Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 440 E5 - Wskaźnik zuzycia klocków MAN TGX E5

30 Wrz 2018 10:22 975 28
  • Poziom 3  
    Witam, mam takie pytanie.
    Czy istnieje możliwość Auto comem lub Man catsem wyzerowanie czujnika klocków po ich wymianie (bez wymiany tarcz).
    Kolejny raz wyświetla mi kilka % pozostałości klocka a po rozebraniu mięsa jeszcze sporo.
    Tarcze wymieniane przy poprzedniej wymianie więc jeszcze grube.
    Za każdym razem przy wymianie wyrzucam 1/3 klocka do kosza.

    I kolejne pytanie.
    Czy po przekroczeniu 0% na wskaźniku na desce pojawi się czerwony komunikat?
    pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Jeśli masz zaciski Knorra to nie. Możesz odkręcić czujnik i go wyregulować.
  • Poziom 3  
    Wykręcałem, tam nie ma żadnej regulacji na sprężynie.
    Bynajmniej tak mi się wydaje.
  • Poziom 12  
    Wyślij zdjęcie czujnika.
  • Poziom 30  
    maciej.wojta napisał:
    Czy po przekroczeniu 0% na wskaźniku na desce pojawi się czerwony komunikat?
    pozdrawiam.
    Tak pojawi się. Pojawi się też gdy różnica zużycia klocków na osi między prawą a lewą stroną przekroczy 10%.
  • Poziom 3  
    Ale ja pytam o czerwony trójkąt a nie żółty.
    Żółty to juz teraz świeci.
    I na żółtym BAG puści auto a na czerwonym już napewno nie.
  • Poziom 28  
    Bag nie bag - jaki masz zacisk duży czy mały?
  • Poziom 3  
    To jest chyba mały zacisk. Pewności nie mam.

    MAN TGX 440 E5 - Wskaźnik zuzycia klocków MAN TGX E5
  • Poziom 28  
    Tak to jest mały zacisk - demontowales czujnik? Gdzie próbowałeś go regulować?
    Masz w aucie retarder? Jeżeli tak to takie klocki są zużyte po około 400tys km +/-.
    Po założeniu nowych powinieneś się mieścić w tolerancji 92-98%.
    Nie można komputerem ustawić procentowosci grubości klocka.
  • Poziom 3  
    Auto bez retardera dlatego tak klocki lecą.
    Demontowałem czujnik, nie ma regulacji.
  • Poziom 12  
    Możesz ustawić to nawet bez kompa regulując potencjometr w czujniku.
  • Poziom 28  
    Tak da radę w tgx na małym klocku? Dziwne bo na dużym to tak ale na malym to i po x nacisnieciach zgaszeniu i jezdzie co nie ktore trzymaja stary parametr troszkę dluzej.
    Nie mialem okazji jeszcze rozbierac malego zacisku zawsze idzie na zamianę i jakoś nie mialem potrzeby ale zasada jest taka sama czyli potencjometr jak na dużym klocku?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Sprawdź czy naczepa hamuje poprawnie skoro tak szybko ci te klocki zjada.
    No i jak ktoś słusznie zauważył po wymianie klocków na nowe powinieneś mieć ok 98%.
    Zmierz też grubość tarczy bo to, że była niedawno wymieniana nie oznacza, że jest dobra.
    Może założyłeś jakieś tarcze z Biedronki i zjada je szybciej niż klocki.
  • Poziom 3  
    Niestety ciągnik hamuje pierwszy.
    Już dwóch speców ustawiało kompem i dalej to samo.
    Naczepa Krone 2014 chyba na Wabco jak dobrze pamiętam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    maciej.wojta napisał:
    Niestety ciągnik hamuje pierwszy.
    Już dwóch speców ustawiało kompem i dalej to samo.
    Naczepa Krone 2014 chyba na Wabco jak dobrze pamiętam.

    A wartość wpisana w EBS pojazdu jaka jest ?
  • Poziom 3  
    Jakim sprzętem i gdzie mogę odczytać ten parametr? Sterownik EBS naczepy czy ciągnika?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na pewno serwisowym ManCats-em w pojeździe nie naczepie, w parametrach indywidualnych. W innych testerach nie wiem czy jest ta możliwość.
  • Poziom 3  
    Dokładnie to mam taki jak niżej.
    Ale jak go można regulować to nie mam pojęcia.
    Miałem go w rękach wymontowany, nie ma żadnej regulacji długości na sprężynie.MAN TGX 440 E5 - Wskaźnik zuzycia klocków MAN TGX E5
  • Poziom 25  
    Tej wersji zacisków z takim czujnikiem jeszcze nie regulowałem. Ale sprawdź czy zasada regulacji nie jest taka sama jak w w wersji sztyftowej którą ci zamieściłem. Do regulacji potrzebny w niej jest specjalne narzędzie - jest to rurka z dwoma zębami na końcu. Wciska sie nią pierścień blokujący na rysunku zielony i pokręca powodując wysuwanie lub wsuwanie trzpienia gwintowanego kolor czerwonego.

  • Poziom 7  
    maciej.wojta napisał:
    Niestety ciągnik hamuje pierwszy.
    Już dwóch speców ustawiało kompem i dalej to samo.
    Naczepa Krone 2014 chyba na Wabco jak dobrze pamiętam.


    To dobrych speców miałeś, skoro Ci nie ustawili poprawnych parametrów do ściągania ciągnika przez naczepę. Jeżeli nie masz pojęcia jak ustawić ten czujnik, kup potencjometr zalutuj na 3 kablach ustaw na 100% i problem z głowy, błąd też.
  • Poziom 25  
    Niewiem czy zastanowiłeś się o czy piszesz. Czujniki zużycia klocków to nie rezystory lecz układ elektroniczny w którym jest zastosowany potencjometr. Wiec podstawiając sam potencjometr zawsze wywoła on błąd.
  • Poziom 28  
    Dobra może kolega wytłumaczy jak wyregulowac ten czujnik zużycia sam z chęcią się dowiem - bo tak szczerze jeszcze nie grzebalem.
  • Poziom 30  
    Też jestem ciekaw bo tak jak kolega kakibara nie miałem sposobności przy nim pogrzebać.

  • Poziom 7  
    Skoro jesteś pojętym człowiekiem to powinieneś wiedzieć jaki rezystor i jaki potencjometr zastosować, prawidłowe oporności robią swoje.
  • Poziom 25  
    "akkaxdmk" Jeśli jesteś taki wyjątkowy i zdolny to napisz szczegółowo o swoim patencie w jaki sposób oszukujesz system detekcji poboru prądu zasilania czujnik i symulujesz sygnału wyjścia z czujnika. Nie rozbierałem nigdy tego zacisku WABCO wiec nie jestem w stanie napisać czy da się przeprowadzić korekcje pomiaru czujnika zużycia klocka tak jak to robię w zaciskach Knorr-Bremse. W moich materiałach znalazłem tylko informacje producenta na temat naprawy zacisku, kontroli i regulacji. Poniżej zamieszczam instrukcje angielską i przetłumaczoną.
  • Poziom 25  
    "akkaxdmk" w tej kwestii ma racje , rezystor ....lub podzielnik napiecia , lub podpiecie jednego dobrego czujnika pod obydwa powroty sygnalow do sterownika ....
    ....generalnie system EBS po wcisnieciu hamulca, puszczeniu 5 V do czujnika , ma odebrac sygnal powrotny w granicach 0,5-4,5 V.
    Lecz czy ma sens oszukiwanie systemu , moze lepiej jest podjechac do serwisu i odinstalowac monitorowanie okladzin hamulcowych .

  • Poziom 7  
    Oczywiście ,że mam racje kilkadziesiąt patentów jeździ tak po Polsce zrobionych osobiście przeze mnie, sens jest żaden w tym bo i tak przy zużyciu musi podejść do potencjometra i ustawić w odległościach max 20% od siebie lewa i prawa strona. Osobiście usuwam również okładziny z pliku pojazdu tak, aby już nigdy nie pokazał zawartości na ekranie jak i sterowniku.
  • Poziom 28  
    Jestem daleki od takich wniosków i nacisków - ale temat raczej rozwiązany i można zamykać.
    Wstawić rezystor lub połączyć stronami czujnik.
    Jaki rezystor potencjometr ? Jeżdżą po Polsce setki takich.
    Czujnika regulować nie trzeba -jak? Wystarczy być pojętym. Otworze sobie sam zacisk i sprawdzę jak bede miał czas.