Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2)

28 Wrz 2018 18:25 4806 29
  • Poziom 4  
    Witam,
    Czy ktoś mądry może mi pomóc. Mianowicie mam problem ze zbyt niskim napięciem zaworu EGR. Zawór został wymieniony na nowy u mechanika i dalej jest to samo, samochód nie ma mocy, zawsze przy 140km włącza się "check" i spada moc, samochód kopci. Nie jest to raczej wina zaworu, gdyż jest on nowy. Mi wygląda na to, że zawór się po prostu nie zamyka. Kiedy odepnę wtyczkę od zaworu to samochód przyspiesza bardzo dobrze, z odpiętym EGR'em zrobiłem trasę Łódź-Trouń z prędkością cały czas 170km/h i wszystko było ok. Ale nie po to kupiłem nowy zawór, żeby go nie używać, poza tym przeglądu już nie podbijają z ominiętym EGR'em. Moim zdaniem jest to wina wiązki lub sterownika silnika(ale nie powinien się on popsuć, gdyż w tym samochodzie jest on pod zderzakiem, gdyż wcześniej Opel montował go na silniki i przez to się grzał i psuł, potem poszli po rozum i wstawili pod zderzak i tak jest u mnie). Jeśli chodzi o wtyczkę(tą mniejszą gdzie są kable od EGR'a w steroniku) to chyba ktoś tam już grzebał, bo zaczep jest urwany, ale wszystko raczej styka. Nie mam pewności, żę to wiązka, mam taką nadzieję, ale może być sterownik, mimo, że montowany pod zderzakiem to czasem falują obroty i raczej nie jest to wina SCV, bo samochód nie ma problemu z odpalaniem i nie gaśnie. Czy ktoś mi może pomóc jak pomierzyć wiązkę i sprawdzić EGR'a(choć nowy) i sterownik??? Bo najlepszy elektromechnik w mieście rozłożył ręce i trzymał samochód tydzień, a drugi mechanik nie ma pojęcia i twierdzi, że nie da się sprawdzić EGR'a i zmienił go idiota na nowy, choć był dobry(bo mu błąd 403 wywalał, a był sprawny. Jak bym miał pewność, że sterownik to bym wymontował i dał do regeneracji, a jak wiązka to bym sam zmienił. Ktoś coś, z góry dziękuję.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Wtyczka od EGR'a ma 6 pinów. Pierwszy środkowy jest pusty, grugi gruby to masa, 2 boczne są cieńsze i z paskiem i to jest chyba sterownie potencjometrem i tam powinno być zmienne napięcie. Dwa pozostałe z drugie strony też są cienkie, ale pełne(bez paska) i one sterują silniczkiem i tam powinno być napięcie stałe 5V. Coś takiego o ile bocznych kabli pełnych z tymi z paskiem nie pomyliłem. Natomiast jak odepnę tą mniejszą kostkę od sterownika silnika(ta od wewnętrznej strony samochodu)- powinna ona odpowiadać za EGR i znajdę po kolorach te kable od EGR'a, to wkładając tam iglę(bo końcówki od miernika są za grube) to nie ma oporności, miernik nie piszczy na ciągłość kabli. Sterownik nie powinien się popsuć, bo pod zderzakiem się nie grzeje, ale skąd to falowanie obrotów, ktoś wie jak sprawdzić wiązkę i przede wszystkim sterownik silnika(o ile to możliwe)???????
    Z góry dziękuję i proszę o pomoc, bo już nie ma siły do tych mechaników, którzy nie ma ją pojęcia i ciągle wywalam kasę na darmo, a samochód z EGR'em się dusi, a bez niego wywala bląd.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 11  
    Ile samochód ma przejechane ?
  • Poziom 4  
    Najechane ma dużo, 280tys, ale zawsze serwisowany w Oplu i kupiony rok temu z Niemiec , w PL najechane 35tys, trasa Radom-Warszawa. Sprawdzana dwumasa, zawieszenie zrobione, silnik też ok.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jeśli masz tyle przejechane, to może katalizator jest już zapchany i wciska ci większą ilość spalin z powrotem przez EGR.
  • Poziom 4  
    Zapchany katalizator i wywala błąd EGR'a "zbyt niskie napięcie zaworu EGR". Poza tym, po odpięciu EGR'a nie ma problemów z przyspieszeniem i trzymaniem prędkości 170 przez 1h na autostradzie, więc przy zapchanym kat i odpiętym EGR też powinien mulić i się dławić więcej palić(a spalanie jak z książki, mimo przebiegu), a jest przyspieszenie jak nigdy dotąd. Chyba padł sterownik, bo obroty na jałowym falują, nie powinien, bo jest w zderzaku. Mam nadzieję, że wiązka, ale nie mam schematu ECU, żeby sprawdzić, które dokłądnie piny odpowiadają za EGR, bo już nie wiem, czy dokładnie sprawdziłem, Dzięki za odpowiedź.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    EGR - sterownik
    1 - - B60
    2 - - B10
    3 - - B34
    4 - - B96
    6 - - B72
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 4  
    Daro, a mógłbyś wrzucić schemat, jak masz ECU. Bo ja znalazłem tylko taki od DTH i tam na małej kostce, która powinna sterować EGR'em są numery od 1-60, więc u Ciebie piny 4 i 6 z EGR'a idą do tej większej kostki, a ja czytałem, że wszystkie kable z ECu do EGR'a idą z małej kostki (1-60), a po drugie to z teego pstu wynika, że 4 kable idą z ECU do EGR'a, a piąty(środkowy idzie do zegarów/liczników), inny samochód Fabia, ale zasada EGR'a powinna byćta sama.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2327685.html
  • Poziom 31  
    Sprawdź według tego co podałem potem zobaczymy.
  • Poziom 4  
    Wzorując się na tym schemacie od DTH to kostka ECUOpel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2)(większa) B- ma zakres pinów od 1-94. Podałeś, że z EGR'a 1 jest na B96 od ECU-gdzie nie ma takiego pinu na kostce B.
    Druga sprawa, że nie wiem, jak oznaczone są piny na kostce od EGR'a(na kostce nie ma ozznaczeń), a nie mam żadnego schematu kostki EGR'a
  • Admin grupy Samochody
    mickey123 napisał:
    Chyba padł sterownik, bo obroty na jałowym falują,
    mickey123 napisał:
    czasem falują obroty i raczej nie jest to wina SCV, bo samochód nie ma problemu z odpalaniem i nie gaśnie.

    Falowanie obrotów to zawór scv.
    Co do sprawdzenia wiązki od egr do sterownika, bez schematu zajmuje to 10 min.
  • Poziom 4  
    Dzięki za podpowiedź, a falowanie obrotów to nie tylko SCV, ale także wina zepsutego sterownika ECU. Jak masz falowanie spowodowane SCV, to samochód ma często problemy z odpalaniem i nie trzyma obrotów po och spadku, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowań.
    Druga sprawa, w 10min sprawdzić wiązkę, ok, może w starszej Astrze, gdzie sterownik był na silniku. W tej jest pod zderzakiem, więc żeby dobrać się do wtyczki od ECU musisz najpierw zdjąć zderzak.
    Zobacz sobie:

    Link
  • Admin grupy Samochody
    mickey123 napisał:
    Dzięki za podpowiedź, a falowanie obrotów to nie tylko SCV, ale także wina zepsutego sterownika ECU. Jak masz falowanie spowodowane SCV, to samochód ma często problemy z odpalaniem i nie trzyma obrotów po och spadku, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Zobacz sobie:
    https://www.youtube.com/watch?v=pVMmLqELRZA


    W benzynie scv? Żart?
  • Poziom 4  
    jak w temacie, u mnie jest Opel Astra H Z17DTJ, więc klekot Isuzu 1.7. Gość na filmiku z Astry G miał problem z falowaniem i problemem był ECU, więc nie tylko SCV powoduje falowanie. Przy SCV jest problem z odpalaniem-często. U mnie takiego problemu nigdy nie było. Poza tym falowanie może być też spowodowane zapchanym katalizatorem.
  • Admin grupy Samochody
    Ciężko się z Tobą konwersuje.
    To są dwa różne silniki, jedną taką samą rzeczą łączącą te przypadki to jest płyn w układzie chłodzenia.
    mickey123 napisał:
    Przy SCV jest problem z odpalaniem-często.

    Z praktyki powiem, że nie.
    mickey123 napisał:
    Poza tym falowanie może być też spowodowane zapchanym katalizatorem.

    Ciekawe. Jaki wpływ ma katalizator zapchany na falowanie obrotów.
    Tylko konkrety proszę.
  • Poziom 31  
    Wzorujesz się na schemacie z dth a masz dtj w jednym modelu może być dwa i więcej schematów , widziałeś już złącze sterownika ? Na klawiaturze tego nie zrobisz .
  • Poziom 4  
    Widziałem widziełm, Już rozbebeszyłem wszystko. Nie mam schematu od DTJ, znalazłem tylko od DTH i z tego co porównałem kostkę ze schematem od DTH to jest tyle samo pinów i taki sam układ, więc się wzoruję na schemacie, który mam. Nie ma tam żadnych oznaczeń pinów, na kostce od EGR'a też nie, więc oznaczenia pinów z kostki EGR'a i kostki z ECU niewiele mi mówią. Próbowałem dojść po kolorach kabli, ale jak jest 150 pinów to trochę ciężko, poza tym już się ciemno robiło.
  • Poziom 31  
    Coś ściemniasz , ściągasz plastikową osłonę ze złącza od strony przewodów i są oznaczenia trochę mizerne ale są , warto przyjrzeć się przewodom przy sterowniku , ściągnij ze 20 cm peszla i poszukaj zgrubień na przewodach tam jest uszkodzenie.
  • Poziom 4  
    Ja myślałem, żeby ciągłość przewodów sprawdzić miernikiem, a nie szukać zgrugień, no na kostce od EGR'a i kostce od ECU nie widziałem żadnych oznaczeń. Na kostce od EGR'a to na bank nie ich nie ma. Na kostce od EGR'a jak sciągnę peszel to też są oznaczenia kobli??? Zaraz to sprawdzę.

    Dodano po 25 [minuty]:

    kable od wtyczki EGR to:
    1.zielono-białby-cienki
    2.czarno-biały-cienki
    3.brązowo-białby-cienki
    4.zielony-cienki
    5.jasnozielony-gruby na środku
    Po zdjęciu peszla widać, że dwa cienki kable, zielono-biały i zielony, przechodzą w jeden osobny peszel.
    Na brązowo-białym coś tam kiedyś było napisane, ale teraz to same kropki i nie idzie tego rozczytać. Na kostce nie ma żadnych oznaczeń.
    Ma ktoś schemat połączenia EGR-ECU dla silnika DTJ Astra 1.7Opel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2)Opel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2)
  • Poziom 4  
    Daro miałeś rację. Schemat elektryczny, między zaworem EGR, a ECU jest dokładnie taki, jak pisałeś. Jest to zadziwiające, gdyż w Astrach z DTH jest ten sam silnik, a kostka od ECU jest już zupełnie inna. Co najśmieszniejsze, to u mnie w Z17DTJ(tak jak podałeś), wszystkie kable od EGR'a idą do ECU. Natomiast w Z17DTH i niemal wszystkich pozostałych 4 idą do ECU, a jeden do liczników w kabienie. Piny na kostce oznaczone są dobrze.
    Co do mojego problemu to instalacja sprawdzona miernikiem, wszystko ok. EGR jest nowy, założony bez potrzeby, gdyż stary zapewne był sprawny, lecz nie sterował nim komputer.
    Chyba nie ma się co już dalej bawić w sprawdzanie napięć na włączonym silniku, na kostce od EGR'a, skoro EGR jest nowy, a z instalacją wszysko ok, choć słyszałem, że EGRy też mogą być fabrycznie uszkodzone i ponoć to się często zdarza???
    Na 99% zwalony jest ECU(stąd też to falowanie obrotami na jałowym).
    Daro, dzięki za opis, zgadzał się w 100%
  • Poziom 4  
    Wie ktoś jak sprawdzić ECU, czy daje poprane napięcia do EGR'a. Zawór mam nowy, czy istnieje możliwość sprawdzenia poprawności działania sterownika silnika, w stosunku do zaworu EGR. Może da się na włączonym zapłonie/silniku, czy też pewnych obrotach, pomierzyć napięcia na wtyczce od EGR'a. Bo byłem przekonany, że jeśli mam zawór nowy i sprawną instalację, to(kable ECU-EGR) to wina leży po stronie ECU. Teraz znajomy mechanik powiedział mi, że mechanik, który zakładał nowy EGR(jest on jednym z najdroższych, ale jednak zamiennik) nie zrobił adaptacji i stąd wywala błąd(ale moim zdaniem bez adaptacji powinien normalnie działać, mimo wywalania błędu). Słyszałem też, że w Oplach było tak, że często tylko orginalny EGR działał.
    Wie ktoś jak sprawdzić poprawność działania ECU, względem EGR'a lub sam EGR???
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Przecież możesz wywołać test egr i zobaczysz czy element wykonawczy się porusza.
  • Poziom 4  
    Dzięki Daro, Twój schemat ECU-EGR był prawidłowy.
    Przecież jeśli komputer jest uszkodzony to może dawać za małe napięcie i zawór będzie się otwierał, ale nie tak jak trzeba. Po zgaszeniu silnika słychać jak się czyści, klapie kilka razy, więc działa. Chodziło mi o to, czy nie można pomierzyć napięć na wtyczce od EGRu i w ten sposób sprawdzić poprawność działania ECU. Zawór jest zamiennik, ale Meat & Doria, więc drogi. Słyszałem, że czasami tylko orginał działa poprawnie w tej furze, a nie chcę kupować oryginału, nie mając pewności, że ECU nie jest zwalone :(
  • Poziom 31  
    Pod styki 4 i 6 egr możesz podłączyć 12v egr powinien kliknąć
    na styku 1 egr po zapłonie powinno być napięcie 4,8 - 5,2v
    na styku 2 egr po zapłonie 0 - 0,2V
    styk 3 egr do sterownika opór mniejszy niż 1 om
    sprawdź czy masz masę na ekranach przewodów , ważne są prawidłowe wskazania przepływomierza powietrza i czujnika doładowania powietrza .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na 4 pinie egr 12V
  • Poziom 4  
    Czyli numer 6 to masa cewki, a 3 to masa potencjometru??? Dobrze rozumiem, czy na masie samochodu sprawdza.
    A co ma do rzeczy przeplywomierz i czujnik doladowania, skoro na odpietym EGR'rze samochod przyspiesza i jezdzi normalnie, czyli przeplywka powinna byc ok?
  • Poziom 31  
    "przeplywka powinna byc ok" , w 2.0 hdi miałem problem z egr dopiero wymycie przepływomierza załatwiło problem.Procedura diagnostyczna tego egr wymaga sprawdzenia przepływomierza i czujnika ciśnienia doładowania . Napięcia sprawdzaj na wtyczce egr .
  • Poziom 4  
    Zmierzyłem napięcia i wychodzi, że sterownik dobrze daje, ale jest prawie tak jak mówił Daro, z jednym wyjątkiem, napięcie 5V występuję na dwóch pinach
    Traktując obudowę EGR'a jako masę ukłądu sprawa wygląda następującą
    1 pin-4.9V(zawsze 4.9)-wygląda na zasilanie potencjometru
    2 pin- masa dla pinów 1 i 3
    3 pin-4.9V(zawsze 4.9)-wygląda na zasilanie potencjometru
    4 pin- napięcie na zimnym silniku 11.8-11.9V, a po przejechaniu 20km, czyli ciepły silnik, nawet 12.2V-zapewne napięcie cewki EGR'a Opel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2)
    5 pin- 0.3V-czyli pewnie sterownie potencjometru

    Wychodzi na to, że zarówno ECU jak i wiązka ECU-EGR(którą już miernikiem sprawdzałem) jest ok i winą jest zawór.
    Z tego co wielu mechaników mówi w Astrach często zamienniki nie działają tak jak powinny. Jest jeszcze opcja, że mechanik, który go włożył, nie przeprowadził adaptacji i stąd sypie błędami(ale powinien jeździć na EGR'ze dobrze), a na EGR muli strasnie. Albo jest jeszcze opcja, że wsadził najgorszy szmelc. Oglądałem ten EGR, ale nie ma na nim logo firmy, ani żadnej tabliczki znamionowej.
  • Poziom 31  
    P0403 Obwód sterowania recyrkulacją spalin/otwarty, czepiłbym się pinów 4 i 6 .
    Kolego postawiasz pewny egr , robisz jazdę testową i po półgodzinie wiadomo w którym kierunku podążać inaczej będziemy tu pisać do świąt .
  • Poziom 4  
    "w 2.0 hdi miałem problem z egr dopiero wymycie przepływomierza załatwiło problem"- i co na odpiętym EGR'ze samochód normalnie działał.
    Chociaż od razu po zmianie EGR'a miałek tak, że przy przyspieszeniu do 140, zawsze odcinało mu turbinę i włączał się check, ale to tylko przy przekroczniu 140. Sprawdzę jeszczę ten czujnik i przepływomierz(chociaż tu odpinanie wtyczki na nic się nie zda, co wtedy jest check)
    Zgodnie ze zdjęciem, które wkleiłem to pin jak to go nazwałeś 6, czyli u mnie 5 to impuls sterowania potencjometrem z ECU, te 0,3V.
    Nie mam możliwości podpięcia sprawdzonego zaworu. Ten jest nowy i ponoć Doria, jutro sprawdzę jeszcze i po wyjeździe od mechanika wszystko było ok, dopiero po 300km zapalił się check, który wraz ze zgaszeniem silnika zgasł. Potem pojawił się częściej(w ciągu tygodnia gdzieś 3 razy). Potem trzeba było już klemę ściągać z aku, żeby go skasować, a teraz już pali się cały czas i nawet reset kompa nic nie daje, auto zaczęło mulić(tak jakby komputer źle sterował EGR'em i przez to zawaliło go nagarem). Pierwsze 300km było ok, nie było checka, ani mulenia, nawet mechanik go testował.
    Więc o jakim pewnym zaworze mówisz??? Jak na tym przez 300km(a taki dystans to już nie test) było ok, więc może na każdym zamienniku tak jest, bo wina jest w adaptacji albo sam nie wiem..... A żeby podstawić pewny(na 100%) to chyba bym musiał z serwisu kupić jeszcze jeden.
    Tylko jednego nie mogę pojąć, dlaczego przez pierwsze 300km auto jeździło jak trzeba i dopiero potem zaczęło stopniowo mulić i coraz częściej się włączał check, ?? :O
  • Poziom 4  
    Daro sprawdziłem ten przepływomierz i ten czujnik. Co do czujnika to nie wygląda to dobrze. Jak go wyjąłem to był katastrofalnie pokryty sadzą, nie miał prawa działać. Wyczyściełem go najpierw śrubokrętem, a potem środkami do czyszczenia styków. Teraz jak podepnę zawór i ten czujnik to mam świecącą kontrolkę "kontrola emisji spalin" i cały czas migającą "wstępne podgrzewanie silnika"-czyli każą wyczyścić DPF, Jak odepnę EGR to kontrolka ta już nie miga, ale nadal pali się "układ emisji spalin". Wcześniej, jak czujnik ciśnienia był nie wyczyszczony i EGR był wpięty świecił się check(najpierw stopniowo, potem cały czas), ale nie emisja spali, gdy wypiąłem EGR, to check gasł, ale zapalała się emisja spalin. Z tego wynika, że ten czujnik jest sprawny, natomiast po wypięciu ma on 4 styki, mierzyłem opór łącząc każde 2 i nic, żadnej rezystancji. Wcześniej po wypięciu EGR'a samochód miał kontrolkę "ukłąd emisji spali, ale przyspieszał normalnie, teraz w takim ukłądzie stał się wół. Moim zdaniem to zaślepianie EGR'a to ma sens w przypadku wycięcia DPF, na zdrowy rozum, kiedy EGR nie pracuje, samochód emituję brudniejsze i więcej spalin, przez co DPF(i to jest główny minus zaślepiania EGR'a) się zalepia w zastraszającym tempie. Dobrze, żę na to się nie dałem namówić, bo i tak jeżdżę z odpiętą wtyczką, czyli jak na zaślepionym, tylko z kontrolką. Z tego co zauważyłem, po wykręceniu tego czujnika, że kolektor też jest nieźle zalepiony. I ten durny czujnik to steruje EGR'em, a nie żadną turbiną, jak mówił mechanior. Powinien też informować o zalepionym kolektorze, bo w nim jest, ale co on ma do DPFu??
    Daro, Daj namiar na swój warsztat, bo widzę, że masz dużą wiedzę i chciałeś pomóc. Jak jesteś w promieniu 300km od Radomia to odstawię do Ciebie furę lub pożyczę lawetę, bo u mnie tego nie zrobią, już tyle szmalu wydałem, że głowa mała, a efektów zero. Opel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2) Opel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2) Opel Astra H Z17DTJ - Zbyt niskie napięcie zaworu EGR, błąd P0403(2)
  • Poziom 4  
    Witam. Problem rozwiązany. Okazało się, że winowajcą jest po prostu zapchany filtr DPF, dokładnie tak jak pisał użytkownik "razec11".
    Z tym, że częściowo zasyfiony był też kolektor(lecz nie trzeba było go czyścić). Natomiast kompletnie zasyfiony czujnik ciśnienia doładowania turbiny(który steruje EGR'em). Przez zabrudzenie czujnika, samochód nie pokazywał migającej kontrolki podgrzewania silnika, która informuje o konieczności czyszczenia DPF. Kupione 2 nowe EGRy(zaminnik i oryginał).
    Dziękuję bardzo za pomoc, "razor11" miałeś rację. dziękuję użytkowniku "Daro" za wnikliwe zainteresowanie tematem.