Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A140 W168 - Centralny zamek nie rygluje klapki wlewu paliwa

29 Wrz 2018 23:20 771 15
  • Poziom 5  
    Centralny zamek otwiera i zamyka poprawnie wszystkie drzwi i klapę bagażnika, jednak klapka wlewu paliwa pozostaje otwarta.
    Wyjąłem dziś zamek wlewu i wygląda to tak, że po zdjęciu przewodu centralka daje ciśnienie i otwiera ten zamek, ale już go nie zamyka.

    Ustawiłem wyjęty zamek wlewu w pozycji "zamknięty" (rygiel wysunięty), otwieram auto pilotem i ten zamek się otwiera, naciskam zamykanie, wszystkie drzwi się zamykają a zamek wlewu paliwa pozostaje otwarty.
    Zdjąłem przewód ciśnieniowy od tego zamka, podczas otwierania auta leci powietrze z tego przewodu, natomiast podczas zamykania w przewodzie nie ma podciśnienia, nie zasysa powietrza.

    Auto ma dołożoną centralkę centralnego zamka, nie wiem czy to ma znaczenie.
    Kiedy zamykam auto przyciskiem na konsoli efekt jest identyczny, wlew paliwa się nie zamyka.

    Zajrzałem do pompki, wychodzą z niej 3 przewody ciśnieniowe, nie wiem jak są one podzielone i gdzie się rozdzielają na zamki drzwi (4), bagażnika i wlewu paliwa, ale przewód jest raczej drożny skoro otwiera (daje ciśnienie), ale nie zamyka (nie robi podciśnienia).
    Jakieś pomysły czego i gdzie szukać?
  • Poziom 33  
    Masz gdzies przetarty przewód, nie sugeruj sie tym że masz w nim cisnienie
  • Admin grupy Samochody
    Dmuchnij w zamek i zobacz czy zamknie.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Mercedes A140 W168 - Centralny zamek nie rygluje klapki wlewu paliwa
    Jak widać troje drzwi i bagażnik są podłączone do takiego jakby "rozdzielacza", a drzwi kierowcy i bak paliwa mają swoje osobne wejścia na pompce.
  • Poziom 5  
    @fructon być może jest przetarty, ale jak zdejmuję przewód z zamka wlewu paliwa i otwieram auto pilotem to otwierają się pozostałe zamki natomiast pompka się nie wyłącza, z odłączonego przewodu leci powietrze do czasu aż zatkam go palcem, wtedy pompka się wyłącza. Natomiast kiedy ze zdjętym przewodem zamykam auto to zamykają się pozostałe zamki i pompka się wyłącza, nie pracuje jak podczas otwierania i nie ssie powietrza, czyli jakby był niedrożny w jednym kierunku (ssanie). Gdyby był przetarty to by pompka się nie wyłączała jak przy zdjętym.
    @T5 dmuchanie nic nie da, wtedy zamek się otwiera, trza ssać, ale pompka nie ssie z tego jednego przewodu.

    @Gerri dzięki za schemat, będę wiedział gdzie szukać przyczyny. Dobrze, że do wlewu paliwa idzie osobny przewód z pompki, będzie łatwiej diagnozować.
    Myślę, żeby odciąć przewód przy pompce, zdjąć do z zamka i sprawdzić przepływ powietrza w obu kierunkach za pomocą sprężonego powietrza, sprawdzę też palcem czy na króćcu przy pompce jest ssanie na tym przewodzi, tylko czy jak go odetnę to założę później? Przewód jest sztywny, plastikowy i jest nałożony na króciec pompki, może jak podgrzeję to wejdzie.
  • Spec od Mercedesów
    Nic raczej nie podgrzewaj - to wszystko jest kruche. Przetnij normalnie nożem a potem połącz kawałkiem gumowej rurki - tak jak kiedyś mercedes łączył przewody podciśnienia. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale można w obwodzie drzwi kierowcy wsadzić trójnik i tam się wpiąć z bakiem. Przewód baku na pompce zaślepić.
  • Poziom 5  
    Mercedes A140 W168 - Centralny zamek nie rygluje klapki wlewu paliwa

    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, element 110 na schemacie, z do niego jest podłączona wtyczka z kilkoma kabelkami, to on steruje pracą pompki.
    Mam dokładaną centralkę na pilota, zakładam, że jest wpięta w wiązkę przycisku otwierania/zamykania na konsoli, czy ten przycisk zamyka też kapkę wlewu, bo jeśli nie to tu może być przyczyna i zarazem problem....
    Jak przekroczę pewną prędkość to zamki się zamykają, natomiast jak zamykam kluczykiem drzwi kierowcy to nie zamykają się pozostałe drzwi, kiedy je otwieram to nie otwierają się pozostałe, dopiero jak pociągnę za klamkę to się otwierają inne.

    Teraz najważniejsze pytanie, czy przycisk na konsoli też zamyka wlew paliwa, bo otwiera na pewno.

    Na pomysł z trójnikiem też wpadłem, powinno to działać.

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    Znalazłem info, że przycisk otwierania/zamykania na konsoli nie zamyka wlewu paliwa, wygląda na to, że centralka jest podłączona pod ten przycisk i stąd problem.

    Teraz nie wiem dlaczego nie działa sterowanie centralnym kluczykiem w drzwiach kierowcy, gdyby działało tam bym się podpiął zamiast do przycisku na konsoli, ale to trzeba rozebrać drzwi, demontować liczniki... może opcja z trójnikiem na przewodzie powietrza drzwi kierowcy będzie prostsza?

    Nie wiem kto zakładał tą centralkę, ale jakiś partacz, kierunkowskazy też działają tylko tylne przy zamykaniu/otwieraniu ponieważ w W160 wychodzi z licznika 6 przewodów do kierunkowskazów a centralka ma 2 wyjścia . Przy okazji pytanie na wypadek gdybym jednak wyciągał licznik: czy stosować diody prostownicze (jakie?) i podłączyć wszystkie kierunki, czy podłączyć się pod przycisk awaryjnych (zadziała to?) ?
  • Spec od Mercedesów
    Yzrej77 napisał:
    Teraz nie wiem dlaczego nie działa sterowanie centralnym kluczykiem w drzwiach kierowcy
    Po pierwsze to na podstawie VIN pojazdu trzeba sprawdzić jego fabryczne wyposażenie. Bo z zachowania pojazdu można wnioskować, że auto fabrycznie mogło mieć pilota i wtedy wkładki drzwi nie mają styczników do sterowania zamka. Po prostu wkładka w drzwiach jest traktowana jako obsługa awaryjna - np. w przypadku awarii pilota lub rozładowania jego baterii. Jeżeli fabrycznie był kluczyk bez pilota, to wtedy wkładki maja styczniki i jest możliwa obsługa centralnego zamka poprzez obracanie kluczyka w drzwiach.
    Yzrej77 napisał:
    czy podłączyć się pod przycisk awaryjnych (zadziała to?) ?

    Nie zadziała. To nie jest klasyczny przycisk awaryjnych do którego podłączone są kierunki L/P. Ten przycisk daje tylko impuls na uruchomienia lub wyłączenia awaryjnych. Nic tam nie znajdziesz do podłączenia.
  • Poziom 5  
    @Gerri dziękuję bardzo za cenne info, mam jeszcze dwa pytania:
    1. odłączać sterowanie zamkiem przez centralkę od przycisku otwierania/zamykania na konsoli środkowej i gdzie go podłączyć żeby zamykał się również wlew paliwa, czy lepiej wstawić trójnik na przewodzie ciśnieniowym drzwi kierowcy i tam podłączyć klapkę wlewu, wydaje mi się to prostsze bo nie trzeba zdejmować liczników a ponieważ mam akwarium trójniki metalowe mam w domu i wężyki różne :)
    2. Gdybym chciał żeby działały wszystkie kierunkowskazy to wiem, że potrzebne są diody prostownicze, jakie i czy poniższy schemat podłączenia jest prawidłowy?

    Znalazłem info, że przy liczniku złącze zielone B2 piny 3, 4, 5, 6 i złącze B1 piny 21, 22 to wyjście kierunkowskazów.
    Jeśli palnąłem jakąś gafę na wykresie to z góry przepraszam i poprawię żeby nie wprowadzać w błąd przyszłych czytaczy, elektronikiem to ja nie jestem, ale jak mi ktoś wytłumaczy to sobie poradzę :)

    Mercedes A140 W168 - Centralny zamek nie rygluje klapki wlewu paliwa
  • Spec od Mercedesów
    Gdzie VIN? Mogę coś poszukać.
  • Poziom 5  
    Gerri napisał:
    Gdzie VIN? Mogę coś poszukać.


    WDB1680311J091542
    Na jakiejś ruskiej stornie wyczytałem, że jednak miał oryginalnie pilota.
  • Poziom 28  
    Witaj
    Yzrej77 napisał:
    wiem, że potrzebne są diody prostownicze, jakie

    Załóż 3A.
  • Poziom 5  
    moto-kord napisał:
    Witaj
    Załóż 3A.


    Ale tak, jak na schemacie, który narysowałem? W tych miejscach i paskiem w tą stronę?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Yzrej77 napisał:
    Ale tak, jak na schemacie, który narysowałem? W tych miejscach i paskiem w tą stronę?

    Dokładnie
  • Spec od Mercedesów
    Yzrej77 napisał:
    WDB1680311J091542
    Na jakiejś ruskiej stornie wyczytałem, że jednak miał oryginalnie pilota.

    Rzeczywiście auto ma kod 880 - Door locks with radio remote control. To tłumaczy, dlaczego nie masz styków w drzwiach. Może pomyśl nad jakąś sensowną opcją powrotu do rozwiązania oryginalnego zamiast kombinować naokoło.
  • Poziom 5  
    Auto ma już założona dodatkową centralkę tylko jest podłączona tak, że nie zamyka wlewu paliwa. Powrót do oryginału zapewne wiąże się z kosztami? Jakimi?
    Auto ma już 20 lat i nie sądzę że będzie to co opłacalne.

    Dodano po 9 [godziny] 36 [minuty]:

    Temat zamykania wlewu paliwa rozwiązany w najprostszy sposób.
    Nie znalazłem odpowiedzi gdzie podłączyć sterowanie zamkiem centralnym więc jest nadal podłączony do przycisku otwierania/zamykania na konsoli. Użyłem trójnika akwarystycznego i podłączyłem się przy pompce pod kanał drzwi kierowcy, wyjście na wlew paliwa zaślepiłem i wszystko działa :)

    Kierunkowskazy nadal migają tylko tylne, wiem już jak podłączyć pozostałe, ale to odkładam na kiedyś, nie jest to pilne.
    Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi.