Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz - Pocięte kable w matizie

28 Wrz 2018 14:04 1065 29
  • Poziom 10  
    Witam, mam taki problem mianowicie kupilem sobie pierdka matiza i chciałem w nim wymienić radio wszystko fajnie wyciągam a tu ZONK katastrofa 2 kostki wg Daewoo trzeba dokupić adapter daewoo iso no ale wtyczka do ktorej trzeba to podpiąć jest pocięta kable poucinane wszystko dziadostwo 2 wtyczka to jakaś na 16 pinów ale nawet nie znam jej nazwy, a napewno to nie jest standard ISO, dołącze zdjęcia czy mógłby mnie ktoś poinstruować jak to wszystko sklecić albo do wtyczki daewoo i kupie adapter albo przerobie wszystko na nową końcówkę ISO,,

    Proszę o pomoc ;)

    Matiz - Pocięte kable w matizieMatiz - Pocięte kable w matizieMatiz - Pocięte kable w matizie
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 30  
    Chyba odciąć i wlutować nowe zwykłe iso będzie najlepiej.
  • Poziom 10  
    No niestety miernika nie mam, ale posługiwać się umiem, co nie zmienia faktu że go nie mam, co do wlutowania to schematy iso są i kolory kabli są tylko pytanie co kupić jeśli całą kostke iso to jaką bo z 1 strony jest jedna duża 16 pinowa a z 2 strony 2 wtyczki po 8 pinów więc co do czego ?
  • HelukabelHelukabel

  • Poziom 43  
    Więc załatw lub kup nawet najtańszy miernik(przyda Ci się z pewnością nie raz), w mniejszej kostce są zasilania i być może sygnały na przednie głośniki - trzeba by to trochę rozwinąć i policzyć przewody.
  • Poziom 10  
    A to kolorami nie ma co próbować a nóż może będą ok i zaryzykuje bo skoro wszędzie pisze że ... czy ja dobrze myślę zółty to +12V a czerwony to zasilanie zestacyjki która gasi radio po wyjęciu kluczyka bo w tej chwili mam podpięte jakieś cudo i jak wyciągam kluczyk to działa

    Dodano po 1 [minuty]:

    Myślę żeby to zrobić tak jak wchodzą kable do oryginalnej wtyczki daewoo kolorami to przepne te kable dokładnie w te same miejsca co w kostce ISO poprostu pominę krok kupowania adaptera z daewoo na iso , tak czy zle myslę ?

  • Poziom 43  
    CristalPol napisał:
    A to kolorami nie ma co próbować

    NIE! Bez miernika ani rusz.
    Jak kable zostaną rozpoznane dopiero można bawić się w wymianę wtyków na ISO przy okazji lutując połączenia.
  • Poziom 10  
    To słucham co dokłądnie sprawdzić i zmierzyć bo tutaj na schemacie jest 3 razy +12V dlatego posłucham jak krowa na granicy co i jak mam robić

    Matiz - Pocięte kable w matizie

  • Poziom 43  
    Względem masy przemierz na których kablach masz stały plus, następnie czy pojawi się także po przekręceniu kluczyka - to na początek.
    Z głośnikami będzie trochę łatwiej, przy okazji sprawdź czy gdzieś w bagażniku nie ma pochowanych kabli zasilających i sygnałowych pod wzmacniacz.
  • Poziom 10  
    No dobra to z twojego tłumaczenia jestem amatorem bo nie rozumiem jak wzgledem masy ;) mam sprawdzić na ktorych mam 12V ok sprawdzić nagdzie mam 12V poprzekręceniu stacyjki oto Ci chodzi i w teori dobrze tobrzmi ale którymi końcowkami miernika mam w stałym miejscu trzymać, bo jedna będzie w 1 miejscu a 2 koncówką będe reszte kabli sprawdzał w poszukiwaniu 12V tak ?

  • Poziom 43  
    Zadając takie pytania proponuje Ci jedno - jechać do elektromechanika lub kogoś kto rozumie co i jak pomierzyć na początek.
  • Poziom 10  
    I tak zrobię, ale jeszcze jedno pytanie jeśli usunę tą dodatkową małą kostkę i doprowadzę do stanu sprzed poucinania kostkę oryginalną daewoo to czy normlanie jak kupie adapter daewoo iso i pozniej koske iso do radia powinno być dobrze ? dobrze myślę czy nie, bo szkoda mi trochę kasy aby płacić obcym ręką :)
  • Poziom 10  
    No to trudno albo zaryzykuje i coś spalę, albo poprostu podjadę do kogoś kto ma miernik i mi posprawdza, dzięki za rade
  • Poziom 34  
    @CristalPol pamiętaj, że jeżeli wiązka będzie zrobiona nieprawidłowo, może dojść do zwarcia i spalenia auta. Widziałem już przypadek po montażu alarmu. 24 h i dwuletnie Audi A8 poszło z dymem, bo robota została spartaczona. Ubezpieczyciel wypiął się na właściciela i nie wypłacił odszkodowania...

    Załatw sobie multimetr uniwersalny, nawet z bazaru za 10 zł. Schemat dostałeś, pomierzysz w jedne wieczór, w drugi połączysz i będziesz z siebie dumny. :) Każdy od czegoś zaczynał, ważne żeby nie powielać błędów innych.

    Pozdrawiam

    PS. Jak będziesz miał sprzęt to się odezwij. Pomożemy
  • Poziom 38  
    CristalPol napisał:
    Myślę żeby to zrobić tak jak wchodzą kable do oryginalnej wtyczki daewoo kolorami to przepne te kable dokładnie w te same miejsca co w kostce ISO poprostu pominę krok kupowania adaptera z daewoo na iso , tak czy zle myslę ?
    Możliwe że źle, piny które chcesz przepinać pasują wymiarem ?
    CristalPol napisał:
    doprowadzę do stanu sprzed poucinania kostkę oryginalną daewoo to czy normlanie jak kupie adapter daewoo iso i pozniej koske iso do radia powinno być dobrze ?
    To już lepiej, druga kostka jest od jakiegoś radia, do której ktoś dosztukował potrzebne zasilanie i głośniki.
    Matiz - Pocięte kable w matizie
    Przejściówki Daewoo-ISO na ogół działały.

    icosie napisał:
    Widziałem już przypadek po montażu alarmu.

    ;)
    Centralny kupujesz z siłownikami, nie muszą być slave, bo nie wysterujesz nimi swojej centralki jeśli posiadasz centralny z kluczyka, ani prawdopodobnie tej kupnej, zdecydowanie najwięcej reaguje tylko na pilota, nie mają wejść sterujących.
    Kupujesz wg własnego uznania, kształtu pilota i możliwości centralki - dodatkowe wyjście na bagażnik, domykanie szyb :?:
  • Poziom 10  
    Matiz - Pocięte kable w matizie
    Dla mnie na chłopski rozum będzie najłatwiej jak na załączonym obrazku jest uciętych 7 kabli 4 z nich to głośniki 1 to masa 1 to 12V a ostati to zasilanie ze stacyjki, poprostu wywale tą kostkę którą ktoś dosztukował i poprostu zlutuje kolorami kable które zostały ucięte i będzie miód malina bo przecież powrócę do oryginału.

    No ale jeśli bym chciał się później bawić i np pominąć adapter daewoo to wg tego Matiz - Pocięte kable w matizie
    analogicznie uciąć moją oryginalna i zgodnie z tymi kolorami z kostki czarnej i brązowej połączyć z kabelkami po mojej oryginalnej kostce i wszystko będzie cacy nic nie zrobie poza ani niczego złego się nie da wykombinować np..
    moje głośniki daje przykład zielono czarny połącze z kostka iso z szaro czarnym i zielono szary z szarym i pozostale 6 kabli analogicznie to powinno być dobrze, poprostu podchodzę do tego logicznie a nie na chama, będzie to dobrze czy może coś się zepsuć ? nic od sibie nie będe kombinował tylko same fakty
  • Poziom 38  
    Jeśli nie walniesz się z połączeniami, to możesz połączyć instalację z matiza wprost do ISO.
  • Poziom 30  
    Odetnij kostkę daewoo do końca . Schemat masz dobry i wg niego łącz.

    Każdy kabelek odizoluj na długości ok 1cm,wsuwasz koszulkę termkurczliwą, kabelki skręcasz ze sobą i lutujesz . Na to koszulkę lekko podgrzć zapalniczką i po sprawie. Całość pózniej taśmą zebrać w wiązkę.
  • Poziom 38  
    Ale z głową, który żółty odcięto ?
  • Poziom 10  
    żółty to u mnie i wg schemató 12V ze stacyjki, apomarańczowy dla ISO to żólty +12V
  • Poziom 38  
    No to może i centralny sobie tam podłączysz.
  • Poziom 30  
    Pomarańczowy w iso to podświetlenie, żółty to plus bez stacyjki. Naschemacie masz piękne kolory iso i numerki im odpowiadające w kostce daewoo.
  • Poziom 10  
    Jeszcze raz z głośnikami to jeszcze małe piwo - + bo będą charczeć czy coś.. ale

    ucięto mój żołty pomarańczowy i czary czyli żółty 12V stacyjka pomarańczowy +12V aku i czarny masa połącze je analogicznie z kostką iso tak

    żółty +12V stacyjka z czerwonym
    pomarańczowy +12V aku z żółtym
    czarny z czarnym

    gośniki
    przód lewy + brązowo zielony z białym
    przód lewy - szary z biało czarnym

    przód prawy + zielono szary z szarym
    przód prawy - zielono czarny z szaro czarnym

    i to tyle

    Dodano po 7 [minuty]:

    tzn te kable które podaje wystarczą czy np to podświetlenie też muszę podłączyć bo wiecie co ja u siebie nie mam go uciętego a to wiąże się z tym że radio mi się nie podswietla nic w nocy nie widzę to by było to ??
  • Poziom 30  
    Słabo widać te kolory na zdjęciach kostki dawoo a z pamięci to iso tak ale nie daewoo. Wg. numerków podaj co z czym masz zamiar,ale wygląda że dobrze kombinujesz.
    Podświetlenie niekoniecznie ,radia zwykle święcą cały czas. Niektóre sie przyciemniają jak włączone światła .
  • Poziom 10  
    MOJA KOSTKA ISO
    12 -A8
    9-A3
    13- A7
    ??? 11- A5 podswietlenie
    i glosniki
    4- B3
    3- B4
    6-B5
    5- B6Matiz - Pocięte kable w matizie

    Dodano po 32 [minuty]:

    A czy to podświetlenie podłączać jak się za to już zabiorę czy nie potrzeba? wystarczy to co jest ?
  • Poziom 38  
    Jeśli włączone radio nie podświetla sobie przycisków, ma przewód do podświetlenia ILL to podłączasz.
    Jeśli podświetla, to wolna wola, mnie jakoś nie przeszkadza ciemne wyłączone radio.
  • Poziom 10  
    Popodłącałem wszystko tylko teraz zbieg okoliczności po podłączeniu radia i po przelutowaniu wtyków siadła akuma rano nie idzie odpalić, odpale z kabli i jest spoko cały dzień na kolejny dzień zaś nie odpala i znów kable, albo dziwnmy zbieg okoliczności albo ja nie wiem wrzuce fotki jak to podłączyłem sądze że ok ale może ktoś wyrazić swoją opinie. a co do akumy to niby 45% żywotności i zamiast 330A rozruchu miał po 2km jazdy 150A rozruchu więc to moze akumulator, ...Matiz - Pocięte kable w matizieMatiz - Pocięte kable w matizie
  • Poziom 38  
    Zmierz napięcie ładowania i pobór prądu na wyłączonym radioodbiorniku/stacyjce, odłącz radio na próbę ?
  • Poziom 10  
    Odłączyłem radio i to samo, bo mam jakieś radio ze złomu za 10zł co prawda gra ale podczas jazdy śwista to sądzę że nie ma żadnych filtrów no ale .... wymontowałem je więc kostki nie są nigdzie podłączone i jest to samo, jedyne co mruga to security, obstawiam akume bo jest z 2012 roku czyli ma ponad 6 lat :D więc co mogę jeszcze sprawdzić, ładowanie jest diagnosta mówi że jest i to dobre ładowanie jest