Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Sebring - Tryb awaryjny skrzyni - błędy P0700 i P0605

26 Wrz 2018 22:56 828 10
  • Poziom 10  
    Mam problem z automatyczną skrzynią biegów w samochodzie Chrysler Sebring 2.7 z 2001r. Model skrzyni to A604 lub 41TE.
    Problem pojawił się tydzień temu gdy było nieco chłodniej rano - samochód szarpał dość mocno przy przełączaniu biegów, jednak po godzinie, gdy olej w skrzynie się trochę nagrzał było już OK. Następnego dnia było podobnie, ale usterka była przez cały dzień, aż wieczorem zapaliła się lampka Check Engine i skrzynia przeszła w tryb awaryjny (tylko 2 bieg) - na początku był to kod P0731 Gear 1 Incorrect Ratio DTC - wyczytałem, że to coś z czujnikiem prędkości wejściowej skrzyni, więc kupiłem i wymieniłem oba czujniki - błąd zniknął i lampka Check Engine zgasła ale nie było poprawy. Dodatkowo po przejechaniu kilkunastu metrów zapaliła się znowu tym razem błędy P0700 (Transmission Control System TCS Malfunction) i P0605 (Internal Control Module ROM Error) i w tym momencie nie wiem co robić.

    Co mogę powiedzieć na tę chwilę:

    1. Skrzynia włącza bieg D (przy pierwszym błędzie nie zawsze włączała, trzeba było kilka razy próbować) ale za to nie wchodzi w tryb Tiptronic (jest dalej na D - mogę wajchować w góre i w dół ale nie zmienia biegów)
    2. Wydaje mi się że to bardziej usterka elektryczna (tak wnioskuję po przewertowaniu google nt. ww. błędów)
    3. Posprawdzałem masy i napięcie z alternatora- wszystko OK. Akumulator naładowany.
    4. Stan oleju w skrzyni przy górnej granicy na bagnecie, różowy, przeźroczysty, bez żadnych wtrąceń.
    5. Otworzyłem sterownik TCS skrzyni - styki były lekko mokre - kropla wody - wysuszyłem je ale bez zmian
    6. Wyjęłem też zespół elektrozaworów, przeczysciłem styki - bez sukcesu.

    Może ktoś ma doświadczenie z tymi skrzyniami i ma pomysł w jakim kierunku mógłbym się teraz zwrócić. Z góry dzięki.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 17  
    Witam zadzwoń numer tel masz na priv
  • Metal Work Pneumatic

  • Poziom 34  
    sprawdź czy włączenie "D" powoduje nienaturalne zachowanie prędkościomierza - tzn samochód stoi a prędkościomierz pokazuje jakąś prędkość.
  • Poziom 8  
    Witam, z góry przepraszam za odkopanie tematu. Poszukuje pomocy, bowiem w dniu dzisiejszym wystąpiły w mojej Pacifice dokładnie takie same obiawy jak opisane w temacie, a także te opisane przez @damdam , przy zatrzymaniu na D prędkościomierz pokazuje około 30-40km/h, po ruszeniu pokazuje już normalną wartość. Do tego zapaliła się kontrolka ładowania. Gdzie należałoby szukać problemu? Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Czy ktoś odpowie jak udało się rozwiązać problem ? Mam taki sam i nikt nic nie wie.... łącze się z komputerem skrzyni taksamo z kompem silnika. Przewody sprawdzone a nadal błąd 0700 i 0605. Zamówiłem sterownk do skrzyni i w środę go podepnę mam nadzieję że to to.

  • Poziom 34  
    nie, to nie to.
  • Poziom 9  
    A co takiego jeśli możesz to pomocy podwiedz co było
  • Poziom 9  
    Ok aktualizacja. Auto naprawione. Dla przyszłych forumowiczów z tym samym błędem informuję że przyczyną błędu p0605 i p0700 oraz trybu awaryjnego skrzyni biegów był... sterownik skrzyni biegów. Po wymianie wszystko jest cacy. Sterownik o tych samych numerach sztuka za sztukę bez zadnych programowań. Mylny dla mnie był tylko błąd p0605 (uszkodzenie pamięci rom sterownika silnika) szedłem w tym kierunku a tu jednak nie to. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Kupiłem używek oryginalną. Znalazłem 1 sztukę o identycznych numerach i to w Angli koszt 60 funtów z przesyłką. Stary sterownik będę chciał naprawić na przyszłość.