Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

[Rozwiązano] A4 B6 1,9TDI - Przeładowuje turbina

marcin910w 29 Wrz 2018 21:17 228 6
  • A4 B6 1,9TDI - Przeładowuje turbina

    #1
    Poziom 8  

    Cześć. Problem poruszany dużo razy na forum lecz nie znalazłem odpowiedzi.
    Standardowy błąd 17965 w VAGu przeładowanie turbiny.
    Kierownice turbiny pracują lekko nie zacinają się, gruszka ok, wężyki również. Zawór N75 sprawdzony, po podaniu napięcia, podciśnienie idzie na OUT po odłączeniu zasilania podciśnienie jest upuszczane z wyjścia OUT, więc chyba wszystko ok.
    Jeśli odłączę wężyk z gruszki, turbina nie przeładowuje, ale wiadomo z dołu jest mułowaty.
    Wartości MAF na jałowych przy zamkniętym EGR ponad 400mg, przy zamkniętym 240-260mg.
    Przy jeździe na trójce i wciśnięciu gazu w podłogę od około 2tyś obrotów przepływka pokazuje wartości ponad 1200mg. MAF zawyża wartości, czy po prostu tyle turbina ssie jeśli przeładowuje?
    Niestety ale logów nie mam, postaram się jutro zrobić jeśli potrzebne

    Logi:
    003,010,011 Link
    008,010,011 Link

    0 6
  • #2
    Poziom 9  

    witam
    To mój pierwszy wpis na forum więc witam wszystkich serdecznie.
    Co do problemu kolegi z audi to proponowałbym podmienić czujnik ciśnienia doładowania.
    może po prostu okłamuje sterownik że przeładowuje...
    pozdrawiam

    0
  • #3
    Poziom 8  

    Sprawdź wartości podcisnień wakułometrem najlepiej bo tak na " oko" to nie ma pewności. Ja miałem kiedyś tak w 1.9 TDI ASZ i też kierownice czyszczone. Co się okazało zmieniłem wężyki podciśnień na zbrojone i od razu pomogło. Do tego EGR bym sprawdził czy nie zasyfiony i szczelność na całym dolocie. Do tego logi by się bardzo przydały.
    Tak jak kolega wyżej pisał można podmienić ten czujnik ciśnienia doładowania i temperatury i sprawdzić czy jest jakaś różnica.

    0
  • #4
    Poziom 8  

    Muszę znaleźć jakiś czujnik na podmiankę i sprawdzę.
    Co do podciśnienia, to gdyby go nie było wtedy turbina by niedoładowywała, gdyż sztanga by się nie unosiła.
    Logi wrzucę dzisiaj wieczorem.

    0
  • #5
    Poziom 8  

    A czym sprawdzałeś czy sztanga turbo chodzi bez zacięć i czy gruszka jest szczelna? Ja sprawdzałem strzykawką 100 ml z apteki i wężykiem. I co najważniejsze czy regulacja na siłowniku od gruszki była przestawiana?

    0
  • #6
    Poziom 8  

    Dokładnie tak samo sprawdzałem strzykawka i wężyk ;)
    Też myślałem o tej regulacji, ale z tego co klient mówi to samochód jeździł ok, stało to się nagle, więc na razie wykluczam tą opcję.

    Edit:
    Na sztandze widzę biała farbę która raczej nie jest ruszona, więc tutaj jest ok.
    Dodaję logi:
    003,010,011 Link
    008,010,011 Link
    Potrzebne jeszcze jakieś inne?

    0
  • #7
    Poziom 8  

    Jednak okazało się że to kierownice w turbinie.

    0