja mam również problem z tym czujnikiem o czym pisałem kilka postów wyżej #110 04 Mar 2021 06:01. Ja czujnika jeszcze nie wymieniałem, ponieważ szkoda mi 900 zł. Wyjąłem czujnik zawiozłem do mechanika gdzie mi wyczyścili w wanience ultradźwiękowej (koszt 20 zł). Po tej operacji przejechałem co prawda około 20 km i błąd się nie pojawia, ale przed czyszczeniem i po usuwaniu błędów, błędy pojawiały się dopiero po przejechaniu 50-100 km dlatego jeszcze nie świętuje sukcesu. Jak przejadę kilkaset kilometrów napiszę czy to coś pomogło.
Berlingo 3 - 2017 - 1.6HDI - 85tys - problem podobny, również kody: U029D, P2200 - użyłem Car Scanner oraz SDPROG - ale niestety nie mogę skasować tych błędów. Oczywiście co jakiś czas przygody z komunikatem "Usterka układu oczyszczania spalin" oraz limitem 1100km, w zasadzie od jakiegoś roku, pojawia się i znika. W ASO w lutym czyszczenie wtrysku Adblue. Teraz mam te dwa błędy i zastanawiam się co dalej ? Czy ponownie zostaje wizyta w ASO? Czy tak jak tu opisano próba czyszczenia w tym przypadku czujnika NOx-A?
Przejechałem 250 km po wyczyszczeniu czujnika i błędy wróciły. Niestety czeka mnie wydatek w granicach 900 zł na nowy czujnik.
Cześć,
Czy wymieniłeś już sondę NOX i błędy ustały. Mam identyczną sytuację. błędy pojawiają się co 500-1000km. Zbiornik wymieniał poprzedni właściciel i zastanawiam się nad sondą NOX. Daj znać.
Przejechałem 250 km po wyczyszczeniu czujnika i błędy wróciły. Niestety czeka mnie wydatek w granicach 900 zł na nowy czujnik.
Cześć,
Czy wymieniłeś już sondę NOX i błędy ustały. Mam identyczną sytuację. błędy pojawiają się co 500-1000km. Zbiornik wymieniał poprzedni właściciel i zastanawiam się nad sondą NOX. Daj znać.
Wymianę sondy planuje na sobotę i będę miał wyjazd na około 500 km, Po przetestowaniu dam znać czy wszystko jest ok.