Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGX 440 E5 - Nieustanny problem z pompą ADBLUE

maciej.wojta 30 Sep 2018 21:16 4491 15
Wago
  • #1
    maciej.wojta
    Level 3  
    Witam, od dłuższego czasu auto notorycznie wywala błąd silnik pompy zablokowany.
    Po zalaniu gorącej wody do przewodu w miejscu połączenia pierwszego małego filterka (podpatrzone na serwisie ASO) pompę udaje się uruchomić i przechodzi pozytywnie test wstępnego uruchomienia. Po kilku godzinach jazdy w każdy poniedziałek błąd na desce i pompa staje.

    Wymieniałem już filtry kilka razy, czyściłem sitko na wylocie na dyszę i za każdym razem po paru godzinach pracy pompa staje.
    Auto zjeżdża w piątek i wtedy moduł jest już skrystalizowany wewnątrz.

    Zrobiłem ostatnio test sprawdzenie linii powietrza j/n.

    Podpowie ktoś gdzie szukać problemu?

    pozdrawiam.
    MAN TGX 440 E5 - Nieustanny problem z pompą ADBLUE
  • Wago
  • #2
    kakibara
    Level 33  
    Dlaczego pompa staje? Piszesz że wymieniłeś kilku krotnie filtry czy biały i siatkowany są brudne?
    Tzn na białym jest piasek lub ogólnie siwy nalot czy oby dwa idealnie czyste?
    Jeżeli znajdujesz coś w przewodzie filtry brudne - zbiornik do wyciągnięcia i wymycia.
  • Wago
  • #3
    maciej.wojta
    Level 3  
    Czasami jest kilka ziaren piasku na białym, ale jak dmucham w niego to jest spokojnie drożny.
    Nie wiem czy to może być powód.
    Myślałem żeby na tym przewodzie, przed pierwszym filtrem białym zamontować filtra paliwowy przelewowy dopasowany od czegoś, no ale w zimie będzie problem z krystalizacją. I nie wiem czy pompoa pociągnie dodatkowy opór.
    Demontaż zbiornika razem z kotłem do wyczyszczenia odpada w E5, to jest za dużo roboty.

    Teraz pomyślałem że może wywale ten biały na próbę w przyszły weekend.
    Papierowy duży jest zawsze czysty, niech on sie zapycha w razie czego.
  • #4
    kakibara
    Level 33  
    Czyli nigdy tego nie ogarniesz bez wyciagania zbiornika i jego wymycia - nigdy nie widziałem dużego filtra zapchanego.
    Filtr mały biały - i po 400tys km potrafi być czysty i system działa prawidłowo.
    P.s. zapoznaj się ze średnica przewodu doprowadzajacego płyn gdzie i jak wstawisz filtr - producent nie zaleca zmniejszenia jak i naprawy przewodu- co noe zmienia faktu że robiłem różne rzeczy.
    Szykuj z czasem pieniądze na wymianę pompy - do tej pory mały ratował ci ją.
  • #5
    maciej.wojta
    Level 3  
    A mycie/ płukanka przy odłączonym przewodzie zasilającym od dołu zbiornika?
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    Nic nie da dno jest pofaldowane.
    Jeżeli decydujesz się na wymycie koniecznie uważaj jezeli bedziesz rozwiercal nity i ponownie powiekszal otwór m5. Bo możesz przewiercic zbiornik plus zaznacz sobie boczek gora dół żebyś nie męczył się z ponownym złożeniem.
    No chyba że masz kamerkę i zrobił bys to porządnie.
  • #7
    maciej.wojta
    Level 3  
    Dzięki za odpowiedź.
    Raczej nie będę demontować.
    Wymieniam filtry do skutku.
  • #9
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Zrób zdjęcia które filierki sczyściłeś. Z tego co pamiętam to są tam trzy filtry. Na przewodzie wejścia dwa jeden siatkowy drugi plastikowy i trzeci wewnątrz modułu filcowy.
  • #10
    maciej.wojta
    Level 3  
    Zgadza się, są trzy
  • Helpful post
    #11
    saron22
    Trucks specialist
    Odkręć od dołu zaślepkę na tą pod zbiornikiem i dobierz się do czujnika poziomu AdBlue. Zlej otworem od czujnika cały mocznik i zamontuj czujnik z powrotem. Odkręć też wlew od góry na 4 śrubki na imbus H5. Potem nalej czystej wody do pełna normalnie z węża i znów odkręć czujnik poziomu żeby wszystko zleciało dołem. Potem myjka ciśnieniowa typu Karcher (najlepiej na gorącą wodę) i dokładnie wymyj zbiornik. I tak ze 3 - 4 razy. Powinno pomóc.
  • #12
    maciej.wojta
    Level 3  
    No to jest odpowiedź na moje problemy.
    pozdrawiam.
  • #13
    kakibara
    Level 33  
    Będzie ciężko chyba że od góry wyciagnie całe adblue bo jezeli do kostki poleci adblue może pożegnać się z sonarem.
  • #14
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kakibara wrote:
    Czasami jest kilka ziaren piasku na białym
    Zawsze się coś znajdzie ale niewiele, tankowanie AdBlue widziałem już z różnych pojemników brudnych pistoletów itp. wiec..
    maciej.wojta wrote:
    Myślałem żeby na tym przewodzie, przed pierwszym filtrem białym zamontować filtra paliwowy przelewowy dopasowany od czegoś, no ale w zimie będzie problem z krystalizacją. I nie wiem czy pompoa pociągnie dodatkowy opór.
    Zamiast modyfikować i udoskonalać niepotrzebnie konstrukcję w cuda które tylko jeszcze pogorszą a nie pomogą zajmij się naprawą, pompka jest pompka membranową i poza tym że taki filterek będzie już powodował szybszą możliwość krystalizowania się mocznika to dwa mniejszy możliwości pompki na jej ciśnienie oraz wydajność.
    maciej.wojta wrote:
    Demontaż zbiornika razem z kotłem do wyczyszczenia odpada w E5, to jest za dużo roboty.
    Nie trzeba demontować robię prawie dokładnie taką procedurę jak opisał Kolega @saron22 i za każdym razem jest ok.
    maciej.wojta wrote:
    Teraz pomyślałem że może wywale ten biały na próbę w przyszły weekend.
    Papierowy duży jest zawsze czysty, niech on sie zapycha w razie czego.
    Świetny pomysł zawsze to jednego mniej .... a na poważnie gdybyś kolego wiedział jak coś jest zbudowane to nie miał byś takich pomysłów bo Kolega @kakibara już Ci napisał że póki co ten filterek ratuje twoją pompkę o ile jeszcze żyje jako tako.... papierowy duży jest czysty dlaczego ? bo jest dokładnie na wyjściu mocznika z modułu który prowadzi do dozownika a dwa pierwsze robią największą robotę zanim "smieci" trafią do pompki....
    A teraz do konkretów bo moim zdaniem Kolego naprawiasz to na zasadzie "lotto" może trafię....
    Ad.1 "wywala błąd silnik pompy zablokowany" - np. wyświetla, sygnalizuje informuje ale wywala ? fakt występuje w Języku Polskim ale średnio technicznie to brzmi ładnie....
    Ad.2 jaki numer błędu wyświetla, konkretnie ? podaj go tutaj bo robisz test układu powietrza a opisujesz problem z pompką... co to naczy że pompka staje ? nie słyszysz jej nie pracuje czy o co chodzi z tym "staje"
    Ad.3 skoro masz już jako taki komputer to użyj tego delphi i sprawdź w jakim czasie oraz jakie ciśnienie robi ten moduł i podaj tutaj również tą informację
    Ad.4 jak już będziesz klikał to warto po monitoringu parametrów ciśnienia włączyć zawór backflow i zobaczyć jak spada ciśnienie na powrocie czy się zamyka i znów jak robi ciśnienie pompka, jakie to ciśnienie robi w jakim czasie........
  • #15
    maciej.wojta
    Level 3  
    Ad.1 Informuje o błędzie na desce usterka oczyszczania spalin. Nie pamiętam kodu błędu w diagnozie. Pod autocom błąd- silnik pompy zablokowany, nie można wytworzyć ciśnienia
    Ad.2 Moduł przestaje pracować.
    Ad.3 Ciśnienie zawsze max 2.8 po naprawie, wiem że powinien ok 3, ale moduł ma ponad 800tys. przebiegu
    Ad.4 Ciśnienie robi w czasie ok 1.5 minuty, z tym zamykaniem zaworu nie próbowałem. Nie wiem czy to jest możliwe w autocom.
  • #16
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciśnienie 2.8 Bar jest małe, prawidłowe min wg zaleceń jest ponad 3 Bar w ciągu 2 min jednak.... nawet stare moduły jak śa sprawne to wartości te sięgają więcej... ciśnienie wtedy wykazuje ok 3.30 --- 3.50 Bar . Sprawdź czy nie zawiesza się zawór backflow, czy nie przepuszcza , pompkę wewnątrz modułu można wymienić a obstawiam że ona jest tutaj winna.
    Odpisz ten kod dokładnie ... autocom i delphi miewały opisy inne niż rzeczywisty kod ale nie w każdym przypadku.