Mam problem od 3 lat z obrotami silnika a zaczęło się od kiedy mi grzebali w silniku i zrobili planowanie silnika.
Od tamtej chwili obroty na jałowym czasami falują i kiedy zrzucam z biegu na jałowy mam 1,5 tysiąca a potem spada dopiero do 1 tysiąca.
Dzisiaj odpiąłem ok 10 złącz elektryczych w silniku w tym czujnik temperatury przepustnicy, kostkę lambda itd. i popsikałem je Kontaktem.
Odpaliłem silnik i po 2 minutach od odpalenia wyskoczył check engine sprawdziłem kod i jest P0131...
I tak się zastanawiam czy to wina tego, że odpiąłem złącza ?? Z tego co czytam to sonda lambda ma wpływ na obroty silnika i może to ona jest winna falowaniu obrotów a po oczyszczeniu złącza komputer w końcu namierzył sprawcę problemu ?Czy to ja coś popsułem ? Sondę odpiąłem i podpiąłem pare razy, bez zmian. Błąd kasowałem w Torque i Scan Masterem Obd2.
W Scan Masterze OBD2 wykres napięcia Sondy I jest inny niż Sondy 2. Sonda 1 ma albo napięcie 0V albo 1,4V więc wygląda na uszkodzoną. Jak myślicie ? Mam nadzieje, że jak kupię używkę to problem zniknie z błędem i falowaniem obrotów na jałowym...
Oto zrzuty z Scan Mastera - dziwi mnie czemu Katalizator i System EGR jest "not complete"
Od tamtej chwili obroty na jałowym czasami falują i kiedy zrzucam z biegu na jałowy mam 1,5 tysiąca a potem spada dopiero do 1 tysiąca.
Dzisiaj odpiąłem ok 10 złącz elektryczych w silniku w tym czujnik temperatury przepustnicy, kostkę lambda itd. i popsikałem je Kontaktem.
Odpaliłem silnik i po 2 minutach od odpalenia wyskoczył check engine sprawdziłem kod i jest P0131...
I tak się zastanawiam czy to wina tego, że odpiąłem złącza ?? Z tego co czytam to sonda lambda ma wpływ na obroty silnika i może to ona jest winna falowaniu obrotów a po oczyszczeniu złącza komputer w końcu namierzył sprawcę problemu ?Czy to ja coś popsułem ? Sondę odpiąłem i podpiąłem pare razy, bez zmian. Błąd kasowałem w Torque i Scan Masterem Obd2.
W Scan Masterze OBD2 wykres napięcia Sondy I jest inny niż Sondy 2. Sonda 1 ma albo napięcie 0V albo 1,4V więc wygląda na uszkodzoną. Jak myślicie ? Mam nadzieje, że jak kupię używkę to problem zniknie z błędem i falowaniem obrotów na jałowym...
Oto zrzuty z Scan Mastera - dziwi mnie czemu Katalizator i System EGR jest "not complete"