Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

26 Wrz 2018 09:48 51402 62
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Cześć,
    A co w momencie, gdy kasuje błąd a on uporczywie pojawia się po ok 700km z komunikatem, Usterka silnika, usterka układu oczyszczania spalin, pojawia się kontrolka serwis, urea, silnik, rozruch zabroniony za ok 1200 km. Ostatnio wymieniłem pompę adblue i komunikat znowu się pojawił :-)
    Do tej pory komunikat kasowałem już 3x :-)
  • Poziom 1  
    Witam podpinam się pod temat kontrolki urea która za cholerę nie chcę zgasnąć pomimo że zbiornik jest pełny
  • Poziom 9  
    Zrobiłem w lexi wymianę zbiornika adblue i napełnianie zbiornika do pełna. Po tym zabiegu kontrolka zgasła. Od tej pory już się nie zapala. :-)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 5  
    theSpeech napisał:
    Zrobiłem w lexi wymianę zbiornika adblue i napełnianie zbiornika do pełna. Po tym zabiegu kontrolka zgasła. Od tej pory już się nie zapala. :-)

    Jaki jest to samochód? W moim Peugeot 508 RXH z 2.0 BlueHDi to nie pomaga.
  • Poziom 9  
    Citroen C4 II GP, 2.0 blue hdmi 2014. Spróbuj zrobić to samo z płynem FAP.
  • Poziom 2  
    też problem z adblue (Belingo 120KM)
    ostatnio podczas jazdy auto nagle zaczeło dymic (adblue parowało) było to połączone z wypalaniem FAP
    po jakimś czasie przestał dymić/parować.
    Podłączenie do kompa dało: na zablokowany otwarty wtrysk adblue
    teraz pali się kontrolka silnika, UREA i wykrzynik oraz jest komunikat o usterce oczyszczania spalin i zmiejaszajcej sie ilości dostepnych kilometrów.
    ktos miał podobny przypadek? czy do wymiany jest wtryskiwacz adblue?
  • Poziom 3  
    ja mam to samo w Jumperze 2.0. Samochód z 2017 roku.
    Pierwszy raz komunikat pojawił się po przejechaniu ok 18 000 km, ASO wykasowało bład, od tamtej pory pojawiał się co ok 1500 km, za każdym razem ASO kasowało błędy, ostatnim razem, jeszcze na gwarancji wykonali aktualizację oprogramowania, maiło pomóc, nie pomogło.
    gwarancja minęła miesiąc temu,kolejna wizyta w ASO, zalecają wymianę sondy NOx + FAP za 7000 PLN - złodziejstwo.

    Napiszcie, co było przyczyną tego błędu w waszych pojazdach, dzięki.

    Dodano po 6 [minuty]:

    jasio937 napisał:
    też problem z adblue (Belingo 120KM)
    ostatnio podczas jazdy auto nagle zaczeło dymic (adblue parowało) było to połączone z wypalaniem FAP
    po jakimś czasie przestał dymić/parować.
    Podłączenie do kompa dało: na zablokowany otwarty wtrysk adblue
    teraz pali się kontrolka silnika, UREA i wykrzynik oraz jest komunikat o usterce oczyszczania spalin i zmiejaszajcej sie ilości dostepnych kilometrów.
    ktos miał podobny przypadek? czy do wymiany jest wtryskiwacz adblue?


    W moim jumperze było identycznie. Zimą ruszyłem po dłuższym przestoju i zaczął kopcić strasznie z tłumika, samochód nowy.
    Przestraszyłem się, ale zadzwoniłem do znajomego, który ma kilka takich samochodów, powiedział że zablokował się zapewne EGR, kazał go przegazować i powinno ustąpić, tak zrobiłem i było ok. Ciekaw jestem czy to faktycznie był EGR, czy może FAP albo adblue.
    Błędy z adblue pojawiają mi się co jakiś czas - P20EE i świeci kontrolka silnika pokazując ile km zostało do przejechania.
  • Poziom 5  
    andrikkk napisał:
    theSpeech napisał:
    Zrobiłem w lexi wymianę zbiornika adblue i napełnianie zbiornika do pełna. Po tym zabiegu kontrolka zgasła. Od tej pory już się nie zapala. :-)

    Jaki jest to samochód? W moim Peugeot 508 RXH z 2.0 BlueHDi to nie pomaga.


    Niespodziewanie pomogło mi odkręcenie korka pojemnika AdBlue i ponowne go zakręcenie nie do końca. Oczewiście po tym za pomocą DiagBox-a trzeba zresetować błędy powiązane z AdBlue. Problem był w tym że przy sczelnie zakręconym korku powietrze nie trafiało do pojemnika, no i próżnia nie pozwalała pompie pracować prawidłowo.
  • Poziom 3  
    Wyczytałem dzisiaj, że w citroenie jakiś czas temu była akcja wymiany korków wlewu adblue.
    Zdjąłem dzisiaj uszczelkę z korka i zobaczę co się będzie teraz działo.

    ASO zaleciło wymianę katalizatora NOx i FAP - 7000 PLN, miesiąc po gwarancji...
    Zapytałem ich, czy mieli akcję wymiany korków, odpisali że TAK i to wszystko.
    Nie napisali nic, czy mój samochód kwalifikuje się do tego itp.
    Chyba dlatego że korek kosztuje ze 100 PLN a tamte elementy 7000 PLN.

    Złodzieje !
  • Poziom 5  
    W pięciu ASO mi powiedzieli że to na 90% pompa. Zaproponowali diagnostyke za 900 zl albo wymianę całego zbiornika za 4800 zl. O korku nikt nawet nie wspomniał, i to w 5 różnych ASO. Oto biznes po francusku..
  • Poziom 18  
    Miałem już kilka aut z grupy PSA z silnikami ADBLUE
    i jak do tej pory to głównie usterki mechaniczne uszkodzenia wtryskiwacza adblue lub kolanka - rurki ( auta po uderzeniu z przodu )
    Przeważnie wymiana wtryskiwacza - koszt ok 400zł ( nowy )
    rurka nie pamiętam ile.

    Podstawa to posiadać swojego DIAGBOXA

    nie ma najmniejszego problemu z diagnostyką

    dla silników 1.6 bluehdi

    jeżeli nie ma w spisie … nap dla peugeot 208 100PS 1.6 bluehdi brak takiego sterownika silnika

    Mianowicie EDC17C60

    bez problemu można się komunikować za pomocą:

    Peugeot 308 T9
    Citroen CACTUS

    możliwości jest bardzo wiele w diagnostyce
    dopisanie wymienionych elementów
    sprawdzenie szczelności wydajności wydatku ciśnienia itd.

    po dobrej diagnozie dokładnie będzie widać co niedomaga

    może zamiast wydawać 7000 w serwisie …. kupić sobie fejsa za 200zł na własny użytek.....

    Do tego nadmienię że nie kupuje adblue w serwisie … bo pewnie maja stary w butelkach...
    kupuje na stacji bezpośrednio z pistoletu z 1.2zł za litr leje to do 3008II i c3 III
    od ponad roku i nic się nie dzieje
    zakładam ze ten adblue jest najświeższy zawsze no bo jest obrót bo TIRY sporo tego biorą...
  • Poziom 9  
    Witam!

    C4 Grand 2013 - 2.0 BlueHDI 150 KM.

    Niedawno zapaliła się mi się kontrolka UREA (tylko ona - brak check engine) z komunikatem o konieczności uzupełnienia. Zapaliła się po 7,5 tys. km od poprzedniego napełnienia do pełna czyli zdecydowanie za szybko.
    Napełniłem adblue - weszło tylko 5,5L i niestety kontrolka nie zgasła. Nie resetowałem jeszcze licznika poprzez komputer ale coś mi się zdaje, że może nie pomóc - dlaczego zapaliła się po tak małym przebiegu?
    Jakieś pomysły co jest nie tak?
    Korek i inne elementy układu miałem już wymieniane wcześniej w ramach akcji serwisowych.
  • Poziom 5  
    Polecam odkrecić korek aż do końca, zresetować błędy przez komputer i spróbować przejechać się. Wymieniony korek może być wadliwy albo już nie działa poprawnie..
  • Poziom 9  
    Napełnienie wprowadzone przez komputer - kontrolka zgasła. Przejechałem się ok. 30 km - na razie nie zapaliła się.
    Zastanawia mnie tylko dlaczego w diagnostyce ciągle widzę poziom mocznika ok. 2.5L (a napełniony pod korek) i pozostałą odległość do kolejnego napełnienia 0 km.
  • Poziom 2  
    Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA Panowie, macie kogoś w Warszawie Lub okolicach kto może pomoc zdiagnozować i naprawić problem UREA, AdBlue ?

    Najpierw krzyczał o uzupełnienie, później usterka silnika, usterka układu oczyszczania + odliczanie.
    AdBlue uzupełnione (licznik dalej leciał), po wprowadzeniu przez komputer uzupełnienia wg instrukcji - przez chwile było dobrze, ale po ok 50-100 km znowu to samo.


    Błąd który się pojawia za każdym razem dotyczy wtryskiwacza AdBlue.
    Z jednej strony chce uniknąć ASO, bo podejrzewam, ze orzekną do wymiany pół auta, a z drugiej strony nie chce trafić na Pana Mirka bez znajomosci tych silników , który nie będzie nawet wiedział gdzie szukać problemu.

    Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

    Macie kogoś do polecenia? Z góry wielkie dzieki!
  • Poziom 9  
    Osobiście nie miałem tego błędu. Na mój gust błąd mówi o przerwie czyli szukałbym jakiegoś luźnego styku, przewodu do wtryskiwacza mocznika. Nie miałeś nic ostatnio robionego w tych okolicach auta? Myślę, że elektroda to nie jest dobre miejsce o pytanie o mechanika - tu raczej znajdziesz informacje jak coś naprawić.
  • Poziom 2  
    Nie sprawdzałem, ale w takim razie chyba wrzucę auto na jakiś podnośnik i zajrzę co tam się dzieje.
  • Poziom 2  
    witam,
    mam podobny problem. C4 picasso 2,0 hdi 150KM, 2014r. Pełniutki zbiornik ad blue i świecąca się kontrolka UREA (2400 km do unieruchomienia pojazdu). Czy ktoś skutecznie pozbył się problemu? albo jest z Warszawy i wie jak pomóc? odwdzięczę się.
    Diękuję za każdą radę.
    Oskar
  • Poziom 2  
    Mumapejot napisał:
    witam,
    mam podobny problem. C4 picasso 2,0 hdi 150KM, 2014r. Pełniutki zbiornik ad blue i świecąca się kontrolka UREA (2400 km do unieruchomienia pojazdu). Czy ktoś skutecznie pozbył się problemu? albo jest z Warszawy i wie jak pomóc? odwdzięczę się.
    Diękuję za każdą radę.
    Oskar


    Hej, ja robiłem procedurę wg instrukcji z tego tematu, ale po kilku km - temat powrócił. Nieautoryzowany serwis i diagnoza - pompa adblue. Pompa jest zintegrowana ze zbiornikiem, nie da się kupić samej pompy. Zbiornik - 3800 zł + wymiana.

    Ze względu na fakt, że mam wersję BlueHDI - U mnie występuje filtr FAP z eolys oraz SCR z AdBlue. Zdecydowałem się na wyłączenie systemu SCR oraz Adblue. Jutro odbieram auto - dam znać jak wrażenia, ale generalnie powinno być "po problemie".

    Wielu może mi zarzucić niedbałość o ekologię etc., Ale w moim wypadku to jedynie cofnięcie się w technologii o rok. Wersja e-HDI (poprzednik BlueHDI) to właśnie wersja z samym filtrem FAP, który to filtr u mnie zostaje.

    Jakby co mogę się podzielić warsztatem który mi to robił pod Warszawą, ale to już w wiadomości prywatnej ;)
  • Poziom 2  
    Witam,
    Dziękuję za odp.
    Przykro czytać bo nie dawno kupiłem auto...
    Dzięki za szczerosc i porosze o nowe info po jakimś czasie czy żaden inny błąd nie wyniknie z tego rozwiązania.
    Jezeli u mnie okaże się to samo to pewnie skorzystam z tego rozwiązania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Niestety moje problemy z adblue nadal trwają.
    Po wprowadzeniu napełnienia zbiornika przez komputer po kilkuset kilometrach zapaliła się 'check engine'. Błędy dało się wykasować ale po jakimś czasie znowu wracają - są różne ale dotyczą układu mocznika. Ostatnie błędy to: Podgrzewanie sodny NOx - czas dyspozycyjności za długi oraz Poziom ciekłego mocznika - Sygnał zablokowany.
    Na całe szczęście jak na razie nie pojawił się jeszcze komunikat o konieczności uzupełnienia mocznika z odliczaniem. Odczyt rejestrów nadal jednak pokazuje, że pozostało mi 0 km do napełnienia zbiornika.
    Wygląda na to, że żywotność tych zbiorników jest krótka... U mnie na akcji serwisowej był wymieniany zarówna zbiornik jak i korek.
  • Poziom 2  
    djkocur, jakie są wrażenia po zabiegu?
    u mnie zdiagnozowano oczywiście cały zbiornik do wymiany. nie wiem ile w tym prawdy, a ile naciagania.
    w aso 4700...
    bedę wdzięczny za każdą radę.
  • Poziom 2  
    Witam

    Dołączę się z swoimi smutkami..

    Niedawno uzupełniłem mocznik do korek, dodałem przez diagboxa dolewke i miał być spokój

    z 700km później czyli obecnie auto straszy mnie ze za 1200 km blokada

    pod kompem wyszło:
    błąd ciśnienia płynu mocznika P20E8 00,
    po skasowaniu i rozgrzaniu autka wraca ale przynajmniej bez ograniczenia kilometrów


    na testach po diagbox też wyszedł problem z ciśnieniem w układzie nox... - pompa w zbiorniku czy coś innego na to też rzutuje ?
  • Poziom 1  
    Dzisiaj pojawilo mi sie to samo , "P20E8 00 Pressure of the urea fluid".
    Czy ktos probowal wylaczyc adblue ? Jest sporo ogloszen w sieci , gdzie pisza ze mozna to zrobic ...

    Bo wyglada ze inna opcja to tylko wymiana calego zbiornika z pompa za 4k ...

    UPDATE : Ma DCM 6.2 i podobno nie da sie wylaczyc adblue tylko. Trzeba wyciac wszystko wlacznie z katalizatorem ...
  • Poziom 18  
    techkon napisał:
    ........

    na testach po diagbox też wyszedł problem z ciśnieniem w układzie nox... - pompa w zbiorniku czy coś innego na to też rzutuje ?


    Wyciek....
    Pompe słychać da się ocenić na słuch czy pracuje.
    Druga sprawa gdyby pompa była uszkodzona to byłby błąd - problem z pompa a nie z ciśnieniem.
    Jeżeli na postoju słychać że co jakiś czas dobija ciśnienie w układ to znaczy ze gdzieś jest nieszczelność.
  • Poziom 32  
    Nieszczelność w tym układzie jest dość charakterystyczna bo objawia się krystalizacją mocznika . Sprawdził bym czujnik ciśnienia lub jego okablowanie. Czasem pomaga wypięcie i na powrót zapięcie wtyczki co poprawia kontakt elektryczny na stykach.
  • Poziom 2  
    Niestety w moim przypadku była to wina pompy adblue.

    Auto poszło na sprawdzenie do ASO.

    - wstępnie stwierdzono, iż
    "podobno czasami aktualizacja sterownika w zbiorniku pomaga"

    finalnie skończyło się na wymianie na nowy zbiornik, z racji małego przebiegu i 2015 roku auta Citroen ufundował mi nowy zbiornik
    - zapłaciłem tylko za diagnostykę oraz wymianę...

    moim skromnym zdaniem - poniżej faktycznego 150 tys przebiegu takie akcje musza być wynikiem wady fabrycznej i trzeba reklamować

    zbiornik 3800 pokrył CITROEN POLSKA
    sprawdzenie i montaż okolice 900


    Żeby nie było że jestem taki super negocjator... Citroen sam z siebie oferuje ze na auta serwisowane ASo w wieku do 5 lat i 150 tys są objęte " opieką" gwarancyjną

    Może komuś ta informacja pomoże
  • Poziom 11  
    darfur5 napisał:
    Nieszczelność w tym układzie jest dość charakterystyczna bo objawia się krystalizacją mocznika . Sprawdził bym czujnik ciśnienia lub jego okablowanie. Czasem pomaga wypięcie i na powrót zapięcie wtyczki co poprawia kontakt elektryczny na stykach.


    A gdzie znajde ten czujnik ciśnienia i gdzie znajde drugi koniec rurki z mocznikiem do czego to jest podpiete??
    U mnie takie coś wyskakuje. Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

    a tak wygląda pompa w srodku
    Peugeot Citroen - Uzupełnienie AdBlue w grupie PSA kontrolka UREA

    auto to peugeot 308 (T9) HATCHBACK 5DRZW 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) BVM 6 PRZEŁOŻENIA TYPU STT
  • Poziom 13  
    To nie jest wszystko. 3/4 elektroniki wraz z czujnikami, filtrami, grzałkami itp znajdują się wewnątrz zbiornika.