Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chińskie radio wyłącza się podczas jazdy, cały czas restartuje

30 Wrz 2018 01:32 1566 16
  • Poziom 8  
    Wymieniłem stare kasetowe radio Aiwa na chińskie radyjko z MP5 USB BT kamerką cofania itd. Wszystko świetnie działa na postoju. Podczas jazdy jak tylko obroty silnika wzrosną (delikatny wzrost napięcia) radio wyłącza się i startuje na okrągło. Jak obroty spadną np. zatrzymanie na światłach, radio zaczyna grać. Zamontowałem podobny model innego producenta. Sytuacja jest identyczna. Jaka jest przyczyna takiego działania? Co można z tym zrobić?
    Samochód Seat Cordoba Vario z 2001. Podłączenie radia przez wtyczki ISO A i B
    Chińskie radio wyłącza się podczas jazdy, cały czas restartuje
  • Sklep HeluKabel
  • Red. Komputery FAQ
    Może radio słabo odporne jest na zakłócenia, mierzyłeś napięcie na przewodzie żółtym i czerwonym? Masa na złączu iso jest dobra?
  • Poziom 8  
    TAK, ale tylko na postoju. 12V
    Nie mierzyłem podczas jazdy. Obserwowałem na zamontowanym gnieździe USB. Wyświetla się 13.6-13.7V
    Powyżej 13.4V radio zaczyna wariować.
  • Sklep HeluKabel
  • Red. Komputery FAQ
    Ciężko stwierdzić co jest przyczyną, skoro inne radia dobrze działają i tylko z tym modelem jest coś nie tak to dziwna sprawa. Normalnie radia zmoszą napięcia dochodzące do ok. 15V. Widocznie na czymś przyoszczędzono (np filtracja napięć) i stąd takie dziwne zachowanie. Ja nie mam więcej pomysłów.
  • Poziom 42  
    Wiesz tu raczej drgania mają znaczenie. A nie napiecie. Wystarczy dać gazu na postoju. Lub podłączyć prostownik do akumulatora i go ładować.
  • Poziom 8  
    Inne Chińskie radio zachowuje się identycznie. Na okrągło restaruje podczas jazdy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    To napewno nie drgania. Radio zaczyna się wyłączać jaj przyłoży się nogę na gaz. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, noga z gazu i radio gra.
  • Poziom 10  
    Może trzeba spróbować zmniejszyć napięcie jakiś rezystor czy coś
  • Poziom 42  
    Więc tak jak pisałem nie wiesz od czego tylko kurczowo się tego trzymasz. Równie dobrze naruszyłeś instalację podczas montażu.
  • Poziom 8  
    Niczego nie naruszyłem. Włożyłem z powrotem stare radio i gra bez problemu.
  • Poziom 10  
    Tak to własnie jest z tym chińskim badziewiem :)
  • Poziom 9  
    K... napisał:
    Niczego nie naruszyłem. Włożyłem z powrotem stare radio i gra bez problemu.

    Witam.
    czy problem został rozwiązany?
    Kilka dni temu przyszło mi radyjko din2 z Aliexpress i mam dokładnie takie same objawy.
    Na postoju i na włączonym silniku radio gra, ale już po wrzuceniu biegu do przodu czy tyłu, pokazuje się komunikat "cofanie" i radio się wyłącza i za chwilkę znowu włącza i wyłącza. włącza i wyłącza. Wpinałem oryginalne kostki, bez żadnych przeróbek. Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Z tym napięciem, to trzeba by było podłączyć radio na stole i sprawdzić do 14,5V jak się zachowuje - czy wina napięcia, czy może przez zakłócenia z auta resetuje się procesor radia. Różne chińczyki rzeczy robią dobrze, ale akurat jeśli chodzi o radia samochodowe to, niestety, tylko markowe się sprawdzają.
    Można na zasilanie radia spróbować dać dużej mocy dławik np. z zasilacza ATX.
  • Poziom 2  
    CZEŚĆ. Co do wyłączania się radia w trakcie ruszania z miejsca to problem leży w fabrycznym podłączeniu kabli. chińskie radio z kamerką cofania.
    żadne zimne luty czy brak masy albo inne tego typu historie. W wiązce zasilającej kostkę należy odciąć jeden kabelek + . w moim przypadku jest to cienki pomarańczowy z czarnym paskiem na którym jeśli ktoś posiada miernik bez zapłonu widnieje napięcie dość małe bo 11,3 V a po włączeniu zapłonu zanika napięcie a często pozostaje jakieś 0,5 V to ono powoduje przeciążenie radia. grubszy czerwony ma norma 12,5V .
    Po odcięciu z kostki tego kabelka radio nie traci pamieci i normalnie zapala się i gasnie po włączeniu i wyłączeniu zapłonu.
  • Poziom 9  
    mariusz1i1 napisał:
    CZEŚĆ. Co do wyłączania się radia w trakcie ruszania z miejsca to problem leży w fabrycznym podłączeniu kabli. chińskie radio z kamerką cofania.
    żadne zimne luty czy brak masy albo inne tego typu historie. W wiązce zasilającej kostkę należy odciąć jeden kabelek + . w moim przypadku jest to cienki pomarańczowy z czarnym paskiem na którym jeśli ktoś posiada miernik bez zapłonu widnieje napięcie dość małe bo 11,3 V a po włączeniu zapłonu zanika napięcie a często pozostaje jakieś 0,5 V to ono powoduje przeciążenie radia. grubszy czerwony ma norma 12,5V .
    Po odcięciu z kostki tego kabelka radio nie traci pamieci i normalnie zapala się i gasnie po włączeniu i wyłączeniu zapłonu.


    No to jutro próba :-)
  • Poziom 2  
    dla kogoś co przypadkiem nie ma przy sobie miernika to wczoraj sprawdziłem to samo radyjko u kolegi w jego instalacji. W jego samochodzie kolor kabelka, który należy po prostu odciąć to cienki czerwony z białym paskiem ale w moim jak i przypadku kolegi jest to ten sam kabelek przeciwległy do masowego grubego czarnego lub szarego. pozdr.
    Nie skupiłem się w przypadku jak ktoś chciałby lub musi skorzystać z podłączenia nowych kostek załączonych z radyjkiem ponieważ sytuacja może się zmienić bo widze że w nowych kostkach brakuje podłączenia jednego pinu + . Dla zainteresowanych mogę przesłać fotki
  • Poziom 2  
    Ja bym prosil fotki bo mam taki sam problem z radiem. Pozdrawiam ryho888(malpa)gmail.com

    Mam jeszcze oytanie odnosnie kabelka ktory trzeba uciac. U mnie jest pomaranczowo czarny ale on jest na przeciwko zoltego a nie czarnego. A na przeciwko czarnego jest czerwony napieciowy 12v wiec ktory mam uciac??
  • Poziom 14  
    Musiałem podobnie z xomax rsu 412bt.
    1. Podłączenie po zapłonie wyłączało się.
    Zamieniłem zasilanie plus po stacyjce z stałym plusem miejscami
    2. W niektórych wersjach na kostce jest plus w miejscu podświetlaniu. Chińskie radio wyłącza się podczas jazdy, cały czas restartuje Chińskie radio wyłącza się podczas jazdy, cały czas restartuje

    Dodano po 3 [minuty]:

    Parking sensor to czujniki parkowania.
    Kamerę bezpiecznie połączy z zasilaniem światła wstecznego.
    Masa zamyka się przez wtyczkę kamery do radia w sumie do podłączenia wystarczy .
    Wtyczka od kamery do radia i zasilanie że światła Rev.