Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

bocian90 17 Mar 2011 15:59 197288 234
  • #181
    Zico63
    Poziom 37  
    Witam!
    Tak, jeśli Kolega ma jeszcze tam migacze i małą żaróweczkę w reflektorze - oprócz tej dużej - to jest ten schemacik:
    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

    Ponieważ ze strony z linku jest małoczytelny a mam oryginał, gdyby była potrzeba zeskanuję po połówce i prześlę na PW.
    Jeden z prostszych Simsonków, prostsza jest już tylko N-ka. No i gdyby jakieś kłopoty - pisz!


    Dobra! Złóż Kolego według kartki, potem pogadamy.
  • Sklep HeluKabel
  • #182
    mateo6230
    Poziom 9  
    Migacze mam tylko z tego co pamiętam mój Simson nie ładował i ciągle się rozładowywał akumulator .
  • Sklep HeluKabel
  • #183
    Misiak-007
    Poziom 14  
    Cześć chłopaki

    Odświeżam temat bo życie w Simsonach ciągnie tętni a jedno z ich zmartwień to właśnie moduł zapłonowy ;)

    Kupiłem swego czasu taki moduł na allegro od gościa za 40zł
    Byłem z niego bardzo zadowolony do posłużył mi 2 lata. Aż do dzisiaj.
    Zlutowałem układ podany w temacie

    Modul_zaplonowy

    Elementy jakie kupiłem do jego zlutowania to:

    * Dioda prostownicza BY2000 (2000V 3A)

    * Dwie diody DSEI12-12A (Dioda prostownicza Fred 1200V 11A 78W 50ns)

    *Tyrystor TYN616RG (Tyrystor 1000V 16A) To on przeważnie się palił i dlatego moduły siadały. Dałem z zapasem napięcia i prądu.

    * Dwa rezystory 2W-82R (Rezystor metalizowany 2W 82R 5%)

    * Kondensatory MKP10-4.7U/400 (Kondensator polipropylenowy MKP10 4,7uF 400V RM37,5mm) Także dałem z zapasem, żeby się nie przegrzewały

    *Potencjometr (CA9V-100R Potencjometr montażowy leżący ACP serii CA9V 100R)

    Zlutowałem wszystko na płytce Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.

    Podłączyłem do Simsona i jak nie odpalał tak nie odpala.

    Sprawdziłem cały moduł metodą opisaną na forum
    SIMSON_RULEZ

    Okazało się, że tyrystor nie odblokowuje bramki. Do testu tyrystora użyłem baterii 9V i diody na 12V. Dioda po odłączeniu niebieskiego kabelka (impulsator) przestawała świecić. Domyślam się, że jest za mały prąd na bramce do jej wzbudzenia. Ale mierząc impulsator w zapłonie to przy kopnięciu podawał prąd w granicach 15-40mA i ok 0.2V Z danych wynika, że powinien sobie poradzić z odblokowaniem bramki jednak że impulsator podaje za małe napięcie na bramkę. Patrząc na parametry BT151 różnią się tylko prądem wzbudzenia a napięcie jest podobne. Zatem gdzie jest pies pogrzebany??? ;|

    Czy komuś kiedyś udało się rozebrać zalany moduł jeśli tak to czym i jak.

    Pozdrawiam i liczę na pomoc
    Łukasz
  • #184
    kamil14a6
    Poziom 9  
    Witam. Chciałem wykonać pomiary prądów na moim simsonie s51 (Instalacja 6v)Niestety nie znalazłem żadnych instrukcji jak wykonać pomiary. Jestem naprawde zielony w te klocki. Proszę o pomoc. Mam w użyciu multimetr UNI-T UT30B. Proszę o info jakich pomiarów mam dokonać, których kabli, jaki zakres ustawić na mierniku i to co uważacie za najważniejsze.
  • #185
    ziomek310
    Poziom 10  
    Witam potrzebuje schemat do simsona S 51 Elektronik. Szukałem wszędzie lecz nie znalazłem takiego schematu który by pasował do mojego motorowera. Jest 1 ale stacyjke ma 2 pozycyjną a mi potrzebna jest 3 pozycyjna aby, na 0 gasło wszystko, 1 zapłon kierunki, klakson,(stop) , 2 światła ,3 pozycja przód tył. Czy mógł by mi ktoś pomóc ;> Jest tyle tego ale nie takie co mi pasowały by :) Dziękuję i pozdrawiam :)
  • #187
    MoniTOX
    Poziom 25  
    Na elektrodzie jest pełno schematów do każdego modelu, poszukaj.
    Zajrzyj do linku z mojego podpisu.
  • #188
    jack63
    Poziom 42  
    Napisz jaką masz stacyjkę. Najlepiej daj zdjęcie. To ważne bo trochęźle liczysz pozycje stacyjki. Trzeba też doliczyć "0". Do twoich potrzeb trzeba zastosować stacyjkę 4-ro pozycyjną (z "0").
    z co najmniej czterema niezależnymi sekcjami. Proponuję pozbyć się światła postojowego z tyłu. Tak jak w ostatnich produkowanych Simsonach.
  • #190
    ziomek310
    Poziom 10  
    Tez nie, znalazłem tutaj taki schemacik tylko nie wiem jednej rzeczy :) od tylnej lampy leci szary kabelek (w tym schemacie) idzie on do stacyjki, ale na schemacie jest napis i nie wiem do czego powinien być podłączony :) Do styku 56? ;>
  • #192
    jack63
    Poziom 42  
    Niby do 56. Jednak daj sobie spokój z tym schematem jest do ...niczego.
    Popatrz na niego a zauważysz że nie ma możliwości zaświecić żadnego światła postojowego!
    Dużo bliższy twoim oczekiwaniom będzie schemat podany przez BANANvanDYK.
    A jaka ta stacyjka? Daj zdjęcie.
  • #193
    ziomek310
    Poziom 10  
    ok tylko ja mam elektronika, ma moduł zapłonowy(tu nie jest ukazany) , z magneta wychodzi 5 kabelków:)

    Dodano po 2 [minuty]:

    a fotke stacyjki dodam jutro może, bo nie mam aparatu chwilowo :)
  • #194
    jack63
    Poziom 42  
    ziomek310 nie przejmuj się że schemat nie odpowiada co do przewodu i styku temu co masz w swoim Simsonie! Nie oto chodzi!
    Jeżeli Simson jest wiekowy (a pewnie tak jest), to mógł być przerabiany.
    Po prostu musisz myśleć i nauczyć się czytać i rozumieć schematy! Oto wskazówki:
    Instalacja Simsona składa się jakby z kilku niezależnych instalacji. Dlatego stacyjka jest kilku-sekcyjna, bo musi "robić" połączenia w niezależnych obwodach.
    Szczególnie dobrze widać to w stacyjce od Simsona na dużych kołach - nie skuter.
    Przykładowe obwody:
    1. Aku, sygnał, przerywacz kierunkowskazów,kierunkowskazy , lampka luzu układ ładowania strona napięcia stałego.
    2. Cewka 21W, wyłączniki stopu, światło stop, prostownik
    3. Cewka świateł (różne moce) światło przednie podświetlenie zegarów, światło tylne (w nowszych 12V)
    4. Zapłon - tylko zwieranie do masy

    Schematy można wykorzystywać cząstkowo. Np. u ciebie jest zapłon elektroniczny (CDI) więc możesz wykorzystać fragment schematu na który ten układ występuje.
    Czasami nie można znaleźć schematu dokładnie odpowiadającego zastanej sytuacji, więc korzysta się z dwóch lu trzech tak aby wszystkie elementy na nich były.
    Nie wiadomo jaka masz wersję Simsona i jaki osprzęt. Czegoś może brakować lub możesz coś nowego zainstalować. Opisz to dokładnie. Zdjęcia konieczne!
  • #195
    maly0987
    Poziom 10  
    Cześć mam problem z akumulatorem gdy jest podłączony do motorka i podłączam do niego miernik przy zgaszonym pokazuje 000 miernik ustawiony na 20v .Sprawdzałem na dwuch akumulatorach. Aku gdy jest odłączony pokazuje 4,67 II pytanie miernik mam ustawiony na 20v napięcie ładowania wynosi 0,8V czego to moze być przyczyna .Zapłon platynowy ,tyrystor.
  • #196
    StiV1995
    Poziom 12  
    Pierwsze co przychodzi do głowy to prostownik do wymiany.
    Akumulator właśnie podłączyłeś czy kiedyś działało poprawnie?
    Mierząc napięcie dotykasz sądami klem aku rozumiem? sprawdzałeś inne zakresy np; 200V, 2v

    Instalacja 6V? wszystko masz podłączone wg. schematu do tego modelu?
  • #197
    maly0987
    Poziom 10  
    wszystko działało po zimie włożyłem na nowo aku pojeździłem może z miesiąc instalacja 6v wszystko według schematu .Dzisiaj sprawdzałem napięcie na przewodzie wychodzącym z cewki ładowania ,przewód ten podlączony jest do bezpiecznika 16A i na nim jest 0,5-0,98V tak sobie skacze na wolnych

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jak spr ten prostownik (tyrystor)
  • #198
    maras52
    Poziom 14  
    A czy ktoś zna parametry techniczne cewki zapłonowej (w iskrowniku) do elektronika ? Grubość drutu, ilość zwojów itp



    edit //

    Znalazłem opracowanie z EDW na temat budowy zapłonu CDI w Simsonie, podane tam parametry cewki ładującej :

    36zw x 0.7mm - Uzwojenie stabilizujące przylutowane po obu stronach do rdzenia, odlutowanie jednego końca od masy podwyższa napięcie o ok 20%
    ok 5500zw x 0.12mm - Uzwojenie właściwe
  • #199
    housemdt
    Poziom 7  
    Witam!
    Chce zmostkować 2 cewki 42W w Simsonie aby mieć H4 + ładowanie AKU.
    Czy poniższy schemat jest ok? Regulator od skutera.

    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.
  • #200
    sssTOMEKsss
    Poziom 9  
    Witam
    Mam krótkie pytanie, a mianowicie:

    Czy mogę zastosować ten schemat http://www.a-k-f.de/moser/s51-s70.pdf do simsona w którym jest zapłon i cała reszta 12V?

    Mam taki prostownik
    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz. Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.
    Czy jego podłączenie będzie takie samo jak na schemacie? Z tego co mi wiadomo, prostownik 6V ma 4 przewody wychodzące, mój natomiast ma 5? Na schemacie nie ukazanego podłączenia przewodu zielonego. Gdzie mam go podłączyć?
  • #201
    BILGO
    Poziom 38  
    Zauważyłeś że schemat jest do wersji "elektronik" a ty jaka masz wersje??
  • #202
    sssTOMEKsss
    Poziom 9  
    Tak zauważyłem, też mam wersje elektronik ale dwunastwo woltową.
  • #204
    emeryt2
    Poziom 42  
    Z tego co pamiętam to instalacji elektrycznych w Simsonach jest 15 rodzai , a elektroników też kilka i to z 6V i 12V , każdy o innej konfiguracji , dlatego dostałeś link do schematów abyś porównał fizycznie ze swoim toczydełkiem. Trochę własnej inicjatywy!!!!
  • #205
    sssTOMEKsss
    Poziom 9  
    emeryt2 tak masz racje, znam te schematy doskonale, przeglądałem je dziesiątki razy

    jednak do 12-sto woltowego elektronika jest już ich tylko 3,
    http://www.a-k-f.de/moser/s51-1c.pdf
    http://www.a-k-f.de/moser/s51-1c1.pdf
    http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b.pdf
    (jeśli nie wierzysz odsyłam do oryginalnej stronki gdzie zostały zamieszczone http://moser-bs.de/Simson/s50s51.html)

    Jak widać na wszystkich zawarta jest elba, mostek gretza bądź EWR (czy jak kto woli esb-1). Ja nie chce mieć tej elektroniki u siebie (po 1 drogi koszt zakupu co za tym idzie wymiana w razie uszkodzenia, co jest wysoce prawdopodobne w przypadku elektroniki, również do najtańszych nie należy). Dlatego też chce to zastąpić prostownikiem (których mam 2 sztuki) i zwykłym przerywaczem kierunkowskazów którego koszt nie przekracza 10złotych.
    Stąd też moje pytanie czy mogę zastosować ten schemat w swoim jeździdle.
    oraz:
    "Czy podłączenie prostownika będzie takie samo jak na schemacie? Z tego co mi wiadomo, prostownik 6V ma 4 przewody wychodzące, mój natomiast ma 5? Na schemacie nie ukazanego podłączenia przewodu zielonego. Gdzie mam go podłączyć? "
  • #207
    pasznik
    Poziom 9  
    Ja mam z kolei pytanie do znawcow.

    Otoz jak kupilem simsona S51 B (6V platyniarz), to byl w nim zepsuty uklad prostowniczy (oznaczenie: 8871.6, takie cos: http://images.sklepy24.pl/76316678/1821/large/prostownik-simson-s51-s70-6v-org-.jpg ). Zakupilem nowy, gdyz bede kladl cala elektryke na nowo. I ten nowy nosi oznaczenie 8871.1, od podanego wyzej typu rozni sie tylko tym, ze diode prostownicza ma schowana w srodku, a nie wystaje ona na wierzchu. I tu pytanie: czy to bedzie jakos wplywalo na ladowanie? (Nie wiem, mniejszy prad ladowania czy cos w tym stylu). Doczytalem, ze ten model typ ktory kupilem jet od modelu KR 51, a ten co mialem wlasnie od S51. Wg. mnie roznicy to nie robi, no ale lepiej spytac sie zawczasu. Z gory dzieki za odp.
  • #209
    Wit-W10
    Poziom 10  
    Witam
    Mam taki problem z simsonem mianowicie przepala mi przednią żarówkę. Dałem mocniejszą 45/40W ale nadal to samo. Znalazłem w necie schemat takiego regulatora jednak nie bardzo wiem czy mogę go podłączyć tylko w układ z żarówką przednią. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś również wyjaśnił zasadę działania tego układu. Pozdrawiam
    Wszystko o elektryce w SIMSONACH, przeczytaj zanim zapytasz.
  • #210
    l_Suchy_l
    Poziom 20  
    O ile pamiętam z dawnych lat to w simsonie mijania i drogowe są z cewki nie z aku.
    To po co ten regulator do ładowania.Możliwe że gdzieś w instalacji nie łączy na żarówce, przełączniku,masie i są chwilowe skoki napięcia i pali żarówkę.