Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat leon 2001r 1.9tdi 90km - Brak mocy większe spalanie

30 Wrz 2018 20:34 294 8
  • Poziom 3  
    Witam. Ostatnio kupilem seata leona 1.9tdi 2001r sprowadzonego z zza granicy.Problem polega na tym ze gdy go ogladalem a jestem kompletnie zielony w tych tematach po odpaleniu samochodu odpalił od strzala silnik chodzil elegancko 264k przebiegu (sprawdzałem auto dna i rzeczywiście pasuje) a teraz dokladnie co do problemu. Odpalam silnik chodzi elegabcko niby jakos ciągnie gdy jest zimny słychać świst turbiny. Pierwszy bieg normalnie jak hy ciagnal ale juz kolejne to do 2200 obrotów i potem juz ledwo ledwo do 3k obrotow jakoś ciagnie a pozniej juz naprawdę prawie wcale.Dodam ze powyżej 3 biegu turbo juz w sumie praktycznie nie słychać. Bylem na kompie (ale nie takim profesjonalnym) i pokazalo blad przeplywki.Moj znajomy mechanik mowi ze zasniedziale łopatki w turbo ale z tego co czytalem na forum problemow moze byc naprawde wiele a koszta jednak za każdym razem sa i nie chce robic czegos co tak naprawde jest moze byc zbędne.Ogolnie dodam jeszcze ze spalanie jak na 90km sa w grabicach 8/10l takze spore . Ostatnio gdy jechalismy w sumie w 5 na sporym prostym odcinku samochod rozpedzil sie do 130km/h i pozniej jak by stanal w miejscu. Moje pytanie brzmi czy mial ktos kiedys podobny problem bo dokladnie takiego nie moglem nigdzie znalezc i czy nie zaszkodzi to żywotności silnika .Z gory dziekuje bardzo za ponoc :)
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Zmień mechanika, wymień przepływomierz i ciesz się z jazdy.
  • Poziom 3  
    Wlasnie problem z tym ze tak gadal moj zaprzyjaźniony mechanik i bylem jeszcze u 2 innych mowili to samo o tych łopatkach turbo choć mi sie to nie zgrywa .Poszukam po znajomych moze ktos ze znajomych ma furke z takim samym silnikiem to przeplywke przełoże :D , ale jeszcze czekam ba dalsze wypowiedzi pozdrawiam ;)
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Silniki 90 konne nie miały turbiny ze zmienną geometrią, chyba, że mają je obecne. Sprawdź przepływkę lub podmień na sprawną oraz, czy rury od "interkulera" nie są dziurawe.
  • Poziom 3  
    A dodam jeszcze moze to akurat nie jest kompletnie z tym zwiazane ale przy jeździe trzyma temperature 80 stopni a na postoju wzrasta do 90 stopni i tak trzyma. Dowiedzialem sie ze egr tez jest do dupy i węże juz sa delikatnie sparciałe . Ale tak czy siak dalej jestem za przeplywka tak jak wy mowicie w przyszlym tygodniu wymienie bledy pokasuje turbo przeczyszcze i zdam relacje co i jak 5! :)
  • Moderator Samochody
    EGR się nie domyka. Stąd z jednej strony MAF pokazuje mniej niż powinien, tak samo turbo - nie osiąga górnej granicy doładowania.
  • Poziom 3  
    No takze podpialem pod profesjonalnego kompa dalej przeplywka kupilem druga Bosch blad zniknal juz sie nie pojawia lecz samochod dalej chodzi jak chodzil sprawdzane bylo doladowanie turbo to eo 1.6 bara czyli tez prawidlowo . Osobiście nie wiem co moze byc przyczyna moze pierscienie albo wtryski paliwowe jeszcze ta rzecz mnie irytuje bo to chyba nie jest dobrze..Seat leon 2001r 1.9tdi 90km - Brak mocy większe spalanie
  • Moderator Samochody
    Fokus1919 napisał:
    turbo to eo 1.6 bara czyli tez prawidlowo
    Chyba żartujesz? Korekcje też za duże 3mg/h różnicy pomiędzy 3 a 4 cylindrem.
  • Poziom 3  
    Egr mam zaslepiony takze wężyk n75 to raczej nie jest.. Regeneracja wszystkich cylindrow + zmiana węży powinna chyba pomóc co sądzisz ? ;) a dodam ze ostatnio silnik zimny (stal 8h od 22 do 6) rano odpalilem to przez 15 pierwszych minut po miescie wkrecal sie elegancko a przeplywka wymieniona. A dzis np po dłuższej przejażce , im dluzej chodzim tym coraz bardziej tracil moc :/ HELP