Cześć, mam Cagivę River 600. Kupiłem ją z uszkodzonym rozrusznikiem. To jednocylindrowy motocykl bez odprężnika
Zamontowałem do niej rozrusznik Denso z Kawasaki Z 750 (cztery cylindry). Dorobiony został nowy zębnik i przedni dekiel rozrusznika. Stojan z magnesami trwałymi został obrócony o 90 stopni, aby uzyskać właściwy kierunek obrotów.
Niestety, ale motocykl nie jest w stanie odpalić przy użyciu rozrusznika. Na ucho obroty rozrusznika są poprawne. Trochę zwalnia w pobliżu GMP. Czuć paliwem z wydechu. Po popchnięciu odpala bez problemu przy pierwszym obrocie wału korbowego.
Nowy akumulator 12AH, 200A. Podczas próby uruchomienia silnika napięcie spada do 12,4V.
Mam następujące hipotezy:
1. Zbyt niska moc rozrusznika nie pozwala mu uzyskać właściwych obrotów. Rozrusznik pochodzi z silnika o większej pojemności, ale czterocylindrowego. Nie wiem, czy obrócenie stojana nie wpłynęło na moc.
2. Spadek napięcia podczas rozruchu powoduje zanik iskry. Raczej wykluczone poprzez niski spadek napięcia.
3. Usterka układu zapłonowego lub układu zasilania. Raczej wykluczone - łatwo odpala po popchnięciu.
Gdy silnik jest bardzo ciepły potrafi czasami odpalić z rozrusznika.
Czy macie inne pomysły?
Zamontowałem do niej rozrusznik Denso z Kawasaki Z 750 (cztery cylindry). Dorobiony został nowy zębnik i przedni dekiel rozrusznika. Stojan z magnesami trwałymi został obrócony o 90 stopni, aby uzyskać właściwy kierunek obrotów.
Niestety, ale motocykl nie jest w stanie odpalić przy użyciu rozrusznika. Na ucho obroty rozrusznika są poprawne. Trochę zwalnia w pobliżu GMP. Czuć paliwem z wydechu. Po popchnięciu odpala bez problemu przy pierwszym obrocie wału korbowego.
Nowy akumulator 12AH, 200A. Podczas próby uruchomienia silnika napięcie spada do 12,4V.
Mam następujące hipotezy:
1. Zbyt niska moc rozrusznika nie pozwala mu uzyskać właściwych obrotów. Rozrusznik pochodzi z silnika o większej pojemności, ale czterocylindrowego. Nie wiem, czy obrócenie stojana nie wpłynęło na moc.
2. Spadek napięcia podczas rozruchu powoduje zanik iskry. Raczej wykluczone poprzez niski spadek napięcia.
3. Usterka układu zapłonowego lub układu zasilania. Raczej wykluczone - łatwo odpala po popchnięciu.
Gdy silnik jest bardzo ciepły potrafi czasami odpalić z rozrusznika.
Czy macie inne pomysły?