Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

bocian90 27 Sty 2009 20:08 195836 234
  • #151 27 Sty 2009 20:08
    lukasz147141
    Poziom 10  

    Witam serdecznie. Posiadam uszkodzoną elbę (jest to oryginalna od tego simsona) została ona uszkodzona najprawdopodobniej gdy motor został odpalony bez akumulatora. I w tym jest problem że nigdzie nie mogę znaleźć
    co zostaje uszkodzone w tym przypadku. Jeżeli by ktoś mógł mi pomóc to będę wdzięczny.

    Drugą sprawą jest to ze znalazłem schemat zrobienia osobnego takiego układu ładowania ale nie mogę się połapać z podłączeniem



    Przeniosłem "Inne". Proszę czytać opisy działów. [dzimi]

  • #153 28 Sty 2009 13:18
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W elbie tyrystor poleciał i scalak

  • #154 28 Sty 2009 17:12
    lukasz147141
    Poziom 10  

    Czyli tak jak myślałem naprawa to sprawy groszowe. Układu już takiego nie dostanę ale znalazłem zamiennik. Tylko mam dylemat co do Tyrystora. A mianowicie takiego standardowego to ja tam nigdzie nie widzę ale jest takie gówienko i zdaj mi się ze to będzie to porostu anoda jest podłączona kablem od jednej klemy katoda jest drugim kablem i idzie gdzieś do płytki a bramka G idzie po obudowie do drugiej klemy. Ale to są tylko moje przypuszczenia więc chciałbym się poradzić kogoś co i jak.
    Poniżej zamieszczam foto elby.

    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Już wiem na 100% ze to jest oryginalny tyrystor (już nie dostępny nowy) pozostaje tylko wstawić zamiennik i moje pytanie brzmi jaki i jak go poprawnie podłączyć??

  • #156 29 Sty 2009 16:00
    lukasz147141
    Poziom 10  

    i co mi po tyn schemacie???? jak tych części już się nie dostanie w Polsce a jak tak to po kosmicznej cenie bo są już nie produkowane. A zamienniki jak byś mi napisał bo bym się cieszył.

  • #157 29 Sty 2009 16:30
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pytałeś jak podłączyć to Ci dałem schemat - jeszcze źle...

  • #158 30 Sty 2009 21:16
    lukasz147141
    Poziom 10  

    Przepraszam że tak najechałem. Dzięki wielkie za schemacik. Myślę że już teraz wszystko zadziała. Nurtuje mnie jeszcze to jakie powinno być napięcie na cewce ładowania na luzie bez obciążenia?? mi przy obrotach takich jak podczas jazdy dochodzi o 19.5V a mam instalację 6V. Czy to jest normalne??

  • #159 30 Sty 2009 21:42
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bez obciążenia będzie tak lecieć wysoko

  • #160 30 Sty 2009 22:07
    lukasz147141
    Poziom 10  

    Czyli śmiało mogę podłączyć i elba nie pujdzie się pieprz***??

  • #161 14 Maj 2010 02:00
    maras52
    Poziom 14  

    Ja zadam inne pytanie jak podpiąć regulator ze skutera np taki
    z Rometa, Zippa 4t

    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

    i teraz interesuje mnie tylko regulator ładowania z w/w reglera bo tylko do tego będzie służyć a ma ładować akumulator 12V 7Ah
    Więc spytam jak go podpiąć ?
    Ma 4 piny i jak go wepchać w instalkę ?

    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

    W instalacji mam tak :
    Cewka zapłonowa 12V - zasila moduł tyrystorowy
    Cewka świetlna 12V (przerobiona na bez masową) - na ładowanie
    Cewka świetlna 6V - zasila lampę z przodu

    Dodam że instalacja jest całkowicie przerobiona co przedstawia poniższy schemat.

    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

    Przeglądałem różne schematy lecz wole się upewnić ;)

  • #162 04 Cze 2010 12:38
    jazlo
    Poziom 12  

    Cześć kolego :)
    Wczoraj podpinałem taki regulatora, a zrobiłem to tak :
    1 - plus ( już wyregulowane napięcie)
    2 - cewka (czyli wejscie napięcia zmiennego jeden koniec cewki)
    3 - cewka ( czyli drugi koniec cewki)
    4 - minus

    daj znać jak Tobie to zadziała na ile skuteczny on jest do ładowania akumulatora w simsonie. Wraz ze syne jestesmi na finiszu kapitalnego remontu simsonka SR50 i mam nadzieje że w poniedziałek gdzy odbierze swoja kartę motorowerową będzie też miał swojego wymażonego simsonka na chodzie :) daj znać jak Tobie poszło.

    Ps. ładne zdjęcie z opisem wydawałoby się wiarygodne lecz było bardzo mylne sprawdziłem co mogłem multimetrem i upewnialem sie jeszcze w skuterze GB motors w ktorym taki jest montowany

  • #163 24 Lip 2010 20:26
    tictac1991
    Poziom 8  

    a ja mam taki problem że:

    Posiadam Simsona S51 4-biegowego na platynkach (82' rocznik) bez akumulatora w którym żarówki są na 12V więc wnioskując z tego instalacja jest na 12V.

    Do motoru chciałbym sobie podłączyć akumulator (12V) tylko że pobrałem sobie dwa schematy z pewnej strony i teraz pierwsza sprawa jest taka że nie wiem który jest dobry (wydaje mi się że drugi z uwagi na to że S51B2-4 a mój Simson jest 4-biegowy).

    Zastanawia mnie tylko to czemu na tych schematach na akumulatorze zakreślone jest napięcie 24V?

    http://www28.zippyshare.com/v/17097157/file.html - pierwszy schemat
    http://www28.zippyshare.com/v/72982332/file.html - drugi schemat

    Patrząc na schemat wziąłem miernik i zmierzyłem napięcie (na punktach wskazanych na schemacie), najpierw na zakresie dla napięcia stałego pokazało mi niecałe 0,5V a następnie na zakresie dla napięcia zmiennego 5V na małych obrotach a na dużych max 14V ale zastanawia mnie fakt jak można ładować akumulator napięciem zmiennym przy którym (pozornie) nie ma ani plusa ani minusa?

    Mam jeszcze jedno pytanie jak do tego wszystkiego ma sie regulator napięcia i czy można go jakoś wykorzystać, albo zamiast niego po prostu za pomocą mostka wyprostować to napięcie?

    Proszę o jakieś porady i wskazówki

    Dodatkowo zamieszczam dwa zdj:

    http://www24.zippyshare.com/v/81317434/file.html
    http://www24.zippyshare.com/v/94485177/file.html

    P.S zdj nie dodaje w tagach bo są za duże.

  • #164 25 Paź 2010 22:36
    adamex_84
    Poziom 10  

    Podłączając się do tematu chciałbym się tylko zapytać czy taka elba 6v 12v obojętnie, samoczynnie odcina prąd powyżej 14,4v i co się z nim dzieje.

  • #165 25 Paź 2010 23:14
    jack63
    Poziom 42  

    Podejrzewam, że coś kombinujesz i ukrywasz intencje. Napisz o co ci chodzi naprawdę. Mam podejrzenia, ale poczekam na odpowiedź.
    Odpowiadam. ELBA'y rozłączają ( a w zasadzie nie załączają co okres lub pól okresu napięcia cewki ładowania) napięcie podawane na akumulator. ELBA nominalnie 6V przestaje podawać napięcie z cewki przy napięciu akumulatora ok 7.5 V a ELBA nominalnie 12V przy napięciu ok 15V. Prąd płynący w tym układzie jest mocno odkształcony i płynie tylko gdy napięcie na wejściu elby przewyższa napięcie aku o jakieś 0.8 - 1.5 V. Długo by pisać. To zbyt skomplikowane jak dla ciebie.
    Z prądem nic się nie dzieje. Po prostu nie płynie! Dla równowagi napięcie na wejściu ELBA'y mocno rośnie. W szczycie nawet ponad 100V na dużych obrotach bez włączonego światła stopu. Dlatego diody prostownicze i tyrystor są na 200V.

  • #166 26 Paź 2010 13:26
    adamex_84
    Poziom 10  

    Za takie informacje mogę cię pochwalić bo ostatnie które pisałeś w temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8580285#8580285 nie wnosiły niczego ciekawego do tematu, myślę że się nie pogniewałeś? Z miłą chęcią podzielę się wynikami mojej pracy. Chodzi o podłączenie modułu zapłonowego 12V do wsk 125 co wiąże się z podłączeniem akumulatora a co za tym idzie regulatora napięcia. Przeczytałem masę inf o ELBA Simson i nie spodobała mi się inf, że ktoś tam wpinał jakiś przełącznik odcinający ładowanie? być może autor miał coś innego na myśli i dlatego chciałem się upewnić. Postaram się narysować schemat tego podłączenia i poprosił bym o krótką analizę tegoż schematu, nie jestem zupełnie ciemny w takich sprawach ale wolał bym się upewnić czy aby wszystko jest tak jak trzeba.

  • #167 26 Paź 2010 19:24
    dariusz1992
    Poziom 1  

    czesc mam takie pytanie ostatnio mi sie straciła iskar to wymieniłem cały zapłon to pojeździłem 2 tygodnie i teraz zas straciłem iskre mozecie mi powiedziec co mi sie mogło stac

  • #168 26 Paź 2010 20:42
    adamex_84
    Poziom 10  

    Oto schemat mojej instalacji:
    http://picasaweb.google.com/adiada84/PrywatneNaNeta#5532331536898535538
    Zastanawiam się tylko nad jednym, mam na obecna chwile cewki zmasowane. Czy można wyprowadzić "-"(minus) z mostka prostowniczego spowrotem na ramę motocykla, nie będzie to w niczym przeszkadzało? Na pewno można rozmasować wtedy sprawa jest jasna, ale tak z ciekawości może mi ktoś odpowiedzieć jeśli chodzi o minus na cewkach zmasowanych
    Mile widziane komentarze i uwagi.

  • #169 30 Gru 2010 12:20
    oXideR
    Poziom 9  

    Witam
    Mam zamiar przerobić całą instalacje w simsonie 12v electronic, a dokładniej chce mieć wszystko z akumulatora. Myślałem nad akumulatorem żelowym 12v 14ah (będzie podpięta do niego h4 60/55w). Do takiego akumulatora potrzebne jest dobre ładowanie, więc myślałem nad tym aby dać dwie bezmasowe cewki świetlne 42w 204. Do każdej cewki podpiąc mostek gretza. Od mostków "+" złączyć i poprowadzić do regulatora napięcia. Tylko teraz jak zrobić jak najlepszy i bezpieczny regulator napięcia? Bezpieczny to znaczy, że jak nie ma akurat podłączonych do niego żadnych odbiorników (np. h4) to ani akumulatorowi, ani regulatorowi nic się nie stanie. Przeczytałem ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1721229.html , jednak tamten układ jest zbyt porosty aby mógł być bardzo dobry i raczej nie wytrzyma tych 84w z cewek. Czy to będzie w stanie ładować akumulator 12v 14ah?

    Prosze o sesowne wypowiedzi.

  • #170 28 Sty 2011 17:49
    akdk55
    Poziom 2  

    Witam serdecznie wszystkich... Mam takie pytanie.Czy jest możliwość założenia regulatora napięcia 12v do instalacji 6v czy coś się może spalić.Potrzebuję taki tyrystor a na allegro jest tylko 12V i nie wiem konkretnie czy czegoś nie uszkodzę...Z góry dziękuję za pomoc.Mój simson jest z 1988 roku i robię w nim instalację a tak szczerze to uzupełniam po wcześniejszym właścicielu...

  • #171 12 Lut 2011 18:48
    1080568
    Użytkownik usunął konto  
  • #172 16 Lut 2011 23:23
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    mam ładowanie przez mostek gretza i do regulatora napięcia ale gdy mierze na wyjściu z mostka napięcie miernikiem to jest 19v czy może być mostek spalony

  • #173 17 Mar 2011 00:30
    mateo6230
    Poziom 9  

    Jak sprawdzić jaki typ instalacji mam w Simsonie ??
    Chcę zrobić remont simsona i poszukuje schematów instalacji szukałem w internecie schematów i są rożne .
    Jaki wybrać do swojego ??

  • #175 17 Mar 2011 00:57
    Zico63
    Poziom 37  

    Liczba i kolor przewodów z silnika, dalej istnienie bądź nie tzw. "Elby" i jej oznaczenie, typ żarówek jakie pozostały - szczególnie dużej z reflektora. I przede wszystkim oznaczenia z obudowy prądnicy.

  • #176 17 Mar 2011 01:02
    mateo6230
    Poziom 9  

    Simson S51 1986r

    Dodano po 1 [minuty]:

    Instalacje mam tam założoną tylko większość nie działa

  • #178 17 Mar 2011 02:01
    mateo6230
    Poziom 9  

    Czyli co mam sprawdzić i wam podać ??

  • #179 17 Mar 2011 08:28
    Zico63
    Poziom 37  

    Sam Kolega musi poczytać te linki, jak również wiele tematów o Simsonach i porównać swój motor z podawanymi tam szczegółami, jak choćby nóżka startera składana na bok czy błotnik bez poprzeczek. Przecież inaczej się nie da - my nie przyjedziemy to obejrzeć. :roll: Podpowiadam, jak można sobie w tym pomóc!
    Gdy już kolega zidentyfikuje typ podpowiemy który schemat, a nawet Kolega nabędzie tyle wiedzy, że sam będzie w stanie go wybrać.
    Szczególnie skrótowo i dość rzetelnie opisane są te zmiany w wikipedi, by nie szukać po całym necie. Wybrać wszystkie tam podane szczegóły i sprawdzić - które są w Kolegi motorze.

  • #180 17 Mar 2011 12:20
    mateo6230
    Poziom 9  

    To czyli każdy co jest wymieniony w wikipedi ma inną instalacje ja wiem że mój ma 6v i patynki

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    Do silnika idzie czerwono żółty,czerwono biały , czerwono siwy , i brązowy

    Dodano po 7 [minuty]:

    Simson S51 B1-4 Myślę że to będzie ten co mówicie ??