Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic VII - Sonda Lambda za niska wartość napięcia P0131

Lukashh 29 Sep 2018 08:35 2004 2
Wago
  • #1
    Lukashh
    Level 16  
    Mam problem od 3 lat z obrotami silnika a zaczęło się od kiedy mi grzebali w silniku i zrobili planowanie silnika.
    Od tamtej chwili obroty na jałowym czasami falują i kiedy zrzucam z biegu na jałowy mam 1,5 tysiąca a potem spada dopiero do 1 tysiąca.

    Dzisiaj odpiąłem ok 10 złącz elektryczych w silniku w tym czujnik temperatury przepustnicy, kostkę lambda itd. i popsikałem je Kontaktem.
    Odpaliłem silnik i po 2 minutach od odpalenia wyskoczył check engine sprawdziłem kod i jest P0131...

    I tak się zastanawiam czy to wina tego, że odpiąłem złącza ?? Z tego co czytam to sonda lambda ma wpływ na obroty silnika i może to ona jest winna falowaniu obrotów a po oczyszczeniu złącza komputer w końcu namierzył sprawcę problemu ?Czy to ja coś popsułem ? Sondę odpiąłem i podpiąłem pare razy, bez zmian. Błąd kasowałem w Torque i Scan Masterem Obd2.


    W Scan Masterze OBD2 wykres napięcia Sondy I jest inny niż Sondy 2. Sonda 1 ma albo napięcie 0V albo 1,4V więc wygląda na uszkodzoną. Jak myślicie ? Mam nadzieje, że jak kupię używkę to problem zniknie z błędem i falowaniem obrotów na jałowym...


    Oto zrzuty z Scan Mastera - dziwi mnie czemu Katalizator i System EGR jest "not complete"
  • Wago
  • #2
    lukasz86ko
    Level 1  
    Witam, udało Ci się ustalić co było przyczyną usterki? I dlaczego jest not comlited? Mam teraz identyczna sytuację i nie wiem gdzie szukać rozwiązania.
  • #3
    Lukashh
    Level 16  
    lukasz86ko wrote:
    Witam, udało Ci się ustalić co było przyczyną usterki? I dlaczego jest not comlited? Mam teraz identyczna sytuację i nie wiem gdzie szukać rozwiązania.


    Winą falujących obrotów był przerwane kable od gazu, mechanik paprok je przeciął i poskręcał zamiast zalutować. Po zlutowaniu mam spokój.
    Jeszcze zauważyłem, że po resecie kompa albo odłaczeniu akumulatora co jest rownoznaczne z resetem po paru minutach należy przełączyć na benzynę, żeby komputer nauczył się mieszanki od nowa. Jak robiłem reset kompa i jeździłem na gazie to komputer wariował dlatego należy przełączyć na benzynę.

    Not complete nie wiem czemu jest , przeczyściłem też EGR co bardzo poprawia pracę silnika w tym modelu. Czyszczenie EGR jest łatwe opis można znaleźć na forum hondycivic.