bartosiek2807 wrote:
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy.
Bzdura.
bartosiek2807 wrote: Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją
Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę?
bartosiek2807 wrote: Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej 500 i często gaśnie.
Więc jest gorzej niż było - zepsułeś jeszcze bardziej. Co tu ładnego?
mod22 wrote: Albo adaptacja albo pojeździj trochę i sam powinien mapę skorygować. Wynika to z delikatnie innego ustawienia przepustnicy
Że co?
Panowie - po pierwsze to silnik z jednopunktowym - centralnym wtryskiem. Więc przepustnica jest zawsze czysta - bo jest myta na bieżąco benzyną z wtryskiwacza. A co za tym idzie nie ma najmniejszej potrzeby jej czyścić. Po drugie - to system Multec, z emulowanym stykiem położenia spoczynkowego przepustnicy - musi widzieć stosowne napięcie z potencjometru TPS żeby uruchomić pętlę biegu jałowego - do tego również wymagany jest sygnał prędkości pojazdu. W parametrach jakie widać napięcie TPS/kąt otwarcia przepustnicy ?