Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu

27 Wrz 2018 21:38 2319 19
  • Poziom 14  
    Witajcie, męczę się z tym samochodem już jakiś czas ale od początku. Kupiłem samochód Seat Ibiza 1.4 TDI kod silnika BMS z 2008r z uszkodzonym silnikiem tzn nie odpalał. Do tej pory przebyłem bardzo długą drogę podczas której odkryłem że został podmieniony silnik na inny AMF. Komputer pokazywał błąd czujnika wału a obrotomierz się podnosił i pokazywał obroty. Przekładka na ten typ silnika wymaga małej rzeźby z czujnikiem wału bo są one w różnych miejscach. Oscyloskop pokazywał bardzo ładny sygnał z tego czujnika a ECU krzyczał jego błąd. w sygnale policzyłem chyba 8 impulsów i eureka silnik ma 3 cylindry - pierścień magnetyczny założony z 1.9 TDI 4 cyl. Wymiana uszczelniacza z kołem magnetycznym i wszystko śmiga, samochód pali nie daje błędu czujnika wału. Teraz wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu. Sygnał nierealny, P0341. Silnik chodzi w trybie awaryjnym do 3 tyś obr, przy odpalaniu troszkę musi kręcić. Kąt synchronizacji cały czas 0, korekty koła rozrządu na fasolkach nie dają żadnego rezultatu poza trudnościami w równej pracy przy skrajnych położeniach fasolek, a sam rozrząd wymieniony i wielokrotnie sprawdzany na znaki i blokady. Sygnał na oscyloskopie sprawdzony przy samym ECU wygląda ładnie prostokąt 0-5V podobnie jak zasilanie. Nie wiem co dalej mogę sprawdzić, może ktoś ma jakieś sugestie. Teraz to chyba spróbuję ECU podmienić ale poczekam jeszcze może ktoś ma lepszy pomysł. Mak toś dostęp do picoscope? tam są dostępne szablony sygnałów jakie powinny być, byłbym wdzięczny za udostępnienie ;)

    Niebieski to sygnał z wału a żółty z wałka rozrządu. Jutro wstawię z całego obrotu silnika
    Czy synchronizacja jest poprawna? Ma ktoś jakiś wzór?

    Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu

    synchronizacja inna bo były testy.

    Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrząduSeat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu
  • Poziom 35  
    A koło pasowe wałka rozrządu jest odpowiednie ???
  • Poziom 17  
    moze koło na wałku rozrządu z impulsatorem tez od 1.9 tdi , bądż synchronizacja miedzy wałem a wałkiem nie mozliwa z powodu złego osadzenia mierscienia magnetycznego na wale korbowym, ja używam do tego specjalnego przyżądu. ale czy u Ciebie nie ma impulsatora zębatkowego na wale korbowym
  • Poziom 14  
    Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika wałka P3007. Obrotomierz pokazuje obroty niezależnie czy czujnik wałka podłączony czy nie. Wcześniej jak był zły czujnik na wale to też pokazywał obroty.
  • Poziom 17  
    to moze czujnik wałka mu nie odpowiada bo tez jest ich 3 rodzaje,no i koło na wałku czy jest od tego silnika .autko nie ma synchronizacji, dlatego długo kreci zanim odpali, i jest słabsze.zainstaluj czujnik wałka po oznaczeniu org silnika który był w aucie, i nieraz zamienniki tez nie chcą działac
  • Poziom 14  
    Myślę że sam czujnik jest ok bo inaczej by gubił impulsy albo tracił amplitudę a tu jest ok. Problem leży albo w złym kole albo sam komputer ale wykrywa różnicę w tym że jest czujnik podpięty i daje zły sygnał albo brak czujnika. Czekam może ktoś jednak poratuje jakimś wzorcem sygnału synchronizacji to by rozjaśniło i wykluczyło kilka możliwości.
    Koło mam założone 045 109 239, złożyłem też z literką C na końcu nr bo inaczej wygląda i gość pisał że z silnika 1.4 tdi BMS ale bez poprawy z resztą wygląda jak od 4 cylindrowego bo ma za dużo impulsów.
  • Poziom 17  
    to musisz zmienic na 3 impulsowe
  • Poziom 17  
    ale masz wzorzec impulsów wałka rozrzadu wszystkie 1.4 TDI PD i 1.2 TDI PD maja takie same wzorce bo to 3 cylindrowe
  • Poziom 14  
    A ty jesteś w stanie porównać mój sygnał i ten twój wzorzec i powiedzieć co u mnie jest nie tak? Na moje oko to nawet pełnego okresu rozrządu nie ma u ciebie, a wykres z wału jest z silnika prawdopodobnie właśnie AMF bo tam jest czujnik z ząbkami na wale wewnątrz miski olejowej a mój czujnik jest na zewnątrz pod kołem zamachowym i jest to pierścień magnetyczny - sygnały będą inne a silniki te same.
  • Poziom 17  
    jaki był org silnik KOD silnika
  • Poziom 19  
    Kiedyś naprawiałem podobny przypadek i okazało się że koło na wałku ( impulsator ktoś założył z innego auta) i dodatkowo założył inny czujnik na tym kole który dawał impulsy o odwrotnej polaryzacji npn pnp na oscyloskopie odwrócony wykres . Dodadtkowo niepotrzebnie wymieniony impulsator głównego wału pozd.
  • Poziom 14  
    Kod silnika powinien być BMS a wsadzony AMF, według internetów są 4 numeracje na kołach rozrządu 045 109 239, z literką A, B i C na końcu. Bez literki i B są takie same podobnie A i C. Zakładałem obydwa rodzaje (bez i z C), ten bez jest na oscylogramie moim a ten z C ma jak by dla 4 Cylindrów sygnał. Jutro dorobię układ na tranzystorze do odwrócenia sygnału i zobaczymy czy pomoże.
  • Poziom 35  
    Skrobnij na priv nr vin i ustale co powinno być
  • Poziom 34  
    Witaj. Po swapie z BMS do AMF (tak zrozumiałem) masz nie to kółko na gorze bowiem różnią się one znacznie (T5 weź nie wypowiada się już bo tym razem mam Cię człowieku już dość i niech jakiś normalny mod cofnie proszę to ostrzeżenie @ misiek) tzn. AMF ma wąskie frezy (jak widać na oscylogramie 1...2--2...2-2...1...) natomiast BMS ma całkowicie inne i w dodatku szerokie. Wnioskiem tego stary sterownik nie ma prawa pasować do tego motoru i dlatego wyrzuca P0341. Ponadto z kodem usterki 341 istnieje możliwość, że masz przestawiony rozrząd o raz do przodu na dole. Ponieważ sterownik będzie próbował wykryć nieznany sobie ZZ (na zasadzie podbicia obrotów) awaryjnie i dlatego z tym uszkodzeniem ma prawo palić nie na ten cylinder. Ja takie auto otrzymałem do naprawy tzn. z rozrządem na pałę właśnie i co ciekawe auto jeżdżące. Foto nr. 1 przewalone o raz do przodu na dole. Foto nr. 2 tak jak ma być na blokady i chodzi dokładnie tak samo. Jakby tego było mało jest dwa rodzaje dokładnie identycznych z wyglądu czujników na górze. Dwa pierwsze oscylogramy czujnik plusowy. Dalej czujnik minusowy.. Zczytam ich oznaczenia i podam je potem na wolnym czasie, ponieważ doszedłem do tego przypadkiem.

    Rozrząd źle.

    Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu

    Rozrząd OK.

    Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu

    Czujnik +

    Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu

    Czujnik -

    Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu Seat ibiza 1.4 tdi - Błąd czujnika wałka rozrządu

    Pytanie 1. Jeżeli niekompatybilny sterownik chodzi na dolnym kole, to czy wymieniać kółko na górze ? Czy mieniać ory sterownik co jest tj. BMS na pasujący do tego motoru tj. AMF i bawić się dalej w programowanie ? Pytanie 2. Z jakiej racji jet dwa rodzaje tych samych czujników ? Samochód kupiony po taniości bo nikt nie wiedział co mu jest - to się nazywa MINA.

    p.s.

    Dawid 88 dałem Ci na PW nr. tel. do mnie czego nie oddzwaniasz !!! Akurat mam do Świdnika rzut beretem.
  • Poziom 14  
    Witam, przepraszam za brak odpowiedzi ale po pierwszych odpowiedziach w temacie jakoś sceptycznie jestem nastawiony na ten temat. Samochód aktualnie naprawiony. Dopiero na PW z jednych z forumowiczów uruchomiłem samochód. Przyczyną było tak jak wspomniałeś Hektar Zahler właściwe koło i czujnik. Po samej wypowiedzi widzę że masz wiedze w temacie i szacunek za to ;) szkoda że dopiero teraz ktoś z taką wiedzą napisał.

    Podsumowując na przyszłość ten kod silnika czyli BMS a właściwie sterownik bo to zostało original w samochodzie, musi mieć właściwe koło na wałku rozrządu (tylko jedno pasuje), właściwy czujnik na tym kole i czujnik z uszczelniaczem na wale przy kole zamachowym.

    Co do tej "miny" - ja wyszukuje takich samochodów bo lubię się bawić z elektroniką samochodową. Nie mam żadnych oporów aby podejść z oscyloskopem i podejrzeć na czujnik. Jestem jeszcze młody i niedoświadczony ale mam nadzieję że to się zmieni - mówią praktyka czyni mistrza. Jak widać sporą część roboty odwaliłem sam bez pomocy forum, a było co robić przy pacjencie. Dopiero końcówka dała się we znaki.

    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam mam taki sam problem z polówkom 1.4 tdi bwb jak kolega z ibizą proszę o kontakt