Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

26 Wrz 2018 09:48 4440 10
  • Poziom 8  
    Cześć,
    A co w momencie, gdy kasuje błąd a on uporczywie pojawia się po ok 700km z komunikatem, Usterka silnika, usterka układu oczyszczania spalin, pojawia się kontrolka serwis, urea, silnik, rozruch zabroniony za ok 1200 km. Ostatnio wymieniłem pompę adblue i komunikat znowu się pojawił :-)
    Do tej pory komunikat kasowałem już 3x :-)
  • Poziom 1  
    Witam podpinam się pod temat kontrolki urea która za cholerę nie chcę zgasnąć pomimo że zbiornik jest pełny
  • Poziom 8  
    Zrobiłem w lexi wymianę zbiornika adblue i napełnianie zbiornika do pełna. Po tym zabiegu kontrolka zgasła. Od tej pory już się nie zapala. :-)
  • Poziom 2  
    theSpeech napisał:
    Zrobiłem w lexi wymianę zbiornika adblue i napełnianie zbiornika do pełna. Po tym zabiegu kontrolka zgasła. Od tej pory już się nie zapala. :-)

    Jaki jest to samochód? W moim Peugeot 508 RXH z 2.0 BlueHDi to nie pomaga.
  • Poziom 8  
    Citroen C4 II GP, 2.0 blue hdmi 2014. Spróbuj zrobić to samo z płynem FAP.
  • Poziom 2  
    też problem z adblue (Belingo 120KM)
    ostatnio podczas jazdy auto nagle zaczeło dymic (adblue parowało) było to połączone z wypalaniem FAP
    po jakimś czasie przestał dymić/parować.
    Podłączenie do kompa dało: na zablokowany otwarty wtrysk adblue
    teraz pali się kontrolka silnika, UREA i wykrzynik oraz jest komunikat o usterce oczyszczania spalin i zmiejaszajcej sie ilości dostepnych kilometrów.
    ktos miał podobny przypadek? czy do wymiany jest wtryskiwacz adblue?
  • Poziom 2  
    ja mam to samo w Jumperze 2.0. Samochód z 2017 roku.
    Pierwszy raz komunikat pojawił się po przejechaniu ok 18 000 km, ASO wykasowało bład, od tamtej pory pojawiał się co ok 1500 km, za każdym razem ASO kasowało błędy, ostatnim razem, jeszcze na gwarancji wykonali aktualizację oprogramowania, maiło pomóc, nie pomogło.
    gwarancja minęła miesiąc temu,kolejna wizyta w ASO, zalecają wymianę sondy NOx + FAP za 7000 PLN - złodziejstwo.

    Napiszcie, co było przyczyną tego błędu w waszych pojazdach, dzięki.

    Dodano po 6 [minuty]:

    jasio937 napisał:
    też problem z adblue (Belingo 120KM)
    ostatnio podczas jazdy auto nagle zaczeło dymic (adblue parowało) było to połączone z wypalaniem FAP
    po jakimś czasie przestał dymić/parować.
    Podłączenie do kompa dało: na zablokowany otwarty wtrysk adblue
    teraz pali się kontrolka silnika, UREA i wykrzynik oraz jest komunikat o usterce oczyszczania spalin i zmiejaszajcej sie ilości dostepnych kilometrów.
    ktos miał podobny przypadek? czy do wymiany jest wtryskiwacz adblue?


    W moim jumperze było identycznie. Zimą ruszyłem po dłuższym przestoju i zaczął kopcić strasznie z tłumika, samochód nowy.
    Przestraszyłem się, ale zadzwoniłem do znajomego, który ma kilka takich samochodów, powiedział że zablokował się zapewne EGR, kazał go przegazować i powinno ustąpić, tak zrobiłem i było ok. Ciekaw jestem czy to faktycznie był EGR, czy może FAP albo adblue.
    Błędy z adblue pojawiają mi się co jakiś czas - P20EE i świeci kontrolka silnika pokazując ile km zostało do przejechania.
  • Poziom 2  
    andrikkk napisał:
    theSpeech napisał:
    Zrobiłem w lexi wymianę zbiornika adblue i napełnianie zbiornika do pełna. Po tym zabiegu kontrolka zgasła. Od tej pory już się nie zapala. :-)

    Jaki jest to samochód? W moim Peugeot 508 RXH z 2.0 BlueHDi to nie pomaga.


    Niespodziewanie pomogło mi odkręcenie korka pojemnika AdBlue i ponowne go zakręcenie nie do końca. Oczewiście po tym za pomocą DiagBox-a trzeba zresetować błędy powiązane z AdBlue. Problem był w tym że przy sczelnie zakręconym korku powietrze nie trafiało do pojemnika, no i próżnia nie pozwalała pompie pracować prawidłowo.
  • Poziom 2  
    Wyczytałem dzisiaj, że w citroenie jakiś czas temu była akcja wymiany korków wlewu adblue.
    Zdjąłem dzisiaj uszczelkę z korka i zobaczę co się będzie teraz działo.

    ASO zaleciło wymianę katalizatora NOx i FAP - 7000 PLN, miesiąc po gwarancji...
    Zapytałem ich, czy mieli akcję wymiany korków, odpisali że TAK i to wszystko.
    Nie napisali nic, czy mój samochód kwalifikuje się do tego itp.
    Chyba dlatego że korek kosztuje ze 100 PLN a tamte elementy 7000 PLN.

    Złodzieje !
  • Poziom 2  
    W pięciu ASO mi powiedzieli że to na 90% pompa. Zaproponowali diagnostyke za 900 zl albo wymianę całego zbiornika za 4800 zl. O korku nikt nawet nie wspomniał, i to w 5 różnych ASO. Oto biznes po francusku..