Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGX 440 E5 - Nieustanny problem z pomp± ADBLUE

30 Sep 2018 21:16 2616 15
  • Level 3  
    Witam, od dłuższego czasu auto notorycznie wywala bł±d silnik pompy zablokowany.
    Po zalaniu gor±cej wody do przewodu w miejscu poł±czenia pierwszego małego filterka (podpatrzone na serwisie ASO) pompę udaje się uruchomić i przechodzi pozytywnie test wstępnego uruchomienia. Po kilku godzinach jazdy w każdy poniedziałek bł±d na desce i pompa staje.

    Wymieniałem już filtry kilka razy, czy¶ciłem sitko na wylocie na dyszę i za każdym razem po paru godzinach pracy pompa staje.
    Auto zjeżdża w pi±tek i wtedy moduł jest już skrystalizowany wewn±trz.

    Zrobiłem ostatnio test sprawdzenie linii powietrza j/n.

    Podpowie kto¶ gdzie szukać problemu?

    pozdrawiam.
    MAN TGX 440 E5 - Nieustanny problem z pomp± ADBLUE
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 32  
    Dlaczego pompa staje? Piszesz że wymieniłe¶ kilku krotnie filtry czy biały i siatkowany s± brudne?
    Tzn na białym jest piasek lub ogólnie siwy nalot czy oby dwa idealnie czyste?
    Jeżeli znajdujesz co¶ w przewodzie filtry brudne - zbiornik do wyci±gnięcia i wymycia.
  • Level 3  
    Czasami jest kilka ziaren piasku na białym, ale jak dmucham w niego to jest spokojnie drożny.
    Nie wiem czy to może być powód.
    My¶lałem żeby na tym przewodzie, przed pierwszym filtrem białym zamontować filtra paliwowy przelewowy dopasowany od czego¶, no ale w zimie będzie problem z krystalizacj±. I nie wiem czy pompoa poci±gnie dodatkowy opór.
    Demontaż zbiornika razem z kotłem do wyczyszczenia odpada w E5, to jest za dużo roboty.

    Teraz pomy¶lałem że może wywale ten biały na próbę w przyszły weekend.
    Papierowy duży jest zawsze czysty, niech on sie zapycha w razie czego.
  • Level 32  
    Czyli nigdy tego nie ogarniesz bez wyciagania zbiornika i jego wymycia - nigdy nie widziałem dużego filtra zapchanego.
    Filtr mały biały - i po 400tys km potrafi być czysty i system działa prawidłowo.
    P.s. zapoznaj się ze ¶rednica przewodu doprowadzajacego płyn gdzie i jak wstawisz filtr - producent nie zaleca zmniejszenia jak i naprawy przewodu- co noe zmienia faktu że robiłem różne rzeczy.
    Szykuj z czasem pieni±dze na wymianę pompy - do tej pory mały ratował ci j±.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 3  
    A mycie/ płukanka przy odł±czonym przewodzie zasilaj±cym od dołu zbiornika?
  • Level 32  
    Nic nie da dno jest pofaldowane.
    Jeżeli decydujesz się na wymycie koniecznie uważaj jezeli bedziesz rozwiercal nity i ponownie powiekszal otwór m5. Bo możesz przewiercic zbiornik plus zaznacz sobie boczek gora dół żeby¶ nie męczył się z ponownym złożeniem.
    No chyba że masz kamerkę i zrobił bys to porz±dnie.
  • Level 3  
    Dzięki za odpowiedĽ.
    Raczej nie będę demontować.
    Wymieniam filtry do skutku.
  • Level 31  
    Zrób zdjęcia które filierki sczy¶ciłe¶. Z tego co pamiętam to s± tam trzy filtry. Na przewodzie wej¶cia dwa jeden siatkowy drugi plastikowy i trzeci wewn±trz modułu filcowy.
  • Level 3  
    Zgadza się, s± trzy
  • Helpful post
    Trucks specialist
    Odkręć od dołu za¶lepkę na t± pod zbiornikiem i dobierz się do czujnika poziomu AdBlue. Zlej otworem od czujnika cały mocznik i zamontuj czujnik z powrotem. Odkręć też wlew od góry na 4 ¶rubki na imbus H5. Potem nalej czystej wody do pełna normalnie z węża i znów odkręć czujnik poziomu żeby wszystko zleciało dołem. Potem myjka ci¶nieniowa typu Karcher (najlepiej na gor±c± wodę) i dokładnie wymyj zbiornik. I tak ze 3 - 4 razy. Powinno pomóc.
  • Level 3  
    No to jest odpowiedĽ na moje problemy.
    pozdrawiam.
  • Level 32  
    Będzie ciężko chyba że od góry wyciagnie całe adblue bo jezeli do kostki poleci adblue może pożegnać się z sonarem.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    kakibara wrote:
    Czasami jest kilka ziaren piasku na białym
    Zawsze się co¶ znajdzie ale niewiele, tankowanie AdBlue widziałem już z różnych pojemników brudnych pistoletów itp. wiec..
    maciej.wojta wrote:
    My¶lałem żeby na tym przewodzie, przed pierwszym filtrem białym zamontować filtra paliwowy przelewowy dopasowany od czego¶, no ale w zimie będzie problem z krystalizacj±. I nie wiem czy pompoa poci±gnie dodatkowy opór.
    Zamiast modyfikować i udoskonalać niepotrzebnie konstrukcję w cuda które tylko jeszcze pogorsz± a nie pomog± zajmij się napraw±, pompka jest pompka membranow± i poza tym że taki filterek będzie już powodował szybsz± możliwo¶ć krystalizowania się mocznika to dwa mniejszy możliwo¶ci pompki na jej ci¶nienie oraz wydajno¶ć.
    maciej.wojta wrote:
    Demontaż zbiornika razem z kotłem do wyczyszczenia odpada w E5, to jest za dużo roboty.
    Nie trzeba demontować robię prawie dokładnie tak± procedurę jak opisał Kolega @saron22 i za każdym razem jest ok.
    maciej.wojta wrote:
    Teraz pomy¶lałem że może wywale ten biały na próbę w przyszły weekend.
    Papierowy duży jest zawsze czysty, niech on sie zapycha w razie czego.
    ¦wietny pomysł zawsze to jednego mniej .... a na poważnie gdyby¶ kolego wiedział jak co¶ jest zbudowane to nie miał by¶ takich pomysłów bo Kolega @kakibara już Ci napisał że póki co ten filterek ratuje twoj± pompkę o ile jeszcze żyje jako tako.... papierowy duży jest czysty dlaczego ? bo jest dokładnie na wyj¶ciu mocznika z modułu który prowadzi do dozownika a dwa pierwsze robi± największ± robotę zanim "smieci" trafi± do pompki....
    A teraz do konkretów bo moim zdaniem Kolego naprawiasz to na zasadzie "lotto" może trafię....
    Ad.1 "wywala bł±d silnik pompy zablokowany" - np. wy¶wietla, sygnalizuje informuje ale wywala ? fakt występuje w Języku Polskim ale ¶rednio technicznie to brzmi ładnie....
    Ad.2 jaki numer błędu wy¶wietla, konkretnie ? podaj go tutaj bo robisz test układu powietrza a opisujesz problem z pompk±... co to naczy że pompka staje ? nie słyszysz jej nie pracuje czy o co chodzi z tym "staje"
    Ad.3 skoro masz już jako taki komputer to użyj tego delphi i sprawdĽ w jakim czasie oraz jakie ci¶nienie robi ten moduł i podaj tutaj również t± informację
    Ad.4 jak już będziesz klikał to warto po monitoringu parametrów ci¶nienia wł±czyć zawór backflow i zobaczyć jak spada ci¶nienie na powrocie czy się zamyka i znów jak robi ci¶nienie pompka, jakie to ci¶nienie robi w jakim czasie........
  • Level 3  
    Ad.1 Informuje o błędzie na desce usterka oczyszczania spalin. Nie pamiętam kodu błędu w diagnozie. Pod autocom bł±d- silnik pompy zablokowany, nie można wytworzyć ci¶nienia
    Ad.2 Moduł przestaje pracować.
    Ad.3 Ci¶nienie zawsze max 2.8 po naprawie, wiem że powinien ok 3, ale moduł ma ponad 800tys. przebiegu
    Ad.4 Ci¶nienie robi w czasie ok 1.5 minuty, z tym zamykaniem zaworu nie próbowałem. Nie wiem czy to jest możliwe w autocom.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ci¶nienie 2.8 Bar jest małe, prawidłowe min wg zaleceń jest ponad 3 Bar w ci±gu 2 min jednak.... nawet stare moduły jak ¶a sprawne to warto¶ci te sięgaj± więcej... ci¶nienie wtedy wykazuje ok 3.30 --- 3.50 Bar . SprawdĽ czy nie zawiesza się zawór backflow, czy nie przepuszcza , pompkę wewn±trz modułu można wymienić a obstawiam że ona jest tutaj winna.
    Odpisz ten kod dokładnie ... autocom i delphi miewały opisy inne niż rzeczywisty kod ale nie w każdym przypadku.