Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra G 99r Benzyna 1.6 8v 55KW X16SZR Obroty check engine

29 Wrz 2018 13:39 615 5
  • Poziom 3  
    Witam mam od dłuższego czasu problem z autem zaczęło się od lekkich falowań obrotów od 20 do 50 obroty starały się utrzymać w granicach 900 po ok 2msc parę razy zdążyło mi się że obroty latały góra dół od 850 do 1250 pomagało dodanie gazu lub uruchomienie silnika ponownie następnym objawem było samoczynne dodawanie gazu bez mojej ingerencji auto potrafiło dodawać gazu do nawet 5tys zdążyło mi się to 3x następnie 2x do 2tys obr. zaczęło mnie to niepokoić auto nie ma do tej pory problemu z odpalaniem. Minęło trochę czasu zapalił się check engine akurat dojechałem do miejsca wiec zgasiłem silnik ponownie uruchomiłem po ok 40 min a checka nie ma Pojechałem do serwisu przeczyścili przepustnice i korkowca nic to nie dało wróciłem znów zaślepili EGR dostał więcej mocy ale problemy były nadal pojechałem do niby speca od opla wgrał nowa mapę i nic pojechałem znów do innego serwisu wymienili korkowca zamiennik obroty delikatnie się uspokoiły falowanie juz było znikome a pełne falowanie już nie występowało przez ok 2msc. Bo po tym czasie check się świeci nawet jak uruchomie silnik ponownie zapala się po ok 2-4 min. obroty utrzymują się od 1200 do 1500 to jest dość problematyczne podczas ruszania Byłem w innym serwisie zgrać błąd bo powiedziano mi że tylko jak się świeci można zobaczyć w komputerze a że była późna godzina leciałem do jakiegoś otwartego serwisu i wyszło kod błędu jakiś tam mówiący o Usterką sterownia czy utrzymywania jałowych obrotów silnika czy jakoś tak facet powiedział że pewnie przepustnica nie szczelna lub krokowiec dupa tyle że problemy miałem przed i po wymianie krokowca wiec obstawiać ze jakis zamiennik tez jest ch...wy? przepustnica była mocno zasyfiona ale przeczyścili ja naprawdę nie mam siły do tego auta mogę dodać jeszcze kilka objawów mianowicie od kąt mam auto 1 i 2 bieg szarpie jazda na 1 czy 2 biegu bez gazu jest często nie możliwa bo robi żabę ale nie zawsze czasem jest ok auto dziwnie przyspiesza startuje dobrze do ok 3-4tys później ma do ok 5-5500 obr takie brak mocy i znów dostaje kopa
    nowe świece przewody sprawne alternator po regeneracji czujnik temperatury nowy termostat nowy filtry oleje wymienione lewego powietrza podobno nie ma błędów oprócz tego co wymieniłem nie ma odpala na cyk nie dymi nie kopci.

    Dodano po 17 [godziny] 26 [minuty]:

    Nowy Objaw syczenie spod maski dość głośne w okolicach przepustnicy tak mi się wydaje
  • Poziom 10  
    witam
    proponuje dokręcić śrubę koła pasowego na wale...
    jeżeli to pomoże (ustabilizuje pracę) to przyczyną jest klin tego właśnie koła.
    koło ma zębatkę z której odczytuje czujnik położenia wału
    pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Było to sprawdzane i jest git ale nie dało to rezultatów. Generalnie wszystkie czujniki są sprawne bo był wpinany pod nie jeden komputer w nie jednym serwisie lecz mam pytanie doczytałem się że moje wcześniejsze problemy z autem czyli te lekkie falowania obrotów jeszcze przed tym syczeniem i check engine czy nie jest to spowodowane TPS znalazłem na jednym z forum w 80% pasujące objawy do moich i gościo wymienił też świece przewody krokowca przepustnice czyścił itp. itd. i dopiero TPS pomógł i pytanie jest takie czy pod PC faktycznie nie ma możliwości sprawdzenia parametrów TPS czy te wszystkie serwisy w którym byłem maja jakieś ch oprogramowanie które nie pokazuje parametrów pracy TPS?
  • Poziom 42  
    Dobrze by było mieć podląd (log) z odczytu z komputera - opcoma china lub coś w ten deseń sobie załatwić i zrobić logi.

    W jakim stanie przepustnica teraz? SIlniczek krokowy czysty i wszystkie w kanaliki w okolicach wtrysku sprawna? Krokowiec odpowiedni bo tam ważny jest stożek.

    Pompa paliwa sprawna? Świece na ile maja ustawione odległość elektrody? No chyba że są podwójne?

    Odpięcie akumulatora na chwile, odpalenie i zostawienie do zagrzania (podobno tak się reguluje silniczek krokowy) pomaga?

    TPS zmierzysz bo on podaje napięcie. Syczenie jest na luzie czy na gazowaniu?
  • Poziom 3  
    Syczenie i wysokie obroty naprawione okazało się że przewód podciśnienia sparciał i złamał się na końcu gdzie jest w kształcie L. Check nie zapala się obroty wróciły do normy w granicach 900.
    Ale skoro już wątek jest zrobiony to odkąd mam auto mam problem z obrotami jałowymi bo skaczą od 880 a 940 delikatnie sobie podfalowywują przez co czuć delikatne drgania silnika. Niby pierdoła i większość serwisów mówi że tak ma być bo to 1 punkt ale ja jakoś w to nie wierze. Logi były robione i niby wszystko jest ok Przepustnica była czyszczona i nic to nie dało nawet ostatnio sprawdzałem i czysta Krokowiec czysy i jest nowy to nie oryginał tylko jakiś zamiennik nie wiem nawet jaki bo jak robiłem zawieszenie i parę innych pierdoł to mówiłem żeby korkowca wymienili bo obstawiłem że może on już nie domaga ale i to nic nie dało. Akumulator często odpinam bo mi siada tzn ten kwas paruje gdzieś jest nieszczelność i zżera mi klemy więc musze czyścić co jakiś czas. Na sam koniec obstawiłem pompę paliwa ale była sprawdzana nie wiem jak nazywa si.e ten test ale pewnie czy daje dobre ciśnienie w każdym bądź razie dowiedziałem się tylko tyle że jest ok. świece były również wymieniane i to tez nic nie dało co do ustawienia świec wymieniałem je w serwisie i powiem szczerze że dokręcał je na oko a jak się ustawia? bo być może to krokowiec lipa i faktycznie ma tak być przez to że jest nieoryginalny. Dodatkowo dodam że wymieniałem cały wydech sonda sprawna alternator po regeneracji błędów już nie ma żadnych przewody sprawdzone cewka ok lewe powietrze już nie ma filtr nowy
  • Poziom 3  
    Sonda lambda mimo poprawnego napięcia oraz zmiennych parametrów zaczęła padać aż do końca gdzie napięcie było nieprawidłowe wymiana na nowa rozwiązuje problem.